[VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 00:42

Vandaag heb ik lekker geteut met Pleun, de laatste keer, want morgen (vandaag) verhuist ze naar de uiterwaarden.


Afbeelding


Wat wordt ze groot, zo naast de gewone stallen (normaal staat ze 24/7 buiten met inloopstal) valt het mij pas op, maar naast Duke is ze nog steeds een ukkie.

Afbeelding

Ze zullen elkaar gaan missen, maar ik denk dat het wel goed voor Pleun is, even wat minder babbels, want mevrouw is al de leider van de groep waar ze nu in loopt, samen met 3 ruinen, 2 x 6 jarige (Duke en Charley)en leeftijdsgenootje Google van ook nog geen 2 jaar.
De dame heeft flink babbels naar de anderen, Duke vind ze dan wel weer lief, maar die spant ze dan ook zo voor haar karretje... Wanneer zij haar oren in de nek legt naar één van de andere twee, jaagt Duke die met liefde voor haar weg.

Grappige is dat ze alle drie wel overstuur zijn als ik Pleun meeneem uit de wei, ze staan dan in koor te hinniken aan het draad tot ze terug komt. Pleun loopt zonder om te kijken altijd braaf mee, die is mega zelfstandig.
We gaan morgen dan ook lopend naar de uiterwaarden, het is 3 km lopen, dus ik zou langer bezig zijn om haar in een trailer te krijgen, dan om de afstand te lopen met haar.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:51

Spannend allemaal!
Moet wel lachen, pleun klinkt echt als baby pluis :') dat was ook zo een diva.. Gelukkig allemaal goed gekomen hihi

En gefeliciteerd!! :)F

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:04

Hahaha ik herken vooral dat inschatten van hoogtes :')
Als mijn Duke op stal staat en ik ga er langs dan denk ik oliebol hij is toch groter dan ik dacht :=
Maar dan gaat hij terug de wei op naast Dexter en denk ik oké nevermind, klein ding :P
Succes met de verhuis! Hopelijk gaat ze het naar d'r zin hebben

edit: krijg jij trouwens ook zo vaak de vraag of Pleun een baby is van Duke?
Hoe vaak ik hier al heb moeten uitleggen dat Dexter geen baby's kan krijgen, kan ik niet meer op 1 hand tellen

Siggislief

Berichten: 13960
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:55

Wat ziet ze er klein uit zo naast Duke..

Ben benieuwd hoe het wandelingetje is gegaan. :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 18:18

Daar gaat ze...


Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:33

Ohh wat een mooi plekkie! <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:35

Gelukkige verjaardag! *\o/*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:17

Granoek schreef:
Gelukkige verjaardag! *\o/*


Haha, bedankt! Ik wordt oud :+

Vandaag ging de wandeling super, ik had Pleun een touwhalster om gedaan en zo meegenomen voor de 3 km lange wandeling. Een bevriend stel dat op stal werkt liep gezellig mee, omdat ze graag wilde zien hoe het Pleun in een nieuwe kudde zou vergaan...
Onderweg 3x een hinnik, maar zoals verwacht verder geen enkel probleem, ze bleef braaf mee lopen en wij waren onderling toch gezellig aan de klets en daardoor ook heel relaxed. We liepen onderlangs de dijk, waar aan de andere kant de uiterwaarden zijn, toen begon ze wat waar te nemen en ze liep wat enthousiaster door. De eerste 15 paarden waren vanmorgen vroeg al gebracht, nr 16 was net uitgeladen en Pleun was nr 17. Het verliep eigenlijk heel rustig.

Daar gaat ze:




Kennis making (2 filmpjes):



En wat foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siggislief

Berichten: 13960
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:19

Wat heerlijk zoveel ruimte! :D

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:43

Wauw, wat een mooi plekje. Kennen de paarden elkaar al of is het een nieuwe groep?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 12:37

Emj_23 schreef:
Wauw, wat een mooi plekje. Kennen de paarden elkaar al of is het een nieuwe groep?


Het is min of meer een nieuwe groep. Ofwel een heleboel groepjes die samen een nieuwe kudde vormen. Er wordt voornamelijk door fokkers gebruik van gemaakt om groepjes jonge paarden hierheen te brengen, als particulier kom je er niet zo makkelijk tussen. Ik kende iemand die weer iemand kende en zo is Pleun er komen te staan.

Op het filmpje waar ik Pleun breng, zie je ook een ander klein ding, dat net gebracht is, nog heen en weer aan het sjeessen, die is ook alleen gekomen. Pleun ging recht de kudde in, maar dat kleine ding vond dat wel veel te spannend. Wel mooi paardje moeders is half hackney en paps een springpaard, sjouwen dat het kleine ding kon zeg!
In de kudde zag je duidelijk groepjes, twee Tinkers bij elkaar, de sporttypes bij elkaar (die op hol sloegen bij de hagelbui, vast nooit eerder op hun hoofd gehad _O- ), je kon de groepjes er zo uit halen.
Toen Pleun ging grazen, trokken er verschillende paardjes naar haar toe, die ook wel klaar waren met dat hyper doen en Mini bleef daar ongeveer maar in de buurt, zei het van een afstandje, zo ontstond er al vrij snel weer een nieuw kliekje.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 17:44

Nou, Pleun heeft het super naar haar zin in de kudde. Het is zo gaaf onze dagelijks daar te zien lopen, grazen, rennen, spelen en slapen.

In verband met een iets te vroeg geboren nestje kittens deze week, reisde ik veel op en neer tussen huis en werk om de kittens bij te voedden.

Elke keer dat ik die kilometers over de dijk langs de uiterwaarden afleg, zoek ik de kudde en Pleun. Zo zie ik haar nog vaker dan normaal. Ik moet af en toe wel lachen, dan ligt de hele kudde ‘s morgens vroeg te slapen. Alle paarden liggen nog enigszins rechtop, behalve Pleun, die ligt te midden van de kudde languit gestrekt op haar zij, ik durf zelfs te wedden dat ze erg hard aan het snurken was. De leider lijkt de oudere Tinker merrie te zijn, er was zelf een moment dat Pleun en een ander paard ruim een kilometer bij de kudde uit de buurt was, maar dat loste zich in de loop van de dag weer op. Ze zoeken het maar even uit daarzo. Ik ben de 2e dag fysiek even daar echt heen gegaan, maar Pleun eist mij dan meteen helemaal op en dat leek het onderlinge groepsverband niet ten goede te komen, dus voorlopig observeer ik het van een afstandje. Pleun is toch makkelijk te herkennen.

Afbeelding

Hierboven Pleun, met op de achtergrond de kuddeleider, een Tinker (mix) merrie met dochter?

Duke is het niet eens dat hij zijn vriendinnetje moet missen, hij is drukker dan normaal en hinnikt heel wat af, maar goed, ook dat zal wel weer wennen. Met de zadelpassessie was het even irritant, maar we vonden uiteindelijk wel de rust om alle zadels goed te kunnen testen.

Voor Duke is inmiddels de zadelpasser dus geweest en ik heb een nieuw Kent & Masters zadel besteld, die nog speciaal voor zijn rug wordt aangepast. We hebben 6 zadels er op gehad, met 4 heb ik hem echt gereden, want bij één zadel moest ik er gelijk weer af en bij een andere moesten we gelijk stoppen na het aandraven.
Zo fijn om er een goede zadelpasser bij te hebben die eerlijk is.
Met de Frank Baines Omni reed hij ook echt als een droom, dat zadel zat echt zoooooo lekker, maar hij zou daar te snel weer uitgroeien en dat is zonde van zo’n duur zadel (komt op mijn verlanglijstje voor over een paar jaar), de Kent & Masters heeft een verwisselbare boom en zal beter zijn ontwikkeling kunnen volgen. Nu nog een maand wachten tot die geleverd wordt.

Tot die tijd rijd ik Duke met een Barefoot London. Ik kan maar niet wennen aan die boomloze zadels, maar Duke loopt er goed onder en we moeten toch wat tot zijn nieuwe op maat gemaakte zadel er is. Eind deze maand gaan we een lang weekend weg met de paarden en we moeten weer wat conditie bouwen nadat hij 6 weken niet gereden is.

Hier een vriendin op Duke afgelopen weekend.

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:48

Nee boomloos heb ik ook geprobeerd maar dat zadel heb ik nu ook weer te koop staan :') Kon daar ook niet aan wennen inderdaad!

Welke waren die andere 3 zadels waar je wel nog mee gereden had? Gewoon nieuwsgierig hoor :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 18:00

Granoek schreef:
Nee boomloos heb ik ook geprobeerd maar dat zadel heb ik nu ook weer te koop staan :') Kon daar ook niet aan wennen inderdaad!

Welke waren die andere 3 zadels waar je wel nog mee gereden had? Gewoon nieuwsgierig hoor :D


Ik heb 3 verschillende Kent & Mastes zadels geprobeerd, de Frank Baines en ook nog 2 tweedehands zadels waarvan ik het merk niet meer weet. Wel allemaal kwaliteitsmerken.

Ik moet nog even door op de Barefoot London, heb vandaag wel een hipsaver binnen gekregen, dus hopelijk zit het straks toch iets beter!
Op vakantie met die lange buitenritten hou ik het anders echt niet vol.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:02

Oh haha kent en masters had ik al op mijn lijstje staan maar ben me nog wat aan het verdiepen :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 18:08

Granoek schreef:
Oh haha kent en masters had ik al op mijn lijstje staan maar ben me nog wat aan het verdiepen :D


Voor een jong paard in ontwikkeling is een K&M wel zo handig, omdat het makkelijk aan te passen is aan de ontwikkeling. Ik vind ze wel wat hard zitten, maar zeker niet slecht.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:12

Oh oké dat vond ik van wintec ook, rij echt niet graag met mijn zusje haar zadel. Wij zijn zo ver gelukkig nog niet maar vind het altijd fijn om als eens rond te horen :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 21:24

Vandaag toch echt even heul erg kwaad geworden en dat doe ik niet graag.
Duke is helemaal van de leg sinds Pleun weg is, hij wil zijn weidegroepje dan ook liever niet te lang uit het oog hebben. Ophalen uit de wei gaat prima, maar zodra hij ze niet meer ziet, dan bouwt de spanning op tot hij ontploft.

Misschien heb ik hem afgelopen week wel iets te veel toegestaan, ik had door dat hij Pleun miste, maar het begon vandaag gevaarlijke vormen aan te nemen.

Hij heeft een halster en later ook nog 2 musketons van mijn leadropes totaal vernietigd in zijn poging om uit te breken en weer bij zijn groep te komen.
Wij hebben een redelijk grote hal tussen de stallen in, ik parkeer hem normaal tussen de stallen en de stang waar de andere paarden aan vastgezet worden, dan kan ik hem tenminste aan 2 kanten vast zetten, zoiets als op deze oudere foto.
Een deel van de leadrope deed ik dan er voor langs, zodat hij het gevoel had opgesloten te zijn.

Afbeelding

Nou, meneer trok alles stuk om er uit te komen, bij het omdoen van het hoofdstel ging hij er voor de 2e keer vandoor, met het gevolg dat het hoofdstel met de teugels nog om zijn hals en later zijn heupen bungelde. Hij vloog gelukkig de buitenbak in, waar ik snel het hek dicht deed. Ik heb uiteindelijk het hoofdstel nog van hem af gekregen en meteen in de bak goed omgedaan. Longeerlijn er aan en weer aan het werk gezet. Toen we weer binnen waren begon het feest weer opnieuw, dus de grote staldeuren dichtgetrokken.

Hij zag mij niet eens meer staan, was alleen bezig met uitbreken, op een gegeven moment was ik bezig met aanslingeren en hij ontplofte weer, ging er vandoor, plet mij tegen de witte stalen biels aan, waarna ik tussen hem en de biels gerold werd in de beweging en uiteindelijk hard op mijn stuit landde. Ik lag even op de grond te kreperen van de pijn in mijn pols en stuit... één van de meiden op stal pakte Duke, maar hij was niet rustig te krijgen.

Ondanks de pijn in mijn pols en stuit heb ik besloten door te gaan, de rustige aanpak werkte niet, dus een dressuurzweep erbij gepakt en de meiden gezegd dat ze even niet in de stal mochten komen. Ik hou absoluut niet van de harde aanpak, maar hij was gewoon lijp gevaarlijk aan het worden en de zachte aanpak werkte niet, hij zag mij niet eens meer staan. Dan is ruim 800 kilo paard gewoonweg te veel om te handelen met een zachte hand.

Ik zal niet vertellen hoe we het opgelost hebben, ik denk dat jullie wel een beeld kunnen vormen... een half uur later hield hij me donders goed in de gaten en had hij het lef niet meer om een stap vooruit of achteruit te zetten zonder dat ik dat gevraagd had. Nat van het zweet, maar wel weer rustig (en ik ook) zodat we weer gewoon contact hadden.
Ik baal ontzettend dat ik dit zo moest doen, maar hij staat op een zorgboerderij, als ik hem al niet zou kunnen houden, dan iemand met een beperking al helemaal niet.

Ik kon na dat halve uur gewoon rustig opstappen en we hebben een kwartier lekker kunnen rijden in de bak, zodra ik er namelijk op zit, heeft hij sowieso respect voor mij, dan kan hij me tenminste niet zo gemakkelijk vergeten en is hij doorgaans erg braaf. Hij is jong, wat schrikkerig en heet in het begin, maar de batterij gaat toch al snel leeg, dus nog nooit gekkigheid onder het zadel met hem gehad.

We hebben wat balkjes werk gedaan en ik was verbaasd dat hij dat zo goed op pakte. Nog even een galopje rechtsom en linksom en tijd om uit te stappen...
Nou ben ik meteen weer zo om het uiterste op te zoeken, dus ik besloot hem langs de weg uit te stappen. Ik voelde zijn spanning opbouwen toen hij door had dat we het terrein zouden verlaten (ja, nog verder weg van zijn vriendjes), maar hij was prima onder mij te houden en met een klein tikje van mijn zweepje liep hij alsnog het terrein af toen hij wilde staken. Hoewel hij tig monsters onderweg tegen kwam, de berm kabouters, de vleesetende lieveheersbeestjes, de monsterlijk gebekte eenden én nog erger dan dat, een winkelwagentje dat rammelde bij een tuinkwekerij verderop, heel wat spanning, maar ik kreeg hem er voorbij en heeft hij toch geen gekke dingen gedaan.

Een stalgenootje heeft nog foto’s gemaakt toen we terug kwamen rijden.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 11-05-19 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 21:25

Edit, ik kreeg de foto’s er niet bij...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:45

Hele leuke foto’s wel! Maar oh jee dat klinkt heel bekend. Hij was nog niet lang geruind toch? Want zo hebben wij hier al wat hengsten gehad, die ging tussen de stallen 60m op 2 achterbenen als ie nog maar dacht dat er merries waren.

Duke heeft die fase vorig jaar gehad, liep me ook gewoon omver. Zo zacht als kan, zo hard als nodig.
Je kunt echt niet met je laten spelen als je tegenstander 800kg weegt, Duke heeft ook een paar kletsen gekregen bij de smid vandaag. Dat zijn gewoon dingen die hij wéét dat ik absoluut niet tolereer

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:28

Wat jammer dat het zo moet gaan. Je kan dan maar beter 1 x HEEL duidelijk zijn, denk ik. Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Wel heel fijn dat jullie daarna rustig hebben kunnen werken samen, en zelfs nog even langs de weg gestapt hebben!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:02

Het is niet leuk om te doen maar soms wel nodig.

Pluis heeft ook een periode gehad toen ze een kaar of 3 was.
Die haalde echt het bloed onder je nagels vandaan. Pluis haar motto was "alles kan kapot"

Die trok gerust 3 halstertouwen achter elkaar stuk en met een beetje mazzel was haar halster dan ook in 2e. En ze sloopte de lampen boven de stallen van het plafond (lampen die er al 20 jaar hingen) gewoon omdat het kan.
Waarom vooruit, als je ook achteruit kan lopen en dat soort geintjes.
Dan heb je niks te zeggen hoor met 800 kilo paard..
En als je bij pluis dan doorzet gaat ze dreigen met stijgeren en dergelijke.. Dus die zweep die is heeeel herkenbaar.
Niet leuk, maar soms wel nodig om de leider te blijven.

Nu hoef ik mezelf vaak alleen maar groot te maken of wen keer 'ey!' te roepen en dan kijkt ze me met een pretbek aan "deed toch niks" :=

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:37

Granoek schreef:
Hele leuke foto’s wel! Maar oh jee dat klinkt heel bekend. Hij was nog niet lang geruind toch? Want zo hebben wij hier al wat hengsten gehad, die ging tussen de stallen 60m op 2 achterbenen als ie nog maar dacht dat er merries waren.

Duke heeft die fase vorig jaar gehad, liep me ook gewoon omver. Zo zacht als kan, zo hard als nodig.
Je kunt echt niet met je laten spelen als je tegenstander 800kg weegt, Duke heeft ook een paar kletsen gekregen bij de smid vandaag. Dat zijn gewoon dingen die hij wéét dat ik absoluut niet tolereer


Hij is in december geruind en heeft nooit echt hengstenstreken gehad, zijn groepje in de wei zijn ook allemaal ruinen. Ik denk dat het komt omdat Pleun daar de leider was en hij nu het stokje overgenomen heeft in de wei, hij moest en zou erbij blijven. Nou ja, dat feest is nu voorbij, want voorlopig (tot aan ons weekend weg met de paarden) gaat hij ‘s nachts weer op stal. Hij moet er maar even aan wennen dat hij van ze gescheiden wordt, ze gaan ook niet mee op mini vakantie.

Bedankt Ladonna en Nadine voor het begrip, ik denk dat elk paard wel een soortgelijk fase door gaat. Ik probeer nu het grondwerk meer op te pakken, duidelijk dingen op commando doen en de aandacht bij mij houden, hij pakt het nu beter op dan voorheen.

Vandaag een lekkere lange buitenrit gemaakt op Duke, samen met de andere pensionklant / vriendin op één van de oude lespaarden van stal, haar eigen is veel te heet voor een buitenrit. Duke was super braaf met opzadelen, iets minder braaf met opstappen, maar uiteindelijk konden we vertrekken. De hele weg gestapt, want vriendin had last van haar rug. Duke was heel braaf en ik heb een groot gedeelte lekker met lange teugel kunnen rijden.

Met mijn pijnlijke stuit en pols vond ik alleen maar stappen onderweg ook helemaal niet erg. Ik zit op mijn rechter arm van schouder tot elleboog helemaal onder de blauwe plekken, die zijn gevoelig, maar niet heel bijzonder pijnlijk. Aan mijn pijnlijke pols zie ik niets, dus die zal gewoon een beetje gekneusd zijn denk ik. Ik heb op mijn rechter heup en op mijn rug bij de onderste ribben ook flink blauwe plekken, maar ook daar heb ik het meeste last van mijn stuit.

Ach ik ben gewoon een kneus.


Vanmiddag nog langs de uiterwaarden geweest, opzoek naar de kudde, ze zijn weer een paar kilometer verderop verhuis en uiteindelijk werden we gescheiden door water, dus kon er niet bij komen. Wel mooi om vanaf een afstand de groepsdynamica te observeren. Pleun is makkelijk te herkennen aan haar brede witte bles en hoog wit aan de achterbenen, maar veel succes om haar op de foto’s te vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 23:39

Duke en ik hebben een nieuwe weg ingeslagen, letterlijk en figuurlijk.
Vanavond wat grondwerk en clickertraining gedaan, hij liet zich daarna goed zadelen en (zonder dat ik het gepland had) ben ik uiteindelijk maar opgestapt. Twee meiden van stal gingen ook rijden en heel spontaan zijn we een buitenrit wezen maken. Omdat het ongeveer dezelfde route als gisteren was, vond Duke het helemaal best.

Bokker Eclair98 op en ik reden op een gegeven moment voorop en dat leverde een onwijs grappig plaatje op. Tinker vs Shire :D

Afbeelding

Afbeelding

Nee, ik had geen rijkleding aan, het was niet echt gepland.

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Pleun en Duke Mijn “kleine” Shire paardjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:40

Wat een heerlijke plaatjes, ik zag ze al op Instagram voorbij komen.
Geweldig om te zien, zo zie je nog beter hoe groooot Duke is :wow: