Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Gimme_Spurs schreef
Mooi paardje heb je daar Canisia! <3

Ik vind hem behoorlijk vooruit gegaan in bespiering! Inderdaad wat compact gebouwd, maar misschien niet eens erg aangezien hij lastig op gewicht blijft. Ik vind dat hij zijn staart mooi draagt! En een echt western type, mooi hoor!

Joy is heel ziek geweest in de winter (koliek en daardoor operatie en opname). Ik persoonlijk vind het niet een probleem als ze iets schraler is, dit ivm de druk op de pezen en gewrichten. Nu we richting de show in juni gaan, ga ik haar weer bijvoeren en zal ze wat meet massa krijgen. Dat zal door het land ook goed komen, dit was half augustus vorig jaar:

Stijl in de knie beaam ik. Dit is toch een beetje de all round/halter bloedlijn die erin zit.


Oh wow, nou dan heb ik niks gezegd. Jeetje die ziet er super uit dan zeg na zo'n heftige gebeurtenis. _/-\o_ En qua pezen en gewrichten heb je natuurlijk wel gelijk, is lastig om die spierbundeltjes goed op die massa te houden maar ze niet too much te laten worden voor hun pootjes :Y)
Aja dat is inderdaad een achterbeen stand die je in de halter/pleasure paarden veel terug ziet. Bij sommige wordt tegenwoordig echt veel te ver naar discipline doorgefokt. Maarja dat is met alle sporten en rassen.
Ga je met haar ook de Halter shows in? Leuk merrie'tje!

Bedankt, ik heb inderdaad ook wel uitgezocht op zijn compactheid. Met zo'n lange rug poppetjes arabier heb je niet zo veel te zoeken in de western. Of uberhaupt onder het zadel. Voor het goeie wil ik hem nog net wat verder, zodat hij wat meer reserves heeft voor het wedstrijd seizoen. Maar is lastig erop te voeren.

@little_birdy, bedankt. Bij Arabieren wordt vaak aangenomen dat ze 'mooi' rank en slank horen te zijn, maar een groot deel van de arabieren is gewoon flink onbespierd. Ze hebben over het algemeen wel aanleg om minder snel dik te worden qua vet en meer aanleg voor 'duur' spieren (lange dunne). Wil je ze heel houden moeten ze gewoon zoals elk ander paard goed over de rug lopen en kortere kracht spieren krijgen. Alleen zijn ze door de fok tegenwoordig meer op show gericht helaas, waardoor het lastig is ze rij techisch goed rond te rijden. Maar dat even terzijde ;)

Mooie Merrie heb je! Ik houd wel van zo'n bovenlijn. Compact, rond. Zit nog ietsie zware onderhals op en mag nog meer in draagspieren, die zie je iets minder ontwikkeld. Maar aan de bovenlijn nek zie je dat je het dragen en achter->voren rijden wel al goed aanspreekt. Misschien ietsie teveel buikvetjes, maar die zou ik er dmv krachttraining rijden afrijden en niet door minder voer of langer te rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-18 22:22 



 
Profiel   

Lillian: Grappig, ook bij deze pony zie je het laag geplaatste spronggewricht! Ik heb het idee dat ze bijna plat voeten heeft achter, misschien een puntje voor de bekapper? Verder zie ik dat ze iets losser is in de lendenen geworden, maar kwa bespiering zie ik niet veel verschil.
Ze mag van mij meer spieren voor de schoft ontwikkelen, in de bovenlijn. Maar die punten zijn lastig met zo een kort nekje.
Ik zie ook een heel mooie arabiertje hierboven, die fijn in de spieren zit, kom ik zelden tegen bij dat ras.

Mijn merrie, KWPN dressuurmerrie, staat stil wegens blessure. 5 jaar, puur natuur (niet mee gewerkt nog)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-18 22:37 



 
Profiel   

canisia schreef
Gimme_Spurs schreef
Mooi paardje heb je daar Canisia! <3

Ik vind hem behoorlijk vooruit gegaan in bespiering! Inderdaad wat compact gebouwd, maar misschien niet eens erg aangezien hij lastig op gewicht blijft. Ik vind dat hij zijn staart mooi draagt! En een echt western type, mooi hoor!

Joy is heel ziek geweest in de winter (koliek en daardoor operatie en opname). Ik persoonlijk vind het niet een probleem als ze iets schraler is, dit ivm de druk op de pezen en gewrichten. Nu we richting de show in juni gaan, ga ik haar weer bijvoeren en zal ze wat meet massa krijgen. Dat zal door het land ook goed komen, dit was half augustus vorig jaar:

Stijl in de knie beaam ik. Dit is toch een beetje de all round/halter bloedlijn die erin zit.


Oh wow, nou dan heb ik niks gezegd. Jeetje die ziet er super uit dan zeg na zo'n heftige gebeurtenis. _/-\o_ En qua pezen en gewrichten heb je natuurlijk wel gelijk, is lastig om die spierbundeltjes goed op die massa te houden maar ze niet too much te laten worden voor hun pootjes :Y)
Aja dat is inderdaad een achterbeen stand die je in de halter/pleasure paarden veel terug ziet. Bij sommige wordt tegenwoordig echt veel te ver naar discipline doorgefokt. Maarja dat is met alle sporten en rassen.
Ga je met haar ook de Halter shows in? Leuk merrie'tje!

Bedankt, ik heb inderdaad ook wel uitgezocht op zijn compactheid. Met zo'n lange rug poppetjes arabier heb je niet zo veel te zoeken in de western. Of uberhaupt onder het zadel. Voor het goeie wil ik hem nog net wat verder, zodat hij wat meer reserves heeft voor het wedstrijd seizoen. Maar is lastig erop te voeren.


Dankje! :D Dit was hoe ze er half november bij stond:

[ img ]

[ img ]

Ben me kapot geschrokken... Ze was er bijna niet meer :n

Maar gelukkig blaakt ze nu van gezondheid! En ze krijgt 2 scheppen brok per dag, omega olie, opkikker van NAF en 24/7 kuil. Als ik haar ga bijvoeren kont daar nog 3 keer per week sportmuesli bij.

[ img ]

[ img ]

Vind dat ze er best mag zijn <3

Ben inderdaad bezig met halteren en ze toont nu al onwijs mooi beenwerk.



Doe je goed met je paardje! Ik hou ook wel van een wat compacter sporttype in de arabieren. Lastig om inderdaad het juiste rantsoen te epalen. Je wilt ook niet teveel suiker voeren oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-18 22:49 



 
Profiel   

SBravour schreef
Lillian: Grappig, ook bij deze pony zie je het laag geplaatste spronggewricht! Ik heb het idee dat ze bijna plat voeten heeft achter, misschien een puntje voor de bekapper? Verder zie ik dat ze iets losser is in de lendenen geworden, maar kwa bespiering zie ik niet veel verschil.

Dat hij bespiering rond de schoft moet krijgen weet ik :o gaat langzaam. Gelukkig zit er niemand op zijn rug en is zijn tuig en sulky zo afgesteld dat er geen gewicht op zijn rug hangt.

Hij heeft gewoon erg korte pootjes en in verhouding een lang lijf. In of over overstappen kost hem een hoop kracht. Work in progress ;)
Betreft zijn achterhoeven, hij staat rondom op
ijzers omdat wij heel veel op asfalt moeten rijden. Dit konden zijn achterhoeven niet aan en deze sleten op de toon recht af. De foto vertekend een beetje omdat ze modderig zijn. Je ziet niet waar zijn ijzer begint en hoef eindigt. heb de osteopaat nog gevraagd of er iets veranderd moet worden en zij zei ook dat het niet nodig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 10:42 



 
Profiel   

@Jolynne: Knap dier! Had misschien het hoofd wat groter willen zien, nu lijkt die wat klein in verhouding tot zijn lichaam. Hals lijkt op de eerste foto wat zwaar, op de 2de foto ziet die er beter uit. Verder niet veel op aan te merken, ken niet echt veel van mini's. Knap peerd wel :j

@Gimme_Spurs: Leuk om ze zo te zien opgroeien! Nog steeds wat overbouwd maar dat is niet ongewoon bij Quarters. Rug is wat lang, maar ik zie dat liever dan van die veel te korte ruggetjes. Mij valt wel op dat haar voorste koten erg lang zijn, de achterste zijn dan weer korter maar stijl.

@Kimm4: Ken niet veel van welshjes, maar ze zit imo wel mooi in elkaar. Mooi hoofdje zonder de extreme dish die je wel eens tegenkomt. Had misschien ook iets groter kunnen zijn, lijkt wat klein in verhouding maar dat is dan weer beter op de 2de foto dus het is waarschijnlijk gewoon wat vertekend.

Ik doe de anderen een andere keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 11:39 



 
Profiel   

Misschien dat ik het erbij moest zeggen maar het zijn 2 verschillende dieren bij mij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:06 



 
Profiel   

Jammer dat er geen van allen een zin aan mijn merrie gewijd heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:13 



 
Profiel   

Gimme_Spurs schreef
Mooi paardje heb je daar Canisia! <3

Ik vind hem behoorlijk vooruit gegaan in bespiering! Inderdaad wat compact gebouwd, maar misschien niet eens erg aangezien hij lastig op gewicht blijft. Ik vind dat hij zijn staart mooi draagt! En een echt western type, mooi hoor!

Joy is heel ziek geweest in de winter (koliek en daardoor operatie en opname). Ik persoonlijk vind het niet een probleem als ze iets schraler is, dit ivm de druk op de pezen en gewrichten. Nu we richting de show in juni gaan, ga ik haar weer bijvoeren en zal ze wat meet massa krijgen. Dat zal door het land ook goed komen, dit was half augustus vorig jaar:

[ [url=m/Ck259W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MjWQ9s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stijl in de knie beaam ik. Dit is toch een beetje de all round/halter bloedlijn die erin zit.


Voorste koten lijken iets week? Kan ook door houding komen hoor. Mooie merrie, goed in haar vachtje en basis spieren! Komt helemaal goed met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:29 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Ik ben benieuwd wat jullie over de mijne vinden:

1) Wat ik zelf vind: zware en lange hals met flinke onderhals en losse manenkam (gevolgen van te dik geweest zijn voorheen),
weinig bespiering op schouders terwijl zijn achterhand wel enige bespiering te zien is. Paard is 1 jaar lang revaliderende geweest met hals jaar boxrust, pas vanaf eind januari groen licht gekregen om te werken.
[ Afbeelding ]

2) 6 jaarse hengst die recht vanuit de wei komt, dus puur natuur
[ Afbeelding ]


1e iets zware hals aanzet, maar mooi in verhouding verder. Ook iets onderhals, maar vindt hem knap in de spieren zitten voor een mini paardje. De 2e vindt ik prachtig qua bouw, minimale spieren maar die hij heeft zijn prima. Mooie paardjes heb je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:31 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Ben ook wel benieuwd wat jullie van dit paard vinden qua bouw en bespiering. Paard word 4 dit jaar, is vorig jaar juni beleerd, toen het land op rn in december weer opgepakt. Ik heb hm sinds januari onder t zadel. Is momenteel nog wat mager, ze is lastig dikker te krijgen maar daar word aan gewerkt.

[ [url=m/f8T8yg.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Paard is wat nat van t zweet van t rijden)


Laag kruis en lijkt wat strak over de spieren. Meer bespiering nodig voor de schoft, en de onderhals is ook wat te veel aanwezig. Verder lijken de achterbenen iets te ver achter de massa te staan, zouden voor het dragen meer onder de massa mogen. Maar misschien toont hij in beweging betere gedragenheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:33 



 
Profiel   

SBravour schreef
Jammer dat er geen van allen een zin aan mijn merrie gewijd heeft :)

Ik heb erbij gezegd dat ik later de rest doe, lig namelijk momenteel in het ziekenhuis. Even geduld dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:39 



 
Profiel   

SBravour schreef
Jammer dat er geen van allen een zin aan mijn merrie gewijd heeft :)


Ja dat heb je ook niet aan een ieder paard volgens mij ,
Ik heb ook duidelijke foto’s en sommige zien het gewoon niet zo zitten is toch niet zo erg ? Maar goed .

Eerste wat me bij jouw paard opvalt is de flinke onderhals maar dat kan met een dier dat nog niet in training staat .
Plat kruis en mist volgens mij in de achterhand en bij de schoft vooral wat bespiering .
Vind wel dat ze een mooie slanke buik heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 12:43 



 
Profiel   

little_birdy schreef
SBravour schreef
Jammer dat er geen van allen een zin aan mijn merrie gewijd heeft :)


Ja dat heb je ook niet aan een ieder paard volgens mij ,
Ik heb ook duidelijke foto’s en sommige zien het gewoon niet zo zitten is toch niet zo erg ? Maar goed .

Eerste wat me bij jouw paard opvalt is de flinke onderhals maar dat kan met een dier dat nog niet in training staat .
Plat kruis en mist volgens mij in de achterhand en bij de schoft vooral wat bespiering .
Vind wel dat ze een mooie slanke buik heeft


Nee tuurlijk, dat begrijp ik. Maar een stuk of 5 reacties allemaal alleen op reacties over hun eigen paard vind ik jammer! Door ook te reageren op anderen hou je het topic leuker :)
Bedankt voor je reactie!! Ze is inderdaad erg slank van zichzelf, en valt snel af als ze enkel op hooi staat. Gelukkig gaat ze nu weer de wei in!
Inderdaad nog wat onderhals, maar dat is dus van nature. Bespiering over de algehele linie mag veel meer, maar ik verwacht dat dat gaat komen als we aan de slag mogen met haar. Verder heeft ze wel een functionele bouw zo goed als ik het zie, denken jullie ook?

Ik ga ook even opzoek naar jouw post!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 13:58 



 
Profiel   

little_birdy schreef
Canisia voor een arabier is het volgens mij helemaal prima zo de bespiering .
Mooi rond en niet te zwaar .
Gimmie er mag indd wel wat meer spek op op deze oude foto’s

Ik heb een bewegende foto van mijn merrie . Wel even de horizon rechttrekken met kijken

[ [url=m/lKBvXU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze foto is van in december.
Ik heb haar in januari gekocht
En nu ziet ze er zo uit :

Vorihe maand :

[ [url=m/kSttWT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren

[ [url=m/dCNQCy.png]Afbeelding[/url] ]


Mooie merrie. Lijkt echter wat strak rond de schouderpartij (zowel schouder als schoft), mag nog meer ontwikkel net voor de schoft. Kan denk ik haar mooie brede hals ook goed tegen je gebruiken/sterk zijn? Kan prima ondertreden achter, maar heeft voor niet veel ruimte om het voorbeen naar voren te brengen. (Steile schouder) iets kort voorbeen en wat platte voorhoeven (maar dat is denk ik een gevalletje smid die hier vast een goede rede voor zal hebben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 14:05 



 
Profiel   

Dankje ! En klopt allemaal :D
Toen ik haar kocht zat ze zoo vast gewoon heel onregelmatig in alle gangen .
Ze word steeds losser.
Voorvoetjes zijn een beetje ongelijk indd en als ze zo staat loopt ze het beste
En ja ze kan loei sterk zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 19:09 



 
Profiel   

Quebelle schreef
SBravour schreef
Jammer dat er geen van allen een zin aan mijn merrie gewijd heeft :)

Ik heb erbij gezegd dat ik later de rest doe, lig namelijk momenteel in het ziekenhuis. Even geduld dus :)


Beterschap trouwens !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 19:11 



 
Profiel   

Leuk topic SinneJ. En wat is je puppypaard mooi geworden.
Ik vind trouwens zeker, dat zover er voor en na foto's zijn geplaatst de meesten hun paarden (ook al zijn ze niet allemaal even ideaal gebouwd) mooi hebben kunnen verbeteren.

Enfin, in december 2014 kochten we dit scharminkeltje van krap 1,55 stm met 2,5 jaar.
[ img ]

In december 2016 is hij geopereerd geweest aan 2 benen (chip en een botcyste) In juni 2017 mochten we weer opbouwen en inmiddels gaat hij weer als een trein. Hij is een jaartje qua spieropbouw dus "achterop" maar dat merk je nu eigenlijk helemaal niet meer. Hij meet nu ongeveer 1,62.

Ook dit paard is iets onderstandig met een iets steilere schouder. Het is dus geen grootbeweger, maar hij heeft een heel sterk achterbeen en een galop om van te smullen. We oefenen wel aan het ruimer maken van het voorbeen.


[ img ]


Excuus voor het ontbreken van standfoto's. Ik zal ze eens maken.
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 20:21 



 
Profiel   

Lillian__ leuke pony en veel afgevallen zie ik!
hij zou nog wat meer hals bespiering mogen hebben. Ook de rug mag nog iets bespierder. verder zie ik echt wel vooruitgang als ik je foto's vergelijk!

SBravour leuke merrie zeg! mooi gebouwd. Vind het wel lastig iets over dit paard te zeggen omdat ze nog niet getraind word :Y)

Babootje oeh ik hou van zulke paarden! mooie ronde kont en hals. Ik denk dat hij sowieso nog iets kan afvallen en misschien wat meer buikspier gebruik? al zijn dit natuurlijk moment opnames.

Mijn merrie van 15 jaar. kruising fries en we rijden nu Z1.
We komen van ver. absoluut geen ideale bouw voor de dressuur maar een top karakter waardoor we hier nu gekomen zijn!

zo hebben we haar gekocht. 6 jaar, haast niks gewent en al ver drachtig maar door dat ze vol rode wormen zat niet drachtig leek. (hier al bijna uitgerekend)
[ img ]

zo is ze nu, helaas is de rijfoto al 1,5 jaar oud. heb geen recentere rijfoto.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 20:55 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn fjord vinden qua bespiering, ik heb er zelf totaal geen kijk op; vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Bewegingfoto's heb ik op het moment niet maar zal ik morgen even maken.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 21:14 



 
Profiel   

_Joelle schreef
Lillian__ leuke pony en veel afgevallen zie ik!
hij zou nog wat meer hals bespiering mogen hebben. Ook de rug mag nog iets bespierder. verder zie ik echt wel vooruitgang als ik je foto's vergelijk!

SBravour leuke merrie zeg! mooi gebouwd. Vind het wel lastig iets over dit paard te zeggen omdat ze nog niet getraind word :Y)

Babootje oeh ik hou van zulke paarden! mooie ronde kont en hals. Ik denk dat hij sowieso nog iets kan afvallen en misschien wat meer buikspier gebruik? al zijn dit natuurlijk moment opnames.

Mijn merrie van 15 jaar. kruising fries en we rijden nu Z1.
We komen van ver. absoluut geen ideale bouw voor de dressuur maar een top karakter waardoor we hier nu gekomen zijn!

zo hebben we haar gekocht. 6 jaar, haast niks gewent en al ver drachtig maar door dat ze vol rode wormen zat niet drachtig leek. (hier al bijna uitgerekend)
[ [url=m/zjQCr6.jpg]Afbeelding[/url] ]

zo is ze nu, helaas is de rijfoto al 1,5 jaar oud. heb geen recentere rijfoto.
[ [url=m/u7Dc3c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1NaO4y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W1vd4O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi opgeknapt! Bewerkbare hals, veel lengte in de rug. Ik zie een achterbeen dat lastiger mee komt. Ipv naar voren, omhoog. Mag meer dragen dus. Jullie zijn top opweg, ga zo door!

Ldev: Als je ook wat andere meiden voorziet van een mening gaan we jou ook een plezier doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 22:02 



 
Profiel   

SBravour schreef
_Joelle schreef
Lillian__ leuke pony en veel afgevallen zie ik!
hij zou nog wat meer hals bespiering mogen hebben. Ook de rug mag nog iets bespierder. verder zie ik echt wel vooruitgang als ik je foto's vergelijk!

SBravour leuke merrie zeg! mooi gebouwd. Vind het wel lastig iets over dit paard te zeggen omdat ze nog niet getraind word :Y)

Babootje oeh ik hou van zulke paarden! mooie ronde kont en hals. Ik denk dat hij sowieso nog iets kan afvallen en misschien wat meer buikspier gebruik? al zijn dit natuurlijk moment opnames.

Mijn merrie van 15 jaar. kruising fries en we rijden nu Z1.
We komen van ver. absoluut geen ideale bouw voor de dressuur maar een top karakter waardoor we hier nu gekomen zijn!

zo hebben we haar gekocht. 6 jaar, haast niks gewent en al ver drachtig maar door dat ze vol rode wormen zat niet drachtig leek. (hier al bijna uitgerekend)
[ [url=m/zjQCr6.jpg]Afbeelding[/url] ]

zo is ze nu, helaas is de rijfoto al 1,5 jaar oud. heb geen recentere rijfoto.
[ [url=m/u7Dc3c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1NaO4y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W1vd4O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi opgeknapt! Bewerkbare hals, veel lengte in de rug. Ik zie een achterbeen dat lastiger mee komt. Ipv naar voren, omhoog. Mag meer dragen dus. Jullie zijn top opweg, ga zo door!

Ldev: Als je ook wat andere meiden voorziet van een mening gaan we jou ook een plezier doen.


Excuses, ik had erover heen gelezen dar er ook op andere paarden gereageerd moet worden, dan verwijder ik hem. Ik kan jullie hierin niet van een mening voorzien, dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 22:05 



 
Profiel   

_Joelle schreef
Babootje oeh ik hou van zulke paarden! mooie ronde kont en hals. Ik denk dat hij sowieso nog iets kan afvallen en misschien wat meer buikspier gebruik? al zijn dit natuurlijk moment opnames.

Mijn merrie van 15 jaar. kruising fries en we rijden nu Z1.
We komen van ver. absoluut geen ideale bouw voor de dressuur maar een top karakter waardoor we hier nu gekomen zijn!
[/img]


Joelle, we krijgen m gewoon niet dunner. Hij krijgt maar 2 x een half biks en uiteraard flink hooi. Hij werkt hard. Het is denk ik gewoon zn bouw. Hij is vrij kort in de rug, heel rond(geribt) en weinig schoft. Het was echt nog een hele klus om daar een goed passend zadel op te krijgen.

Knap gedaan met je kruising Fries. Ik ben het ermee eens hoor. Karakter is echt alles.
Ons paard is ook zo werklustig; altijd goede zin, heel slim (pakt alles zo snel op) dat hij al snel voor je uit denkt. Betekent dus proeven op zich niet oefenen, alleen de onderdelen op zich in de training. Dat helpt al :D :D,

Ons paard is ook zeker niet helemaal ideaal van bouw. Iets steilere schouder, dus niet van nature een grote beweger. Hij kan ook nog eens heel heet worden, waardoor hij dan wat hectischer gaat bewegen en dat ook ten koste van zijn beweging gaat. Maar als je de rust erin krijgt dan kan hij mooier en ruimer bewegen.
En zo heeft ieder paard zn nadelen en voordelen. Met als voordeel nummer 1 karakter (is mijn mening).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-18 22:48 



 
Profiel   

Babootje schreef
Leuk topic SinneJ. En wat is je puppypaard mooi geworden.
Ik vind trouwens zeker, dat zover er voor en na foto's zijn geplaatst de meesten hun paarden (ook al zijn ze niet allemaal even ideaal gebouwd) mooi hebben kunnen verbeteren.

Enfin, in december 2014 kochten we dit scharminkeltje van krap 1,55 stm met 2,5 jaar.
[ [url=m/57SWcL.jpg]Afbeelding[/url] ]

In december 2016 is hij geopereerd geweest aan 2 benen (chip en een botcyste) In juni 2017 mochten we weer opbouwen en inmiddels gaat hij weer als een trein. Hij is een jaartje qua spieropbouw dus "achterop" maar dat merk je nu eigenlijk helemaal niet meer. Hij meet nu ongeveer 1,62.

Ook dit paard is iets onderstandig met een iets steilere schouder. Het is dus geen grootbeweger, maar hij heeft een heel sterk achterbeen en een galop om van te smullen. We oefenen wel aan het ruimer maken van het voorbeen.


[ [url=m/KBRuuj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Excuus voor het ontbreken van standfoto's. Ik zal ze eens maken.
[ [url=m/9DqUxK.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/lcxqAA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie opwaartse galop, kan daar prima ondertreden. De draf ziet er erg gespannen uit, houd de complete bovenlijn strak en draaft achter niet door onder de massa. (Eigenlijk draagt hij dus niet) mag minder oprichting, want dit veroorzaakt veel spanning nog, lijkt. Meer lengte in de hals creeeren, zodat het paard echt iets gaat doen met het lijf. Verder prima functionele bouw, als je door blijft lessen komen jullie vast steeds verder! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 08:00 



 
Profiel   

SBravour schreef
Mooie opwaartse galop, kan daar prima ondertreden. De draf ziet er erg gespannen uit, houd de complete bovenlijn strak en draaft achter niet door onder de massa. (Eigenlijk draagt hij dus niet) mag minder oprichting, want dit veroorzaakt veel spanning nog, lijkt. Meer lengte in de hals creeeren, zodat het paard echt iets gaat doen met het lijf. Verder prima functionele bouw, als je door blijft lessen komen jullie vast steeds verder! :)


Goed gezien SBravour. Sinds het buitenseizoen op concours inderdaad veel spanning. Staat ook steeds op het protocol. Zitten nog wel steeds in de WP-en maar de spanning kost over de hele lijn veel punten. En dat is zonde.
De foto is van het Prinsenstadconcours (4 ringen paarden pony's door elkaar en erg druk). Hij is niet te houden dan; daar wordt hard aan gewerkt. Enerzijds door wat vaker een druk concours mee te pakken; anderzijds door m daarin los te leren laten zonder dat hij de kuierlatten neemt. Dat gaat met losrijden nog wel, maar in de proef is dat nog wat lastig.
Zn galop is ook zijn sterkste punt; daar kan hij mooi in ontspannen, ook in de contra.
(Sorry voor het off topic gaan :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 10:57 



 
Profiel   

Ben benieuwd wat jullie van mijn haf vinden. Toen ik haar kreeg (september) had ze een jaar vrijwel niks gedaan, ben veel begonnen met longeren etc. ook om het overgewicht eraf te krijgen. Ze was toen even heel mooi op gewicht.
Maar nu staat ze alweer 4 weken stil ivm. Blessure, dus ben benieuwd naar jullie meningen (ik weet dat ze overbouwd is ik hoop dat dit nog wegtrekt)

Ik hoop dat deze goto’s een beetje beeld geven
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-18 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen