Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

 
Profiel   

Wel al aan gedacht, maar nog niet echt naar gekeken. :P Moet je de hoeven dan niet regelmatig bijhouden zodat de schoenen goed blijven passen?

Mijn zadel gaat morgen op de post! *\o/* *\o/* *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 21:33 



 
Profiel   

Mijn zadel is net afgeleverd! Vanavond komen er normaal foto's! :D Als het lukt ivm drukte met school...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 13:16 



 
Profiel   

Toch wat tijd vrijgemaakt om foto's te maken, helaas liep het niet helemaal zoals ik gepland had. Ik was nerveus ivm een situatie op school in combinatie met de thuissituatie, mijn moeder en vader hadden om dezelfde redenen ook stress. Aliaa pikte dit natuurlijk zonder problemen op, dus eigenlijk hadden we beter niets gepast. Aliaa was wat lastig, schrappen met de hoeven, niet stilstaan,... Maar al met al was mijn puppymeisje heel flink. Opnieuw al dat gepruts aan haar lijf. De bedoeling was om met heel mijn set (zadel, hoofdstel en bijpassend borsttuig) foto's te maken, maar we hadden problemen om het borsttuig tussen haar benen aan de singel vast te maken. :') Wat een raar systeem is dat zeg... Dat moeten we nog eens van dichtbij bestuderen zonder paard dus. _O- Wordt vervolgd... :+

Aliaa was dus lastig door de stress en al dat gepruts aan haar lijf. Desondanks was ze super flink bij ons, de andere paarden hebben het helaas wel moeten ontgelden, inclusief haar hooinet. _O- Maar na een paar flinke snokken aan het hooinet is ze gekalmeerd.
Zelfs mijn mama is op Aliaa gestapt en die 2 hebben wat rond gestapt in de bak. Ondanks dat mijn moeder niet meer de jongste is (en al wat stijver, maar ssshhtt ik heb niets gezegd!) bleef Aliaa netjes staan tijdens het opstappen. Daarna was ik nog even aan de beurt!

Knuffelen!!! <3 (Zonder cap is eigen keuze en verantwoordelijkheid, hier ben ik me heel erg bewust van)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 23:04 



 
Profiel   

Woww wat staat dat haar goed! Echt heel netjes :o Ook prachtig hoe ze eigenlijk zonder veel gedoe jou al op haar rug heeft geaccepteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 23:37 



 
Profiel   

Jeetje wat een onwijs gaaf zadel (en hoofdstel en paard natuurlijk!)

Ik zeg het niet snel, maar wat staan die manen haar leuk zo! Lekker fris bij dat eigewijze koppie van der! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 23:49 



 
Profiel   

Wat een super mooie set zeg! Staat echt prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 23:52 



 
Profiel   

Ohhhh wat super mooi dat bruin en blauw op haar donkere kleurtje! Gaaf dat contrast

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 00:35 



 
Profiel   

Lynnepinny schreef
Woww wat staat dat haar goed! Echt heel netjes :o Ook prachtig hoe ze eigenlijk zonder veel gedoe jou al op haar rug heeft geaccepteerd.
Dank je wel! Ik ben zelf ook heel blij natuurlijk! *\o/*
Ik kan het nog steeds moeilijk geloven dat ze het allemaal zo goed accepteert! :o Ik kan zonder problemen bewegen als ik op haar zit, met mijn benen tegen haar buik komen, draaien en keren in het zadel, haar op haar kont wrijven ondertussen,... Allemaal alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ik op haar rug mag meeliften. <3 Geen enkele keer boze oortjes omdat ze niet het leuk zou vinden, ook tijdens het opstappen blijft ze netjes stilstaan hoewel ze al weet wat eraan komt. Ze parkeert zich nog altijd zelf netjes aan het krukje als ik het vraag. :D
Aangezien ze op de grond soms zo nors kan overkomen, verschiet ik er echt van dat ze alles onder het zadel gewoon prima vindt. :')


Icelandshet schreef
Jeetje wat een onwijs gaaf zadel (en hoofdstel en paard natuurlijk!)

Ik zeg het niet snel, maar wat staan die manen haar leuk zo! Lekker fris bij dat eigewijze koppie van der! :+
Haha echt? :D Ik vind haar manen juist veel te lang nu. :') Het is een punker... _O- Ze zijn wel lekker dik terug gegroeid na het scheren. :D

Duplo schreef
Wat een super mooie set zeg! Staat echt prachtig
Dank je wel! *\o/*


Piekosjj schreef
Ohhhh wat super mooi dat bruin en blauw op haar donkere kleurtje! Gaaf dat contrast
Ik was eerst dus super hard aan het twijfelen of ik wel voor dat Cognac kleur zou gaan (maar ik droom al jaren over dit zadel met dit kleur), maar het staat zoveel leuker dan donkerbruin! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 09:27 



 

Wauw, het staat haar super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 20:47 



 
Profiel   

Mooi hoor!
En helemaal top dat het ook nog lekker zit!
Leuk dat blauwe kleurtje erdoor.

Ik laat je even weten hoe het dinsdag afloopt met de pas sessie van mijn boomloze zadel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 10:57 



 
Profiel   

Dank je wel, ik ben ook helemaal in de wolken met mijn zadel (en alles wat erbij hoort)! <3

Super ieris, ik ben benieuwd! Hopelijk bevalt het voor jullie allebei! :))

Heeft iemand interesse in een bijna 4-jarige Akhal Teke merrie die zadel- en ruitermak is? :+ Mag voor een meerprijs overgenomen worden inclusief gloednieuw, passend tuig. :j

Nee echt waar, ik ben het beu dat Aliaa telkens een andere mening heeft dan ik. :')
Gisteren gaf Aliaa duidelijk aan dat ze niet op de weide wou staan, ze wou in eerste instantie al niet meelopen richting de weide. Ik heb haar er toch op gekregen, want ik heb liever dat ze even op de weide loopt terwijl ik de stal doe, dan dat ze in de bak staat te niksen. Gevolg: Aliaa heeft de hele tijd aan de draad staan wachten en heeft volgens mij amper een voet verzet. :')

Mijn voornemen voor vandaag was om Aliaa een hele dag op de weide te laten lopen. Want vandaag is het nog niet eens zo'n slecht weer. Wat grijs en af en toe lichte miezer, maar daar kan ze toch wel tegen. >;) Ze moet ervan genieten nu ze nog buiten kan, want als het weer binnenkort helemaal omslaat, dan ligt de weide te nat en wie weet hoe lang moet ze dan weer binnen blijven. Dus Aliaa moest buiten.
Wanneer ik even ging kijken of alles nog oke was buiten, tref ik dit aan:
[ img ]

Kei zielig toch? Dat vond Aliaa dus ook. Mijn idee was om een compromis te maken, namelijk het regendeken. Goed, probleem opgelost zou je denken. Nee hoor, zelfs toen ik in de weide stond, vond mevrouw zich nog steeds heel zielig:
[ img ]

Pech gehad, doe maar lekker zielig, je gaat NIET naar binnen... Wanneer je tussen het mesten van de stal door even naar de weide gluurt, zie je dit:
[ img ]

En een foto van vlak voor ik naar huis ging:
[ img ]

... :') :') :')

Even voor de duidelijkheid, Aliaa is dus niet te koop haha, die mag lekker stokoud worden bij mij! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 13:37 



 
Profiel   

Woow ik zie je topic en je paard nu pas, maar ik ben echt verliefd op haar!! <3 <3 <3
Wat een prachtig paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 17:26 



 
Profiel   

Haha grappig omschreven.
Ik snap Aliaa wel hoor, het is gewoon een type paard dat heel veel van gezelschap houd, en dan is in je uppie in de wei als jullie op stal bezig zijn natuurlijk niet zo leuk.

Hier zijn de teke's ook heel erg mensgericht vooral Guli en Karan, die komen ook meteen op nieuwe mensen af.
Maar gelukkig hebben ze een fijn groepje samen en kunnen ze onderling ook goed overweg, maar ze kijken mij ook wel eens zo na als ik naar binnen ga!

Kijk zo kijken ze dan, is gemaakt vanuit ons woonkamer raam:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 17:21 



 
Profiel   

Oh jeetje Ieris ik wist helemaal niet dat jullie de paarden aan huis hadden, wat een genot! Ik haal Gulli's koppie d'r zo uit, mooi dat ze is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 20:03 



 
Profiel   

Sophie_Wind schreef
Woow ik zie je topic en je paard nu pas, maar ik ben echt verliefd op haar!! <3 <3 <3
Wat een prachtig paard!
Wat leuk dat je mijn topic gevonden hebt! :D
Dank je wel voor de complimentjes! :o

ieris schreef
Haha grappig omschreven.
Ik snap Aliaa wel hoor, het is gewoon een type paard dat heel veel van gezelschap houd, en dan is in je uppie in de wei als jullie op stal bezig zijn natuurlijk niet zo leuk.

Hier zijn de teke's ook heel erg mensgericht vooral Guli en Karan, die komen ook meteen op nieuwe mensen af.
Maar gelukkig hebben ze een fijn groepje samen en kunnen ze onderling ook goed overweg, maar ze kijken mij ook wel eens zo na als ik naar binnen ga!

Kijk zo kijken ze dan, is gemaakt vanuit ons woonkamer raam:

[ [url=m/59GxgT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Correctie: Aliaa is het type paard dat van gezelschap houdt als ik niet in de buurt ben. Je moest haar vandaag eens bezig gezien hebben... _O- Als haar blikken konden doden, lagen alle paarden dood op stal. :')
Ik vind het ook jammer dat ze zo vaak alleen staat, maar daar kan ik jammer genoeg weinig aan veranderen. :\ Iets verderop staan altijd 2 paarden die 24/7 buiten staan, maar die hebben een gigantische weide en staan dus ook vaak ver weg.

Haha, heerlijk als ze zo naar jou staan te kijken! :D Ik zou het niet kunnen laten om ze een knuffel te gaan geven. :P Zo'n groepje is heerlijk. Ooit hoop ik ook een kleine kudde paardjes aan huis te hebben staan. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 20:08 



 
Profiel   

Heel erg mooi setje hoor. En idd, weer typisch Teke dit. Je wist toch wel waar je aan begon? }>

Die van ons kunnen ook zo “mens, waarom verlaat je mij?” doen. Hoe kunnen wij ze dat toch aandoen, he?

Mooie manenboog heeft ze! Dat polletje piekhaar aan de voorkant wel even bijwerken zeg. :Y) :+
Leuk om weer even bij te lezen. Durf je al plannen voor deze zomer te maken nu je je mooie set compleet hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 14:01 



 
Profiel   

JoSav schreef
Heel erg mooi setje hoor. En idd, weer typisch Teke dit. Je wist toch wel waar je aan begon? }>

Die van ons kunnen ook zo “mens, waarom verlaat je mij?” doen. Hoe kunnen wij ze dat toch aandoen, he?

Mooie manenboog heeft ze! Dat polletje piekhaar aan de voorkant wel even bijwerken zeg. :Y) :+
Leuk om weer even bij te lezen. Durf je al plannen voor deze zomer te maken nu je je mooie set compleet hebt?
Ik was mentaal al een beetje voorbereid door de verhalen over Muzanna, maar niets kan je hierop compleet voorbereiden... :+ Ik heb nog geen spijt gehad van mijn aankoop, maar ik heb me wel al meerdere keren afgevraagd waar ik aan begonnen ben haha. _O-

Haar manen zijn tegen alle verwachtingen in heel mooi, dik terug gegroeid. En ja, dat stroefje haar dat een voorpluk moet voorstellen... :') Het begin nu net naar beneden te vallen en nu zou ik het moeten bijwerken van jou? >;) Voorlopig mag ze nog een tijdje als punker door het leven gaan, zodra de temperaturen omhoog gaan, ga ik waarschijnlijk alles opnieuw afscheren.
Hoezo is dit niet schattig? >;)
[ img ]
:')

Ik weet niet wat Aliaa de laatste dagen weer heeft, maar ze is een echte bitch aan het spelen. _O- Of begint het gevreesde pubergedrag boven te komen? }>
Aliaa is ondertussen volop aan het verharen. En dat losse haar moet eraf van mij. Nu vind Aliaa het de laatste dagen vreselijk irritant wanneer ik haar buik, rug, kont,... aanraak. Hoofd, hals en benen zijn prima, zelfs de oren heeft ze graag, maar al de rest... Nee dat kan dus niet zijn. Ze draait weg van mij als ze mij ziet afkomen met mijn hand, haar blik staat op oorlog, de staart zwiept venijnig en ze durft zelfs dreigen met bijten en stampen. Gisteren heeft ze een poging ingezet om te bijten, waar ik absoluut niet mee gediend was. En dat heeft ze geweten ook. Sindsdien is het iets beter, maar je merkt dat ze nog steeds niet happy is. :') Ik hoef haar nog niet aan te raken, maar gewoon met mijn hand in de lucht over haar heen te gaan en ze krimpt al ineen. _O- Je zou bijna denken dat ze pijn heeft ofzo, maar gisteren ben ik er met zo'n water aftrek ding over geweest nadat ze in een regenbui gestaan heeft, en dat was allemaal prima. Van mijn borstels is er maar 1 waar ze rustig bij blijft staan, en dat is mijn aller zachtste borstel. :roll:

Dramaqueen, puberaal gedrag of gewoon een extreem gevoelig paard? :P Help? :')

Edit: Oh en dan vergeet ik nog te melden dat we vanochtend opnieuw met de fiets op pad geweest zijn! Ondanks de hevige wind, waar Aliaa niet op reageert haha. :P Ze was super flink, enkel wanneer iets eng was (tuinkabouters :') ), kroop ze achter mij. Gelukkig weet Aliaa heel goed waar ze haar benen neerzet en loopt ze dus niet tegen mij op. Op het einde vond ze het volgens mij zo leuk, dat ze zelfs sneller wou en ik haar moest tegenhouden. :)) Hebben we onze nieuwe hobby gevonden? Zelfs werken aan huizen en bomen zagen was niet eng en konden we lekker doordraven!
Eenmaal terug op stal had ze een beloning verdiend. Ik heb Vitalbix Nutrimash besteld en daar is ze dol op. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 14:03 



 

Ik gok op puber! ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 14:07 



 
Profiel   

Het zat er wel aan te komen he? Ik vrees ook dat het pubergedrag is. :=

Ik vergat ook nog te melden dat vanaf volgende week maandag weer 4 weken stage starten. Helaas vond mijn school het nodig om me een stageplek toe te kennen in de buurt van Leuven, wat alles behalve dicht bij de deur is. -O- Ik moet over de Brusselse ring, want ik zit natuurlijk aan de slechte kant. Met de verschrikkelijke ochtendspits in België is dat dus helemaal geen optie. Ik zal met de trein moeten gaan, maar ik woon in een dorp waar amper openbaar vervoer is, laat staat een station... Conclusie: ik ga een heleboel tijd verliezen met heen en weer reizen, waardoor ik regelmatig op mijn stageplek zal blijven slapen. Dat betekent dat ik voor het eerst sinds ik Aliaa heb, haar niet alle dagen zal zien. |( Voor Aliaa zelf zal het wat vakantie worden.
Ik hoop morgen of dit weekend nog een rondje te kunnen stappen op Aliaa, als afscheid... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 14:17 



 

Retjethorse schreef
Het zat er wel aan te komen he? Ik vrees ook dat het pubergedrag is. :=

Ik vergat ook nog te melden dat vanaf volgende week maandag weer 4 weken stage starten. Helaas vond mijn school het nodig om me een stageplek toe te kennen in de buurt van Leuven, wat alles behalve dicht bij de deur is. -O- Ik moet over de Brusselse ring, want ik zit natuurlijk aan de slechte kant. Met de verschrikkelijke ochtendspits in België is dat dus helemaal geen optie. Ik zal met de trein moeten gaan, maar ik woon in een dorp waar amper openbaar vervoer is, laat staat een station... Conclusie: ik ga een heleboel tijd verliezen met heen en weer reizen, waardoor ik regelmatig op mijn stageplek zal blijven slapen. Dat betekent dat ik voor het eerst sinds ik Aliaa heb, haar niet alle dagen zal zien. |( Voor Aliaa zelf zal het wat vakantie worden.
Ik hoop morgen of dit weekend nog een rondje te kunnen stappen op Aliaa, als afscheid... :+


Hé, das balen. Jammer dat Leuven voor mij 40 minuten rijden is, anders kwam ik je een keertje oppikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 14:30 



 
Profiel   

Oh nee, dit herken ik totaaaaaal neit O:) Noooooit last van, he Vivienne? :') Het idee alleen al, zeg :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 14:36 



 
Profiel   

SVRL schreef
Retjethorse schreef
Het zat er wel aan te komen he? Ik vrees ook dat het pubergedrag is. :=

Ik vergat ook nog te melden dat vanaf volgende week maandag weer 4 weken stage starten. Helaas vond mijn school het nodig om me een stageplek toe te kennen in de buurt van Leuven, wat alles behalve dicht bij de deur is. -O- Ik moet over de Brusselse ring, want ik zit natuurlijk aan de slechte kant. Met de verschrikkelijke ochtendspits in België is dat dus helemaal geen optie. Ik zal met de trein moeten gaan, maar ik woon in een dorp waar amper openbaar vervoer is, laat staat een station... Conclusie: ik ga een heleboel tijd verliezen met heen en weer reizen, waardoor ik regelmatig op mijn stageplek zal blijven slapen. Dat betekent dat ik voor het eerst sinds ik Aliaa heb, haar niet alle dagen zal zien. |( Voor Aliaa zelf zal het wat vakantie worden.
Ik hoop morgen of dit weekend nog een rondje te kunnen stappen op Aliaa, als afscheid... :+


Hé, das balen. Jammer dat Leuven voor mij 40 minuten rijden is, anders kwam ik je een keertje oppikken.
Jammer inderdaad, maar ik vrees dat het zo al druk genoeg zal zijn. := Tijdens stages hou ik sowieso al weinig tijd over, zeker nu met mijn bachelorproef erbij.


Avalanche81 schreef
Oh nee, dit herken ik totaaaaaal neit O:) Noooooit last van, he Vivienne? :') Het idee alleen al, zeg :roll:
Haha... Laten we een club oprichten voor lotgenoten zoals ons. :+
Heb jij al een oplossing gevonden? Behalve niet aaien dan, ik zou graag mijn paard kunnen aaien zonder opgevreten te worden namelijk. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 14:54 



 
Profiel   

Ik ben voor een lotgenoten club, ik ben bang dat ik dat heel hard nodig heb ;( het is verschrikkelijk.

En nee. Geen oplossing. Ik ga in een hoekje zitten en, wacht tot het over is. Tot nu toe lijkt dat zelfs redelijk goed te werken ook nog :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 14:59 



 
Profiel   

Gezellig... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 15:24 



 
Profiel   

Zullen we de paarden ook bij elkaar zetten dan, of zouden ze elkaar inspireren? Ik acht dat niet onmogelijk.... :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 15:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen