Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

 
Profiel   

1.55 meter is zeker al een mooie maat. :j Yerba haar kont zit ook ongeveer even groot als Naranja haar kont hoor. Maar Yerba toont gewoon nog kleiner omdat zij nog zo fijn is. Naranja is al wat uitgezwaard. Ik vermoed dat Yerba nog een zomer met grasjes nodig zal hebben daarvoor. :D

JoSav schreef
Aliaa heeft je duidelijk geleerd te luisteren naar het gevoel dat de paarden je geven. Mooi om te lezen.
Lief! <3
Oh ja, zeker en vast! Aliaa heeft mijn kijk op paarden houden en werken met paarden echt veranderd. :)) Het heeft even geduurd voor we elkaar goed begrepen op de grond, en het ging zeker en vast niet altijd makkelijk, maar wat ben ik Aliaa hier zo dankbaar voor! Heel leerzaam paardje. :D

Ik heb eens een poging gedaan om ze alle 3 op een rij te zetten en een duidelijke foto te maken. Dat is nog niet eens zo simpel als het lijkt. :')
[ img ]

[ img ]

Ik had een wilgentak in een kegel gestoken en Aliaa vond dat echt geweldig. :+
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 19:34 



 
Profiel   

En inmiddels zitten we al aan de 4e keer erop en onze 2e oortjesfoto! *\o/* Alles gaat nog steeds vlotjes met mijn vosje. :D
Zodra ik op het krukje sta, parkeert ze zich al in, zonder dat ik iets moet vragen. Ze weet ondertussen vast al dat ik ga opstappen en ze biedt het nog zelf aan, dus zo erg zal ze het waarschijnlijk niet vinden. :D
Vandaag (ondertussen eigenlijk al gisteren) heb ik het commando van stap al eens uitgeprobeerd en heel voorzichtig zet Naranja al een pasje naar voor, wat ik uiteraard uitgebreid beloon. :')
Ik heb ook eens wat meer bewogen op de rug, wat met mijn benen gezwaaid enzo, maar dat doet haar allemaal niets.

Ik wou een foto maken, maar zodra ik mijn gsm bovenhaal, stonden die oortjes uiteraard op mij gericht. Gsm weggestoken en toen stonden de oortjes naar voor hoor. :')
[ img ]

Verder hadden we vooral last van een terroriserende Aliaa die ook aandacht wou. Toen ze dat bij mij niet kreeg, ging Aliaa mijn oom terroriseren die met Yerba bezig was. :=

Toen ik klaar was met Naranja nam ik Aliaa om wat grondwerk te doen, maar die was zo overenthousiast dat ik er niets mee kon beginnen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 02:04 



 
Profiel   

Wat een goed nieuws *\o/* Die paarden van jullie worden gewoon zadelmaken geboren, haha. Respect voor de manier waarop je dit doet, het komt heel rustig en vriendelijk over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 08:46 



 
Profiel   

Oh, wat een lieve en leuke reactie! <3
Ik weet niet of ze zadelmak geboren worden hoor. Aliaa, ja, maar Naranja zeker en vast niet. :') Enkele maanden geleden denk ik niet dat ik zo rustig had kunnen zitten. :=

En ik wil dat mijn paarden er zich comfortabel bij voelen. :j Ze hebben alle tijd van de wereld om rustig te wennen aan datgene wat ze hun hele leven moeten kennen, het dragen van een ruiter, dus waarom zou ik dit op enkele maanden tijd volledig willen aanleren? Nee, rijden is bij mij echt geen prioriteit (integendeel, ik amuseer me eigenlijk veel meer met grondwerk dan met het rijden) dus ze krijgen alle tijd van de wereld. :D

Helaas heb ik een minder leuke update. Naranja heeft een flinke smak op de grond gemaakt vandaag.
Aangezien ik weinig tijd had vandaag, heb ik ze even opgejaagd in de bak, zodat ze hun energie kwijt konden. Vooral Aliaa heeft de neiging om ondeugend (maar nooit stout) te worden als ze wat teveel energie heeft.
Ze liepen alle 3 netjes achter elkaar, tot Naranja plots besloot om in de andere richting te gaan lopen. Ik stop met het aandrijven, zodat ze kunnen stilvallen en Naranja terug met de rest mee kon. Helaas begint Naranja een stevig sprintje te trekken om zo snel mogelijk bij de anderen te zijn en gaat ze in een bocht onderuit. Ze schuift nog een meter of 3 verder op haar zijkant en eindigt met haar achterbenen tussen de omheining van de bak. Met zich recht te zetten heeft ze zo enkele wondes aan de binnenkant van haar achterbeen opgelopen. Ze leek niet te manken gelukkig, maar hield haar been wel omhoog wanneer ze stilstond.
Ik ben het meteen gaan koelen en controleren. Het stond erg warm, dus heb nog een tweede keer en wat langer gekoeld. Daarna een dikke laag zalf erop gesmeerd. Het stond nog niet dik, maar ben eens benieuwd wat het morgen gaat zijn. :=

[ img ]

Mijn lieve kleine protje toch... :(:) Ze was in elk geval super flink tijdens het verzorgen en liet dit netjes toe, ondanks de pijntjes. :( Ook hield ze haar been meer op rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 21:29 



 
Profiel   

Hoe is het nu met je kleine brokkenpiloot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 21:23 



 
Profiel   

Lief dat je het vraagt! <3

Ze doet het best goed. Het wondje stelt eigenlijk niet zoveel voor (al lijkt het wel flink pijn te doen). De zwelling is weggetrokken en ze is terug lekker vrolijk. De dag nadien was ze iets treuriger. Qua lopen is ze nog erg voorzichtig en mist ze nog wat souplesse, maar dat komt vast weer goed. :D
Dit was het wondje vandaag, na schoonmaken:
[ img ]

Ze laat zich door mij trouwens prima verzorgen, de eerste dag met mijn moeder heeft ze daarvoor het nodige drama gemaakt. :=

En verder genieten ze alle 3 van de zonnige dagen! *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 23:55 



 
Profiel   

Fijn dat het weer beter gaat met haar, toch fijn dat ze het goed met elkaar kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 08:40 



 
Profiel   

En ondertussen danst Naranja alweer in de bak. :D Ze is al 2 dagen uit zichzelf aan het crossen in de bak, dus dat zit wel goed. :+
Aliaa kan Naranja minder goed verdragen hoor. Nu is het meestal gewoon wegjagen, en die kleine is ook zo slim om meteen te gaan lopen, maar toch. :') Met Yerba speelt Aliaa dan wel weer veel en daar kan ze ook veel van verdragen. :P
En het rare is dat Naranja dus echt constant rond Aliaa hangt haha. :') Waar je Aliaa ziet, zie je sowieso Naranja ook.

Aangezien Naranja niet meer stijf loopt, wou ik verdergaan met het zadelmak/ruitermak maken. En ik heb voor het eerst in lange tijd nog eens in het zand gelegen. :')
Niet vanwege Naranja hoor, nee, vooral omdat ik zelf mega onhandig ben. Ik stond op het krukje (maar dat is zo'n onstabiel en onhandig ding) en de bak lag terug erg zwaar. Dus je kan het waarschijnlijk al raden, maar het krukje kantelde toen ik mijn been over Naranja aan het leggen was. :') En zo ging ik dus onderuit, met mijn rug bovenop het krukje. Naranja wist niet wat er gebeurde en schrok zo hard. Ze schoot meteen achteruit, maar gelukkig trok ze niet. :P
De tweede poging was gelukkig wel succesvol en Naranja parkeerde nog steeds netjes in, dus ze heeft er in elk geval geen trauma aan overgehouden. :')

Ze was echt zo ontspannen toen ik erop zat, liet haar hals netjes zakken ook. :D
En ze lijkt door te hebben dat klakken met mijn tong voorwaarts betekent. En zodra ze dat doorhad, werd ze ook wat enthousiaster. Ik ben zo trots op mijn kleine vosje! <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 22:29 



 
Profiel   

Fijn dat het weer beter gaat. En leuk om te lezen dat je zo geniet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 14:48 



 
Profiel   

Wat is dit nu allemaal weer? :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 10:44 



 
Profiel   

Ja, hier was dat ook al. Bizar hè, sneeuw ruimen in april. :')

Heb je inmiddels meer een idee voor een geschikt zadel voor je criollo? Of heb ik daar overheen gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 17:25 



 
Profiel   

Heel erg bizar weertje is het geweest. _O-

Je hebt er niet overheen gelezen hoor! :D Ik ben nog niet echt bezig geweest met een zadel op dit moment. Het is erg druk met mijn werk, de paarden en daarbij mijn huis dat ik gekocht heb. Er wordt druk gewerkt aan het bouwen van de stallen (en de nodige problemen die daar bij komen kijken), het land is ingezaaid en nu zijn we volop bezig de omheining te plaatsen. :+
Het geld vliegt de deur uit momenteel, dus het zadel moet nog even wachten tot de uitgaven wat verminderen en ik zicht heb op wat er nog overblijft. :')

Mijn idee is om terug naar een Freemax te kijken, die bestaan ook in een kortere versie. Maar voorlopig redden we ons prima zonder. :P Misschien dat ik binnenkort de barebackpad erbij neem om zelf net iets meer balans/steun te hebben dan zonder zadel. Voorlopig doet mijn vosje het in elk geval prima! Ze begint zelfs met meer zelfvertrouwen te stappen als ik erop zit. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 21:29 



 
Profiel   

Ik heb zo'n zalige les gehad met Aliaa vandaag! Ik merk duidelijk vooruitgang met elke les die we nemen en ze doet zo hard haar best! <3 Ook als ze het moeilijk heeft, zoekt ze geen gemakkelijke uitweg. Het enige wat ze dan doet is terugvallen in tempo. Ze begint meer te ontspannen en zoekt dit echt op. En soepel dat ze liep onder het zadel! :wow: Ik voelde het duidelijk en mijn lesgeefster zei het ook.
Ik heb echt spijt dat ik geen beeldmateriaal van deze les heb, want ik had het zelf erg graag gezien hoe ze liep. :P
Ik ben zo trots op mijn knollie. :D

En verder heeft een stalgenoot me een schop onder mijn kont gegeven om eens mee op buitenrit te gaan met haar. Na een werkdag doe ik dat normaal nooit, maar ik ben zo blij dat ik mee geweest ben met Aliaa. :o Aliaa zelf vond het ook geweldig. Tussen het werk in de piste door, moet ik regelmatiger met haar buiten rijden, want ze doet het echt graag.
Aliaa was zelfs zo gemotiveerd dat ze op kop liep, want het andere paard (die normaal erg snel stapt), kon haar niet volgen. :')
[ img ]

En gisteren was Aliaa mega irritant en hyper. Ik heb geen flauw idee wat ze plots had, maar tijdens het vastgebonden staan, kon ik er echt niets mee beginnen. En dat is niet haar gewoonte. :P Naranja en Yerba waren wel kei braaf.
Dus mochten de paarden vrijspringen om hun energie kwijt te geraken! Yerba heeft 3 keer een kruisje gesprongen tot ze besloot haar benen niet meer op te heffen en dan heb ik het bij haar maar opgegeven. _O- Maar ze deed het deze keer toch vrij vlot. Normaal knalt ze overal op, of ze sprint snel naast de sprong. }>
Naranja springt wel netjes en ruim genoeg, dus die mocht met Aliaa nog wat hoger gaan. Dit hebben de twee uiteindelijk gesprongen (Aliaa was de enige die wou poseren bij de sprong):
[ img ]

Naranja doet het onder het 'zadel' (onder de man eigenlijk) ook flink! Ze begint het stappen echt beter te begrijpen, maar is nog erg onzeker.

En Yerba wordt nog wat gespaard. Je merkt aan haar dat zij zowel mentaal als fysiek nog niet klaar is om al verder te gaan, dus blijft het voorlopig bij voorbereidend grondwerk. Gisteren heb ik nog geoefend met mijn been over haar rug te leggen. Ze vindt dat nog niet geweldig en draait meestal weg, maar gisteren bleef ze voor het eerst staan! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:32 



 
Profiel   

Hey hoe is het met jou en de vrolijke bende ? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 10:38 



 
Profiel   

Lief dat je het vraagt! :D

Met mij gaat alles goed gelukkig, maar het is erg druk, vandaar ook de stilte op Bokt in het algemeen. :P
En met de bende van ellende gaat alles ook heel goed uiteraard! Die moeten het momenteel stellen met wat minder aandacht, maar zolang ze op de weide mogen en hun dagelijkse dosis knuffels krijgen, zijn die daar niet kwaad om. :') Morgen wordt Aliaa trouwens al 6 jaar, de tijd gaat zo snel... :wow:

Tegenwoordig lopen ze er lekker onherkenbaar bij. :P
[ img ]

En Aliaa en Naranja zijn heel stiekem toch ook vriendjes hoor.
[ img ]

[ img ]

Verder probeer ik nog steeds zo'n 2 keer per week kort op Naranja te stappen en ze doet het zo ongelooflijk goed. Het sturen gaat beter, we kunnen stappen en stoppen. Laatste probeerde ik een stukje draf, maar dat vindt ze nog heel moeilijk. :P



We werken ook rustig aan het eigenlijke zadelmak maken (ik weet het, dit zadel past niet, maar ik doe dit enkel voor het gevoel, ik stap er niet op met zadel). Dus het wordt stilletjes aan tijd om uit te kijken naar een zadel voor haar.
[ img ]

Naranja lijkt me ook meer en meer te vertrouwen, waardoor ik iets makkelijker met haar alleen kan zijn zonder de andere 2 paarden erbij. Ze blijft in elk geval redelijk kalm, al blijft ze heel erg afgeleid. :')

En mijn nonkel is ook al 2 keer kort op Yerba gestapt en tot nu toe lijkt ze dat goed te aanvaarden, zonder problemen. :D

En verder is Naranja nog steeds een maf ding. :') Op dit filmpje was ze helemaal aan het flippen omdat Aliaa haar vliegenmasker op had. _O- Ik heb haar uiteindelijk moeten vastnemen en tot bij Aliaa gaan, eer ze het vertrouwde. :roll:


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 20:52 



 
Profiel   

Geestig Aalia de boeman

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 14:00 



 
Profiel   

Lang geleddn hier := Hoe is het met de dames?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 22:51 



 
Profiel   

Lynnepinny schreef
Lang geleddn hier := Hoe is het met de dames?
Heel erg lang geleden, oeps... :o

Sorry voor het late antwoord, maar ik heb het ongelooflijk druk de laatste maanden en Bokt staat op een laag pitje de laatste tijd. :D Iets met een huis gekocht, daar hard aan gewerkt om alles klaar te krijgen voor de paarden, werk, een nieuwe vriend,... O:)

De paarden doen het erg goed! Sinds begin juli zijn ze officieel verhuisd naar huis en is onze stalling opgezegd. De paarden stonden al ruim een maand op onze eigen weide, maar dat maakt verder niet zoveel uit. :D
Rond half augustus konden de paarden uiteindelijk ook naar 'voor' komen, op het nieuw ingezaaide stuk. Daar hebben ze wat last van gehad met hun darmen. Vooral Aliaa heeft sowieso al gevoelige darmen en is nu nog steeds lastig om dit probleem onder controle te houden met momenten. Het gaat op en af. :=

En verder doe ik erg weinig met de paarden en lopen ze lekker 24/7 van de grasjes te genieten. :D Ik probeer terug iets vaker wat te doen met hun, maar aangezien ik geen bak heb op dit moment, blijft het eerder bij een klein toertje stappen aan de hand en wat borstelen enzo. Vooral Naranja probeer ik vaker apart mee te nemen, want die kleine is nog steeds een dramaqueen zodra er 1 van de andere 2 verdwijnt of als ze zelf alleen mee moet. :')

Aangezien het rijden zelf geen optie is, spring ik zo nu en dan eens tuigloog op Aliaa en Naranja, gewoon zo, los in de weide. Die 2 laten dat echt mega braaf toe, zelfs Naranja, die je eigenlijk nauwelijks zadelmak kan noemen, maakt er absoluut geen probleem van als ik op haar zit. <3
Mijn oom is wel al eens van Yerba gevallen. O:)

De knollies in hun luxe stalling, maar ze zijn oh zo blij op hun nieuwe stekje! <3 De muur tussen de boxen is ook lager waardoor ze lekker contact met elkaar kunnen hebben, zelfs als ze in stal staan! :D Als het past, zal ik daar nog eens een foto van maken.
[ img ]

Zelf woon ik nog niet in het huis dat ik gekocht heb en zit ik nog steeds bij mijn ouders (die in dezelfde straat wonen). Dit is mijn uitzicht vanuit mijn slaapkamer, heerlijk toch? <3
De laatste weken zie ik ze amper, aangezien ze nu op de hele hectare kunnen lopen en ze vooral achteraan zitten. :D
[ img ]

Aangezien ik niet altijd iemand in de buurt heb om me op de paarden te helpen, moet ik met momenten creatief zijn. :+ En die Aliaa en Naranja laten dat nog toe ook. :')
[ img ]

En verder is enkele weken geleden de poetsplek eindelijk vrij en in orde geraakt om de paarden te kunnen vastbinden! Dat was ook een hele opluchting. _/-\o_
[ img ]

Vorige week heb ik mijn camera nog eens meegesleurd naar de paarden, ik zal kijken of ik binnenkort eens deftig tijd heb om daar een fototopic van te maken, of eventueel enkele foto's hier te droppen. :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 23:19 



 
Profiel   

Wat een mooie stallen zijn dat! Die kunnen niet klagen. Wel grappig om te zien hoe klein dat de criollo's zijn. Achter die staldeur valt dat pas echt goed op. :D
Het huis is nog niet af dat je zelf nog niet verhuisd bent?

Geniet maar van je uitzicht en je mooie paardjes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:20 



 
Profiel   

Wauwz ziet er prachtig uit daar! Succes met de verdere werkzaamheden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:25 



 
Profiel   

Donnatella schreef
Wat een mooie stallen zijn dat! Die kunnen niet klagen. Wel grappig om te zien hoe klein dat de criollo's zijn. Achter die staldeur valt dat pas echt goed op. :D
Het huis is nog niet af dat je zelf nog niet verhuisd bent?

Geniet maar van je uitzicht en je mooie paardjes. :)
Dankjewel! De stallen hebben genoeg gekost ook... :D
En ja, vooral Yerba is echt kleiner en heeft een kort nekje. :')

Aan het huis is sowieso een heleboel renovatiewerk, maar het is prima bewoonbaar. De vorige eigenaar woont er helaas nog in. :+

Lynnepinny schreef
Wauwz ziet er prachtig uit daar! Succes met de verdere werkzaamheden ;)
Dankjewel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 01:36 



 
Profiel   

Mooie stallen inderdaad. Hoop dat je er snel in kunt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:05 



 
Profiel   

Weer een lange tijd niets gepost hier, maar ik wou jullie toch nog fijne feestdagen wensen en het beste voor 2022! :D
[ img ]

Gelukkig had ik op tijd foto's gemaakt van de paarden, want inmiddels ziet Aliaa haar hoofd er zo uit:
(Dit was gisteren)
[ img ]

(En vandaag)
[ img ]

Ze had enkele plekjes die ik zelf met een standaard zalf aan het behandelen was, maar sinds 2 dagen ging het keihard achteruit... De dierenarts is vanochtend geweest en die vermoedt dat ze een eczeem reactie doet op iets. Wat juist, daar hebben we geen flauw idee van want er is niets veranderd. :=
Ze heeft nu een cortisone inspuiting gehad, krijgt dit nog verder in haar eten en morgen moet ik haar hoofd wassen met een product. :(:)

Verder weinig te melden over de knollies, de Criollo's doen het erg goed. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 23:10 



 
Profiel   

Ach gossie.. hopelijk snel over! Wat gek, zulke plekken ineens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 01:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen