[VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

[VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 15:47

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel een nieuw avontuur ingestapt, daarbij dacht ik daarstraks "Goh, misschien zijn er wel bokkers die het leuk vinden het een en ander te volgen."

Dus bij deze maak ik mijn volg topic, al een lange tijd wilde ik eigenlijk een eigen shetlander. Ik ben 3 jaar samen geweest met mijn ex, nu ruim een half jaar uit elkaar. Mijn ex had 2 pony's, ook veel mee gedaan en gereden. Toen der tijd is een shetlander al een aantal x ter spraken gekomen. En nu is het dan eindelijk zo ver.

Sinds kort heb ik een nieuwe baan met wen veel stabieler en hoger inkomen dan mijn oude baan, meer zekerheid en mogelijkheid voor een shet dus. Zo dacht ik van de week er over om over minimaal een maand, en maximaal een maand of 3 te gaan kijken voor een shetlander.

Toen kwam ik op het idee om gewoon even op marktplaats vast te kijken hoe het er voor staat en wat er allemaal voor aanbod is. Al snel viel mijn oog op een advertentie, ik was direct verliefd op het shetje. De volgende dag (gister) contact opgenomen met de verkoper, ik zou volgende week even langs gaan om te kijken. Toen kreeg ik later een berichtje dat ik ook savonds gelijk al langs kon komen. Dus dat gelijk maar gedaan. Toen ik er eenmaal was, was ik nog steeds onder de indruk. In het echt was ze nog knapper dan op de foto's en ze is super lief. Uit eindelijk na een tijdje bezig geweest te zijn en met de verkoper gesproken te hebben is de koop gelijk voor 99% zeker gesloten.

Eigenlijk kan ik dus zeggen dat ik gister mijn eerste shetlander, en tevens mijn eerste eigen pony heb gekocht. Verder alleen wat ervaring met de pony's van mijn ex, ik moet zeggen dit vind ik allemaal best wel spannend, een heel avontuur maar een avontuur waar ik naar uit kijk. Ik merk dat het al compleet anders is zo een eigen shet die er aan zit te komen.

Mag ik jullie voorstellen aan Angel?

Afbeelding

Angel is een shetlander Merrie, ze is 10 jaar en door haar huidige eigenaren gehouden als gezelschap pony.

Aankomende week ga ik nog eens langs bij haar. Zelf heb ik haar al goed bekeken en ze leek gewoon helemaal goed en gezond. Van de week gaat er iemand mee die wat meer ervaring heeft dan ik en die kijkt ook nog een keer of ik alles goed heb gezien en niks over het hoofd heb gezien. Als alles dan nog net zo rooskleurig is als nu is de koop 100% zeker. Daarna zal gekeken worden wanneer ze naar mij toe komt, morgen ga ik kijken op een pensionstal waar ze waarschijnlijk komt te staan.

Wat wil ik met haar gaan doen? Uiteindelijk wil ik haar voor de wagen gaan zetten en wil ik vrijheidsdressuur gaan doen. Maar dat gaat allemaal wel even duren.

Mijn plan is om haar de eerste tijd voorlopig lekker te laten wennen aan haar nieuwe plekje. Af en toe even lekker mee naar buiten, laten wennen aan de andere paarden. Daarna wil ik rustigaan wat basis dingetjes op gaan pakken zoals longeren en losgooien. Longeren hebben de huidige eigenaren nooit gedaan, dus dat word even spannend hoe ze dat oppakt en of ze daar al ervaring mee heeft....maar dat gaan we vanzelf merken.

En dan gaan we rustig aan alles uitbouwen. Het heeft verder allemaal geen haast dus we gaan het op ons gemakje doen. Als jullie het leuk vinden om mijn avontuur te volgen voel je welkom om te lezen en reageren! Ik zal regelmatig updates posten.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:20

Lijkt me leuk om te volgen, leuke pony!

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:21

Ik wil graag volgen. Mijn ervaring is dat een nieuwe pony het snelste went als je meteen al wat met haar\hem gaat doen.Gewoon meteen ook meedraaien in het ritme van de nieuwe stalling.Ze ziet er lief uit trouwens.Veel geluk met elkaar!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:54

Leuke pony ! Misschien had je het al wel gezien, maar het halster zit niet goed vast.
Zou heel sneu zijn als ze daardoor los op de weg komt en je meteen heel veel pech hebt.
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en ik zou ook meteen leuke dingen met haar gaan doen !
Succes +:)+

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:59

Leuk! Lijkt me leuk om te volgen

beatyhorse
Berichten: 112
Geregistreerd: 21-02-14

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:01

Super leuke pony <3 ik volg !

Hannepan

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:02

Veel plezier met je nieuwe poown :P

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:10

Oeps :D We hebben niet goed gelezen denk ik !
TS heeft de pony nog niet gekocht :+
Maar gaat deze week nog een keer kijken en dan beslissen +:)+

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:37

Bedankt voor de reacties en leuk dat jullie volgen! Ik heb Angel inderdaad nog niet, koop is wel voor 99% afgesproken dus gaat inprencipe gewoon door. (Ik ga absoluut niet van die 1% uit) :o

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:03

Heel verstandig om toch ook iemand mee te nemen die er kijk op heeft !
Twee zien in ieder geval meer dan 1 :o
succes en ik hoop dat de koop door gaat

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:05

bij een shet let extra op de beenstand en of het gebit goed is (geen onder of overbeet). Leuk en spannend voor je.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 11:29

Das een hele goeie, daar ga ik ook nog even naar kijken inderdaad!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 21:55

Nou, ik ben vanavond wezen kijken op de stal. Echt een super stal, voorzieningen zijn gewoon goed, er is wat ik zoek en belangrijk vind. En de eigenaresse en pensionklant die er nu waren waren erg aardig en gezellig, de rest van het clubje is ook zo zeggen ze en daar heb ik het volste vertrouwen in!

Boxen zijn ook lekker ruim, dus zal heerlijk zijn voor Angel daar.

Afbeelding

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:00

Ik had al in je vorige topic hierover gereageerd, wat leuk dat je al zo snel een mooie shet en een fijne stalling hebt gevonden! Ziet er top uit en het gaat vast helemaal goedkomen allemaal! Ik volg :D

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:09

Veel plezier!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 07:45

Memories schreef:
Ik had al in je vorige topic hierover gereageerd, wat leuk dat je al zo snel een mooie shet en een fijne stalling hebt gevonden! Ziet er top uit en het gaat vast helemaal goedkomen allemaal! Ik volg :D


Jaa het was allemaal iets sneller dan verwacht. Maar ik vind het geweldig, kan niet wachten tot ze er daadwerkelijk is!

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:32

Leuk! Ik volg. :) Veel plezier met haar!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 21:45

Vanavond even een hooinet wezen maken op stal. Ook is de stal vanavond klaargemaakt...morgen is de grote dag! Afbeelding

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:25

Dat is veel stal voor weinig pony, die kan er bijna rondjes in gaan rennen :D wat heerlijk ruim zeg! Veel plezier en succes morgen!

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:34

Ik was stilletjes jou en knappe kleine Angel aan het volgen maar nu moest ik even reageren. Wat een prachtige ruime stal heb je voor haar, mooi hoor!

Nog even geduld en dan staat ze er in *\o/*

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 06:02

Inderdaad een hele grote stal! Erg blij mee. Heeft ze tenminste gewoon de ruimte en kan ze de benen een beetje strekken in de stal als ze op stal staat. Het moment komt steeds dichterbij! Nu aan het werk en dan hopen dat de werkdag voorbij vliegt

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:09

Jaaa eindelijk is het zover! Ze staat sinds vanavond op stal. Heerlijk rustig, ze had gelijk dr hooi gevonden. Morgen eens kijken hoe ze het in de groep doet....
Afbeelding
Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:12

wat een fijn plekje!

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:32

Feliciteert. Is t niet leuker voor de pony om er nog een gezelschap maatje bij te hebben? kan makkelijk in dit formaat box

911Carrera

Berichten: 55
Geregistreerd: 25-07-17
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 00:59

Wat een ontzettend leuke pony! En wat heb je een prachtig plekje voor haar gevonden. Veel plezier en geluk samen ;)