Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pas herstelde blessure paard kopen

 
Profiel   

Ik zou ook tot Max 1.000 gaan.
Je kan nog afspreken nu x bedrag betalen en als ze een jaar lang blessure vrij blijft (of zo iets) dan nog Y bedrag betalen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 16:31 



 
Profiel   

Klopt. Ik vraag inderdaad ook niet of ik haar wel of niet moet kopen zoals in de opening ook staat. Ik vraag enkel wat een gepaste prijs zou zijn. En wat realistisch is. Ik heb dankzij jullie antwoorden wel voor mezelf kunnen duidelijk overwegen wat ik eraan wil uitgeven. En dat is dankzij jullie advies 500 max. Alles daarboven ga ik niet doen en dan moet ik ook vrees ik van mijn hart een steen maken hoe pijnlijk dat ook is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 16:40 



 
Profiel   

roosjuh17 schreef
Klopt. Ik vraag inderdaad ook niet of ik haar wel of niet moet kopen zoals in de opening ook staat. Ik vraag enkel wat een gepaste prijs zou zijn. En wat realistisch is. Ik heb dankzij jullie antwoorden wel voor mezelf kunnen duidelijk overwegen wat ik eraan wil uitgeven. En dat is dankzij jullie advies 500 max. Alles daarboven ga ik niet doen en dan moet ik ook vrees ik van mijn hart een steen maken hoe pijnlijk dat ook is.

Wanneer jij tevreden bent met een paard als grasmaaier dan is 500 euro nog veel. Die dierenarts kan wel zeggen geen zwaar werk maar wat is zwaar, bij sommige paarden met deze aandoening is een struikeltje in het bos al voldoende om weer geblesseerd te raken. Wil jij het dier misschien 15 jaar op de kost hebben om naar te kijken, prima, dat is je goed recht en wanneer je veel om het paard geeft, het geld er voor over hebt zal ik de laatste zijn om het je af te raden. En tussen een recreatief ritje en zzzwaar en jumping zit een wereld van verschil, zelfs een B proef kan al veel te veel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 17:04 



 
Profiel   

roosjuh17 schreef
Als de blesure terug komt kan ze gewoon rusten op weide. Zoals gezegd heb ik 2 sport paarden.


En wat als ze daar teveel pijn voor heeft? Dan zou er iets aan gedaan moeten worden of je laat haar inslapen.. Veel succes in ieder geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 17:06 



 
Profiel   

Hoe erg was de peesblessure van het paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 17:17 



 
Profiel   

Ze had een overbelasting van de sesam elementen en een scheur op de diepe buigpees. Twee maanden stalrust

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 17:21 



 
Profiel   

Charming. Ja dan moet je een keuze maken. Net zoals dat met een gezond paard ook kan gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 17:37 



 
Profiel   

roosjuh17 schreef
Charming. Ja dan moet je een keuze maken. Net zoals dat met een gezond paard ook kan gebeuren.


Ik zou zeggen discussie gesloten :Y)
Je hebt een keus gemaakt en een grens tot hoever je wilt gaan.
Jou keuze en jouw beurs :D

Veel succes en wijsheid TP starter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 17:42 



 
Profiel   

roosjuh17 schreef
Ze had een overbelasting van de sesam elementen en een scheur op de diepe buigpees. Twee maanden stalrust

Twee maanden stalrust???? Ga er maar van uit dat er dan nog een hel lang revalidatietraject achteraan komt. Als ze nu al kunnen zeggen dat ze in feite is afgekeurd, want dat is ze, dan is ze hoog uit slachtwaarde waard. Dus met 500 euro dik betaalt, laat je nog even weten wat die mensen er voor vragen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 20:11 



 
Profiel   

Ik denk dat je het echt te rooskleurig ziet ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 20:52 



 
Profiel   

Bedankt voor de bezorgdheid maar dat is niet nodig. Ik was zelf bij alle dierenarts bezoeken en jullie mogen weten dat niet zomaar een dierenarts erbij is geweest. De benen man van Zangersheide heeft haar begeleid in het traject en ik heb wel vertrouwen in hem en in het karakter van het paard. Maar er zijn uiteraard veen factoren waar ik zeker op moet letten en besseffen. Maar waarom moet ik super pessimistisch zijn ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-18 20:55 



 
Profiel   

Even ter vergelijking, mijn vorige paard had een vergelijkbare blessure. 6 weken boxrust en daarna heel langzaam opgebouwd. Tot 3x toe ging het na 6 weken opbouw mis en waren we terug bij af. Na 10 maanden hebben we de strijd opgegeven omdat het meisje echt pijn leed. Ik snap dus echt niet dat een veearts in dit stadium al uitspraken durft te doen terwijl er nog geen opbouw en belasting is. Stellen dat bezorgdheid niet nodig is, is gewoon onrealistisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 06:33 



 
Profiel   

2 maanden stalrust terwijl ze een scheur had in haar/zijn buigpees ? Vind ik wel heel erg kort van de DA. Op stal waar mijn paarden staan is een merrie met een peesblessure ( geen scheur) en staat voor 4 a 5 maanden bij de DA zelf op stalrust!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 06:54 



 
Profiel   

Jansje. Een ontsteking aan de sesam legamenten gaat meestal gepaard met een scheur op de diepe buigpees. Maar het is niet bewezen dat ze dit effectief had. Omdat je daarvoor blijkbaar naar de kliniek moet etc.

Datbeniknou : er is zeker reden tot bezorgdheid. Maar net zoals uw verhaal zijn er ook verhalen waar het wel goed komt. Helaas heb ik geen glazen bol om te kijken wat de toekomst brengt voor dit paard. Maar wat wilt u dat ik anders doe? Paard nu maar laten inslapen? Of laten door verkopen aan een vreemde met weet ik veel welke bedoeling. Ik geef aan het financieel te kunnen en plaats te hebben. Als ik haar uiteindelijk moet laten inslapen , tjah het zei zo. Maar dan kan ze wel gaan in een rustige vertrouwde omgeving waar ze is opgegroeid en geboren. Of moet ik dan maar iemand anders opzadelen met haar probleem om dat uiteindelijk te horen dat ze daar gestorven is. Vind ik maar een nare gedachten en vreselijk ondankbaar. Zoals aangegeven heb ik besloten om voor de Mac 500 euro te gaan. En dan zien we wel weer. Ik hou jullie zeker op de hoogte en laten we hopen op een succes verhaal. Het leven heeft al zoveel negatieve kanten. Laten we nu toch nog maar even positief blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 07:32 



 
Profiel   

Je lijkt me wijs genoeg,TS. Hopelijk zien zij in,dat ze in hun handen mogen knijpen met zo'n fijn adresje en nog €500 toe, ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 07:46 



 
Profiel   

Waarom als iemand een paard die wat mankeerd een goed plek wilt geven. Gelijk zo negatief reageren..

Als ik ruimte/geld enz voor had. Had ik t ook gedaan. Waarom niet t paard een 2e kans geven.
Vooral omdat ze het paard goed kent.

Altijd dat negatieve gedoe op bokt..

Ts ik hoop dat dit paardje goed hersteld en daarna nog prima recreatiepaardje kan worden. Ik vind je een topper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 08:09 



 
Profiel   

Het loopt natuurlijk lang niet altijd zo af als in het artikel maar het kán dus wel:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ereld.html Inmiddels is ze er al weer mee gestart.

Dus hoeveel geld kun je missen met het risico dat je 'niets' overhoud.

Een paard is altijd gokken. Zelfs als je ze 100% gezond koopt. Maar je kunt ook net geluk hebben met die gok. In het slechtste geval ben je je geld kwijt maar heb je het paard een leuke kans gegeven.
500 euro ben ik in een winter alleen aan kwijt aan kapotte dekens :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 08:12 



 
Profiel   

Getup schreef
Je lijkt me wijs genoeg,TS. Hopelijk zien zij in,dat ze in hun handen mogen knijpen met zo'n fijn adresje en nog €500 toe, ook


Mee eens, succes ermee..fijn dat je dat dier een goed tehuis wilt bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 08:04 



 
Profiel   

Jongens, wees blij dat er nog iemand bestaat als TS die dit dier toch een kans geeft. :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 12:14 



 
Profiel   

Perryx schreef
Jongens, wees blij dat er nog iemand bestaat als TS die dit dier toch een kans geeft. :) :)

Ja,zeer zeker!Maar de vraag was dan wat ts er dan voor zou moeten gaan betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 12:21 



 
Profiel   

Perryx schreef
Jongens, wees blij dat er nog iemand bestaat als TS die dit dier toch een kans geeft. :) :)

Waar staat dat dit niet het geval is dan? Alleen wil iedereen TS wel behoeden voor dat haar goedheid uitgebuit wordt door een verkoper die een verkeerd beeld heeft van de waarde van dit paard.

Maar ik heb inderdaad het idee dat TS nu redelijk goed weet waar ze aan begint en wat de risico's zijn en wat ze max wil uitgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 17:50 



 
Profiel   

Helaas moet ik melden dat de eigenaar niet akkoord gaat met mijn bod. De prijs ligt een stuk hoger dan dat ik eraan kan uitgeven. Toch erg bedankt voor jullie reacties

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 18:21 



 
Profiel   

Hè jammer. Dan denken ze er nog flink wat voor te krijgen,dus....

Misschien komen ze er nog op terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 18:23 



 
Profiel   

Wat jammer voor het paard. Eigenaar laat de ware aard zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 18:35 



 
Profiel   

1500 euro.
Ja mijn bod blijft niet gelden. Het is graag of niet natuurlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 18:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 126 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen