[VOLG] Akhal Teke Aliaa en Criollo's Naranja & Yerba

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:02

Zag hem net langs komen op Facebook! Super mooi zadel <3

Staat hier ook op mijn verlanglijstje voor ooit

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 19:47

Avalanche81 schreef:
Man man je kunt er een boek over schrijven :') Heerlijk meiske is het toch <3 en wat doet ze het goed
Als ik over Aliaa begin, dan kan ik er niet meer over zwijgen hoor... :') Dan begint het inderdaad aardig op een boek te lijken. _O- Maar ze is dan ook zo geweldig! <3
Aliaa begint hoe langer hoe meer een obsessie te worden voor mij. :') :')

Siersma schreef:
Zo leuk om nu een foto te zien van jou dat je erop zit. Staat goed. Mooi zadel wat je besteld hebt
Ik vind het zelf ook leuk haha, meestal heb ik niemand om foto's te maken, dus het is toch net weer iets anders dan gewoonlijk. :+
Technisch gezien is het de tweede foto waar ik op Aliaa zit! O:)

Duplo schreef:
Zag hem net langs komen op Facebook! Super mooi zadel <3

Staat hier ook op mijn verlanglijstje voor ooit
Haha, ik had nog niet gezien dat hij al op Facebook staat, ik denk dat Aliaa een goede indruk achter gelaten heeft! :D Echt super leuk! <3
Het is echt een mooi zadel, en zit heerlijk zacht! Ik heb nog nooit zo'n lekker zacht western zadel onder mijn kont gehad.
Als je ooit de Freemax wilt passen, kan ik je Kitty zeker aanbevelen! :))

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:48

Over je paarden beginnen en er niet meer over zwijgen...... dat ken ik :D Ik snap je helemaal :D Ik zeg, ga lekker over haar door :) ik vind het heel leuk :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 21:10

Voor mij is het nieuw, met mijn vorig paard had ik dit probleem niet. :') Ik ga ook gewoon lekker door blijven kletsen over haar hier, wie het niet wilt lezen, moet het maar wegklikken. :D
Als iemand naar mijn hobbies/paard vraagt, dan verwittig ik hun al dat ik er niet meer over kan zwijgen eens ik begin. _O-

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:18

Oh, dat herken ik totaal niet O:) Hou je vooral niet in :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 21:22

Ik zal mijn best doen! _O-

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:25

:')

't Is ook wel een speciaaltje. Ik vind dit soort karakter paarden idd van die paarden waar je afschuwelijk verliefd op wordt :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 21:28

Dat verwoord je goed! :P Ondanks dat Aliaa super braaf is, is het niet het saaie braaf. :))

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:52

Nee, 't is direct geen dooie :))

ieris

Berichten: 1781
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:18

Mooi zadel, is dat met of zonder boom, ben zelf niet thuis in western zadels.

Echt supergaaf dat ze zo braaf was.
Fijn zeg!

Ik heb binnenkort ook een pas consult met een trekker zadel die is semi boomloos. Ben echt benieuwd, heb nog nooit op boomloos gereden.
Maar Matsie reageert nogal heftig op het boomzadel dus wil ik dit is gaan proberen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 13:09

Het is een boomloos zadel. Sommigen zeggen dat het semi-boomloos is.
Ik ben ook niet thuis in western zadels hoor. _O- Dit gaat mijn eerste worden. :D

Ik heb ook nog nooit op een boomloos zadel gereden, maar ik heb al een aantal keer gelezen dat de Freemax Western niet helemaal aanvoelt als boomloos, je zit er vrij stevig in.
Ik ben benieuwd wat Matsie gaat vinden van het zadel! En jij ook natuurlijk! Laat je iets weten? :D

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:19

@Retjehorse, een lotgenoot - het niet meer kunnen stoppen met praten over je paard. Merk ik ook bij mezelf - moet er echt op letten dat ik niet paardenmensen niet te lang "verveel" met mijn verhalen wanneer ze uit belangstelling naar mijn paard vragen. Ze krijgen altijd meer te horen als ze hadden verwacht :D .

@ieris, bedoel je met Trekker een Startekk zadel? die zijn ook semiboomloos. Het was het eerste zadel waarbij Agan zich goed voelde (boomloze zadels kwamen niet door de keuring), dus hoop voor je dat het met Matsie ook is. De startekk zat heerlijk voor ons allebei, maar Agan is er in de loop van de jaren helaas toch uitgegroeid. Nog altijd jammer. Heeft ons in zijn pubertijd en tijdens alle schrikmomenten goed dienst gedaan. Die pommel was toen superhandig en heeft me voor veel valpartijen behoedt :j .
Zijn schouderpartij is ondertussen zo breed geworden dat hij een echt wijde boom nodig heeft.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 10:11

Ik ben in elk geval blij dat ik niet alleen ben haha... _O- Zelfs bij de paardenmensen probeer ik echt op te letten dat ik hun niet ga vervelen. :')

Vrijdag ben ik gaan fietsen met Aliaa! :)) Ik heb eerder eens kort uitgetest hoe ze het deed met de fiets en vrijdag was het tijd om een grotere ronde te maken. Het ging niet slecht. :P Aliaa draaft netjes mee, bij het stappen wilt ze altijd achter mijn fiets komen, dat is wat minder leuk. Er is zelfs een vrachtwagen naast ons gestopt om de weg te vragen. Aliaa die normaal altijd bang is van verkeer en spanning laat zien, heeft geen kik gegeven op de vrachtwagen. >;)

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:23

Hahahaha wat leuk! Fietsen met je paard is heerlijk, en heel goed voor ze hoor :)) Heel goed dat ze geen kik gaf, zo hoort het.

Mij verveel je niet hoor, maar ik ben net zo, alleen gaat het dan niet over Aliaa :))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 18:03

Het enige nadeel aan het fietsen, vind ik, is dat Aliaa op straat moet draven. Hier in de omgeving hebben we geen goede bermen jammer genoeg. En de wandelbaantjes liggen vol stenen, dus dat is ook geen optie. _O-

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:39

Is goed voor de pezen. Niet al te veel doen, als de hoeven er te hard van slijten, maar 't is niet slecht hoor. Ik doe het ook regelmatig, en nooit problemen mee gehad, keiharde hoeven en pezen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 21:37

Ik dacht juist dat teveel draven op harde ondergrond slecht was voor de benen? :P Nu van af en toe zal het vast niet zoveel kwaad kunnen, zeker niet als het rustig opgebouwd wordt.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:43

Teveel is nooit goed natuurlijk :P
Nee, op een mulle ondergrond, zoals bijvoorbeeld een zware bak wel, dat is funest voor de pezen.
Je moet het natuurlijk wel afwisselen, hard, zacht, grind, stenen, mul, zandbak, maar paarden zijn daarop gemaakt.
Als je alleen maar op het harde draaft, is het idd niet goed, maar sommige mensen gaan werkelijk panikeren zodra het paard maar even wat harder gaat dan stap op het harde, en dat is nergens voor nodig. Het design paard is wel redelijk op al die ondergronden afgestemd. Ook niet te voorzichtig willen zijn.
Alleen maar op het harde is een recept voor artrose, alleen maar op het zachte is een goed recept voor een peesblessure, met name wanneer het te zacht is. Met voldoende afwisseling blijven de pezen gewoon goed.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:12

Inderdaad, niet overdrijven en goed afwisselen. In de endurance wordt er soms zelfs stukjes gegaloppeerd op het harde. En wat denk je van al die politiepaarden?
Op het harde stappen en draven is inderdaad goed voor de pezen. Krijgen ze sterke benen van.
Zolang je het dus maar niet overdrijft.

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:14

zippora schreef:
En wat denk je van al die politiepaarden?
.



Die hebben speciaal beslag

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:26

Ja, tegen het slijten van de hoeven. Maar als je maar een paar keer per week op het harde loopt als paard hoef je niet meteen op de ijzers. Bovendien bestaan er tegenwoordig ook alternatieven voor ijzers. Ik las vorig jaar/of alweer langer geleden(? tijd gaat zo snel) dat de New Yorkse politiepaarden van de ijzers af waren en buiten hun werk op een paddockparadise leefden. En dat dit vele voordelen had voor ze. Minder blessures en dergelijke.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 12:02

Ik denk dat politiepaarden op het einde van hun carrière toch een stuk meer versleten zijn dan het doorsnee recreatiepaard?
Maar ik wil soms inderdaad te voorzichtig zijn met Aliaa, ik ben zo gek op haar dat ik nu al bang ben voor de dag dat ik haar moet afgeven... :') En dan val ik nog mee hoor in vergelijking met mijn stalgenoten. Sommige paarden bij ons op stal worden buitengezet met peesbeschermers en springschoenen. Om nog maar te zwijgen van alle dekens die erop gegooid worden, omdat ze zich anders te vuil zouden maken. :P

Ijzers ben ik niet van plan om te gebruiken, Aliaa haar hoeven zijn heel goed. Als ik in de toekomst meer buitenritten ga maken, zou ik wel een alternatief willen zoeken. Vooral in mijn omgeving vanwege alle steentjes die op de wandelpaden liggen.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:27

Draven op het harde kan prima hoor :)) Paarden lopen in het wild ook op stenen, gras en zand. Alhoewel de moderne paarden niet op die manier gehouden worden, hebben ze die skills nog wel :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 16:26

Ik weet dat ik me aanstel hoor! :o Ik heb hetzelfde met het 'rijden', ik vind het zo verleidelijk om regelmatig op te stappen, maar langs de andere kant wil ik hierin ook niet overdrijven, omdat ze nog zo jong is (nu iets ouder dan 3.5 jaar). Hoewel ik max 5 minuutjes op haar zit ofzo. :+

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nieuwe aanwinst: Akhal Teke Aliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:16

Heb je wel eens gekeken naar hoefschoenen? Mijn bijrijdpaard had deze voor zijn weekelijkse menritjes. Werkte perfect!