Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vanaf welke leeftijd dekken ?

 
Profiel   

Hoi,
Ik wil graag een veulentje van Rakker , Rakker is nu 2 en ik zat eraan te denken haar op haar 4de te laten dekken . Zodat ze eerst nog even groot kan worden . Of is dit nog steeds te jong ?
(Er zijn namelijk ook fokkerijen waar ze van af hun 2,5 al laten dekken ) (dat vind ik wel heel erg jong)
Op welke leeftijd zullen jullie je paard laten dekken ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 18:49 



 
Profiel   

Ik zie dat je 12 bent, vinden je ouders het okee als je haar laat dekken? Wil je een 2e pony? Dan kan je net zo goed een 2e Shet erbij kopen...er loopt al genoeg van dat spul rond...

Maar om antwoord te geven zou ik idd wachten tot 4...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 18:52 



 
Profiel   

Je hebt erg veel plannen, trektochten, beleren en nu ook dekken.

Ik zou met alles nog zeker een jaar en misschien zelfs 2 wachten, ondertussen zelf les nemen met ervaren ponys en ervaring op doen met de rest :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 18:55 



 
Profiel   

Azmay schreef
Je hebt erg veel plannen, trektochten, beleren en nu ook dekken.

Ik zou met alles nog zeker een jaar en misschien zelfs 2 wachten, ondertussen zelf les nemen met ervaren ponys en ervaring op doen met de rest :)


Trektochten!!??

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 18:56 



 
Profiel   

muldertje777 schreef
Azmay schreef
Je hebt erg veel plannen, trektochten, beleren en nu ook dekken.

Ik zou met alles nog zeker een jaar en misschien zelfs 2 wachten, ondertussen zelf les nemen met ervaren ponys en ervaring op doen met de rest :)


Trektochten!!??


Trektochten met de manege doen we wel maar ik alleen niet (zou het niet eens durven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 18:57 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik zie dat je 12 bent, vinden je ouders het okee als je haar laat dekken? Wil je een 2e pony? Dan kan je net zo goed een 2e Shet erbij kopen...er loopt al genoeg van dat spul rond...

Maar om antwoord te geven zou ik idd wachten tot 4...


Mijn ouders vinden het goed juist leuk !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 18:58 



 
Profiel   

muldertje777 schreef
Azmay schreef
Je hebt erg veel plannen, trektochten, beleren en nu ook dekken.

Ik zou met alles nog zeker een jaar en misschien zelfs 2 wachten, ondertussen zelf les nemen met ervaren ponys en ervaring op doen met de rest :)


Trektochten!!??


Ah sorry, andere bokker met een 2 jarige shet en ongeveer jouw leeftijd.

Maar heeft ze papieren?
Zeker hengstenveulens krijg je eigenlijk niet kwijt en gaan vaak naar de slacht, olus er is altijd risico dat je je merrie verliest door complicaties. Het is niet iets waar te simpel over gedacht moet worden vind ik zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 18:59 



 
Profiel   

Ah sorry, andere bokker met een 2 jarige shet en ongeveer jouw leeftijd.

Maar heeft ze papieren?
Zeker hengstenveulens krijg je eigenlijk niet kwijt en gaan vaak naar de slacht, olus er is altijd risico dat je je merrie verliest door complicaties. Het is niet iets waar te simpel over gedacht moet worden vind ik zelf.[/quote]

Ze heeft papieren en staat ingeschreven bij het NSPS

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:02 



 
Profiel   

Denk ook na over kosten, het waken, misschien zelfs flessen voor het veulen. Het is niet allemaal zo makkelijk als 't klinkt.
Heb je je ingelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:04 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Denk ook na over kosten, het waken, misschien zelfs flessen voor het veulen. Het is niet allemaal zo makkelijk als 't klinkt.
Heb je je ingelezen?


ik ben heel internet overgeweest en allemaal fokkerijspecials gelezen van bijvoorbeeld paints and Quarters en Bit

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:07 



 
Profiel   

Dat andere topic met trektocht is dezelfde pony en hetzelfde meisje maar een schaduwaccount (wellicht foto gejat).

Dit soort vragen kun je het beste met je ouders bespreken. Plannen om te dekken hebben weinig nut als je ouders er niet achter staan.
Kwa leeftijd is vanaf 3 vrij gebruikelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:09 



 
Profiel   

Hier in de buurt zit een ponyopvang. Er worden zoveel shetjes naar de slager gebracht, omdat er veel te veel mee gefokt wordt.
Koop er nog een shetje bij, die op zoek is naar een nieuw fijn huisje. In plaats van nog een shetlander op de wereld te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:10 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Dat andere topic met trektocht is dezelfde pony en hetzelfde meisje maar een schaduwaccount (wellicht foto gejat).

Dit soort vragen kun je het beste met je ouders bespreken. Plannen om te dekken hebben weinig nut als je ouders er niet achter staan.
Kwa leeftijd is vanaf 3 vrij gebruikelijk.


heb met mijn ouders over legt zij staan achter me :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 19:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen