Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 27 [ 668 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

 
Profiel   

Prachtige mooie foto van jullie twee!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 23:36 



 
Profiel   

Ladonna1 schreef
Prachtige mooie foto van jullie twee!


Bedankt! Vind ik ook, ik laat het afdrukken :D


eclair98 schreef
Knappe Duke <3


Schoothondje... euhhh, ik bedoel schootpaardje!


Avalanche81 schreef
Leuk :D die big smile van jou erbij is mooi :)


Ik wordt ook echt vrolijk van hem, nu ik de hele week in Italië zit voor werk, mis ik ze ook ontzettend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 00:28 



 
Profiel   

Eclair98 heeft voor mij foto’s van mijn liefies in de sneeuw gemaakt! <3
Zo lief, want ik was deze week niet in NL om het zelf te doen...


[ img ]

[ img ]

[ img ]




[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 00:10 



 
Profiel   

Prachtig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 09:12 



 
Profiel   

Wat een bonk is Duke, fantastisch paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:40 



 
Profiel   

Vandaag was het feest voor Roos, nadat ik Duke gereden had, mocht zij uitstappen...


[ img ]

[ img ]


Duke had voor het rijden al lekker gek gedaan, ik had de overige overtollige energie er uit gereden en bij Roos was hij super braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 20:07 



 
Profiel   

Jaaaaaaaaaa!!!

Vandaag Pleun en Duke maar eens officieel aan elkaar voorgesteld, dus samen in de buitenbak, want Duke zijn castratie is inmiddels bijna 7 weken geleden. Binnen een minuut was het al besloten dat Pleun de baas is (een echte merrie) en daarna was het klaar en liep Duke als een hondje achter Pleun aan.

Voor het eerst een stukje kunnen wandelen met mijn beide paarden! <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Zo leuk! De volgende keer alleen wat beter weer uitkiezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 17:36 



 
Profiel   

Gaaf! Hopelijk volgende keer met mooi weer :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 17:59 



 
Profiel   

Super gaaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 18:07 



 
Profiel   

Super leuk!!
Hier was (en is nog steeds) Duke ook de pechvogel :') Dexter is de baas en zal er ook voor zorgen dat dat zo blijft _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 20:59 



 
Profiel   

Natuurlijk nog even een filmpje van de twee voor het eerst samen aan het rennen....
Follow the leader:



Moet er even bij vermelden dat Duke rechtsom moeilijker loopt vanwege de blessure in zijn linker lies en dat je dat dus nog kan zien, want ze lopen 90% van het filmpje rechtsom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 22:26 



 
Profiel   

Oké, spannend momentje, dat ik dit op Bokt ga zetten...

Maar Roos had wat filmpjes gemaakt van mij op Duke afgelopen weekend en ik zie meteen 200 verbeterpunten voor mezelf, dus vind het toch wel leuk om te delen. We zijn pas net begonnen met rijden en wat vooral regelmatig wat mist is balans, ook gaat Duke nog als een plank de bocht door, maar vanwege zijn blessure in de lies werken we nu voornamelijk aan tempo controle.



PS ik heb op het filmpje echt een mega zwemband van het reizen. Ik was net terug van een week conferentie in het buitenland, veel zitten, weinig bewegen en anders eten... mega verstopt na 2 dagen, maar gelukkig inmiddels al (letterlijk) weer 3 kg lichter en een boel “lucht”/gas kwijt. :o

Dus geef vooral je mening, maar blijf een beetje aardig voor mijn tere zieltje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-19 23:17 



 
Profiel   

Ten eerste hoop ik niet dat je je 'verplicht' voelt je te verantwoorden over een ingebeelde zwemband want ik zie hem niet en je ziet er super uit hoor!

Mijn mening; hij gaat vooruit, heft zijn benen op en heeft er daarbij ook nog een blije kop op staan. Dus ik denk dat je wel goed zit +:)+
Mensen die het beste verwachten na 2 keer rijden zijn gewoon niet realistisch 8)7
Mijn tweede keer rijden hing ik letterlijk langs Dexter omdat ik vergeten was aan te singelen *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 00:56 



 
Profiel   

Wat anouk zegt, ik zag het pas nadat ik het had gelezen, dus maak je niet gek ;)

Ik vind dat je duke heeeel vriendelijk rijd! :))
Leuk om te zien! Hij heeft er duidelijk plezier in en vind het moeilijk, dus wil hard. Logisch hoe harder je fietst hoe beter je balans op de fiets is, dat is voor hem net zo.
Maar je rijd hem vriendelijk, legt goed uit wat je bedoelt in je hulpen en neemt je tijd en aan duke te zien begrijpt hij wat je bedoeld.

Leuke combinatie! Lekker verder knutselen, jullie komen er wel! :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 09:59 



 
Profiel   

Mijn tweede keer rijden met shadow was in volle paniek de bak door :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 14:54 



 
Profiel   

O:) Pssst... was onze 5e keer samen rijden, niet dat het heel veel verschil maakt. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 17:50 



 
Profiel   

Toen rende Shadow ook in paniek rond O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 18:03 



 
Profiel   

Vandaag heerlijk relaxed met de eigenaresse van stal en het rustigste paard, Jelle, een buitenrit gedaan op Duke.

Het relaxte kwam pas later, want Duke kwam al uit de stallen, waar ik opgestapt was, als een stuiterbal. Van zijn hoeven tot zijn oren, tot het puntje van zijn staartwortel... hij was een echte bom onder mij en ging nog net niet af. Dus toch afgestapt en losgegooid in de bak.
Na 5 minuten als een idioot galopperen en bokken, reageerde hij weer op mijn lichaamstaal en konden we wat grondwerken. Bij het weer willen opstappen werd hij weer maf, dus de teugel aan 1 kant weer los geklikt en op een kleine volte gewoon weer flink laten werken met de teugel als longe. Tegen de tijd dat ik weer op wilde stappen was hij moe en bleef hij gewoon stil staan. Dus stalhoudster op haar paard in de bak erbij en dat ging mooi rustig, vandaaruit naar buiten gereden.

De vorige keer was er iemand op de fiets mee, nu dus een ander paard. Ik had verwacht dat Duke aan Jelle zou plakken, net zoals hij aan de fiets plakte, maar nee hoor. Hij liep vol zelfvertrouwen voorop. Teuntje, de Shet die vlak voor het bos staat, was deze keer totaal niet interessant. Duke bleef lekker fris, maar goed bestuurbaar. Wel bleef hij voorop lopen en spiekte hij alleen af en toe of Jelle er nog was.

Hij had wel steun van Jelle, want hij hinnikte onderweg lang niet zoveel als de vorige keer, maar één keer toen hij in de verte een ander paard zag.

Nog één dingetje, Duke snapt niet dat je rechts langs de weg moet blijven, de heenweg liep hij aan de rechterkant, de terugweg over hetzelfde stuk wilde hij links lopen, het was een mooie uitdaging om hem rechts te houden. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-19 15:32 



 
Profiel   

Duke heeft zijn eigen versie van verkeersregels :') Hahaha leuk verhaal weer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-19 16:07 



 
Profiel   

Nou, het rijden met Duke ging van ‘niet best’ rechtsom, tot bijna onmogelijk rechtsom. Gewoon 0,0 stelling, het liefst nog hoofd naar links houden op de rechterhand. Hij maakt zich super sterk zodra je de rechter teugel aan neemt, wil sturen enz.
Dat terwijl hij links wel mooi stelling en wat lengtebuiging om het binnenbeen geeft.

Grondwerk weer opgepakt en daar ging alles soepel. Met longeren (aan het halster) ook mooi lengte buiging naar rechts. Met de dubbele lijnen ging het ook nog wel, zolang ik er achter liep, maar op de volte zette hij zich toch vast.

Vrijheidsdressuur pakte hij wel goed op en ook daar geen enkele weerstand in de buiging/stelling. Toch de Fysio erbij en zij kon niets vinden. Het zadel was recent nog nagekeken, maar toch opnieuw laten beoordelen met de fysio, ook daar niet gevonden.
De tandarts was nog begin november geweest en had aangegeven dat hij minimaal een jaar vooruit zou kunnen...

Nou, dan toch nog last van zijn blessure in de linker lies????


Vanavond besloten dat we weer mooi veel rechtuit zouden werken langs de weg. Voor het eerst helemaal alleen, maar ach, we moeten toch wat?
Dus meneer even flink in het reflecterende set gezet (dat ik al jaren heb) zelf een reflecterend vest met knipper ledjes, rood achter en wit voor, hoofdlamp op en laarslamp aan mijn linker laars, ook rood licht naar achter en wit licht naar voor.

[ img ]

Samen waren we een wandelende kerstboom, maar al het verkeer dat we tegen kwamen minderde heel netjes vaart langs de donkere weg!
Duke vond het vooral leuk om met zijn neus, bijna over de grond, achter het licht van mijn hoofdlamp te lopen vanaf het zandpad (eerst even laag ingesteld ivm de kuilen in het pad). Nou, zo goed had hij nog nooit zijn hals gestrekt, dus ik vond het best en dat hebben we op de weg ook nog een tijd volgehouden. Duke was wel flink actief op het bit aan het knabbelen, maar ach, hij was gewoon heel relaxed en had geen druk/contact op de teugels.

Duke was zo afgeleid door het licht, dat hij hij helemaal niet door had dat we zo heel ontspannen een heel eind van huis waren gekomen. Pas toen hij het door kreeg en wat spanning begon op te bouwen (ineens voelde hij zich helemaal alleen op de wereld), mijn hoofdlamp weer wat meer vooruit gezet, teugels op maat en gewoon lekker rechtuit langs de weg de spanning eruit gedraafd.
Na een kilometer of wat omgedraaid en toen weer terug. Nou hij had de vaart er goed in, maar was ook goed terug te rijden. Het verkeer boeide hem niet en hij heeft maar 1x gehinnekt onderweg.

Ik ben best trots op mijn wandelende kerstboom!

Terug bj stal meteen de bak ingereden, om toch te kijken of hij nu wat losser zou zijn en of ik stelling kon vragen. Wat overdreven mijn hand naar rechts gezet bij het vragen en dan meteen weer ontspannen, maar zodra ik vroeg, zette hij zich rechts weer vast. Moedeloos werd ik er van, voltes, rechts afslaan, gewoon totaal tegenwerken! Dus weer over op links en toch ontspannen nog een rondje kunnen draven.

Bij het afzadelen vond ik EINDELIJK de redenen dat hij zich zo vastgezet heeft.

[ img ]

Het bit is links aan de bovenkant helemaal beschadigd. Dat moet een wolfjes/ruintandje zijn en die zit iig niet langs het tandvlees, maar meer richting zijn gehemelte, want als ik zijn lippen spreid, dan zie ik het niet en de beschadiging gaat vrij ver richting het midden. Duke wilde niet zijn mond open doen en vond het een heel slecht idee dat ik nog in zijn mond wilde voelen, dus ik heb het zelf nog niet gezien of gevoeld.

Bit van bijna €100 naar de kl*te, maar EINDELIJK een idee waar ik het moet zoeken...
Rechter teugel aannemen, betekend druk in de linker kant van de mond. De tandarts heeft al een appje terug gestuurd dat hij mij morgen laat weten wanneer hij langs kan komen.
De tandarts zal het misschien bij de controle begin november gemist hebben. We zullen nog wel zien wat het nou is.

In ieder geval ben ik nu op zoek naar een tweedehands Rambo Micklem Multi in maat XL, zodat we hopelijk bitloos kunnen rijden, of een hackamore hoofdstel... even zien wat handiger is de komende tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 23:51 



 
Profiel   

Ohh ik wist niet dat je hem wilde voor bitloos, ik vond hel daar nl niet zo fijn voor. De teugelbevestiging lag te hoog en dat stuurde zo raar, Dexter vond het ook niet fijn. Maar er zijn ook succesverhalen van dus kan aan ons liggen hoor :) ik vind een gewone side pull fijner

Ik zie nu vooral een kitten Duke achter een lampje aan lopen en ga er wellicht over dromen vannacht :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 02:48 



 
Profiel   

Oeiii dat bit doet pijn aan mijn hart.. Heb hem namelijk zelf ook.. Auw!
Mocht je een nieuwe kopen, ik heb een bustrens, dan zit je niet met die bitringen ;)

Maar wel fijn dat de tandarts zo snel kan komen!
Ik zou trouwens voor de hackemore gaan ;)
Bij braaf kun je je teugels los Houden, maar je hebt wel een noodrem, pluis had geen rem met Normaal bitloos, heb het hele Bos gezien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 10:32 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ohh ik wist niet dat je hem wilde voor bitloos, ik vond hel daar nl niet zo fijn voor. De teugelbevestiging lag te hoog en dat stuurde zo raar, Dexter vond het ook niet fijn. Maar er zijn ook succesverhalen van dus kan aan ons liggen hoor :) ik vind een gewone side pull fijner

Ik zie nu vooral een kitten Duke achter een lampje aan lopen en ga er wellicht over dromen vannacht :')


Nou ja, het bitloos is voor tijdelijk en ik was in het verleden heel tevreden over de Micklem multi met bit. In de toekomst heb ik toch een tweede hoofdstel nodig voor Pleun, het voordeel van de Micklem is dat het beiden kan.


Nadiine__x schreef
Oeiii dat bit doet pijn aan mijn hart.. Heb hem namelijk zelf ook.. Auw!
Mocht je een nieuwe kopen, ik heb een bustrens, dan zit je niet met die bitringen ;)

Maar wel fijn dat de tandarts zo snel kan komen!
Ik zou trouwens voor de hackemore gaan ;)
Bij braaf kun je je teugels los Houden, maar je hebt wel een noodrem, pluis had geen rem met Normaal bitloos, heb het hele Bos gezien..


Tandarts komt maandag ochtend, is het snelste wat hij beschikbaar was, dus prima! Ik ben benieuwd wat we aan zullen treffen in zijn mond.

Dat het bit stuk is, doet financieel even pijn. Ik hoop eigenlijk dat als ik de losse stukjes weg knip en het opschuur en polijst, dat die misschien nog niet meteen de vuilnisbak in hoeft. Ik werk in de kunststoffen, dus even zien wat ik er op het werk nog van kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 19:24 



 
Profiel   

Granoek schreef
Ohh ik wist niet dat je hem wilde voor bitloos, ik vond hel daar nl niet zo fijn voor. De teugelbevestiging lag te hoog en dat stuurde zo raar, Dexter vond het ook niet fijn. Maar er zijn ook succesverhalen van dus kan aan ons liggen hoor :) ik vind een gewone side pull fijner

Ik zie nu vooral een kitten Duke achter een lampje aan lopen en ga er wellicht over dromen vannacht :')


Ik spring er als stille meelezer eventjes tussendoor ;), bij mijn paardje werkt het juist super fijn dat de teugels wat hoger bevestigd worden. Zo kan ik bij hem meer zijn neus beïnvloeden en de eerste paar wervels goed laten meebuigen ipv dat ik z'n hoofd puur opzij trek (wat bij hem een beetje gebeurt als ik met een normale sidepull rijd).
Zo is het echt kijken wat voor welk paard werkt.


*Kruipt weer terug onder de meelees steen :D *

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 21:42 



 
Profiel   

Ja klopt hoor, dat bedoel ik ook met kan aan ons liggen. Ik vind hem met bit ook super fijn werken, daarom heb ik hem ook nog niet weg gedaan. Als Duke hem prettig vindt scheelt me dat weer een aankoop :')

Ik merkte trouwens wel dat de Multi (heb ik ook gehad) groter viel dat de competition. Dus als je schrik had voor de pasvorm zou ik sowieso de Multi nemen. Ik vond dat leer ook veel fijner en soepeler.
Of misschien ligt dat aan de kleur, ik had de Multi in bruin en nu de gewone in zwart.
Geen idee, maar ik vond over het algemeen de Multi dus wel fijner.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 27 [ 668 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen