Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

 
Profiel   

Die foto is aan mijn weiland gemaakt :)) Daar staan ze dus vaak vanaf april tot meestal half/eind september. Nu staan de 2 grote al elders en de ene vertrekt binnenkort op winterpension.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 10:05 



 
Profiel   

Kan me voorstellen dat je in de wolken bent nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:26 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Die foto is aan mijn weiland gemaakt :)) Daar staan ze dus vaak vanaf april tot meestal half/eind september. Nu staan de 2 grote al elders en de ene vertrekt binnenkort op winterpension.
Klopt! :)) Ik geloof dat ik de jouwe er al eens gezien heb, vorig jaar ofzo. :+
:')

zippora schreef
Kan me voorstellen dat je in de wolken bent nu!
Ja, dit smaakt echt naar meer! *\o/* Ik wil meer haha. :D Misschien donderdag al, als het weer meezit. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 22:33 



 
Profiel   

Ik zit nog steeds zonder trailer :+ snak er ook naar om weer te kunnen rijden en verder opbouwen.
Ben wel van plan om in de winter jouw kant uit te komen voor buitenritten, waar ze nu staan verandert er veel in zompige drets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 08:36 



 
Profiel   

Was de trailer kapot?
Ik wil ook eigen vervoer. :+ Trailer laden oefenen staat al heel lang om mijn verlanglijstje, maar ik heb geen trailer om te oefenen. :')

Vanavond zijn we (mijn moeder, Aliaa en ik) opnieuw gaan wandelen. Ik op Aliaa en mijn moeder ernaast. We hebben voornamelijk langs straat gestapt en het ging heel goed. Aliaa was flink, alleen plakt ze heel erg aan mijn moeder, tot grote ergernis van mij. :P Dan negeert ze mijn stuurhulpen nogal vaak. :+
We zijn 1 bestelwagen en 1 bus tegengekomen en hoewel ze eng zijn, blijft Aliaa ook onder het zadel flink. Ik begin me stilletjes aan af te vragen of die angst voor grote voertuigen ooit over zal gaan...
Op het einde van ons rondje ben ik een stukje voor mijn moeder gaan draven, toen vloog er plots uit de bosjes een fazant op met een heleboel kabaal. Aliaa schrok en struikelde, waardoor ze bijna op haar knieën zat. Volgens mijn moeder zat ze effectief op 1 knie, maar ik denk eerder van niet. Eenmaal Aliaa haar evenwicht terug had en netjes terug op 4 stabiele benen stond, ben ik afgestapt om de schade te bekijken (ik dacht echt dat we beide de grond van dichterbij zouden zien... _O- ). Haar hoeven zijn hier en daar wat geschaafd en verder heb ik 1 heel erg klein schaafwondje gevonden. De schade is dus beperkt gebleven en Aliaa, die wist niet goed wat haar overkomen was. :')

In mijn poging om mijn evenwicht te bewaren in het zadel, heb ik wel mijn knie wat pijn gedaan, maar dat zal wel wegzakken. :D

Verder ben ik heel blij met hoe Aliaa reageerde op mijn beweging in het zadel tijdens het struikelen. Daar reageerde ze eigenlijk totaal niet op, dus ik ben trots! Ondertussen ben ik heel benieuwd aan het worden hoe haar galop zou aanvoelen... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 21:14 



 
Profiel   

Voorlopig weinig te melden hier, maar ik kreeg deze ochtend deze foto van Aliaa doorgestuurd. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 12:49 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Wat een aangenaam paard heb je.
Haha dank je! :P
Ik zag dat jij een TWH hebt, gaaf zeg! :)) Dat heb ik ook altijd een leuk ras gevonden, alleen heb ik de eer nog niet gehad om er eentje in het echt te ontmoeten.
Ik ben verder geen stalker hoor. :o

Twee regenbogen gespot vandaag!! *\o/*
[ img ]

Oei ik zie dit nu pas…altijd welkom hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 10:58 



 
Profiel   

Vandaag ben ik voor het eerst alleen met Aliaa gaan wandelen! *\o/* Ze was kei flink! Op straat heb ik naast haar gelopen omdat ze toch nog stress blijft ontwikkelen bij verkeer (voornamelijk groot verkeer), maar eens aan de wandelbaantjes, ben ik opgestapt.

Ik ben stout geweest en heb 2 korte filmpjes gemaakt. }>




Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 15:37 



 
Profiel   

Wauw, wat heerlijk!!
Moet fantastisch zijn om zo samen op pad te kunnen gaan :D
Kan alleen maar hopen dat het bij ons ook snel kan :)

De ontwikkeling met onze jonkies blijft wel redelijk gelijk lopen,
ik ben dit weekend voor het eerst op Jenara gaan wandelen (wel nog niet alleen)
Maar wat was ze ook braaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 22:44 



 
Profiel   

Wat zitten we ginds toch in een mooie omgeving :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 09:23 



 
Profiel   

Jenara schreef
Wauw, wat heerlijk!!
Moet fantastisch zijn om zo samen op pad te kunnen gaan :D
Kan alleen maar hopen dat het bij ons ook snel kan :)

De ontwikkeling met onze jonkies blijft wel redelijk gelijk lopen,
ik ben dit weekend voor het eerst op Jenara gaan wandelen (wel nog niet alleen)
Maar wat was ze ook braaf :D
Ja, het is echt heerlijk om dit gewoon te kunnen! :D Aliaa lijkt het buitenrijden veel leuker te vinden dan in de bak rijden, dus wil ik proberen zo veel mogelijk verder buiten te bevestigen. In de bak is ze lastiger vooruit te rijden, maar staat ze meteen stil zodra ik overdreven uitadem. Buiten is het net omgekeerd: dan is ze eerder te vooruit (nou ja, we hebben gewoon aan een lange teugel kunnen stappen hoor) en is stilstaan/stoppen moeilijk. :P
Aliaa voelt gewoon zo veilig en vertrouwd aan, daardoor dat ik het al aangedurfd heb om er met ons twee op uit te trekken. :D

Grappig dat jullie wat gelijklopen met ons! :D Ging het wandelen goed bij jullie? Die eerste keer alleen komt nog wel! Bij Aliaa is het alleen rijden wat makkelijker omdat ze altikd zo bozig is naar andere paarden. :+


Varekaj schreef
Wat zitten we ginds toch in een mooie omgeving :D
Ja, zeker nu in de herfst ook! Alleen die steentjes op alle paden he, daar erger ik me aan. :\ Ik heb gisteren ook gemerkt dat Aliaa de voorkeur heeft om in de bermen te lopen dan in de steentjes. Ik moet wel zeggen dat de hoefsmid dit weekend geweest is, waardoor ze misschien wat gevoeliger was (hoewel ik haar niet zo gevoelig vond terwijl ik op haar zat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 12:39 



 
Profiel   

Het is een beetje overal hetzelfde denk ik, in voorjaar en najaar gooien ze overal steenpuin neer om de gaten te dempen. Waar ik sta bijvoorbeeld komen ook enorm vaak motorcrossers, mountainbikers en quads langs gevlogen (stoppen wel allemaal als je op het pad bent en leggen netjes de motor stil). Als die op paden zonder steengruis/verharding zouden rijden is alles in no time onbegaanbaar. Dat is in het bosje achter stal waar ik nu stal ook het geval namelijk. Prachtig wandelpad, kan en mag je ook te paard en MTB door. Echter gaan ze er evengoed met quads doorheen (wat niet mag) en die bospaden zijn intussen gewoon compleet in frut gereden. Dat wordt weer wachten tot volgend voorjaar of zelfs bijna zomer eer je daar weer gebruik van kan maken. Bij (erg) nat weer zakken paarden daar zelfs tot bijna hun buik plots weg in de blubber, zeer gevaarlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 16:13 



 
Profiel   

Haha, als je zelf buiten rijden ook leuker vindt, geen probleem toch? :D
Is wel echt superfijn als ze zo veilig voelen! Ik begin het ook wel echt te hebben, maar nog niet in alle situaties :p Ik weet denk ik ook gewoon te goed wat er allemaal kan misgaan.

En ja, echt leuk om jouw vooruitgang te volgen zo :D Ofwel is het van "oh dat hebben wij ook al gedaan!" of "Leuk, moeten we ook eens proberen :p
Ging suuupergoed, ik was wat bang van haar reactie, omdat ze aan de hand wel eens echt dramatisch kan doen, maar ze was echt doooodbraaf :D Zelfs ingehaald door groepen mountainbikers en ze gaf er niets om. En ja alleen zal nog niet voor direct zijn, Jenara wordt wat onrustig als ze alleen is, met andere paarden bij is ze superchill.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 17:36 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Het is een beetje overal hetzelfde denk ik, in voorjaar en najaar gooien ze overal steenpuin neer om de gaten te dempen. Waar ik sta bijvoorbeeld komen ook enorm vaak motorcrossers, mountainbikers en quads langs gevlogen (stoppen wel allemaal als je op het pad bent en leggen netjes de motor stil). Als die op paden zonder steengruis/verharding zouden rijden is alles in no time onbegaanbaar. Dat is in het bosje achter stal waar ik nu stal ook het geval namelijk. Prachtig wandelpad, kan en mag je ook te paard en MTB door. Echter gaan ze er evengoed met quads doorheen (wat niet mag) en die bospaden zijn intussen gewoon compleet in frut gereden. Dat wordt weer wachten tot volgend voorjaar of zelfs bijna zomer eer je daar weer gebruik van kan maken. Bij (erg) nat weer zakken paarden daar zelfs tot bijna hun buik plots weg in de blubber, zeer gevaarlijk!
Er zijn vast andere oplossingen dan grote brokken steen neer te ploffen op baantjes die redelijk goed liggen, maar ach, dat kost vast teveel geld. :+
Dat ze modder en blubber willen voorkomen snap ik wel hoor, maar dat is niet echt het geval op de baantjes die ik woensdag genomen heb.
Maar wel heftig zeg als er paarden tot hun buik in de blubber verdwijnen. :oo


Jenara schreef
Haha, als je zelf buiten rijden ook leuker vindt, geen probleem toch? :D
Is wel echt superfijn als ze zo veilig voelen! Ik begin het ook wel echt te hebben, maar nog niet in alle situaties :p Ik weet denk ik ook gewoon te goed wat er allemaal kan misgaan.

En ja, echt leuk om jouw vooruitgang te volgen zo :D Ofwel is het van "oh dat hebben wij ook al gedaan!" of "Leuk, moeten we ook eens proberen :p
Ging suuupergoed, ik was wat bang van haar reactie, omdat ze aan de hand wel eens echt dramatisch kan doen, maar ze was echt doooodbraaf :D Zelfs ingehaald door groepen mountainbikers en ze gaf er niets om. En ja alleen zal nog niet voor direct zijn, Jenara wordt wat onrustig als ze alleen is, met andere paarden bij is ze superchill.
Ja ik vind buiten rijden veel leuker! :)) In de bak is Aliaa met 5 passen draf alweer rond. :')
Ik weet ook dat het best eens mis kan gaan hoor, maar goed, ooit met toch een eerste keer zijn. Als je altijd op veilig blijft spelen en geen risico's neemt, kun je nooit je grenzen verleggen. Ik vond het echt spannend, maar door aan de hand te wandelen wist ik dat Aliaa in een goede stemming was en kalmeerde ik. Mocht Aliaa aan de hand vervelend of te nerveus geweest zijn, was ik ook niet opgestapt. En soms moet je gewoon stoppen met denken over alles wat kan misgaan en gewoon genieten. :D

Fijn ook om te horen dat je het leuk vindt om ons te volgen! Naar mijn idee doen we niet zoveel spannende dingen, waardoor onze 'avondturen' voor anderen eerder saai zijn. :o

Goed zeg dat ze zo braaf was! Ook met die mountainbikers. Aliaa kan daar best heftig en hyper op reageren aan de hand, onder het zadel wil ik het zelfs niet weten. :') Fijn zeg, nu de eerste stap gezet is, kan je er vaker op uit met stalgenootjes! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 21:01 



 
Profiel   

Retjethorse schreef
Ja ik vind buiten rijden veel leuker! :)) In de bak is Aliaa met 5 passen draf alweer rond. :')
Ik weet ook dat het best eens mis kan gaan hoor, maar goed, ooit met toch een eerste keer zijn. Als je altijd op veilig blijft spelen en geen risico's neemt, kun je nooit je grenzen verleggen. Ik vond het echt spannend, maar door aan de hand te wandelen wist ik dat Aliaa in een goede stemming was en kalmeerde ik. Mocht Aliaa aan de hand vervelend of te nerveus geweest zijn, was ik ook niet opgestapt. En soms moet je gewoon stoppen met denken over alles wat kan misgaan en gewoon genieten. :D

Fijn ook om te horen dat je het leuk vindt om ons te volgen! Naar mijn idee doen we niet zoveel spannende dingen, waardoor onze 'avondturen' voor anderen eerder saai zijn. :o

Goed zeg dat ze zo braaf was! Ook met die mountainbikers. Aliaa kan daar best heftig en hyper op reageren aan de hand, onder het zadel wil ik het zelfs niet weten. :') Fijn zeg, nu de eerste stap gezet is, kan je er vaker op uit met stalgenootjes! :D


Ohja! Absoluut!! Soms is het even knopje om en niet nadenken, als de situatie het toelaat idd ;)
Als het goed aanvoelt, voelt het goed aan en kan je dingen proberen, zo ben ik al zonder zadel
en gwn aan een halstertouw bovenop Jenara gekropen omdat het op dat moment goed voelde :p

En achja, spannende dingen, gewoon opbouwen met een jong paard en die progress bijhouden is leuk en spannend genoeg, toch? ;)

En ja, ik vind Jenara soms echt nog bizar, toen ik die mountainbikers hoorde aankomen dacht ik van:" ja hier, hebben we het .." maar bleef ze doodbraaf, maar van andere dingen windt ze zich dan enorm op. Hoewel het steeds minder en minder wordt, ze krijgt denk ik ook gewoon meer en meer vertrouwen in mij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 21:26 



 
Profiel   

Het is alweer even geleden dat ik nog een update gegeven heb over Aliaa... :D

Door verschillende omstandigheden staat Aliaa tijdelijk op onze eigen weide gestald. Ook heb ik besloten om Aliaa op de manege van box te wisselen, omdat het gewoonweg niet leuk meer is, zowel voor haar als voor mij, wanneer ze ingesloten staat tussen twee paarden. Ze heeft geen rust en wordt zuurder in omgang. In die nieuwe box staat ze naast een muur, waardoor er maar 1 paard naast haar zal komen te staan (en zeer waarschijnlijk zal dat in de nabije toekomst een tweede paard van ons worden).

Verder vraagt Aliaa heel veel aandacht nu ze bij ons staat, meer dan op de manege. Wanneer ik door tijdsgebrek een aantal dagen niets met haar doe (op de dagdagelijkse knuffels na), dan verandert Aliaa in een echte trut en loopt ze weg van mij. :') Ik mag haar dan echt niet aanraken. _O-
Bij mijn ouders doet ze dat niet natuurlijk, daar blijft ze vrolijk bij knuffelen. :roll:

Ondertussen is Aliaa een lekker zachte wintervacht aan het aanmaken, het is net fluweel als ik haar aai. <3
Zo tref ik haar sexy kontje elke ochtend aan:
[ img ]

Eergisteren is Aliaa erin geslaagd om zichzelf een mep te verkopen met haar hooibal en omdat ik in de buurt stond, werd ik als dader aanzien. >;) Eerst wou ze zich niet meer laten aaien door mij en toen ik haar overtuigd had dat ik haar echt geen pijn ging doen, wou ze niet meer eten van de hooibal wanneer ik in de buurt was. :')

En verder amuseert ze zich wel op de weide hoor. :D




Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:37 



 
Profiel   

Als dit geen goede oefening was om te wennen aan groot verkeer, dan weet ik het ook niet meer. +:)+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:51 



 

Wat vond ze er van? Ze lijkt er op deze foto naar toe te willen om dat ding eens te bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 13:53 



 
Profiel   

Oh ideaal :') lekker stijl bergaf op die plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 21:38 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Wat vond ze er van? Ze lijkt er op deze foto naar toe te willen om dat ding eens te bekijken.

Ze vond het mega interessant, en bleef er verrassend kalm bij. :P Erachter lopen vindt ze duidelijk niet eng, passeren zou waarschijnlijk wel drama gegeven hebben. :P


Varekaj schreef
Oh ideaal :') lekker stijl bergaf op die plek.
Ja en ik kon er dus niet langs tot ik aan onze stal was he... -O- Volgens mij hebben we ruim een kwartier achter dat ding aan gesjokt en ik had weinig tijd, want ik moest gaan werken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:15 



 
Profiel   

Er zit geen geul tussen dat graslandje en de straat. Ik stap daar als het kan altijd op de graskant pal naast de straat om glijden te voorkomen, maar de mijne staat wel op ijzers. Helemaal beneden is de berm weer gelijk met het asfalt en kan je de straat weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:20 



 
Profiel   

Oh Aliaa glijdt niet hoor, we passeren daar heel vaak omdat het de snelste weg is van de manege naar onze eigen weide. Nog nooit problemen gehad met haar. :) Mijn vorig paard stond ook op ijzers en dan moet je op sommige plekken idd opletten, maar ook daarmee nooit problemen gehad (ik reed altijd eerder midden op straat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:46 



 
Profiel   

Aliaa staat in haar nieuwe box! So far, so good! :D En hopelijk blijft het zo. :')
[ img ]

Ik werd gisteren verwacht... >;)
[ img ]

En Aliaa zat vast gisteren. Ze weet perfect wat ze moet doen, maar ze was wat traag gisteren. _O-


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 21:48 



 
Profiel   

Vanochtend zijn we gaan wandelen, alleen! :D En voor het eerst ook op straat. Ik moet toegeven dat ik stiekem toch wat bang was om alleen op straat te gaan met Aliaa, vooral omdat ze soms kan overreageren op verkeer. := En dan ben ik vooral bang dat zij iets stoms gaat doen en zichzelf pijn doet. Gelukkig is er in het dorp niet veel verkeer op een maandagvoormiddag. :D We zijn welgeteld 1 wagen en 1 fietser tegen gekomen. _O-

Het was vooral de bedoeling om lekker rechtuit te kunnen draven, want we hebben het beiden erg moeilijk met onze balans in draf. :P Ik heb moeite met mijn balans omdat Aliaa moeite heeft met die van haar. :')

Aliaa was super braaf, heeft geen stap verkeerd gezet en het is me zelfs gelukt om de poort van stal te openen en sluiten vanaf Aliaa haar rug (is met zo'n cijfercode, maar daar moet je wel bij kunnen)!

Aliaa met haar lange hals... :')
[ img ]

Ze was zelfs zo flink dat er best een selfie gemaakt kon worden. <3
[ img ]

En een kei trots/overenthousiast baasje eenmaal terug op stal. Aliaa, die dacht er duidelijk het hare van... >;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 22:21 



 
Profiel   

Wat goed!
Fijn dat ze zo braaf was en jullie lekker hebben genoten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 08:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 47 [ 1174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen