Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

 
Profiel   

Wat leuk om te lezen, Shana :D Zo fijn hoe goed de dames het doen bij jullie. Ben echt blij dat Yerba zo goed terecht is gekomen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 03:25 



 
Profiel   

Char_lotte schreef
Wat leuk om te lezen, Shana :D Zo fijn hoe goed de dames het doen bij jullie. Ben echt blij dat Yerba zo goed terecht is gekomen :)
Dankjewel! Dat is echt super fijn om te horen! <3 Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook niet makkelijk is. :=

Ik had jullie trouwens nog bewegend beeld beloofd, bij deze:




Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 13:04 



 
Profiel   

Vanochtend ben ik op pad geweest met Aliaa. Het was super lang geleden dat we nog eens gaan wandelen zijn! := En ondertussen werden mijn stalletjes gemest door de mama, hoe lief is dat niet? <3

Aliaa had er super veel zin in en deed het super! Ze hield er flink tempo in, voor haar doen dan toch. :P
We hebben vooral gestapt, maar dit was eens ter ontspanning tussen al het rijden in de bak door. Ik moet echt vaker gaan wandelen met haar...

Aliaa was erg kijkerig, maar gedroeg zich grotendeels erg voorbeeldig. Haar angst voor de varkers is ze nog niet kwijt in elk geval. Ze liet me heel subtiel (niet dus :)) ) weten dat ze daar niet langs wou. Jammer voor haar, maar we zijn langs de varkens gepasseerd en dat viel uiteindelijk nog mee, de aansteller. :D
Hoe verder we gingen, hoe meer Aliaa zich begon te ontspannen. Wanneer we iets eng tegenkomen, stapt ze er meteen op af om te ruiken. Eenmaal ze het voorwerp onderzocht heeft, loopt ze er zo langs.
Op 1 moment vond ze het erg spannend. We liepen namelijk in een smal baantje en langs beide kanten werden we belaagd door honden die achter struiken zaten. De honden waren erg kwaad op ons en dat vond Aliaa niet zo leuk. Daar wou ze enkel in draf verder, dus al trippelend, met een bommetje onder mijn kont, hebben we het baantje verlaten. :+ Ik was echt aan het wachten tot ze zou ontploffen, maar ik heb mijn lieve merrie weer onderschat. <3

De rest van de wandeling hebben we met een los teugeltje gewandeld. Op 1 plek hebben we een stukje gegaloppeerd en toen ging Aliaa zo snel dat de tranen over mijn wangen liepen van de wind. _O-
Enkele foto's van onderweg, heerlijk toch die oortjes? <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ons rondje:
[ img ]

Ik ben zo blij met die knol! 5 jaar oud, nauwelijks ervaren onder het zadel en toch doet ze dit maar even zonder andere paarden erbij... _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 15:33 



 
Profiel   

ahh wat heerlijk <3
Jij moet ook vaak denken van "nope, wil nooit nog een ander paard dan deze" :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 17:08 



 
Profiel   

Klopt! :D Aliaa is echt mijn alles, heel bijzonder paardje. <3
Maar Naranja en Yerba zijn ook erg braaf hoor, ondanks dat ze nog zo jong zijn. In het begin was Naranja wat stouter en steigerde zij regelmatig, maar dat doet ze nu absoluut niet meer.

Vanavond heb ik nog een keer geoefend met Naranja en mijn kifrapad, maar daar reageerde ze niet meer op. Ze was enorm hengstig en volgens mij te afgeleid door de ruin die naast de bak stond. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 19:14 



 
Profiel   

Leuke update! Super dat het zo fijn gaat met haar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 00:43 



 
Profiel   

Gisteren ben ik met 2 stalgenootjes op wandel geweest met Aliaa. Aliaa deed het weer verrassend goed, want ze is het iet gewend om met andere paarden te rijden. :') Aan het begin en het einde was ze super flink, maar daartussen in kreeg ze een gekke bui en besloot ze elke auto eng te vinden. }> En dat terwijl auto's in het begin van ons ritje geen reactie gaven... :D We hebben achteraan gelopen, maar ook stukjes vooraan en dat gaat allemaal goed.
We hebben zelfs een stukje gegaloppeerd met de 3 paarden en ook dat ging echt top! *\o/*

En nog een sfeerfoto van vanochtend. Ik ben zo verliefd op die 3 knollen... <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 13:45 



 
Profiel   

Oeh ik had heel even een vertaalfoutje. Ik vond je al erg fanatiek om naast een galopperend paard mee te rennen maar in België is wandelen er ook wel op natuurlijk _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 13:47 



 
Profiel   

Haha nee, ik zat er wel degelijk op. _O- Meelopen zou ik echt niet kunnen. :') Ik was gisteren al doodop van een zwaar weekend op het werk en viel net niet in slaap op Aliaa. :Z

De stalgenoten reden ook op hun paard, zal het maar even vermelden voor de duidelijkheid. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 13:52 



 
Profiel   

Wel superleuk om zo te kunnen doen met stalgenoten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 13:55 



 
Profiel   

Zeker en vast! Mogelijks gaan we zondag opnieuw op buitenrit, met nog meer ruiters. *\o/*

Gisteren heb ik iets nieuw geprobeerd met Aliaa en de kleintjes.
[ img ]

Naranja vond het raar, maar liep best goed mee, achter Aliaa weliswaar. Naast wou ze niet echt. Met Yerba heb ik ook een poging gedaan, maar die heeft 2 keer gebeten naar Aliaa, terwijl ze normaal zo goed overeen komen. :') En Yerba is echt nog trager dan een slak. :=
Aliaa dacht er ook duidelijk het hare van... _O-

Yerba gebruikt ook vaak haar tanden wanneer je haar een beloning geeft. Het was een tijdje geleden dat ze dit nog gedaan had, maar gisteren heeft ze me zo 2 keer gebeten. En vanochtend was het weer zover. Deze keer was ik erop voorbereid en heeft ze een opvoedende tik gekregen van mij. :') Bijten moet ik echt niet weten, of het nu bedoelt is om te bijten of niet.
Verbazend genoeg heeft Yerba zich nadien perfect gedragen. Ze heeft niet meer gebeten bij het aannemen van beloningen, ze gaf haar 4 voeten perfect (waar ze normaal wel eens moeilijk op doet), haar grondwerkoefeningen deed ze bij heel lichte druk (normaal is ze type bulldozer en duwt ze zo hard mogelijk terug }> ). Moet ik eens vaker doen denk ik dan. :')
En we hebben ook nog geoefend met de westernpad! Hopelijk groeit ze er nog in. :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 23:39 



 
Profiel   

Pad, waar ga je heen met je paard _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 00:17 



 
Profiel   

Lynnepinny schreef
Pad, waar ga je heen met je paard _O-
Ja toch! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 00:21 



 
Profiel   

Leuk die updates!

Het valt me wel op dat de criollo’s ontzettend korte ruggetjes hebben. Wat voor zadel gaat daar tzt opkomen? Je freemax zal wel onmogelijk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 08:59 



 
Profiel   

Ja, ze hebben inderdaad een heel korte rug in vergelijking met Aliaa. Mijn Freemax van Aliaa is de lange versie en die gaat idd veel te lang zijn, maar er is ook een kortere versie van. Ik hoop dat die zal passen. Bij Naranja mss wel, bij Yerba twijfel ik als ik die foto zo zie. :')

Maar dat zijn zorgen voor later. Ik laat hun rustig wennen aan een pad, de barebackpad, longeersingel,... Misschien zelfs eens mijn veelzijdigheidszadel als ze daaraan toe zijn, maar het echte beleren is nog niet voor meteen. Hopelijk groeien ze nog een beetje. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 14:49 



 
Profiel   

Één stock zadel zou mss nog wel passen op hen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 19:04 



 
Profiel   

Ach, een zadel zoeken zijn zorgen voor later gelukkig. :D Ik denk echt dat ze nog minstens een jaartje zullen nodig hebben om lekker te kunnen groeien.

Tijd voor een update.
Vorige week vroeg de dochter van een stalgenoot of ik haar niet enkele lessen grondwerk wou geven. Natuurlijk wou ik dat doen, al zie ik mezelf niet als een goede instructeur, want ik ben slecht in dingen uitleggen. :+
Dat meisje is erg onzeker en ook wat bang van hun paard. Daarnaast heeft zij veel problemen met haar gezondheid.

Daarom dacht ik, waarom laat ik haar niet eerst met Aliaa oefenen? Zo kan zij eerst op een rustig paard oefenen en meer zelfvertrouwen krijgen. En dat was een goed idee. Aliaa voelde haar zo goed aan en paste zich aan dat meisje aan. Zo ontzettend lief om te zien! <3 Aliaa was zo kalm, zette geen stap verkeerd, probeerde mee te denken en heeft op geen enkel moment misbruik gemaakt (of proberen te maken) van die meid haar zwakte of onzekerheid.

Gisteren hebben ze hun tweede les gekregen en die ging al stukken beter dan de eerste les. Naranja liep ook in de bak, want anders moest ik haar alleen op stal zetten. En Naranja zou de boel bij elkaar gillen, daar had ik dus geen zin in. :')
Dus die kleine terrorist liep erbij en vond het absoluut niet oké dat zij niet mocht werken. Wat een werkwillig ding is dat. := Uiteindelijk stopte Naranja met haar stalkerige gedrag en ging ze zielig een eindje verderop staan. :(:)
Ondanks dat het al laat aan het worden was, heb ik nog een paar minuten grondwerk gedaan met Naranja ook, dat vond ze leuk. :))

Nu de Criollo's wat gesetteld zijn, probeer ik hun zoveel mogelijk enge voorwerpen te laten ontdekken zodat ze lekker zelfverzekerd worden! Maar aangezien het echt twee nieuwsgierige aapjes zijn, is dat uiteraard geen probleem. Dat was het bij Aliaa ook niet. Lekker uitdagend toch? :')
[ img ]

[ img ]

Die Naranja... _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 09:07 



 
Profiel   

Altijd fijn om je verhalen bij te lezen, Aliaa is echt een uitzonderlijk paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 12:31 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Altijd fijn om je verhalen bij te lezen, Aliaa is echt een uitzonderlijk paard.
Oh wauw, dat vind ik echt een super tof compliment! <3

Dit gebeurde ook spontaan deze ochtend, maf beest is dat toch hoor... :')
[ img ]

Ik was zelf met Aliaa wat grondwerk aan het doen (met de 2 terroristen erbij) en we waren aan het oefenen op het bit zelf aannemen. Die twee waren zo nieuwsgierig en zijn uiteindelijk zelf met een bit in hun mond geëindigd. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 19:25 



 
Profiel   

Had ik al gezegd dat ik Aliaa een geweldige knol vind? :D Zo nee, ik vind haar dus echt geweldig!
Ze gedraagt zich niet alleen enorm voorbeeldig wanneer ik met haar lesgeef aan die ene meid, maar gisteren hebben we ook een stalgenoot met haar tweejarige paard helpen verhuizen naar een andere stal.
De twee oudere paarden gingen met de trailer naar hun nieuwe stal, maar het veulen (kan je een tweejarige nog een veulen noemen? :') ) moest te voet verhuizen. En die had nog geen auto's van dichtbij gezien. := Daarnaast is het ook nog eens een gigantisch groot dier (was op haar 1.5 jaar al groter dan Aliaa). Gelukkig lag de nieuwe stal op een kleine 20 minuten stappen (inclusief een omweg langs rustigere straten).
Zowel Aliaa als de tweejarige hebben zich voorbeeldig gedragen. :D Aliaa heeft in het begin laten weten dat ze het niet oké vond als die ander te dichtbij liep, maar afgezien daarvan, ging alles vlekkeloos.
Ik heb er ook van geprofiteerd om haar bitje nog eens in te doen, is een mooie oefening. :D En het is gewoon zonde om dat hoofdstel zo weinig te gebruiken... _O-
[ img ]

Toen ik terug was op stal, had ik nog een half uurtje tijd, wat niet echt de moeite was om terug naar huis te gaan. Om niets te doen was het veel te koud, dus heb ik me wat bezig gehouden met Naranja.
Naranja staat op dit moment mega hengstig en is echt irritant. :') Ze was de hele tijd aan het flirten met de ruin in de weide naast de bak. :roll:
We zijn begonnen met onze basis grondwerk, wat oefeningen herhaalt als opwarmer, maar ze was de hele tijd aan het omkijken naar de ruin. Aangezien ze de westernpad en longeersingel al kent en hier geen reactie meer op geeft, wou ik een stapje verder gaan door de barebackpad erop te leggen. De longeersingel is te groot voor de (nog) fijne Criollo buikjes, dus kon ze niet wennen aan de druk van de singel. De barebackpad is ook nog iets te groot, maar past beter.
Ik kon hem netjes opleggen en aansingelen zonder reactie te krijgen. Daarna hebben we enkele grondwerkoefeningen gedaan met de barebackpad op en dit ging ook prima. Vervolgens mocht ze los en dan krijg je een combinatie van een mini rodeo en geflirt met de ruin. :+
[ img ]



Naranja lijkt in de eerste keer altijd wat heftiger te reageren op nieuwe dingen, dus ik vermoed dat ze de volgende keer met de barebackpad zal rondlopen alsof ze nooit iets anders gedaan heeft.

Met Yerba heb ik dit ook gedaan, na toestemming gevraagd te hebben aan mijn oom, maar toen was het helaas al donker waardoor er geen beeldmateriaal is. Yerba reageerde er praktisch niet op tijdens het lopen, maar vond het aansingelen vervelender. Stilstaan zat er niet in. :P

Onlangs hebben we de paarden ook opgemeten, het resultaat kan enkele centimeters schelen met hun werkelijke hoogte, wegens gebrek aan goed meetmateriaal. :')
Aliaa zal rond 1m60 groot zijn en dit had ik ook verwacht. Naranja zal nu rond tussen 1m50 en 1m55 zitten. Yerba rond 1m45 en 1m50.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 22:34 



 
Profiel   

Wat een pittige tante _O- Daar ga je het nog deuk mee krijgen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 23:49 



 
Profiel   

Naranja is inderdaad een pittig ding, dat zou je op het eerste zicht niet gezegd hebben. :') Mijn moeder heeft al gezegd dat zij Aliaa gaat nemen als we op buitenrit gaan. _O-

Vandaag hebben we eens gek gedaan en een reusachtige kegel op hun kont gezet. Ze kunnen het maar gewend zijn. :') Vreemd genoeg reageerde Aliaa er het bangst op. :') Ze bleef netjes staan, maar er ging even een rilling door haar lichaam. Yerba was vooral niet geïnteresseerd en Naranja verontwaardigd. _O-
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 00:41 



 
Profiel   

En inmiddels hebben we ook bewijsmateriaal van Yerba met de barebackpad!
[ img ]

Daarnaast is er ook nog een stalgenoot vertrokken die met haar paard in de gang bij Aliaa en Naranja stond, dus kon Yerba naast Naranja komen te staan! Het is veel fijner om de 3 paarden samen in 1 gang te hebben. :j
[ img ]

Er staan nog 2 paarden tussen Aliaa en Naranja in (die van de stalbazen). In principe zouden zij ook naar een andere gang verhuizen, maar het blijft maar duren. En aangezien de paarden volgend jaar aan huis zullen komen, is het niet echt de moeite waard om hun nog eens van box te veranderen...

Gisteren heb ik eindelijk nog eens tijd vrijgemaakt om met Aliaa te rijden. Tijdens het uitstappen zijn de twee kleintjes bij ons in de bak gekomen, zodat Aliaa nadien nog eens kon spelen (dit doen ze de laatste tijd erg vaak! :)) ). Ik heb Aliaa in de bak afgezadeld en Naranja was opnieuw erg nieuwsgierig... }>
Eigen schuld denk ik dan. :+
[ img ]


Oh, en ik heb mijn camera nog eens meegenomen naar stal. Dus er is een fototopic! :D
Een winterse dag met mijn kudde zeldzame rassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:04 



 
Profiel   

Sta je daar, zomaar opeens zadelmak... :\

Zo kijkt ze in elk geval _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:18 



 
Profiel   

Ohh dat staat haar stoer!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen