[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 23:01

SVRL schreef:
Retjethorse schreef:
Zolang ik geen stuur op Aliaa heb, liever niet. :') Sowieso dat Aliaa Quick zou opvreten als ze de kans krijgt. :+ Maar zodra Aliaa wat ouder is en de basis knopjes onder het zadel goed bevestigd zijn, lijkt het me super leuk om eens naar de heide te gaan bij jou. :D

Ik durf het in mijn eentje niet goed aan om de hulpen onder het zadel aan te leren. Ik zou eens een les moeten vastleggen maar tijd... :')


Afspraak zomer 2020???
Woeps, ik ben weer vergeten te reageren... :') Zomer 2020 lijkt me leuk om een poging te doen tot afspreken! :D
Als alles volgens plan verloopt, zou ik in de paasvakantie de trailer van een stalgenoot mogen lenen om te oefenen. *\o/*

Aliaa had gisteren heel veel last van kleine mugjes/vliegjes/wat het ook mag zijn dat rond haar uier steekt en ze had heel veel jeuk daar en het was opgezwollen. Ook in haar oren hebben ze gestoken, arm prutjes toch. :(:) Hoewel ik het verschrikkelijk vind, heb ik haar volledig ingepakt op de weide gezet vandaag.
Afbeelding

En vanavond zijn we gaan wandelen! :D Ze was heel braaf, ik zag dat ze nog gespannen was bij het verkeer, maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen. <3
Afbeelding

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 19:57

De 4 weken stage zijn eindelijk gedaan, dus ik ben 2 weken thuis nu! :D Ik heb natuurlijk nog veel werk aan mijn bachelorproef, maar ik hoop tussendoor nog voldoende tijd vrij te kunnen maken voor Aliaa. Na 4 weken bijna niets doen, heeft ze toch een buikje gekregen vind ik. :')
Vanochtend heb ik mijn zadel meegesleurd naar stal (ik moet dringend een zadelkast kopen, zodat het zadel op stal kan blijven...) en zijn we met ons tweetjes gezellig gaan wandelen. *\o/* Ik moet toegeven dat het heel erg kriebelt om toch op Aliaa te stappen, maar ik heb me kunnen inhouden vandaag. :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En stiekem zijn we begonnen met de jambette aan te leren. Ik heb twee keer kort geoefend en Aliaa snapt het principe al. :D Alleen het uitslaan er nog in krijgen. :+ Het valt me op dat ze de oefeningen liever uitvoert wanneer ik geen enkele vorm van druk gebruik, enkel naar de schouder wijzen is voldoende om haar te laten doen wat ik vraag. :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 13:12

Gisteren zei ik nog dat Aliaa bij de jambette het uitslaan nog moet uitzoeken, vandaag begon ze het uitslaan spontaan aan te bieden. :D Lekker makkelijk zo. :P Nu dit rustig aan nog meer bevestigen en aan de hoogte gaan werken. Als de hoogte goed zit, kunnen we kijken of ze haar been langer in de lucht kan houden.
Mijn vader was net op stal gekomen met de hond, dus die heeft een stukje gefilmd. :D Je ziet vooral links dat Aliaa nog even moet zoeken haha. :P En onbewust ga ik mijn hand met de leadrope in de lucht doen. >;)

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:22

<3 knap paard!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:54

Ach wat vervelend dat ze dan toch gevoelig is voor vliegjes en jeuk, zeg. Wel fijn dat het dan met een deken is op te lossen. Misschien eens navragen in hoeverre dat in haar lijn verder voorkomt. Misschien wel handig om te weten als je toch ooit een veulentje wilt fokken. Jeuk is zo vervelend. :(

En voor je het weet ga je heel veel ritjes maken met haar, hoor!
Leuk om te zien hoe ze nadenkt over wat je van haar vraagt. Jullie zijn een leuk stel zo. :D
En fijn dat jullie nu een wederzijds goedgekeurde borstel hebben voor het verharen. :Y)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 19:28

Hannanas schreef:
<3 knap paard!
Dank je! <3

JoSav schreef:
Ach wat vervelend dat ze dan toch gevoelig is voor vliegjes en jeuk, zeg. Wel fijn dat het dan met een deken is op te lossen. Misschien eens navragen in hoeverre dat in haar lijn verder voorkomt. Misschien wel handig om te weten als je toch ooit een veulentje wilt fokken. Jeuk is zo vervelend. :(

En voor je het weet ga je heel veel ritjes maken met haar, hoor!
Leuk om te zien hoe ze nadenkt over wat je van haar vraagt. Jullie zijn een leuk stel zo. :D
En fijn dat jullie nu een wederzijds goedgekeurde borstel hebben voor het verharen. :Y)
Ja, het is niet extreem, maar fijn is het nooit. Ik speel ook liever op zeker en gooi er nu al dekens op, in plaats van dat ik wacht. :') Voorlopig heeft ze nog niet geschuurd, dus hopelijk houden we dat zo. :D Het zou zeker interessant zijn om te weten of het in haar lijn voorkomt, mocht ik ooit een veulen fokken (en dat zou ik graag doen). Heb je tips wie ik het beste kan 'lastig vallen' daarmee? :D

Ik hoop echt dat ik binnenkort korte ritjes kan maken! *\o/* Op zich denk ik niet dat Aliaa daar problemen van gaat maken. Het principe van sturen lijkt ze te snappen, stappen en stoppen kan al via stemcommando. Dus het is nu vooral werk maken om de basis onder het zadel op te pakken. Maar daar wil ik alleen niet aan beginnen. Voorlopig is het druk druk druk met school, binnen enkele maanden studeer ik (eindelijk) af, dus dat kan nog even wachten. Ze moet uiteindelijk nog 4 jaar worden, dus we hebben geen haast.

Ja, echt super leuk om te zien! :D Ze is zo fijn om mee samen te werken. <3 Dank je voor het compliment! :D

Vandaag zijn we samen gaan fietsen, mijn moeder is ook mee gegaan. Aliaa doet het heel goed! :D Volgens mij begint ze het echt leuk te vinden. Ze begon lekker te ontspannen en liet haar hals zakken vandaag. Op een bepaalde plek gaat de staart ook de lucht in en gaat het tempo omhoog haha. _O- Maar ze blijft netjes bij mij. Een vrachtwagen tegen gekomen, maar die hield netjes afstand tot wij ons opzij konden zetten.

En vanavond was Aliaa boos op het paard naast haar. Alles was prima tot ik in de buurt kwam natuurlijk. :roll:
Eerst begin je met boos kijken. :j
Afbeelding

En wanneer dat geen effect heeft, moet je toch wat duidelijker zijn aldus Aliaa. }>
Afbeelding

Aliaa vond het zelfs nodig om met ontblote tanden voor mijn neus te lopen (zij liep rechts van mij, het andere paard stond links op de weide) terwijl we naar de stal liepen. :+ Maar na een correctie heeft ze zich ingehouden. :P Ik heb in elk geval haar tanden kunnen bestuderen. :))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 12:38

Vandaag is het exact 1 jaar geleden dat ik verliefd geworden ben op Aliaa, de kleine stalker die me achtervolgde in de weide, tijdens een bezoek aan stoeterij Argamak. <3
Ze is zo hard veranderd ondertussen. :P
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ze mee naar België gekomen is. Ik weet nog dat ik heel hard aan het twijfelen was die dag, want ik was nog niet van plan om een paard te kopen. Maar ik kreeg haar niet meer uit mijn hoofd. O:)

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:07

Heerlijke updates weer <3 knap paard is ze toch <3

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:48

Jeetje een jaar geleden al! :oo
Wat gaat dat snel.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 13:54

Avalanche81 schreef:
Heerlijke updates weer <3 knap paard is ze toch <3
<3

lideli schreef:
Jeetje een jaar geleden al! :oo
Wat gaat dat snel.
Ongelooflijk he... := Op 19 mei staat ze alweer een jaar bij mij. *\o/* Begin juni wordt ze 4 jaar. Het gaat ontzettend snel.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:56

Aaaahh dat gaat zo snel, bizar is dat :D wel heel leuk hoor :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 14:05

Avalanche81 schreef:
Aaaahh dat gaat zo snel, bizar is dat :D wel heel leuk hoor :D
Heel bizar... :P Hoe ouder ik word, hoe sneller de dagen voorbij lijken te vliegen. :') En zeker sinds ik Aliaa heb, lijkt de tijd nog zo snel te gaan.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:09

Ja, je bent ook echt stokoud al kind :') werkelijk, dat je hebt geleerd hoe ene computer werkt en hoe je op Bokt moet posten is een wonder _O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 15:35

Ik begin me anders al behoorlijk oud te voelen (fysiek dan toch, mentaal voel ik me nog 18 :') ) met mijn 26 lentes... _O-
Zo zie je maar he, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. <<) Toen ik naar de lagere school ging, was een computer hebben nog niet vanzelfsprekend hoor. :')

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:25

Ik herken het fenomeen, echt die dagen/jaren gaan steeds harder!

Maarrr.. wat was het een lelijk dingetje he vorig jaar zo uit verhouding :D , gelukkig groeien ze daar overheen *-:)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 22:15

Bizar toch, vroeger leek een jaar echt eindeloos te duren!
Tja, ze was inderdaad niet op haar mooist toen. :') Het grappig is dat Aliaa me helemaal niet opgevallen was, zo'n grijs muisje tussen alle andere paarden. En toch is ze blijven hangen, daar heeft ze wel voor gezorgd. :))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 14:48

Mijn zadelkast is gisteren toegekomen, ingepakt in karton. Van dat karton hebben we vandaag nuttig gebruik gemaakt. :D Aliaa was, zoals gewoonlijk, niet onder de indruk... -O-
Afbeelding

Afbeelding

Oh en mijn barebackpad is dit weekend ook toegekomen, dus die moest er ook aan geloven! *\o/* Het is alweer ongeveer een maand geleden dat ik nog op Aliaa gestapt ben. Ik heb niet gelongeerd,... Gewoon op het krukje gestaan en het inparkeren gevraagd. Aliaa is zo'n geweldig dier... <3
Het opstappen met barebackpad had ik me toch iets makkelijker voorgesteld. :') Dat schuift dus niet, na wat geklungel van mijn kant uit, zat ik uiteindelijk toch op Aliaa. _O- Gelukkig is Aliaa braaf en blijft ze netjes staan wachten tot ik erop zit en zij haar beloning gekregen heeft. :P

Het stappen zat er goed in (enkel nog op stemcommando), dus dat was fijn. De rem leek wat verdwenen te zijn vandaag. Enkele kleine pasjes achteruit op stemcommando zijn ook gelukt. *\o/* Sturen vindt Aliaa nog heel moeilijk, dus had ik kegeltjes in de bak gezet. Aliaa had al snel door dat ze van kegeltje naar kegeltje moest lopen. :')

Mijn geweldige uitzicht <3
Afbeelding

En het was selfie-tijd vandaag, Aliaa had er zin in! :D
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:28

Wat staat die kleur haar gaaf!

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:15

Wat een gezellig stel zijn jullie toch <3

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:29

Retjethorse schreef:
Ja, het is niet extreem, maar fijn is het nooit. Ik speel ook liever op zeker en gooi er nu al dekens op, in plaats van dat ik wacht. :') Voorlopig heeft ze nog niet geschuurd, dus hopelijk houden we dat zo. :D Het zou zeker interessant zijn om te weten of het in haar lijn voorkomt, mocht ik ooit een veulen fokken (en dat zou ik graag doen). Heb je tips wie ik het beste kan 'lastig vallen' daarmee? :D

Ik zal je binnenkort daarover een PB sturen. :j

Leuk om te zien hoe ze zich het afgelopen jaar heeft ontwikkeld. Blijf het leuk vinden jullie te volgen en te zien hoe je gaandeweg die rastypische trekjes ontdekt. :Y)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 22:07

maylotje schreef:
Wat staat die kleur haar gaaf!
Dank je! Stiekem ben ik zelf ook een fan van die kleur. :D

Sophie_Wind schreef:
Wat een gezellig stel zijn jullie toch <3
:o <3

JoSav schreef:
Retjethorse schreef:
Ja, het is niet extreem, maar fijn is het nooit. Ik speel ook liever op zeker en gooi er nu al dekens op, in plaats van dat ik wacht. :') Voorlopig heeft ze nog niet geschuurd, dus hopelijk houden we dat zo. :D Het zou zeker interessant zijn om te weten of het in haar lijn voorkomt, mocht ik ooit een veulen fokken (en dat zou ik graag doen). Heb je tips wie ik het beste kan 'lastig vallen' daarmee? :D

Ik zal je binnenkort daarover een PB sturen. :j

Leuk om te zien hoe ze zich het afgelopen jaar heeft ontwikkeld. Blijf het leuk vinden jullie te volgen en te zien hoe je gaandeweg die rastypische trekjes ontdekt. :Y)
Ik wacht geduldig tot wanneer je tijd hebt voor de pb! :D :P
Tot nu toe nog geen jeukjes. Manen en staart zijn nog steeds netjes. Hier en daar wat jeuk op haar schouder, rug en kont, maar dat komt volgens mij eerder door het verharen. Rond haar uier/tussen haar billen is ze heel gevoelig nu, ik gok door de mugjes. :(

Ik vind het ook leuk om die trekjes gaandeweg te ontdekken. :D

Gisteren heb ik trouwens ruzie gehad met Aliaa. Het was een heerlijke ochtend en ik had zin om een stukje te gaan fietsen. Aliaa begint een buikje te krijgen, dus wil ik haar wat meer aan het werk zetten. De bak ligt heel zwaar, dus longeren doe ik liever niet vaak/lang met zo'n bak. Dus fietsen dan maar, lekker rechtuit en Aliaa deed het de vorige keer echt super, begon meer de ontspanning te zoeken ook. Helaas ging het gisteren echt slecht, ze kwam steeds te dicht bij mijn fiets, ze wou steeds achter de fiets kruipen. Ze was ook heel kijkerig (wat ze normaal nooit is) en week daardoor uit naar mij toe, zonder blikken of blozen. Ondanks correcties bleef ze dit gedrag vertonen, ik ben mijn geduld verloren (en voel me daar nog steeds slecht over := ) en heb toen besloten om te stoppen en mijn fiets thuis af te zetten en te voet verder te gaan. Gelukkig was ik dicht bij huis, want het werd te gevaarlijk om ons zo in het verkeer te mengen.
Maar we hebben elkaar vergeven en de volgende keer ga ik terug vanaf 0 beginnen met de fiets. Oh en ik ga mijn carrot stick meenemen om haar beter te kunnen corrigeren wanneer ze te dicht komt. Vandaag was Aliaa trouwens een schatje. <3 Naar mij toe toch, de paarden op de weide naast haar worden zonder pardon verjaagd wanneer ze te dicht komen bij Hare Hoogheid (of mij). :D _O-

En ik heb waarschijnlijk een oplossing gevonden waardoor ze op stal rustiger is! *\%/* Ik was zo hard aan het twijfelen om te wisselen van box, maar dat is zelfs niet nodig. De oplossing blijkt gewoon het hooinet op een andere plek hangen. :') Enkele dagen geleden bedacht ik me dat ik het heel vervelend vind dat Aliaa steeds vooraan in haar stal mest. Dat komt omdat haar hooinet achteraan in een hoek hangt, waardoor ze vaak met haar kont naar de voorkant staat (en dus ook daar mest). Maar sinds haar voerbak meer naar links verplaatst is (zodat er meer ruimte tussen haar en de andere paarden is tijdens het eten), is er een hoek vooraan vrijgekomen waar het hooinet kan hangen. Dit hooinet hangt er nu al 3 dagen. Aliaa is rustiger tijdens het eten van haar korrels, ik heb haar vandaag maar 1 keer boos zien kijken, terwijl ze normaal meerdere keren de muur op vliegt. :') Ook tijdens het hooi eten is ze nu gewoon rustig. :wow: Ze is zelfs niet zuur wanneer ik haar aai als ze in stal staat, terwijl ze dat normaal niet leuk vindt in stal.
Ik heb geen flauw idee waaraan het ligt (misschien omdat ze nu meer zicht heeft op alles wat aan de voorkant van de stal beweegt of dat haar voerbak en hooinet vlak bijeen hangen?), maar ik ben blij dat het meer rust brengt voor Aliaa. :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 15:40

Vandaag heb ik Aliaa anderhalf uur laten grazen op onze eigen weide. Daar was ze heel erg blij mee, want daar staan nog wat grasjes. Jammer genoeg heeft mijn peter de weide gespoten tegen het onkruid en is zowat alles bruin, inclusief een heel groot deel van het gras. -O- Nadat al het werk op stal klaar was, ben ik Aliaa terug gaan halen. Aangezien het nog geen 10 minuten stappen is en ik wat lui was met deze warmte, ben ik naar de weide gefietst. Ik heb Aliaa te voet naast de fiets meegenomen naar stal, ik dacht dat dit een mooie oefening zou zijn om te werken aan afstand naast de fiets. Het stuk in de veldbaan ging heel goed, hoewel het daar vrij smal is, liep Aliaa netjes naast mij en niet te dicht op de fiets. Maar de rest van de wandeling naar stal ging minder goed. Op dat korte stuk is Aliaa 3 keer half op mijn fiets gesprongen. De reden? Tja wist ik het zelf maar. Ze kent die baan heel goed, met gewoon wandelen reageert ze daar nooit op iets, nooit. En als ze reageert, dan is het absoluut haar gewoonte niet om bovenop mij te duiken. Na de eerste twee keer heb ik geoefend op tempo. Zodra ik sneller of trager ging stappen, paste Aliaa haar tempo zonder problemen aan op mij. En dan enkele meters later duikt ze voor de derde keer op mijn fiets. Ik heb mijn fiets aan de kant gezet en dat stuk verschillende keren te voet gaan. Opnieuw hetzelfde: nek erop, hoofd weg en ik had niets meer te zeggen. Dit heeft ze nog nooit gedaan. :\

Ik ben met haar naar de bak gegaan om daar onze grondwerkoefeningen te doen. En ook daar had ik niets meer te zeggen. Wanneer ik achteruit vroeg, weer die nek erop en liep ze door mij. Ik heb met haar gewerkt tot mijn knopjes opnieuw bevestigd zaten. :+

Ik heb geen flauw idee wat haar probleem is, maar ik ga het er niet bij laten in elk geval. Al moet ik twee keer per dag gaan oefenen met de fiets of te voet tot ze weer normaal doet. Als iemand nog tips heeft, altijd welkom. _O-
Ik ga sowieso met het touwhalster naar buiten en deze keer had ik ook een zweepje meegenomen om haar makkelijker te kunnen corrigeren wanneer ze te dicht kwam. Maar als ze plots bovenop de fiets duiken, heeft dat zweepje weinig nut. :+

Lynnepinny

Berichten: 2701
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:59

Ohjee. Hoe oud was ze ook alweer? Is het een gevalletje puberteit/hormonen? :D
Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik vind het wel goed hoe je het oplost. Doorgaan tot ze het wel doet of snapt klinkt als een goede oplossing, al is dat tijdens een wandeling niet echt goed toe te passen inderdaad..

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:09

Ze wordt begin juni 4 jaar. Puberen zou best kunnen, maar ze doet het echt enkel met de fiets (voorlopig). :')
Ik weet niet goed of ik net extra vaak met de fiets op pad moet gaan, of het juist een tijdje moet laten rusten.

Vanavond heb ik wat licht grondwerk gedaan, even kort om te kijken hoe haar stemming was en hoe ze reageerde. Eerst gevraagd om in te parkeren, dit deed ze meteen. Daarna de voorhand en achterhand laten wijken, dit deed ze prima op lichaamshouding. En nog kort de vliegenspray geoefend omdat het seizoen van de insecten eraan komt. Dit ging ook prima. :') Braaf peerd. :+ En natuurlijk bij elke oefening uitvoerig beloond.

Morgen komt de osteopaat trouwens, ik ben benieuwd of die heelhuids zal kunnen vertrekken. :=

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 13:21

De osteopaat is langs geweest en tot mijn grote verbazing was Aliaa gewoon braaf. :wow: Geen poging tot slaan of bijten, dat had ik niet verwacht. :P Nu moet ze twee dagen rusten en dan mag ze opnieuw aan het werk (voor zover Aliaa moet werken :+ ). In de hals zat ze links op L2-L3 vast en in haar rug rond L14-L15-L16 geloof ik. Zijn eerste opmerking was dat ze een lange rug heeft, tja het is dan ook een Akhal Teke. :D Maar hij zij ook dat haar lendenen heel goed waren waardoor haar achterhand goed zou moeten kunnen dragen (of iets in die aard, ik heb zoveel informatie gekregen dat ik alweer een deel vergeten ben := ). Hij heeft me ook een manier laten zien waardoor je kan zien hoeveel ze ongeveer nog groeien en hij denk dat Aliaa nog een tweetal centimeter gaat groeien.

Verder vroeg hij of Aliaa regelmatig tegen iets hard stampt, omdat ze lichtjes piephakken heeft. Dit was mij ook al opgevallen. Dus dat is alsnog een aandachtspunt naar de toekomst toe. Nu het zomer wordt staan veel paarden 's avonds en 's nachts buiten, maar in de winter zal het toch opletten worden dat ze de muren niet meer opvliegt. -O-