Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

 
Profiel   

Dat moeilijk voorwaarts willen is hier ook erg herkenbaar! Ik rij ongeveer 2x per week een halfuurtje, maar dan wel actief en met veel overgangen nu ook. Dat helpt echt enorm :) Nog niet altijd even vlot, maar steeds vaker kan ik Jenara wel echt mooi vooruit rijden! Veel succes met de lessen en training :D is echt een superleuk proces!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 22:43 



 
Profiel   

Sintara: Ik heb er eigenlijk niet echt op gelet, maar ongeveer een uur.
Voor mijn gevoel rij ik dan ook liever twee keer een kwartier dan 1x een half uur. Al hangt het er natuurlijk vanaf wat er exact aangeboden wordt van Aliaa haar kant.

JoSav: Ik zat eraan te denken om het herhalen wat anders aan te pakken. Bijvoorbeeld een buitenrit te maken en daar op tempo letten (hoewel ze buiten vaak voorwaarts genoeg is :') ) en wat meer overgangen te rijden. Of in de bak balken en/of pionnen te zetten, zodat we meer doelgericht kunnen werken en het op die plek interessanter kunnen maken.

Het vrijwel direct leren heb ik vandaag zeker gemerkt. Bij het rijden van cirkels bijvoorbeeld. Eerste keer ging het niet en de tweede keer was een stuk beter. :D
Tempo daarentegen, maar in de bak is het steeds bedelen om haar vooruit te krijgen. Zal nooit haar favo plekje zijn om te werken vrees ik, maar ook daar staan de Teke's bekend om. :')

En de woonafstand, dat heb je als je als Belg op een Nederlands forum komt rondhangen zeker. _O-

Varekaj: Kravaalbos zelf mag je toch niet in? Rond mag wel, daar ben ik laatst te voet nog geweest, maar ligt weer vol met dikke stenen op de paden. Aliaa loopt daar echt niet zo graag en zoekt nog liever de scheve graskantjes op. :(
Of is dit veranderd? Of ben ik nu gekke dingen aan het zeggen? :+
Als het echt een stukje mooi bos is, wordt het interessanter om daar eens te rijden! :))

Jenara: Super dat het beter gaat bij jullie en herkenbaar is! :D Het blijft toch altijd wat zoeken wat werkt en wat niet.
Overgangen wil ik zeker gaan proberen. Is sowieso goed voor hun en hopelijk wordt Aliaa er ook wakkerder van.
Ik vind het ook een leuk proces, om mijn paard zelf door te rijden. Hier ga ik veel van opsteken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-20 23:56 



 
Profiel   

Is inderdaad het pad rond het bos. In het bos gedeelte valt de bodem prima mee, de stukken ertussen is echter wel steniger inderdaad. Maar het is voor stap normaal wel doenbaar hoor.
En anders rondje rond Stinne? Daar naar boven draven, links naar beneden en terug naar Stinne keren? Dan heb je vooral zandpad.

Je moet ze eigenlijk zodanig actief krijgen dat ze het gevoel geeft constant direct te willen aandraven. Als een gespannen elastiekje dat bij het startschot direct kan wegspringen. Dat is actief voorwaarts en aan je been/hulpen zijn. Dat doe je door heel veel overgangen te maken en te schakelen. Buiten of in de bak, maakt niet uit, dat horen ze overal te doen. De mijne is er ook geen held in maar mits consequent zijn en doorzetten verbetert het wel én hij gaat er algemeen veel beter van bewegen. Ook in vrijheid zelfs. Dus ik zou ook bij bakwerk er strikt op zijn dat ze het doet. Het nut gaan ze er snel genoeg van inzien als ze merken dat hetgene wat je vraagt dan ook makkelijker wordt om uit te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 00:06 



 
Profiel   

Het korte stukje waar je in het bos komt, ligt inderdaad goed, maar Aliaa wilt er echt niet op lopen, zelfs niet in stap. :n Laat staan dat ze daar actief moet stappen.
Dezelfde rondjes lopen zullen ook snel vervelen vrees ik.

Dinsdag ben ik van plan een buitenrit te maken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 13:00 



 
Profiel   

Maar is dat omwille van de ondergrond of omwille van de omgeving? De mijne wil bijvoorbeeld heel moeilijk naar beneden, richting Stinne. Het spookt daar volgens hem en die kippen gaan hem opeten :+
Terwijl andersom, van Stinne naar boven, dat is geen probleem.

Zo ook als je van bos naar veld gaat, dat gaat prima. Andersom lijkt het bij zonnig weer een gigantisch zwart gat waar je in moet en daar is hij eveneens minder enthousiast voor.
Helaas voor hem zijn dat situaties die je in een cross ook kan tegenkomen (van veld naar bos) en moet hij gewoon het lef en vertrouwen krijgen dat ik 'm echt niet het hellevuur in jaag :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 16:35 



 
Profiel   

Nee echt puur ondergrond. Bos lijkt ze wel interessant te vinden, daar is veel te zien. :))
Op die baan zoekt ze heel duidelijk de graskanten op, maar die liggen schuin enzo, dus makkelijk stappen is dat ook niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 16:45 



 
Profiel   

Als ze zo gevoelig op de voeten is, is het geen idee om hoefschoenen aan te schaffen? Je hebt best wel hele goede tegenwoordig :j

En over hoe vaak per week rijden is best wel heel veel te vinden en te zeggen. Puur op het fysieke af is het veel beter om bijv elke dag 15-20 minuutjes wat te doen dan 1-2 x per week een uur. Je doet fysiek gezien bijna niks met haar (rondjes draven is echt niet vermoeiend of zwaar voor paarden) en als je er steeds zo veel dagen tussen laat, verbetert haar conditie niet. Het is eigenlijk voor de groei van de spieren/skelet/pezen/etc beter om juist jonge paarden wat aan het werk te zetten, want hoe jonger ze zijn hoe beter deze systemen zich aanpassen. Met oudere paarden gaat dit allemaal veel langzamer en je zult zien dat ze in verhouding minder sterk worden dan paarden die wel wat aan het 'werk' zijn gezet op jongere leeftijd. Dan bedoel ik natuurlijk geen zwaar dresuur/springwerk maar bijv buitenritjes, wandelen, etc.

Ook mentaal lijkt het me een stuk fijner om elke dag of om de dag iets te doen dan maar een of twee dagen in de week. Je kunt dan ook heel veel afwisselen en op verschillende manieren aan je werkpunten werken zodat het niet saai word. Ik merk zelf dat de paarden dan een stuk frisser in hun hoofd blijven en je ze niet elke keer in het begin even moet 'herinneren' wat je ze nou hebt geleerd 5 dagen geleden. Dan praat ik wel over een ietwat domme Arabier ruin en natuurlijk niet over een Teke :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 17:22 



 
Profiel   

Goh, dit gaat waarschijnlijk wat tegenstrijdig klinken, maar echt gevoelig lopen zou ik het niet noemen. :') Het zijn gewoon dikke stukken steen op een harde ondergrond en dat stapt gewoon niet lekker. Ook met hoefschoenen/ijzers kan ik me voorstellen dat het niet lekker loopt.

Maar hoefschoenen staan op de planning hoor. Ik wil alleen eerst vaker kunnen rijden, voordat ik iemand laat komen om te passen/testen. Aliaa is gevoelig voor schuurplekjes en ik wil die dingen fatsoenlijk kunnen uitproberen.

Het is zeker de bedoeling om Aliaa vaker aan het werk te zetten onder het zadel, maar dit wil ik rustig opbouwen. Niet plots van niets naar alles.

Hoe bouwen ze eigenlijk het trainingsschema bij jullie jonge paarden op als ik dat mag vragen? :D

Aliaa is mijn eerste echt jonge paard, dus misschien overdenk en overdrijf ik het allemaal wat. :') Het is altijd fijn om ervaringen van meer ervaren personen te lezen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 19:46 



 
Profiel   

Oh dat gaat hier echt heel makkelijk :+ Zodra het paard kan stappen, draven, stoppen en sturen in de bak gaan ze mee naar buiten. Dat is sowieso al 20-30 min stappen over straat en dan nog een stukje over wat landweggetjes draven. Dat word dan uitgebreid kijkend naar wat het paard kan maar natuurlijk ook naar wat de ambitie met het paard is. Je ziet vooral met de Arabieren dat die van nature zo'n goede stamina hebben dat je echt al heel snel merkt dat ze duidelijk sterker worden in het lichaam en snel verder kunnen.

En goh, trainingsschema's. Dat is natuurlijk mijn studierichting en kan ik dus heeeeeel lang over over praten :D Ik ben nu bezig met een project daarin en hoop zeer binnenkort persoonlijke trainingsschema's en voedingsschema's aan te kunnen bieden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 20:13 



 
Profiel   

Qua conditie: gewoon lekker rechtuit kilometers maken. Stap, draf, galop door de velden is nog steeds het beste. Vraagt weinig concentratie en kunnen ze best snel grote stappen voorwaarts doen. Een basiswandeling tussen 5 tot 10km op rustig tempo kunnen ze makkelijk. Zeker als je vaak stapt in het begin en dan rustig aan opbouwt. Ze hebben ook meer basisconditie dan je vaak denkt.
Qua mentaal aspect: dat hangt af per paard. Regelmatig kwartiertje iets doen is idd beter dan 1x/week een uur.

Krachttraining en souplesse moet je wel opbouwen, maar ook hier beter 4x 20min dan 1x een uur.

Je zou er nog verbaasd van kunnen staan hoever hun natuurlijke basisconditie al is hoor. Zeker met een ervaren paard erbij kan je vaak vlot opbouwen, omdat het dan ook spelenderwijs gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 20:22 



 
Profiel   

Piekosjj: Ja, weet ik door je topic! :D Heel erg interessante richting heb je gekozen! :))
Stap, draf (en buiten ook galop), stoppen en sturen kunnen we. Haar conditie is eigenlijk niet waar ik op doelde, dat is nog niet zozeer een probleem. Qua conditie kan ze het zeker aan om meerdere keren per week te werken, maar wat ik me eerder afvraag is: welk effect het heeft op haar rug?
Moet Aliaa mij niet leren dragen? Want ik kan haar nog niet correct leren dragen, daar moet ik naartoe werken met de lessen. Zelf heb ik die ervaring niet. Ik laat haar zoveel mogelijk los, dus ze kan met haar hoofd zo hoog of zo laag lopen als ze zelf wilt.

Maar misschien overdrijf ik weer en moet ik gewoon gaan met die banaan. :D

Varekaj: Rechtuit kilometers maken is zeker de bedoeling! Vind ik ook een stuk fijner dan in de piste, maar ik heb de piste wel nodig om de basis (zowel bij Aliaa als mezelf) erin te krijgen. Nu heb ik een les gewerkt aan sturen en meer vooruit rijden, en voel ik me ook zekerder om dit op buitenrit te gaan oefenen. Laatst was Aliaa nogal 'lastig' op buitenrit en wist ik niet goed hoe ik dit moest aanpakken. Daarom liet ik het rijden even liggen tot ik begeleiding had, want ik wil haar niet verpesten.
En ook hier weer: is het voor haar rug wel gezond om meteen een rit van 10km te rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 00:01 



 
Profiel   

Je hebt het actief voorwaartse nodig om met drang van achter naar voor over de rug te bewegen en daarbij de rug dus ook te "trainen" zeg maar. Met een licht normaal contact gaan ze dan zelf hun aanleuning zoeken en de bijhorende gepaste ontspanning.
Zoals mijn lesgever zegt: laat hem maar voorwaarts gaan, handen stil en contact. Gewoon voorwaarts. Hij ontdekt zelf snel genoeg wat de beste en meest comfortabele manier is om zijn lichaam te gebruiken.

Heuveltjes zijn daarom een hele fijne oefening (baantje door kravaalbos hierboven, Remember? ;) ) en anders werken aan de longen met balkjes en eventueel bandages om de poep/dubbele longe. Ik heb het achterste deel van een pessoateugel losgeknipt en gebruik dat achter de kont door. Dan heb je dat gedoe in de mond niet. En dan goed voorwaarts zetten.
Veel overgangen en schijnovergangen en schakelen. Wordt de motor ook sterk van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 07:56 



 
Profiel   

In de bak moet ik met Agan ook nog altijd gericht oefenen op het voorwaarts rijden. Zeker wanneer we weer een poos niet gereden hebben. Eerste rondje gaat altijd lekker voorwaarts. En dan lijkt het alsof hij denkt: "stik... dit is die saaaaie bak" en gaat de rem erop.
Maar volhouden werkt altijd is mijn ervaring. Na een aantal x actief rijden, komt het voorwaartse meestal weer boven drijven.

Het helpt als je zorgt dat de oefeningen afwisselend zijn.
Mijn instructrice zei in het begin: eerst een paar stappen actief en dan belonen en dit steeds uitbreiden totdat je uiteindelijk de hele hoefslag actief kan.
En je kunt dit bij elk figuur oefenen, waardoor de figuren ook meer uitdaging krijgen. Daardoor vond Agan het steeds leuker worden al blijft de bak niet zijn favoriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 12:34 



 
Profiel   

Ook belangrijk is behoud van tempo en ritme in wendingen en overgangen. Vaak gaan ze in bochten vertragen. Nee, voorwaarts, dat binnenachterbeen moet lekker onder de massa en gaan met die banaan.
Bij overgangen ook, voorwaaaaaarts! Niet een paar snelle passen en dan weer sloffen. Hup, move it en actief op pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 16:41 



 
Profiel   

Even een snelle reactie, weinig tijd want ik moet morgen vroeg opstaan voor werk, en ik moest eigenlijk al lang in bed liggen. :')

We zijn vandaag gaan wandelen, richting kravaalbos, zoals jij aanraadde Varekaj.
Aliaa was erg goed gezind vandaag, ik nerveus om een of andere onbekende reden. :+
[ img ]

[ img ]

We vertrokken en Aliaa deed het goed. Stapte mooi door en reageerde goed op de hulpen.
Hier een stukje vlak nadat we vertrokken waren.


Ik besloot, als oefening, om langs de enge varkens te gaan. Aliaa had daar minder zin in, maar uiteindelijk kreeg ik haar er toch door. _O-


Een stukje draf richting onze weide.


En toen vond Aliaa het wel genoeg geweest en vond ze dat het gezelliger was om bij die andere paarden te blijven staan. :+ Ik heb op dit stuk ruim een half uur bezig geweest. Als Aliaa niet vooruit wilt, is ze met geen stokken vooruit te krijgen. :') Echt niet... De vooruit deed het niet, dus heb ik haar gedraaid en zijn we die hele baan tot op straat achteruit gegaan. _O- We waren halverwege toen er een wagen aankwam, waardoor ik Aliaa moest draaien en we een stuk terug moesten. Toen deed de vooruit het wel natuurlijk en konden we deels opnieuw beginnen. -O- Ik heb een poging gedaan om elk pasje voorwaarts uitbundig te belonen, maar het mocht niet baten. Gelukkig kan ze achteruit gaan, anders stond ik er nog. >;)


Eenmaal op straat deed hare hoogheid alsof er niets gebeurd was. Maf paard... :') Hier en daar nog wat onzeker, maar na aanmoediging deed ze het wel. En elke keer we paarden tegenkwamen, vertikte ze het om verder te gaan. Gelukkig was ze enkel die eerste keer het moeilijkst.
Nog wat stukjes draf richting kravaalbos:


Ondanks een paar serieus irritante momenten, zaten er ook echt goede stukken bij. Zo heb ik onze tweede galop kunnen filmen! Het galopknopje werkt nog! *\o/*


En wat één keer kan, kunnen we nog een tweede keer! :D


Na dit stukje vond ik het genoeg. Aliaa was echt flink op het einde, dus heb ik positief afgesloten en ben ik afgestapt, de singel wat losser gedaan en we zijn te voet terug naar stal gegaan. Daar goed afgekoeld en dan mocht ze een uurtje snacken op het langere gras op onze weide.
[ img ]

Deze avond vond ze me nog steeds lief, dus dat is positief. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 22:42 



 
Profiel   

Nu moet je me toch eens vertellen waar die varkens zitten, ben die werkelijk waar nog nooit tegen gekomen :')

En de paarden waar Aliaa bij bleef staan... Ik ken de eigenaresse daarvan _O- we zijn ook al een paar keer samen op stap geweest.

Viel de ondergrond in het bos wat mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 00:05 



 
Profiel   

Ik begin zo stilletjes te denken dat jij zo iemand bent die iedereen kent. _O-

Normaal volgen de eerste 2 filmpjes op elkaar, waar de varkens zitten. De bergop op en vlak aan het einde van de bocht is er op je rechterkant een klein baantje. Halverwege zitten die 'monsters'. :')

Ik vond de ondergrond in het bos goed. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 05:26 



 
Profiel   

-gaat filmpjes nog eens bekijken-

Ik weet ook nog niet zo lang dat zij juist aan dat baantje woont hoor :P Voor de rest kan ik er eigenlijk bijzonder weinig, moet dringend nieuwe routes gaan verkennen :Y)

Edit: heb nu gezien welk paadje het is, ik neem dat nooit. Ik ga de heuvel op, volg de baan tot einde en dan altijd direct richting jou weide. Hoe minder straat hoe liever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:17 



 
Profiel   

oh wat een leuke filmpjes! Vooral de twee stukjes galop, dat moet echt heerlijk zijn geweest :D
Echt geweldig dat je zo lekker op je ééntje met haar kan gaan wandelen ook!
En dat stilstaan, op zich blijft ze echt gewoon doodstil staan, vervelend, maar gelukkig ook niet gevaarlijk!
Heb liever zo'n paard dan ééntje die rechtsomkeert maakt en er vandoor vlucht of helemaal gaat staan trippelen/steigeren/...
Goed bezig jullie in ieder geval :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:01 



 
Profiel   

Ik heb liever eentje die hoe dan ook nog in beweging blijft hoor. Als ze muurvast staan buiten en ze merken dat het in hun voordeel werkt, dan ben je niks meer als ze dat in de bak ook gaan doen.
Been there done that, liever niet. Ook uit stilstand kunnen ze plots bokken of wegschieten trouwens :P

In de bak rij ik gewoon door, desnoods met een grote boog en steeds dichter maar hij moet blijven bewegen. Op buitenrit durf ik gerust afstappen, aan de hand erlangs en dan er ergens weer op zien te geraken :') En als het kan dan ohz er alsnog 1 à 2x langs. Leren ze heel erg veel van en ze bouwen er vertrouwen van op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:12 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik heb liever eentje die hoe dan ook nog in beweging blijft hoor. Als ze muurvast staan buiten en ze merken dat het in hun voordeel werkt, dan ben je niks meer als ze dat in de bak ook gaan doen.
Been there done that, liever niet. Ook uit stilstand kunnen ze plots bokken of wegschieten trouwens :P

In de bak rij ik gewoon door, desnoods met een grote boog en steeds dichter maar hij moet blijven bewegen. Op buitenrit durf ik gerust afstappen, aan de hand erlangs en dan er ergens weer op zien te geraken :') En als het kan dan ohz er alsnog 1 à 2x langs. Leren ze heel erg veel van en ze bouwen er vertrouwen van op.


muah, mijn laatste verzorgpaard werd uiteindelijk ook zo dat hij op wandeling ging stil staan als hij bang was van iets. Kon ik idd gewoon afstappen, er voorbij leiden en weer opstappen, ging heel makkelijk en veilig.
Mijn eigen paard nu, die schiet echt gewoon weg 90° of 180° een andere kant op (ze schrikt gelukkig niet gemakkelijk), daar ben ik nu op een jaar tijd toch al 2x door gevallen. Met dat vorige paard nooit op 3j tijd.
Voor pistewerk is het niet leuk, één die gewoon gaat stilstaan en niet meer vooruit wil, maar ik vind het wel een veiligheid buiten. Zo heeft gewoon alles voordelen en nadelen natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:27 



 
Profiel   

Ohnee de mijne was indertijd ook eerst gewoon kijken maar dat is achteraf geëvolueerd naar puur staken. Zowel buiten als in de bak. En na een tijdje moest ik er gewoon af: ofwel kreeg ik vliegles, ofwel stond ik 2u op dezelfde plek. Aan de hand/longe ging ze prima.

Was echt een dame met een immens karakter en het is nadien wel goed gekomen gelukkig.

Mijn huidige gaat ofwel stilstaan en loeren, ofwel proberen draaien/achteruit. Nooit wegvliegen vol gas gelukkig. Ik probeer even maar als het niet lukt of de omgeving is er niet naar dan stap ik ook af, aan de hand erlangs en weer verder.

Ik richt me ook wel tot Eventing en dan heb je toch wel graag eentje waar je ohz kan werken aan iets eng voorbijgaan. Afstappen in een parcours is niet aan te raden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:42 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik richt me ook wel tot Eventing en dan heb je toch wel graag eentje waar je ohz kan werken aan iets eng voorbijgaan. Afstappen in een parcours is niet aan te raden :')



Haha ja ok, begrijpelijk :) Ik ben meer voor de recreatieve bosritjes, dus ik heb liever dat de mijne gewoon gaat stilstaan als die iets eng vind, dan dat ik 180° de andere kant op ben voor ik weet dat er ergens iets eng was :')
Maargoed, we zijn Retjethorse haar topic aan het koloniseren :p

Ben in ieder geval benieuwd hoe Aliaa verder gaat ontwikkelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:23 



 
Profiel   

Gewoon zorgen dat je stevig zit :') en oefenen op varkens. Al vind ik ezels veel gevaarlijker maar die zitten hier nergens geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 14:44 



 
Profiel   

Jenara: De galop valt nog best tegen. :') Op zich vind ik het geweldig dat ze het zo flink doet hoor! Met mijn overleden merrie zou ik dit nooit moeten geprobeerd hebben. Maar Aliaa zit nog niet geweldig comfortabel in galop. Dit zal zowel met haar als met mijn balans te maken hebben. Galop is echt zo lang geleden bij mij :')
Ja ze bleef echt stilstaan en ik kreeg haar geen pas vooruit... In de piste heeft ze dit gelukkig niet op deze manier. Ze probeert wel eens, maar je krijgt haar vooruit. Op die ene plek echt niet. Maar behalve stilstaan maakt ze absoluut geen aanstalten om te steigeren of bokken of andere rare toeren uit te halen. Gewoon lekker chill staan bij de andere paarden. :+ Ze was absoluut niet bang daar. Bij de varkens was ze wel bang, maar daar wilt ze op zich wel door, alleen niet vlak langs de varkens.

Varekaj: Hmm, mijn overleden merrie kon uit het niets de andere kant op schieten, was ook niet erg gezellig hoor. :P Dan heb ik nog liever mijn koppig ezeltje die het vertikt om 1 stap vooruit te zetten. :')
Afstappen heb ik overwogen, maar wou ik in deze situatie bewust niet doen omdat het niet om angst ging. Wanneer ze echt bang geweest zou zijn, dan had ik er geen probleem mee gehad om af te stappen.

Jenara schreef
Ben in ieder geval benieuwd hoe Aliaa verder gaat ontwikkelen!
Ik ook. :))
Al vrees ik dat dit stilstaan een fase is waar we door zullen moeten. Dit heeft ze in het begin (aan de hand) ook gehad. Ik vermoed dat een deel uittesten/proberen is en dat een ander deel nog onzekerheid is.

Varekaj schreef
Gewoon zorgen dat je stevig zit :') en oefenen op varkens. Al vind ik ezels veel gevaarlijker maar die zitten hier nergens geloof ik.
Ezels zijn volgens mij nu allemaal weggehaald. :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 16:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen