Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

 
Profiel   

Dan hoop ik dat die 2 overeen komen, want Aliaa heeft woensdag op wandeling bewezen dat ze ook durft uithalen naar andere paarden. Ik was samen met een stalgenootje gaan wandelen en Aliaa besloot dat het oke was om uit te halen naar dat andere paard. -O-
Dat inspireren zie ik ook nog gebeuren haha. 2 bitches bijeen. _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 15:27 



 
Profiel   

Doe bij nader inzien maar niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 15:52 



 
Profiel   

Haha, ach het is ergens natuurlijk idd best schattig, dat piekhaar. _/-\o_
Muzanna heeft op dezelfde leeftijd ook een periode gehad dat ze alleen de allerzachtste borstel tolereerde. Lelijk deed ze nooit, maar misschien had ze dat wel gedaan als ik er niet meteen naar geluisterd had. Ze is nog steeds best precies welke borstels ze wel fijn vindt, en welke niet. Ik heb toen zo’n massagehandschoen van schapenvacht gekocht en die viel wel in de smaak. Of het puberen is durf ik niet te zeggen; Tekes hebben een erg dunne huid en zeker met verharen willen ze nogal eens gevoelig zijn. Een gewone rosborstel hoef ik bijv. echt niet mee aan te komen en een harde borstel heeft ze nooit fijn gevonden (die gebruik ik nu maar voor haar staart).

We hebben zelf voor de Tekes twee sets Oster borstels en die vallen, afgezien van de harde borstel die we daarom alleen voor manen en staart gebruiken, zeer goed in de smaak. Kwestie dus van proberen wat ze wel fijn vindt. Je hebt nu eenmaal voor een ras gekozen met een sterke eigen wil en duidelijke eigen mening. :P

Mijn ervaring met andere paarden op pad is dat zolang ze respect hadden voor de mijne er geen probleem was, maar veel paarden zijn nog steeds ronduit bang voor Muzanna want die dwingt puur op haar aura blijkbaar behoorlijk wat respect af.
Wacht maar tot je op buitenrit gaat en je een ander paard tegenkomt. Ik moet de eerste nog tegenkomen die de mijne zonder aarzelen passeert. En die van mij doet “niks” hoor. :+ Regelmatig paarden gehad die bij naderen ineens omdraaiden en de benen namen “doet ie anders nooit!” Sorry, de koningin is in aantocht! :')

Nutrimash is hier ook echt een traktatie!
Alvast veel succes met je stage!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 23:49 



 
Profiel   

Geitenharen borstel :j super zacht. En een schaap :j ook fijn.

Voor het verharen: een furminator. Ook nog wel lol gehad met een Magic Brush.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 00:12 



 
Profiel   

Grappig dat Muzanna dus ook zo'n periode gehad heeft. Ik probeer zoveel mogelijk met die ene borstel die ze wel graag heeft te borstelen, maar helaas krijg ik de echte mestplekken daarmee niet weg. En Aliaa durft regelmatig in de mest te liggen. >;) De gewone rosborstel valt ook hier absoluut niet in de smaak, dat is wel duidelijk. _O- Welke borstel gebruik jij om de losse haren uit hun vacht te krijgen?
De borstel die hier wel in de smaak valt, is volgens mij een Oster borstel! :))

Tja die eigen wil en mening is soms best nog wennen. :') Het is best leuk, maar niet altijd praktisch. :D Ik zal de komende dagen proberen om meer naar Aliaa te luisteren. O:)

Ik kan niet zeggen dat het andere paard iets verkeerd deed eigenlijk, maar waarschijnlijk dacht Aliaa daar anders over. :P Aliaa reageert heel zuur op andere paarden wanneer ik in de buurt ben, maar op wandeling heeft ze nog nooit lelijk gedaan, tot woensdag dan. :') Ik hou me nu al vast wanneer ik in de bak moet rijden met anderen of inderdaad wanneer ik op buitenrit of zelfs wedstrijd ga met Aliaa. :roll: Ik denk niet dat Aliaa haar aura overtuigend genoeg vindt dan. := Het paard dat naast haar op stal staat, is niet onder de indruk van Aliaa haar boze blikken en je ziet gewoon dat Aliaa zich daar mateloos aan ergert. :')
Wel hilarisch dat andere paarden gewoon van jouw koningin gaan lopen! :D

Avalanche81 schreef
Geitenharen borstel :j super zacht. En een schaap :j ook fijn.

Voor het verharen: een furminator. Ook nog wel lol gehad met een Magic Brush.
Furminator wordt goedgekeurd door overgevoelige paardenvachtjes? :D Dan zal ik nog eens moeten shoppen binnenkort. :') Een handschoen met schapenwol heb ik ook. :j

Dit is de borstel waar Aliaa dol op is trouwens: https://www.agradi.nl/oster-glansborstel-blauw.htm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 00:21 



 
Profiel   

Je hebt er eentje speciaal voor gevoelige huidjes van paarden. Daar doet zelfs de kat niet moeilijk over. En dat is een zeikerd :')

Dat is idd een fijne borstel. ik heb er een die is gemaakt van geitenhaar, en hij is zo zacht, dat ik altijd denk dat hij niets doet. Maar Vivienne vindt hem goed. Maar ze is alsnog puberaal :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 00:33 



 
Profiel   

In de bak rijden met een ander paard is ook wel een ding hoor. := Dan “luistert” dat andere paard vaak ineens niet meer zo braaf naar de hulpen...
De ervaring leert dat veel paarden haar gewoon erg spannend vinden om de ruimte mee te delen en dan ook nog te blijven luisteren naar hun ruiter. Dat is voor de meeste, zeker in eerste instantie, gewoon teveel. Vandaar ook dat we haar al jaren de koningin noemen. :+
En die van mij? Ja, die heeft dus nergens last van.

Ja! De zachtste borstels van Oster, de zachte borstel (met korte haren) en de zachte glansborstel (met lange haren). Die werden goedgekeurd.
Verder vinden ze hier deze van Oster ook fijn:
https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... _2959.html

En, met stip op 1 (deze had ik nog niet destijds) deze:
https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... _2958.html
Deze is hard, maar beide vinden hem echt helemaal geweldig. Ze worden al blij als ik hem pak. :))
Die beide zijn erg geschikt om haar en vuil weg te borstelen.
Dat lukt hier ook prima met een zachtere borstel, maar dat komt omdat beide hier metallic zijn en dan veeg je vuil er in de praktijk zo af.
Of Aliaa die harde noppenborstel net zo geweldig zou vinden als die van ons durf ik niet te zeggen, maar hier zijn ze echt gek op die borstel. De rubberen rosborstel is zachter, maar de harde vinden ze tot mijn stomme verbazing echt fantastisch.

Ach, eigenwijze dingen zijn het. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 21:32 



 
Profiel   

Haha, echt geweldig dat de andere paarden daar zo'n last van hebben. _/-\o_ Je stalgenoten zullen vast niet blij zijn als jij erbij komt met rijden. :')

Ofwel vinden ze de borstels van Oster gewoon de beste, hard en zacht! _O- Zo duur zijn die borstels nu ook weer niet, dus kan ik zeker overwegen om ze eens aan te schaffen. :)) Of eens vragen aan stalgenootjes of zij zo'n borstel hebben die ik eens mag uittesten. Stiekem was ik vandaag al wat aan het rondkijken naar borstels, ondanks dat ik al 2 volledige dagen aan mijn bachelorproef aan het schrijven ben. O:)

Aliaa en ik hebben vrede gesloten vandaag! :D Hoe humeurig ze soms ook kan zijn, ze is toch enorm vergevingsgezind. <3 Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en Aliaa geborsteld vandaag, ik wil niet overdrijven met dingen die ze niet leuk vindt, maar ik wou haar ook tonen dat het niet altijd stom is (wat het ook niet altijd is hoor, maar sinds ze aan het verharen is wel). We hebben geknuffeld en gekrabbeld, wat Aliaa heerlijk vond. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 21:44 



 
Profiel   

Hier op stal het samen rijden in de bak nog niet uitgeprobeerd. In de praktijk gun ik anderen vooral dat ze rustig hun ding kunnen doen. :D :D
In het verleden vaak genoeg meegemaakt dat sommigen er best moeite mee leken te hebben als ik de bak in kwam, dus ik vermijd het liever. Mijn paard heeft nu eenmaal een air, haha.

Fijn dat jullie weer een beetje vrede hebben gesloten. En bedenk je dat hard werken voor school ook betekent dat je best even echt mag ontspannen door lekker met je paardje bezig te zijn. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 21:52 



 
Profiel   

Je stalgenoten zullen je vast eeuwig dankbaar zijn daarvoor! :D Ik kan me voorstellen dat de anderen op je vorige stal er moeite mee hadden, ik zou er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn haha, ook al doet Muzanna op zich niets verkeerd. :P Als Aliaa hetzelfde zou zijn als Muzanna met rijden in de bak, dan zullen mijn stalgenoten ook niet blij zijn met mij. :')

Ja vrede is fijn! :D Ik zag het vanochtend meteen al dat alles weer dik in orde was tussen ons 2! :D
Dat 'even' ontspannen met Aliaa is wel een stuk langer dan 'even'... :') Ik denk dat ik op een gemiddelde dag toch makkelijk 3 uur op stal ben. _O- Ik was 3 weken thuis om aan de bachelorproef te werken, maar die 3 weken zijn voorbij gevlogen. Sinds Aliaa er is, zijn de dagen zo voorbij. := Man ik ga haar zo hard missen volgende week. Ik zal aan mama Whatsapp eens moeten uitleggen, zodat ik toch wat foto's van haar kan krijgen als ik weg ben. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 22:02 



 
Profiel   

Hier ook een voor verschillende borstels " gevoelige" Teke. Furminator werkt goed, maar niet 2 dagen achter elkaar. Om de dag is hij er heel erg blij mee (en ik ook).
Op de hals kan ik goed met roskam, maar de rest van zijn lichaam moet ik er niet mee proberen. Hoogstens om in aaivorm het zand weg te halen, maar verder krijg ik een waarschuwing in de vorm van een licht opgeheven achterbeen/een luchthap afhankelijk van waar ik het dichtste bij sta.

Vooral in zijn flank is hij heel erg gevoelig. Gewoon mijn hand daar houden lokt al een waarschuwing uit. Heeft lang geduurd voordat ik daar mocht poetsen (met de allerzachtste borstel geoefend). Nu mag ik er met een steviger borstel poetsen en ook met de furminator. Maar zodra ik iets langer als een seconde op die plek houdt, gaat hij al waarschuwen. Blijft gevoelig.

Het is dus echt wel een Teke ding, die gevoelige huid.

Het " waarschuwen" naar andere paarden doet Agan ook. Maar dan vooral als hij zich aan ze irriteert in de rijbak (hij probeert zich te concentreren en dan wordt de afleider door hem gecorrigeerd via een luchthap of trap) of wanneer hij wordt ingehaald met buitenritten. Hij heeft een goed ontwikkelde wil om te winnen zodra het tempo draf of galop is. De inhalers moeten dan " gecorrigeerd" worden om achter te blijven. Helaas voor hem ken ik hem langer dan vandaag en krijgt hij hierin meestal niet zijn zin.
Zo te horen is dit dus ook een Teke ding :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 16:20 



 
Profiel   

Fijn om te weten dat het dus toch een Teke-trekje is. Ik heb nieiwe borstels besteld, n de hoop dat Aliaa die wel goedkeurt. Ik ben onderweg naar huis vandaag, dus straks worden ze uitgetest. :D Als Aliaa niet boos is omdat ze mij 2 dagen niet gezien heeft tenminste... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:10 



 
Profiel   

Hier doe ik testen in ruil voor stukjes wortel. Dat werkt best goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:15 



 
Profiel   

Dan moet ik bij alles wat ik wil doen wortels gaan geven. :') Aliaa zou daar vast en zeker geen problemen mee hebben... }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:32 



 
Profiel   

Oh nee, zeker niet O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:58 



 
Profiel   

Volgens mij is de nieuwe borstel goedgekeurd. :)) Voorlopig toch. Aliaa stond redelijk stil op de poetsplaats, op wat schrapen na, maar dat is haar ook vergeven, want ze is echt hyper met dit weer. _O- Maar zolang ik haar in de hand heb, is ze dan weer doodkalm. :+ Ze heeft lekker gelopen in de bak, en daarna zijn we op straat gaan uitstappen en mocht ze wat grasjes knabbelen. :D Lekker geknuffeld en kusjes gegeven. Ik ben zo gek op dit paard. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 21:49 



 
Profiel   

Heel goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 21:52 



 
Profiel   

Ik ben heel het weekend vrij druk bezig geweest met school en Aliaa. Vanavond moest ik terug Kortenberg gaan voor mijn stage, dus als afscheid tussen de buien door mijn zadel meegenomen naar stal en nog eens opgestapt. Enkele minuutjes meeliften en heerlijk genieten van het zadel (het zit zoooo lekker...) en Aliaa, die zoals gewoonlijk geen stap verkeerd gezet heeft. <3 Nu moet ik haar opnieuw tot woensdag missen. |(
[ img ]

Aliaa wat 'pesten'. }> Boeit niet. :+ Ik mag lekker wiebelen, bewegen,... Ze reageert er niet op.
[ img ]

Nadien is mijn oom even op haar gestapt. Man man man, Aliaa was BOOS. :') Ze bleef wel braaf, maar liet duidelijk merken dat het niet oke was. :P Ik was haar aan het leiden in de bak, en ze knabbelde boos aan mijn hand en arm. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 22:00 



 
Profiel   

Ik heb chronisch tijdsgebrek, en aangezien de trein toch vertraging heeft, kan ik evengoed nu mijn verhaal typen ipv me te staan vervelen. :+
Woensdagavond ben ik naar huis kunnen gaan en volgens mij was Aliaa boos dat ik haar de voorbije dagen in de steek gelaten heb. Boos als ik haar aaide, ze liep weg van mij in de weide, was koppig toen ik haar beweging gaf en was verschrikkelijk irritant tijdens het borstelen (haar been expres in de poetsbak mikken waardoor alle borstels door de lucht vlogen }> ). Bij mijn moeder daarentegen was ze een engeltje. _/-\o_
En gisteren was Aliaa dan weer overdreven aanhankelijk. :') Luid roepen elke keer ze me zag, vanuit de weide in volle galop op mij aflopen, een braaf paard tijdens het poetsen. Eigenlijk totaal het omgekeerde gedrag van woensdag. :P Best grappig om te zien eigenlijk.
Jammer genoeg zal ik haar de volgende 2 weken van dinsdag tot donderdag niet zien. Maandag zal er sowieso ook weinig tijd zijn. |(

Ik hoop vanavond tijd te hebben om wat grondwerk te doen. Eventueel met het zeil werken, dat doet ze toch zo graag. :)) Maar ik vrees dat ik er de tijd niet voor zal hebben.

Alvast mijn excuses mochten er nog typfouten inzitten, dan heb ik erover gelezen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 18:00 



 
Profiel   

Vandaag heb ik het zadel terug naar stal meegesleurd. Ik wou mijn moeder bedanken voor alles wat zij voor Aliaa doet nu ik niet voor haar kan zorgen. Het was de bedoeling om mijn moeder op Aliaa te laten stappen en samen een kleine wandeling te maken. Maar dit zag mijn moeder niet zitten haha. :') Ze wou enkel in de bak stappen. _O- Ze wou eigenlijk ook niet als eerste op Aliaa stappen, want ja, levensgevaarlijk jong paard en niet gelongeerd op voorhand... :roll: Moeder toch overtuigd gekregen om gewoon op te stappen en Aliaa heeft opnieuw geen stap verkeerd gezet. :D
Ik heb mijn moeder even onherkenbaar gemaakt omdat ze waarschijnlijk niet herkenbaar op het internet wilt staan. :D De beugels zijn te lang voor haar, maar ze wou niet dat ik ze korter zette... >;)
[ img ]

Ik was eigenlijk niet van plan om vandaag zelf op te stappen, maar uiteindelijk toch ook gedaan en onze eerste 'buitenrit' is een feit. *\o/* Voor zover het de term buitenrit verdient tenminste... :') We zijn gewoon even de straat op en af gestapt. :P Voor Aliaa lijkt het niet zoveel uit te maken waar we rondhobbelen.
[ img ]

Ook zijn we een moeder en haar kindje van 2.5 jaar tegen gekomen onderweg. Het kindje was heel erg gefascineerd door Aliaa, dus heb tegen de moeder gezegd dat ze gerust dichterbij mochten komen als ze dat wouden. Het kindje zelf was wat verlegen, maar Aliaa was zo lief en voorzichtig naar het kindje toe. <3 Super schattig gewoon. Ze was ook heel nieuwsgierig naar dat kleine mensje. :P

En als beloning heeft Aliaa slobber gekregen, waardoor we alle 2 onder hingen. _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 16:27 



 
Profiel   

Leuk zeg, dat ze het zo super doet! En ook nog zo braaf bij je moeder.
Lijkt wel of ze wat donkerder geworden is, zadel staat haar goed!
Ze zal je nu wel weer gaan missen als je weer verder gaat met je stage.
Fijn dat je moeder er dan zo veel voor haar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 20:25 



 
Profiel   

Aliaa is echt dol op mijn moeder! Die twee zijn 2 handen op 1 buik. :P
Vind je? Ik vind juist dat ze lichter/bruiner aan het worden is. XD Vooral op zonnige dagen.
Ik ben ook super blij met het zadel. Het zit heerlijk, het is prachtig, het kleur is leuk op Aliaa en ik hou van die tooling die erop staat. <3

Ik heb echt geluk dat mijn moeder er voor haar is. We moeten alles zelf doen, enkel 's ochtends voeren wordt door de stalbaas gedaan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 20:43 



 

Jaha, jij ook je eerste stapjes buiten gezet! Super, geniet ervan. Zo jammer dat we niet in mekaars buurt wonen, zou super zijn om samen met onze jonkies op pad te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 21:57 



 
Profiel   

Zolang ik geen stuur op Aliaa heb, liever niet. :') Sowieso dat Aliaa Quick zou opvreten als ze de kans krijgt. :+ Maar zodra Aliaa wat ouder is en de basis knopjes onder het zadel goed bevestigd zijn, lijkt het me super leuk om eens naar de heide te gaan bij jou. :D

Ik durf het in mijn eentje niet goed aan om de hulpen onder het zadel aan te leren. Ik zou eens een les moeten vastleggen maar tijd... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 22:20 



 

Retjethorse schreef
Zolang ik geen stuur op Aliaa heb, liever niet. :') Sowieso dat Aliaa Quick zou opvreten als ze de kans krijgt. :+ Maar zodra Aliaa wat ouder is en de basis knopjes onder het zadel goed bevestigd zijn, lijkt het me super leuk om eens naar de heide te gaan bij jou. :D

Ik durf het in mijn eentje niet goed aan om de hulpen onder het zadel aan te leren. Ik zou eens een les moeten vastleggen maar tijd... :')


Afspraak zomer 2020???
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 15:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen