Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Ldev schreef
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn fjord vinden qua bespiering, ik heb er zelf totaal geen kijk op; vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Bewegingfoto's heb ik op het moment niet maar zal ik morgen even maken.

[ [url=m/4EcoRV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AGhI5f.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik snap dat je zelf geen reactie kunt geven als je er niet zo veel verstand van heb, maar ik vind dat de mensen die er wel wat van weten ook best op de mensen die er niet zo veel van weten kunnen reageren.

Dus bij deze. Pony lijkt nu wat te dik, is daarom wat lastiger te beoordelen hoe het precies met de spieren zit. Hals lijkt oke, ook de bovenste halsspier is ontwikkelt ipv alleen de middelste wat je nog wel eens ziet. De buikspier zie je op de eerste foto ook mooi. Mooie ronde billen, weet alleen niet of dat spieren of vetjes zijn haha. Maar opzich ziet het er niet heel verkeerd uit in hoeverre ik het kan zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 10:35 



 
Profiel   

Faitherr schreef
Ben benieuwd wat jullie van mijn haf vinden. Toen ik haar kreeg (september) had ze een jaar vrijwel niks gedaan, ben veel begonnen met longeren etc. ook om het overgewicht eraf te krijgen. Ze was toen even heel mooi op gewicht.
Maar nu staat ze alweer 4 weken stil ivm. Blessure, dus ben benieuwd naar jullie meningen (ik weet dat ze overbouwd is ik hoop dat dit nog wegtrekt)

Ik hoop dat deze goto’s een beetje beeld geven
[ [url=m/UOkLLS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q9mJLh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qpPk5o.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie haf, ik hou dr wel van. Bovenste halsspier mag wat meer ontwikkelen, vooral op de laatste foto zie je de middelste halsspier wel goed maar de bovenste die langs de manenkam richting de schoft loopt niet zo. Maar wat al eerder gezegd is, het kan ook dat je die in stilstand niet zo goed zie maar dat ze hm in het werk wel goed gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 10:37 



 
Profiel   

Faitherr schreef
Ben benieuwd wat jullie van mijn haf vinden. Toen ik haar kreeg (september) had ze een jaar vrijwel niks gedaan, ben veel begonnen met longeren etc. ook om het overgewicht eraf te krijgen. Ze was toen even heel mooi op gewicht.
Maar nu staat ze alweer 4 weken stil ivm. Blessure, dus ben benieuwd naar jullie meningen (ik weet dat ze overbouwd is ik hoop dat dit nog wegtrekt)

Ik hoop dat deze goto’s een beetje beeld geven
[ [url=m/UOkLLS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q9mJLh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qpPk5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk dier, lieve uitstraling ook. Het is geen bodybuilder, maar zie zo ook niks slechts. Gewoon lekker mee aan het werk gaan/blijven dan zal ze alleen maar knapper worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 10:45 



 
Profiel   

Leuk dier idd. Ik houd ook wel van Hafjes.Ik ken er toch een aantal die ook op hoger niveau lopen.
Hoe oud is je Haf eigenlijk Faitherr?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 11:15 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Faitherr schreef
Ben benieuwd wat jullie van mijn haf vinden. Toen ik haar kreeg (september) had ze een jaar vrijwel niks gedaan, ben veel begonnen met longeren etc. ook om het overgewicht eraf te krijgen. Ze was toen even heel mooi op gewicht.
Maar nu staat ze alweer 4 weken stil ivm. Blessure, dus ben benieuwd naar jullie meningen (ik weet dat ze overbouwd is ik hoop dat dit nog wegtrekt)

Ik hoop dat deze goto’s een beetje beeld geven
[ [url=m/UOkLLS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q9mJLh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qpPk5o.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie haf, ik hou dr wel van. Bovenste halsspier mag wat meer ontwikkelen, vooral op de laatste foto zie je de middelste halsspier wel goed maar de bovenste die langs de manenkam richting de schoft loopt niet zo. Maar wat al eerder gezegd is, het kan ook dat je die in stilstand niet zo goed zie maar dat ze hm in het werk wel goed gebruikt.

Dankjewel! Ik ben er zeker blij mee! Oke en wanneer spreek ik die hals aan? Tijdens het rijden forceer ik niks qua halshouding, ze gaat nu wel ontzettend mooi lopen zonder dat ik iets hoef te doen. Ik krijg ook wekelijks les van de fysiotherapeut dus we krijgen goede begeleiding!


Nies_ schreef
Faitherr schreef
Ben benieuwd wat jullie van mijn haf vinden. Toen ik haar kreeg (september) had ze een jaar vrijwel niks gedaan, ben veel begonnen met longeren etc. ook om het overgewicht eraf te krijgen. Ze was toen even heel mooi op gewicht.
Maar nu staat ze alweer 4 weken stil ivm. Blessure, dus ben benieuwd naar jullie meningen (ik weet dat ze overbouwd is ik hoop dat dit nog wegtrekt)

Ik hoop dat deze goto’s een beetje beeld geven
[ [url=m/UOkLLS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q9mJLh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qpPk5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk dier, lieve uitstraling ook. Het is geen bodybuilder, maar zie zo ook niks slechts. Gewoon lekker mee aan het werk gaan/blijven dan zal ze alleen maar knapper worden.


Nee ik vind ook dat er nog wel wat spieren bij mogen, top bedankt voor je reactie!


Babootje schreef
Leuk dier idd. Ik houd ook wel van Hafjes.Ik ken er toch een aantal die ook op hoger niveau lopen.
Hoe oud is je Haf eigenlijk Faitherr?

Hihi dankjewel! Jaa ik zou ook graag kijken hoe ver we kunnen komen in de dressuur, (en springen) maar plezier blijft voorop staan. Ze is 6.

Bedankt voor jullie reacties! Ik word er blij van! Vinden jullie haar meer een oudere of modernere haflinger? Eerst dacht ik ertussenin maar iets meer richting oud maar ik vind dr nu steeds moderner ogen. Ik hou zelf niet van die hele moderne met die hoge benen en Arabieren looks. (Persoonlijke smaak hoor) maar ze is wel mooi rank maar staat niet zo hoog op de benen naar mijn idee?

Zo was ze in september toen ik haar kreeg

[ img ]

Edit. Ik weet niet of deze foto’s een beeld geven maar dit zijn wat foto’s van een tijdje terug met rijden:
(Ik ben alleen op deze foto’s niet zo tevreden met mijn houding)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 11:28 



 
Profiel   

Faitherr Als ze in het werk gewoon netjes over de rug en los door het lijf loopt ontwikkelt die bovenste halsspier zich vanzelf. Dus vanuit de ontspanning met je been naar je hand rijden. Als ik het zo zie op de foto's komt dat wel goed. Je hebt haar pas sinds september, heeft ze daarvoor veel gedaan? Ze is natuurlijk ook nog jong, dan komen die spieren vanzelf wel. Dus ze is misschien nog wel geen bodybuilder, maar dat kan nog best komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 14:31 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Faitherr Als ze in het werk gewoon netjes over de rug en los door het lijf loopt ontwikkelt die bovenste halsspier zich vanzelf. Dus vanuit de ontspanning met je been naar je hand rijden. Als ik het zo zie op de foto's komt dat wel goed. Je hebt haar pas sinds september, heeft ze daarvoor veel gedaan? Ze is natuurlijk ook nog jong, dan komen die spieren vanzelf wel. Dus ze is misschien nog wel geen bodybuilder, maar dat kan nog best komen!

Oke dan gaan we lekker zo door! Qua hals doet ze alles inderdaad zelf, door van achter naar voor te rijden. Nee ik heb haar ik september gekregen en bij de vorige eigenaresse is ze een aantal keren naar buiten geweest maar verder niks. De bak had ze dus alleen nog maar gezien bij het inrijden en verder heeft ze nooit dressuurmatig gelopen. Ik ben dus helemaal vanaf het begin begonnen met het zadel omdat ze het soms nog wel spannend vond. Ik ben echt ontzettend verbaasd door hoe snel ze leert

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 17:54 



 
Profiel   

Faitherr schreef
emma_evg schreef
Faitherr Als ze in het werk gewoon netjes over de rug en los door het lijf loopt ontwikkelt die bovenste halsspier zich vanzelf. Dus vanuit de ontspanning met je been naar je hand rijden. Als ik het zo zie op de foto's komt dat wel goed. Je hebt haar pas sinds september, heeft ze daarvoor veel gedaan? Ze is natuurlijk ook nog jong, dan komen die spieren vanzelf wel. Dus ze is misschien nog wel geen bodybuilder, maar dat kan nog best komen!

Oke dan gaan we lekker zo door! Qua hals doet ze alles inderdaad zelf, door van achter naar voor te rijden. Nee ik heb haar ik september gekregen en bij de vorige eigenaresse is ze een aantal keren naar buiten geweest maar verder niks. De bak had ze dus alleen nog maar gezien bij het inrijden en verder heeft ze nooit dressuurmatig gelopen. Ik ben dus helemaal vanaf het begin begonnen met het zadel omdat ze het soms nog wel spannend vond. Ik ben echt ontzettend verbaasd door hoe snel ze leert


Ah zie dat dacht ik al, dat verklaart ook waardoor ze wat nog niet heel gespierd is. Na een jaartje trainen is het waarschijnlijk al weer een heel ander gezicht. Dat komt helemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 19:22 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie van mijn 4, bijna 5 jarige topper vinden. Het is een KWPN-er van Numero uno x Ramiro z. Helaas staat hij nu stil met een bovenlijnblessure, dus de rij foto is van een tijdje eerder dan de andere foto.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 19:41 



 
Profiel   

Nou ja ik vind dit ontzettend leuk dus ik probeeer ook maar eens een fotootje te delen!

Even voor de duidelijkheid, dit is een 20-jarige K-welsh, een manegepony die ik elk weekend rijd. In de zomer ziet hij er nog beter uit want dat rijd ik hem ongeveer 3-4 keer per week. Voor de rest word hij ook gebruikt voor voltige en beginnerslesjes.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 20:00 



 
Profiel   

Paulaferro schreef
Nou ja ik vind dit ontzettend leuk dus ik probeeer ook maar eens een fotootje te delen!

Even voor de duidelijkheid, dit is een 20-jarige K-welsh, een manegepony die ik elk weekend rijd. In de zomer ziet hij er nog beter uit want dat rijd ik hem ongeveer 3-4 keer per week. Voor de rest word hij ook gebruikt voor voltige en beginnerslesjes.


[ [url=m/pA4cni.jpg]Afbeelding[/url] ]


Van deze foto kun je bijna niets zien, omdat de pony er schuin op staat en de manen over de hals heen hangen. Dus voor goed commentaar andere / meerdere foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-18 07:51 



 
Profiel   

Zo’n leuk topic! :D heel fijn! Ik vraag me wel af wat jullie van mijn paardje vinden..

Staat 24/7 op de weide, dus wel grasbuikje aanwezig.. voor de rest worden er vooral lange wandelingen mee gedaan onder het zadel. Longeren doen we ook dikwijls om het grasbuikje onder controle te krijgen, vrijheidsdressuur, aan de lange lijnen naar buiten, grondwerk, soms eens springen, ...

Ohja, ze is een (bijna) 10 jarige draversmerrie!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-18 17:31 



 
Profiel   

Ik ben ook eens benieuwd wat jullie vinden van mijn 7jaarse merrie :)

Ze wordt sinds kort minstens 2x per week gereden (1x dressuur en 1x springen). Ikzelf heb haar 1,5 jaar, maar het verliep allemaal niet zo vlot, maar nu zijn we echt op de goede weg! :)

Dit is een foto van de eerste keer als ik met haar thuis reed. (december 2016)
[ img ]

Dit is een foto van toen ik met haar reed in de zomer van 2017.
[ img ]

Dit is een foto van enkele weken geleden tijdens het dressuur rijden.
[ img ]

Dit is de laatst genomen foto tijdens het springen.
[ img ]

Dit is een foto in september 2017 genomen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-18 19:31 



 
Profiel   

Ik heb ondertussen wat betere foto’s kunnen maken

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van zijn bouw? Hij wordt 5 mei alweer 19 lentes jong. Maar dat zegt verre van dat hij zich zo voelt. Het is een Angelo European Studbook.

Hij krijgt vaak 1 dag in de week rust. 1x per week een dressuur les van 45 min. 1x per week 20/30 min longeer ik hem. 1x per week losgooien 15 min. En de rest van de dagen rij ik. Dit kan verschillen van een 3 uur lange bosrit tot een 30 min in de bak dressuren. Springen doen we soms voor het plezier ertussen door.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 11:07 



 
Profiel   

@Eluna, voor een dravermerrie vind ik haar vrij rijtypisch gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 11:17 



 
Profiel   

[ img ]

Ik ben zelf heel tevreden over de hals bespiering. Ben benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 11:19 



 
Profiel   

@Kikidegroot: Ik vind deze foto's nou niet direct beter. Door de belichting zie je eigenlijk alleen een donker (paard)vlak.
Wel valt me de rug op. Overbouwd en lijkt een karperrug te hebben.
In zijn geheel lijkt de voorhand niet bij de achterhand te passen. Een neerwaarts gebouwd paard en ook onderstandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 11:23 



 
Profiel   

@Romy. Mooie ontwikkeling heeft je paard doorgemaakt. Moeilijk wat van de bouw te zeggen zo zonder standfoto. De eerste foto een wat ongelukkig afdrukmoment denk ik. Wel echt een springtype.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 11:24 



 
Profiel   

Babootje schreef
@Eluna, voor een dravermerrie vind ik haar vrij rijtypisch gebouwd.


Ja, heeft niet het typische draversuiterlijk.. en eigenlijk ook geen draversgangen :p haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-18 21:01 



 
Profiel   

Laten we voorop stellen dat ik absoluut geen expert ben 8-)
Maar als we nu allemaal elkaar even beoordelen komen er ook nog beoordelingen voorbij zo nu en dan :Y)

ELUNA Beetje lastig beoordelen vanuit deze hoek. Vind het een mooie draver, beetje stevig (zo te zien ook niet te dun :+ ) Zit voor mijn gevoel vrij netjes in de spieren.

Romy_L1998 Flinke verandering al, lijkt nog steeds wel de rug vast te willen houden maar op die laatste foto is er wel echt een mega verschil. Zet er op de laatste foto de onderhals een beetje op maar die zie ik niet echt terug op de latere fotos.

xkikidegroot Lief koppie, die afstamming zie je er wel in terug. Beetje overbouwd op de fotos en een scherpe borst. Zit zover ik kan zien met tegenlicht wel netjes in de spieren. Hoewel de rug niet ideaal is maar vermoed dat dat ook iets met de leeftijd te maken heeft.

_coquette Een standfoto is eerlijker en beter te beoordelen, maar vind het een prachtige bespiering zo op het eerste gezicht.


Dit is Diva, en 5 jarige PRE die amper/niet werkt eigenlijk.
[ img ]
[ img ]
Beide fotos van vandaag, merk zelf dat ze op het moment overbouwd is, hoop dat dat nog weg trekt. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 13:09 



 
Profiel   

@Azmay. Het overbouwde is echt minimaal (het ontbreken van de rugbespiering vertekent het beeld). Ik denk dat ze in het werk nog aardig bij gaat trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 13:18 



 
Profiel   

Babootje schreef
@Azmay. Het overbouwde is echt minimaal (het ontbreken van de rugbespiering vertekent het beeld). Ik denk dat ze in het werk nog aardig bij gaat trekken.

Op de eerste foto speelt ze wel vals, haar achterbenen staan daar lager. ;)
Het is inderdaad niet super veel maar toch :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 13:20 



 
Profiel   

SBravour schreef
Gimme_Spurs schreef
Mooi paardje heb je daar Canisia! <3

Ik vind hem behoorlijk vooruit gegaan in bespiering! Inderdaad wat compact gebouwd, maar misschien niet eens erg aangezien hij lastig op gewicht blijft. Ik vind dat hij zijn staart mooi draagt! En een echt western type, mooi hoor!

Joy is heel ziek geweest in de winter (koliek en daardoor operatie en opname). Ik persoonlijk vind het niet een probleem als ze iets schraler is, dit ivm de druk op de pezen en gewrichten. Nu we richting de show in juni gaan, ga ik haar weer bijvoeren en zal ze wat meet massa krijgen. Dat zal door het land ook goed komen, dit was half augustus vorig jaar:

[ [url=m/Ck259W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MjWQ9s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stijl in de knie beaam ik. Dit is toch een beetje de all round/halter bloedlijn die erin zit.


Voorste koten lijken iets week? Kan ook door houding komen hoor. Mooie merrie, goed in haar vachtje en basis spieren! Komt helemaal goed met haar.


Dankje! :D Zie je berichtje nu pas haha

Dit zijn de meest recente foto's. Ik vind dat schrale wel meevallen als ik het zo zie :)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 13:37 



 
Profiel   

Azmay schreef
Babootje schreef
@Azmay. Het overbouwde is echt minimaal (het ontbreken van de rugbespiering vertekent het beeld). Ik denk dat ze in het werk nog aardig bij gaat trekken.

Op de eerste foto speelt ze wel vals, haar achterbenen staan daar lager. ;)
Het is inderdaad niet super veel maar toch :+


Volgens mij groeien die Spanjaarden ook nog wel wat langer door. Ook schouders en schoft groeien echt in het werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 13:48 



 
Profiel   

SBravour: Onbespierd, maar is ook nog niets mee gedaan. Neiging tot een steil achterbeen maar is niet zo goed in te schatten van de foto's. Rug is strak, vooral bij de lendenen, staart laag ingeplant. Mooi dier, zal er met spier nog beter uitzien :j

Babootje: Sterk onderbeen inderdaad. Que bouw valt van bewegingsfoto's niet veel te zeggen, maar imo is het een heel knap dier geworden. Mag misschien iets langer in de hals, en het kruis lijkt wat plat. Ook vind ik hem in de eerste 2 foto's wat te dik, maar dat walt dan weer mee in de 3de.

_Joelle: Typische friese kruising. Lange weke rug, opwaarste hals richting die iets te hoog inzet. Benen mochten iets langer. Mooie bespiering bijgekweekt, vooral aan de rug en achterhand.

Ldev; Ik kan niet veel zeggen over fjorden maar deze heeft de typische fjordbouw. Sterke benen, lang genoeg in de rug en een stevige, korte nek partij die te hoog aanzet. Vind hem mooi op gewicht.

Faitherr: Geen goede foto's om te beordelen; paard staat op foto 1 niet volledig en is uit een hoek genoemen, zelfde met foto 2 en op foto 3 staat ze op ongelijke ondergrond.

x_janss: Iets gezonken rug, stijl achterbeen. Wel een mooi, compleet dier. Zie er inderdaad meer een springer in dan een dressuurpaard. Zal er met wat training na de blessure nog beter uitzien :j

Paulaferro: Geen goede foto om iets zinnig over te kunnen zeggen

ELUNA: Vriendelijk hoofd. Dichtbij zijnde voorbeen lijkt wat bol, maar door de hoek en ondergrond van de foto is dat niet goed te beoordelen.

Romy_L1998: Ruggebruik is zeker een aandachtspunt, paard loopt op later foto's nog steeds in 2 delen. Spanning is er zeker dus misschien het springen even achterwege laten en focussen op dressuur en ontspanning? Zal haar spieropbouw beter doen. Verder ziet het er mij wel een correct dier uit, al mag er meer spier op.

xKikidegroot: niet echt gunstige foto's. Paard lijkt hier overbouwd. Rug is gezonken en armbespierd, net zoals de schouderpartij. Achterbenen lijken stijl maar zijn hier niet goed te oordelen. Neiging tot een onderhals en de bovenlijn van de hals mag meer bespierd worden, lijkt nu iets door te hangen. Achterhand lijkt wat vreemd, maar dat kan ook aan de stand van het paard liggen.

Azmay: Inderdaad een paard dat amper/niet werkt :+ Rug is heel erg week, net zoals de achterhand. Achterbeen is stijl. Hoofd/hals verbinding is licht voor een PRE, wat haar hoofd grover doet lijken. Nek zou ook gerust zwaarder in bespiering mogen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 14:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen