[VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 21:22

Vandaag de tandarts bij Duke gehad.
Het lijkt er op dat hij met zijn tong te veel met het bit speelt, waardoor die over de ruintand linksboven wordt gedrukt. Links zit die inderdaad maar een centimeter voor het bit zodra ik de teugels aan neem en bijvoorbeeld de noodrem er op zet, dan komt het bit tegen zijn kiezen.
Een flexibel bit (en zelfs het dubbel gebroken bit) is gewoon niet ideaal voor de ruimte die beschikbaar is tussen zijn ruintanden en kiezen in.

Zijn ruintandjes zijn door de tandarts flink kort geslepen, daar kan het bit niet meer achter blijven haken en de eerste kiezen vooraan afgerond om zo meer ruimte voor het bit te creëren.

Ik krijg de Micklem in bruikleen, waardoor hij straks toch een sperriem voor het bit heeft, zodat hij het bit niet meer naar voren kan werken. Als de Micklem niet voldoende werkt zal hij toch naar een wat minder flexibel bit moeten, bijvoorbeeld een harder kunststof ongebroken bit met tongboog. Dubbelgebroken zorgt voor hetzelfde probleem in de mond, te beweeglijk voor de beperkt beschikbare ruimte.
Ik heb bij Winnie (mijn vorige bijrijpaard) een dubbelgebroken bit gehad die bij het aannemen van de teugels (bijvoorbeeld bij de noodrem) maar tot een bepaald punt kon buigen een daarna een soort van gebogen stang werd, ik weet alleen niet meer van welk merk dat was.

Ik ben bang dat ik toch een bitfitter zal moeten laten komen voor de beste oplossing.
Ik weet alleen geen goede bitfitter, niemand die ik ken heeft er mee gewerkt.

Duke had van de tandarts net genoeg verdoving voor een pony gehad, nou hij stond al snel te wankelen op de benen, gelukkig werd hij wel weer wat alerter van de behandeling, want ik was even bang dat hij van zijn stokkie zou gaan.

:') :D :')
Afbeelding


Hieronder nog de beelden van de tandarts aan het werk.


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:42

Staat hem best goed of niet?


Afbeelding

Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 02:49

Jaaa vind ik wel +:)+

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:01

Misschien een leren bit?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 00:17

*\o/* Wat een verandering ineens onder het zadel! <3

Gisteravond heb ik mijn slaapkamer op de kop gezet, de Micklem frontriem was te klein en ik moest nog ergens een WW frontriem voor de Micklem hebben, die had ik 3 jaar geleden voor het Micklem hoofdstel van mijn bijrijpaard laten maken, maar was toen veel te groot en dus nog een kleinere laten maken en de grote weggelegd.
Ik gokte er op dat die grote nu wel perfect voor Duke zou zijn. Maar 3 jaar is een lange tijd, uiteindelijk gevonden onderin mijn bikini/badpakken lade (heel logisch :+ ).
Dus die frontriem er vanavond aan gezet, warempel de frontriem was perfect, niet te groot en niet te klein. Niet meer echt mijn smaak, maar ach, de frontriem van de Micklem zelf was echt te krap, dus we moesten wel wat en zijn toef zit er toch grotendeels overheen. Het lijkt wel alsof het 3 jaar geleden voorbestemd was dat Duke mijn paard zou worden... waarom ik anders een veel te grote frontriem, die speciaal voor een Micklem was gemaakt, heb bewaard... het is mij een raadsel. :?

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag dus les met het Micklem hoofdstel op, nog wel het Trust flexi soft bit, want de bitfitter komt 4 maart, ook komt dan de fysio weer. Ik heb de bitclipjes aan het bit gemaakt en nu kan het flexibele bit dus niet meer krom tegen de kiezen getrokken worden, maar gaat de druk naar de neus.

Duke reageerde eerst wat onzeker, rechts in het begin nog steeds geen stelling, maar door veel wendingen te rijden, kreeg hij al snel door dat het geen pijn meer deed en zowaar kreeg ik rechter stelling. Hij viel dan wel continu door het binnenbeen, maar hey, daar kunnen we aan werken. Na 20 minuten rijden was hij rechtsom makkelijker een wending in te rijden dan linksom. Ik moest er wel om lachen, rechts was zijn voorkeurskant voor de castratie en nu na 20 minuten dus alweer voorkeur voor rechts. Grappig is wel dat ik hem linksom veel beter tussen mijn benen kan houden, hij valt niet naar binnen of naar buiten, alleen maakt hij zich sterker voor de wending, waardoor we regelmatig een bakletter al voorbij zijn, voordat hij afgeslagen is, maar dan wel mooi om het binnen been te rijden.

Je zag dat hij het nieuwe hoofdstel echt even mentaal moest verwerken, de druk op de neus was nieuw, maar ook “wat bedoelt dat mens op mijn rug nou precies?” Ik voelde dat hij echt zoekende was naar wat ik nu probeerde over te brengen. Mijn instructeur zei op een gegeven moment nog maar weinig en stond gewoon te observeren, want Duke en ik waren gewoon opnieuw onze communicatie aan het uitvogelen... en ik zei gewoon wat ik voelde en zij bevestigde dat vanaf de grond. Mijn gevoel klopte weer, we konden weer communiceren met elkaar.

Nu hij niet meer zicht helemaal vast zette tegen het bit, was de communicatielijn tussen ons weer open en moesten we weer naar elkaar leren luisteren.
Na 30 minuten rijden was hij doorweekt van het zweet, niet eens omdat we fysiek hard hadden gewerkt, maar wel mentaal. Hij wil echt zo graag werken en het snappen, ik wordt dan echt zo vrolijk van hem, ik krijg daar energie van. Daarom vind ik het moment dat het batterijtje leeg is, erg grappig. Hij stopt gewoon letterlijk ermee, voelt ineens 10 cm kleiner onder mij en laat zijn hoofd hangen. Hij weet heel goed te communiceren dat het voor hem helemaal klaar is. Hij had zo goed gewerkt dat ik het prima vond.

Lange teugel en uitstappen... nou dat uitstappen vind Duke niets, hij wil liever buurten bij mijn instructeur. Dus met moeite nog 3 rondjes in de bak gestapt en toen om de dierenweide op het harde nog een rondje voordat we terug naar stal sjokten.

Trots op mijn leergierige ventje.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:06

Heerlijk hé, ik merkte met dat hoofdstel ook verschil van de seconde dat ik opstapte! Als ik nog steeds zo dressuur reed dan zou ik het nog gebruiken maar ik had altijd al een zwak voor die Engelse hunter bridles en om dan buiten aan een losse teugel wat te sjokken gaat dat ook prima. Heb die micklem nooit echt per se mooi gevonden maar ik ga er Duke ook mee beleren denk ik

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 19:05

boyca schreef:
Misschien een leren bit?


Ik had jouw bericht gemist, maar een leren bit is volgens mij ook nog redelijk flexibel in de mond. De tandarts adviseerde echt een stangetje of ongebroken bit vanwege de stabiliteit in de beperkt beschikbare ruimte in zijn mond.

Ik ga liever niet experimenteren, maar laat een bitfitter komen.

Granoek schreef:
Heerlijk hé, ik merkte met dat hoofdstel ook verschil van de seconde dat ik opstapte! Als ik nog steeds zo dressuur reed dan zou ik het nog gebruiken maar ik had altijd al een zwak voor die Engelse hunter bridles en om dan buiten aan een losse teugel wat te sjokken gaat dat ook prima. Heb die micklem nooit echt per se mooi gevonden maar ik ga er Duke ook mee beleren denk ik


Ik vind het stiekem ook lelijk, zijn Ideal hoofdstel is veel mooier met die brede riempjes, neusbont en super dik onderlegd. Ik vind dat op een groot hoofd mooier staan, maar goed, we rijden niet voor de mooi, maar voor functioneel en dat lijkt zo te zijn bij de Micklem.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:20

Ja ik zie ook graag brede riempjes op brede hoofden! Maar het verschil sinds de micklem kon ik gewoon echt niet omheen. Hij is ook zo heerlijk licht qua gewicht

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:09

Je zou eventueel de micklem kunnen onderleggen met een stoer stofje, waardoor het gelijk breder lijkt?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 20:26

eclair98 schreef:
Je zou eventueel de micklem kunnen onderleggen met een stoer stofje, waardoor het gelijk breder lijkt?


Misschien als het hoofdstel nog wat op rekt, het is een redelijk nieuw hoofdstel en op dit moment geen ruimte in de breedte over. Het zit echt net om zijn jukbeenderen heen en net boven het zwevende deel van zijn neusbot, het liefst had ik de neusriem een gaatje hoger gedaan, maar dat past bij zijn jukbeenderen dus niet. Een bontje over de neusriem of met stof onderleggen zou te veel ruimte in beslag gaan nemen.
Als de neusriem wat rekt door gebruik en de wat extra druk via de bitclips, komt er misschien wat meer ruimte, eerst voor een gaatje hoger en misschien nog voor een neusbontje.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 23:01

Nou, de Micklem heb ik maar overgenomen, want Duke rijdt er lekker op, wel maakt hij zich in het begin nog sterk, maar het is al minder dan de eerste keer.
Maandag komt de bitfitter aan het begin van de middag en later nog de fysio, dus hopelijk hebben we dan de laatste stappen gezet om nu echt op te kunnen bouwen met het rijden.

Duke werk zich al wel lekker in het zweet tijdens het rijden, hij moet echt meer conditie bouwen aan de ene kant en aan de andere kant is hij nog steeds mega voorwaarts tot zijn batterij ineens leeg is en dan kun je het verder nog schudden, want dan krijg je er niets meer uit.
Galop gaat steeds beter, hij vind het leuk en wordt er jolig van, het verbaasd mij hoe makkelijk hij aanspringt, ik gebruik nog wel een stemcommando erbij, maar dat boeit niet, zo blijft de communicatie helder.

Gisteren na het rijden:

Afbeelding

Afbeelding

En wat mega irritant is, hij snapt het flehmen nog steeds niet, dat terwijl Charley dat prima binnen 5 minuten afgespiekt had. Blijkbaar is het voor Charley wel duidelijk wat ik bedoel en heeft Duke gewoon een plaat voor zijn kop.

Afbeelding

Een kort filmpje:

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:14

Leuk om je updates te lezen!
Wat heeft hij toch een lekkere pretbek! :D

Hier komt vanmiddag de fysio ook voor allebei :j

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:23

Hoihoi! Hoe is het nu met Pleun en Duke? En met het rijden? Of is het daar afgelopen tijd door het slechte weer weinig van gekomen?
Bij mij in ieder geval wel, had veel plannen om te gaan rijden of wandelen, maar de regen gooide elke keer roet in het eten helaas := Hopelijk met het betere weer van aankomende week weer lekker oppakken

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 21:58

We zijn nog steeds zoekende naar de beste oplossing voor ontspanning in het sturen en onder het zadel. Duke zet zich rechts vast en we hebben nog steeds geen duidelijke oorzaak gevonden. Tandarts is geweest, bitfitter heeft een ander bit aangemeten, fysio werkt hem regelmatig helemaal los, maar vind ook niets bijzonders.
Het zadel was passend gemaakt in november, maar door de ontwikkeling van zijn spieren ligt die niet echt slecht, maar ook niet meer ideaal, dus ik tuf sinds vorige week rond op een barebackpad.

Ik heb het idee dat het tussen zijn oren zit, beetje naweeën van de blessure na zijn operatie en de problemen van zijn gebit. Hij laat na een half uur losrijden namelijk wel los op rechts, met de BBP voel ik soms gewoon al dat als ik rechts vraag, hij zijn rugspier vast zet nog voordat ik het in mijn hand voel. Na veel loswerken doet hij het niet meer en gaat hij ontspannen de bocht door, om zich toch weer vast te zetten als hij afgeleid is, alsof het een gewoonte is geworden.

We doen weer meer grondwerk en op de grond is buiging naar rechts voldoende, maar nog geen oorzaak gevonden wat het nou is onder de man. Ik heb ook al een stalgenootje van 25 kg lichter op hem gezet, maar dat maakt geen verschil, het werd bijna nog erger, meneer liep meteen met zijn snufferd recht vooruit, omdat zij hem iets meer in de mond zat.

10 april komt één hele goede zadelpasser, ik moet er 6 weken op wachten, maar hopelijk heeft zij meer inzicht voor ons en een beter passend zadel. Ik heb geduld hoor, als we niets kunnen vinden zo, dan moet hij nog maar eens helemaal op de foto bij de dierenarts, ondanks dat de Osteo/ fysio niets kan vinden van zijn oren tot zijn staart en hij in oktober nog helemaal gekeurd is geweest.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 21:10

We zijn vandaag een stuk verder gekomen met Duke!
Ik rij sinds kort met een BBP en daarmee voelde ik toch echt dat hij zijn rug rechts telkens vast zette, ondanks dat hij wel los liet na heel veel loswerken, is dat niet de manier waarop ik verder wilde. Dus contact met de kliniek opgenomen en Duke door de medische molen gestuurd. Natuurlijk was hij tijdens de medische keuring zo fris als een hoentje en loet hij weer niets merken, anders dan dat hij op rechts wat sterker was aan de longe en geen goede lengtebuiging gaf in zijn lijf.
Helemaal rad, alle vier de benen goed door de testen, hals helemaal goed, maar achter zijn schouders begon het “probleem” Duke weigerde simpelweg een lengtebuiging reflex te geven bij de prikkel op zijn achterwerk. Hij hield de rechte lengtespier in de rug gewoon strak, terwijl hij op reflex links wel netjes lengtebuiging gaf bij de prikkel. Hij gaf geen pijn aan, deed niet moeilijk, maar had gewoon “geen zin”. Bij rustig vragen liet hij wel los en gaf hij wel wat lengtebuiging

De dierenarts heeft verschillende dingen geprobeerd, maar de conclusie was duidelijk. Duke zit vast in een soort van visieuse cirkel. Een Shire is nogal een groot paard en dat is heel wat gewicht dat op de rug drukt als hij enige tijd op zijn rug moet liggen, zoals bij zijn castratie half december, spieren kunnen dan wat verzuren. Zijn castratie werd meteen gevolgd door de blessure in zijn lies, voor dat herstel moesten we vooral veel rechtuit draven, maar met wat verzuurde rugspieren en een pijnlijke lies, heeft Duke zich vast gezet in zijn rug om het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken.
Zijn kiezen, de ruintanden die in de weg zaten, het vorige hoofdstel, bit te los in de mond, het zadel dat (met de komst van meer bespiering) steeds minder goed lag.... het zal allemaal een beetje bijgedragen hebben.

Gaandeweg werd rechtsom moeilijker te rijden, tot hij niet meer rechtsaf wilde en uiteindelijk zijn we hier beland, wel weer aan het opbouwen, langzaam (zeg maar gerust met een bejaard slakkengangetje) lossen we hier en daar issues op, maar Duke vind het heel moeilijk om uit zijn vicieuze cirkel te komen.

Als oplossing heeft hij vandaag MESO therapie gekregen op beide lengtespieren op de rug. Een soort van Botox behandeling waardoor prikkels vanuit de rug minder goed door komen.

Afbeelding

Dit moet een week inwerken en daarna moet hij om de dag flink aan het werk aan de dubbele longe, voornamelijk in galop, zodat hij zijn rugspieren goed moet gebruiken. Door de “verdoving” zal hij geen onaangenaam gevoel hebben tijdens- en minder spierpijn na de training. Op die manier kunnen wij zijn rechter rugspier goed trainen en zet hij zich hopelijk niet vast.

In ieder geval 4-6 weken niet rijden en over 3 weken opnieuw beoordelen of er vooruitgang in zit.

Geen nieuw zadel voorlopig, want ik mag er toch niet op en het is verstandiger de ontwikkeling in zijn bespiering in de rug even af te wachten. De dierenarts verwacht dat Duke de komende tijd met sprongen vooruit zal gaan, want ondanks dat zijn rechter rugspier moeilijk doet, was Duke verder algeheel in erg goede conditie, vooruit gegaan in bespiering en (nog) niet scheef bespierd. Erg fijn om te weten dat ik hem niet totaal verk**t heb.

Nog een uitleg over Meso-therapie: https://www.delingehoeve.nl/paarden/onz ... otherapie/

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 01:00

Poe! Wat een update. Maar wat goed dat je het meteen zo uitgebreid aangepakt hebt!!
Interessant ook, dat meso therapie. Had er eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord. Hopelijk heeft hij hier baat bij, en gaat het inderdaad zoals voorspeld met sprongen vooruit :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:55

Oooh jezus dat zou voor mij al drama zijn, longeren, dubbele longe dat is allemaal chinees voor mij.
En die naalden bweukkkk, dan moet ik me al omdraaien :') Terwijl ik bij mezelf prima tegen naalden kan, bij je 'kindje' is dat toch anders :+

Ik vind dat wel iets typisch ruin/hengst.. Die van mij zouden dat ook doen, rug vast zetten en door blijven gaan, vooral niks laten merken want je bent bikkel natuurlijk.
Géén énkele merrie hier zou blijven lopen als ze d'r hoefje gechipt heeft, of er zit een scheet vast :P

Maar dat is misschien toevallig, heb met merries verder niet zo veel ervaring haha

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:03

Whuhaha, nou anouk, mijn ruin zegt ook "nee" als er iets is _O- misschien dat pluis nog wel langer doorloopt dan hem ook..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 02:15

Ik ben alweer een beetje over het gigantische balen van de situatie heen gekomen. Ik had gekozen voor een castratie op tafel, omdat het veiliger zou zijn, niemand had mij verteld dat de verzuringsrisico’s van de spieren groter zou zijn tijdens een castratie op tafel voor een groot paard als Duke.

Ik heb giga getwijfeld tussen staand castreren en castreren op tafel, maar mij werd verteld dat de risico’s bij staand castreren vele malen groter zouden zijn. Met de extra opname na die blessure in de lies en nu dit er bij, kan ik niet echt stellen dat de castratie fijn en probleemloos verlopen is.
Nou ja, het is gedaan en we zijn op weg naar herstel, mijn bankrekening wordt er niet vrolijk van, maar ach, dat is maar geld.

Ik heb contact gehad met de zadelpasser, ze komt de 10e sowieso nog, omdat stalgenoot en staleigenaar ook nog van haar diensten gebruik maken. Ze zal sowieso nog even meekijken naar de rug van Duke en hopelijk wat advies kunnen geven voor een zadel als we wel weer mogen rijden. Dan maken we ook een nieuwe afspraak om meteen een zadel aan te meten en heeft zij een beter beeld van wat zou kunnen passen.

Nog een paar dagen wachten en dan gaan we weer aan de slag met longeren, ik hoop zo dat hij vooruit gaat en zijn rechter rugspieren goed gaat gebruiken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 21:35

Ik heb vanmiddag bij Pleun even Duke zijn barebackpad opgedaan, ze vond het niet bijster interessant en reageerde er totaal niet op. Dus even losgegooid in de bak en kijken of ze iets meer reactie zou geven, maar ze wilde eerst alleen maar knuffelen. Uiteindelijk toch een paar bokjes kunnen krijgen, maar dat was meer omdat ze jolig was.



Later de BBP afgedaan en ze dolde lekker door. Nu nog een maand genieten van mijn meisje dicht bij stal, want daarna gaat ze de uiterwaarden in. Ik ben benieuwd of begin mei nog gaat lukken, want het water staat nu nog flink hoog in de uiterwaarden.
Wel spannend om mijn meisje straks in een grote kudde te hebben lopen, maar ik denk wel dat het goed is voor haar ontwikkeling.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 21:21

Kleine meisjes worden groot!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even ter vergelijking, bijna een jaar geleden:

Afbeelding

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:07

Wat is ze toch mooi <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 22:09

Afbeelding


Duke en Pleun hebben elkaar helemaal gevonden hoor. Ze lopen sinds een week met z’n viertjes in een kudde, met name omdat Pleun volgende maand naar een natuurgebied verhuist en Google dan bij Duke en Charley in moet.
Nou, het is de “Duke en Pleun club” geworden bij hun gratie mogen de andere twee af en toe mee doen.

Afbeelding

Ze knuffelen continu samen, eten samen en slapen samen, zo schattig hoe dol ze op elkaar zijn.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:13

Lief is dat hé, ik kan daar ook nog steeds om smelten :D

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:16

Super leuk!!

Je ziet dat toch steeds terug he, dat soort toch soort opzoekt, super lief! <3