Pas herstelde blessure paard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 08:04

Ja ik moet inderdaad ook eerlijk tov mijzelf en mijn man zijn en inderdaad ergens de lijn trekken ivm de prijs. Snap best dat voor niks weg doen niet gaat en dat verlangen ik eigenlijk ook niet. Maar inderdaad ik kan er niet te veel aan uitgeven.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:20

Waarschijnlijk wil je het niet horen maar dit vind ik een mooie uitspraak voor zoets problemen hoef je niet te kopen die krijg je er gratis bij.
Als je hem toch wilt zo het echt een symbolisch bedrag van 100 euro zijn. De kans dat je nog medische kosten krijgt is echt groter

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:23

roosjuh17 schreef:
Ja ik moet inderdaad ook eerlijk tov mijzelf en mijn man zijn en inderdaad ergens de lijn trekken ivm de prijs. Snap best dat voor niks weg doen niet gaat en dat verlangen ik eigenlijk ook niet. Maar inderdaad ik kan er niet te veel aan uitgeven.


Hoezo zou voor niks weg niet kunnen? Ik ken meerder paarden die geschonken zijn hoor...

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 08:25

Ik zeg niet dat het niet kan. Ik heb mijn eigen paardje okn gratis geschonken. Ik zeg gewoon dat ik haar niet voor niets hoef. En bereid ben er iets voor te betalen. Wie weet hebben we geluk en kan ze nog tot haar bij wijze van 30 e prima meelopen op een buitenrit. En dan is de slachtprijs inderdaad een koopje. Maar wie weet heb ik pech en blesseerde ze morgen opnieuw.
Dus voor niets hoeft niet. Maar ik wil er ook geen mega bedrag aan uitgeven .

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:25

Denk dat de huidige eigenaar haar handjes dicht mag knijpen dat er iemand is die voor het dier wil zorgen en de lasten gaan dragen. Zou het heel bijzonder vinden als ze hier nog geld voor wil hebben ook. Maar als het dan toch verkocht moet worden zou ik zeggen maximaal de slachtprijs.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:26

oji schreef:
Denk dat de huidige eigenaar haar handjes dicht mag knijpen dat er iemand is die voor het dier wil zorgen en de lasten gaan dragen. Zou het heel bijzonder vinden als ze hier nog geld voor wil hebben ook. Maar als het dan toch verkocht moet worden zou ik zeggen maximaal de slachtprijs.



Mijn mening. En slachtprijs zal nog geen 500 euro zijn gok ik.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:29

Ik zou niks betalen eerlijk gezegd. Heel misschien een symbolisch bedrag. Gebreken koop je niet die krijg je.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 08:32

Ik ben ook gewoon bang voor de potentiële andere koper. Het is best een pittig paardje. Ze kent geen grenzen en je moet haar beschermen tegen zichzelf. En dan vrees ik dat iemand die haar niet kent haar gaat overvragen en opnieuw blesseren.
En dan ben ik ook erg bang wat voor een volk eropaf komt. Je kunt haar niet verkopen als zijnde in orde want de pezen zijn nog heel zichtbaar erg dik. En dat blijft ook vooraltijd zo.
Maar zoals gezegd heeft ze wel emotionele waarde voor mij. En is de verkoper ook een goed mens en heeft ook altijd top voor haar gezorgd. Maar heeft helaas nu de mogelijkheden niet meer om voor haar te zorgen.

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:44

Precies daarom vind ik dus dat ze haar handjes dicht mag knijpen dat jij hem over wilt nemen. Haar winst zou moeten zijn, dat ze weet dat het diertje goed terecht komt bij iemand die rekening houdt met de blessures, en dat zij de zorg en de lasten niet meer heeft.

Als ze er toch geld voor wil hebben vraag ik me af in hoeverre zij daadwerkelijk het belang van het dier voorop stelt...volgens mij weegt dan de portemonaie toch zwaarder.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:57

Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat algemeen.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:59

Is er een andere potentiële koper? Als eigenaar zou ik haar met strik naar je toe brengen als ik zo hoor wat jij er allemaal voor over hebt...

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:00

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat algemeen.

Hoezo? :') Het gaat toch niet specifiek over het ras van het paard?

PP is hier zo'n uitgelezen plek voor. Maar ja, daar leest niemand meer want er zijn daar alleen nog van die malle volgtopics.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:02

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat algemeen.


Dit vind ik ook heel raar, dit is echt een PP topic IMO

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:04

Polly schreef:
C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat algemeen.


Dit vind ik ook heel raar, dit is echt een PP topic IMO

Mee eens, mag aannemen dat deze actie een foutje is.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 09:04

Nee maar ze is niet alleen thuis die erover beslist het liefst gaf ze haar zo aan mij ben ik zeker van.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 09:06

En ik denk omdat er op de echo niets meer te zien was en de dierenarts groen licht heeft gegeven dat het thuis front er ook vanuit gaat dat er eigenlijk niets meer missen is met het paardje en dus gewoon weer kan dienen als volwaardig recreatief paard . En dus ook niet gratis weg zou moeten.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:08

Biedt gewoon e500,-, kun je nog naar e1000,- gaan als je wilt maar dat zou voor mij wel de max zijn op dit moment.

Mocht het paard al een jaar opgebouwd zijn geweest en nergens meer last van hebben vind ik het een ander verhaal, maar nu zit je met het risico en in een ongunstige opbouwfase, dus feitelijk is ze momenteel niks waard.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 21-06-18 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:08

roosjuh17 schreef:
Nee maar ze is niet alleen thuis die erover beslist het liefst gaf ze haar zo aan mij ben ik zeker van.


Begrijpelijk dat het lastig is. Kan je niet in gesprek gaan met eigenaar en thuisfront en dan duidelijk maken wat je allemaal te bieden hebt. En dan uiteindelijk vragen wat zij (juist zij, want jouw plek is perfect, ik zou ervoor tekenen) ervoor over hebben? In de zin van dat ze jou tegemoet komen in de prijs.

Het mag voor dat thuisfront wel duidelijk worden dat jij iets heel goeds, zou bijna zeggen unieks aanbiedt...

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:11

roosjuh17 schreef:
En ik denk omdat er op de echo niets meer te zien was en de dierenarts groen licht heeft gegeven dat het thuis front er ook vanuit gaat dat er eigenlijk niets meer missen is met het paardje en dus gewoon weer kan dienen als volwaardig recreatief paard . En dus ook niet gratis weg zou moeten.



Dit klopt toch van geen kant? Been blijft zichtbaar dik en het paard kan alleen nog licht recreatief bereden worden op het harde volgens de dierenarts?

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:11

DatBenIkNou schreef:
Eerlijk? Zo'n dier zou geschonken moeten worden in mijn ogen. Als eigenaar mag je blij zijn als iemand zo'n dier een goed tehuis wil geven.


Hier ben ik het ook mee eens !
Je krijgt de toekomstige DA kosten en verdriet er ook gratis bij.
Heb de ellende gezien bij een bekende van mij. Daar gaat het
om een pony die ze al jaren hebben. Zou ook weer recreatief
bereden kunnen worden. Na een half jaar nu ook problemen met het
andere been.
Ik wens je veel wijsheid met je besluit Y;(

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:11

Hoe oud is de huidige eigenaresse? is het een kind dat nog afhankelijk is van ouders die geen verstand van zaken hebben? Als het een volwassene is kan ze haar eigen keuzes maken lijkt me.

Als het wel ouders zijn die bepalen en ze willen geld zien...denk dan heel goed na TS...want echt een peesblessure die dik blijft en waarbij de DA al aangeeft, alleen recreatief en geen bakwerk, dat is een peesblessure die nog vaker gaat opspelen en waar je DA kosten aan gaat krijgen en grote kans dat je er meer naast staat als er op zit.

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pas herstelde blessure paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 09:13

De dierenarts heeft aangeraden om vooral op hard te rijden want zulke paarden bleseren nu eenmaal sneller op zacht. Je mag er uiteindelijk wel licht piste werk mee doen. Maar hij raad vooral gewoon buitenritten aan.
Het gaat niet om een kind nee.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:15

En dan is 1000 euro DA kosten zomaar gemaakt |(

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:17

roosjuh17 schreef:
De dierenarts heeft aangeraden om vooral op hard te rijden want zulke paarden bleseren nu eenmaal sneller op zacht. Je mag er uiteindelijk wel licht piste werk mee doen. Maar hij raad vooral gewoon buitenritten aan.
Het gaat niet om een kind nee.

Maar dan is die toch niet hersteld?

Ik heb ook ervaring ermee. Ik ben ook een poos zoet geweest met een blessure. Ook ik kreeg groen licht dat de echo goed was. Maar wel als sportpaard. Er is niks te zien aan het been en paard loopt Z1. Als die alleen maar recreatief gereden mocht worden wat bij ons ook een scenario was dan was het dus geen volledig herstel meer.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:19

Ik zou maximaal €300,- uitgeven aan dit paard.

Een paard dat een peesblessure heeft gehad, en is hersteld volgens de dierenarts, moet gewoon weer alles kunnen doen.