Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 21 [ 515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

 
Profiel   

Wat een slappe paarden hebben jullie. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 12:42 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
Wat een slappe paarden hebben jullie. :')

Lekker ben jij :+ ~~}>

En leuk dat je volgt @daariskaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 12:47 



 
Profiel   

Ja, ik heb altijd van die dieren die met dubbele verdoving nog steeds weg lopen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 12:48 



 
Profiel   

Gisteren ging het goed bij de dierenarts. Geen luis - dat is fijn.

Daarna gingen we eerst kijken in zijn mond. Hij had enorme wolventanden. Bijna net zo groot als zijn kies (qua hoogte dan :+ ). Maar ze hoefde niet weg. Hij had scherpe haken en was al lang niet gedaan, maar verder had hij een heel mooi gebit. Gelukkig!

Wel heeft hij twee kiezen die wat raar groeien. Als ik dat elk jaar controleer gaat hij daar geen last van krijgen.

Tijdens de behandeling was hij er nog redelijk bij. Waarschijnlijk toen de adrenaline, toen het allemaal voorbij was ging hij nog even heel.diep.slapen. _O-

[ img ]
[ img ]

Ik heb spierpijn van het vasthouden van een verdoofd paard en van mijn fjord. De dierenarts durfde haar wel zonder verdoving te doen. Maar mijn moeder is heel.bang voor de tandarts, dus die had heel veel spanning en daar heeft ze geen last van als Rims verdoofd is, dus ik moest een fjord tegenhouden met een mini zaagje in haar mond. Altijd leuk. :+ Maar ze was super braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 07:54 



 
Profiel   

Mooi zo, Joep kan weer lachen!
Na de tandarts zijn ze meestal zo, een beetje zielig ook. :(:)
Volgende keer je moeder dan maar verdoven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 08:00 



 
Profiel   

Dat is een optie. Scheelt mij spierpijn. _O-

Wel super fijn dat Rims zonder verdoving kon. Die is nog zieliger dan Joep. Ik vond hem reuze meevallen.

Hij moest alleen heel de tijd plassen _O- Niet zo handig op de stenen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 08:06 



 
Profiel   

Nee dan spettert het zo.. _O-
Als het zonder verdoving kan is fijn natuurlijk. :j
Ja het is voor paarden toch wel heftig zoiets, maaja 't hoort erbij. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 08:23 



 
Profiel   

Fijn dat het allemaal goed is gegaan! Zeker met een verdoving heb ik altijd een beetje met ze te doen.

Ons paard ging altijd zonder verdoving naar de tandarts, maar die man deed het zonder elektrische vijlen en paardlief was heel braaf. Later bij een verzorgpaard kreeg dat paard een verdoving maar die dierenarts deed het met elektrische apparatuur en een gewone vijl geeft me al wat kippenvel maar dit was helemaal naar. Ik weet niet hoe jouw dierenarts het deed maar als jouw dierenarts ook elektrische apparatuur gebruikte vind ik je fjord extra dapper haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 08:12 



 
Profiel   

Elektrisch. Ik vond het ook heel dapper hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 08:44 



 
Profiel   

Mijn tandarts geeft de verdoving ook zodat ze de kaakspieren wat ontspannen en daar minder snel last van krijgen. Elektrisch is volgens haar een must.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 09:01 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Mijn tandarts geeft de verdoving ook zodat ze de kaakspieren wat ontspannen en daar minder snel last van krijgen. Elektrisch is volgens haar een must.

Dat is ook zo. Ze had maar 1 haakje dus het was nog geen minuut werk. We vonden het zonde om haar daarvoor te verdoven. Ze reageert zo ontzettend heftig daarop. :j

Helaas kon het niet de keer erop gebeuren omdat haar kies aan die kant blijkbaar was afgebroken. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 11:16 



 
Profiel   

Nat paard


Vandaag heb ik Joep voor het eerst gewassen. Je kan je vast voorstellen dat hij dat echt een hele fijne oefening vond. Hij is ook zo dol op water. :Y)

Goed, ik moet toegeven dat het best lekker ging totdat hij doorhad dat het niet alleen over zijn staart, manen of sokjes ging, maar dat ook zijn billen, rug en buik deelnamen aan de douche. Toen begon hij toch wel te wiebelen. Links, rechts, vooruit en wijken. Hij kon het allemaal. :') Uiteindelijk heb ik hem maar los geklikt en hobbelde ik met mijn tuinslang achter hem aan. Handig? Nee. Aan het einde van het uur was ik zeikes nat en was ik zelf ook voskleurig. :)) Geeft niet, Joep was schoon en rook heerlijk naar tea tree en munt in plaats van paard en vliegenspray. Hopelijk heb ik al het dierlijk gespuis dat niet op een paard hoort afgeschrikt met mijn lenteschoonmaak.

En hij is niet meer schoon. Hij zag er binnen no time uit als een gepaneerde kipfilet. Hij vond het natuurlijk nodig om vier keer te rollen in los zand. Sterker nog; hij ging al liggen voordat we bij de bak waren omdat je als arabier NIET nat kan zijn. :') Een beetje een gremlin-rules idee... Don't get him wet. Don't feed him, no matter how much he begs. :')


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 20:00 



 
Profiel   

Een Gremlin in arabierenverpakking. Been there, done that. Inclusief het met arabier in de ene hand aan een touwtje en tuinslang in de andere hand een dansje doen. En het teleurstellende resultaat van rollende arabier naderhand.

Maar wat is ie braaf en wat is ie leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 20:24 



 
Profiel   

Hij is zeker braaf en leuk!

En dat dansje is part of your job description. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 09:10 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Joy vorig jaar na de tandarts. Wolfskies eruit en haken weggevijld. Check dat dikke lipje :(:) #)

Ze moet 27 mei weer. Maar goed ook, want ze begint vooraan te wisselen!

Joep is wel superstoer in zijn Neoncape en masker! SuperJoep saves the day! }:0 <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 09:18 



 
Profiel   

Agh dat lipje van Joy. Pamela Anderson in the making. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 09:21 



 
Profiel   

Een paard onder verdoving is het toonbeeld van treurnis. Maar wat ik nog het ergste vind is het geplas. 3x in een half uur moeten terwijl je ergens staat waar het spettert, en waar je dus eigenlijk niet wilt plassen. Maar je moet ... En je mag nog niet in je stalletje want je bent verdoofd en je mag nog niet eten. Dus dan hoop je als paard maar dat je zo snel mogelijk op je nog wankele pootjes je (zand)paddock in mag, want daar spettert het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 09:27 



 
Profiel   

De rem werkt


Vorig jaar kreeg ik een zadel. Een prachtig zwart met bruin zadel. Maar het paste niet. Alsof je een driehoek in een rechthoek probeerde te proppen. Het gaat, maar vraag niet hoe. Dat zadel ligt inmiddels al een jaar te verstoffen in de schuur en van mijn springzadel ben ik geen fan. Dus vanmorgen trok ik in het bijzijn van een hoop spinnen en ander gespuis het zadel van mijn zadelsteun in de schuur. Ik stofte het af, legde het zorgvuldig in de auto en reed naar stal.

De vogels floten, het was lekker weer, bijna niemand op stal. Een goed moment om het zadel nog een keer te passen. Tot mijn stomme verbazing en sheer luck paste het zadel als gegoten. Wat doe je dan? Hangen, hangen en uiteindelijk zitten. Mijn staleigenaar stond op wacht terwijl ik voor het eerst in het zadel ging zitten. Joep stond wat suffig voor zich uit te starend naar de shetlanders van de buren. Want dit-doen-we-bijna-dagelijks. Na vijf minuten zitten, wiebelen en beugels op maat maken was ik klaar om letterlijk en figuurlijk een stap te maken. Dus ik zei: “Voorwaarts”.

Heel de dag was heerlijk stil. Vogels hoorde ik fluiten, eendjes zwommen in de sloot en de kudde stond relaxed te eten. Op het moment dat Joep naar voren stapte hoorde ik een kettingzaag grommen. Direct naast de bak. Voordat ik ‘boe’, ‘bah’ of iets relevanter ‘ho’ kon zeggen, zaten we al in galop. Wat doe je dan? Ik heb geen stuur. Of rem. Of gas. Het enige wat ik kon bedenken was: ho. Gewoon zeggen dat hij moet stoppen. Dus ik ging dieper in mijn net nieuwe zadel zitten en zei: “Ho.” Zijn oortje ging naar achteren en hij ging terug in draf.
“Zeg het nog een keer!”, dacht ik. Maar voordat ik die kans kreeg, ging hij alweer stilstaan. Ik keek mijn staleigenaar even aan die naast de bak stond. Allebei waren wij heel erg verbaasd. :')

Joep heb ik uitgebreid beloond en even gekroeld. Na een paar minuten TLC ben ik maar weer gaan stappen - je moet toch wat. Geen drama. Gewoon stap.

Blijkbaar heb ik een rem. *\o/* En we hebben het overleefd. Joep, ik en mijn nieuwe zadel.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 20:21 



 
Profiel   

Betrapt! Onder alle drama is Joep gewoon super relaxed! Maar oh my god jij bent toch zeker wel in 1 seconde 10 jaar ouder geworden. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 20:31 



 
Profiel   

Mooie update! Al je grondwerk en TLC wordt duidelijk beloond. Moeilijker moet je het ook niet maken. Leuker mag altijd.

Mooi zadel trouwens, fijn dat het nu past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 20:32 



 
Profiel   

@gypsy: tien jaar ouder? Zeg maar gerust hoogbejaard. _O-

@Maflinger. Je hebt helemaal gelijk. Moeilijker moet nooit, makkelijker altijd. :D

Ik was de rest van de dag helemaal blij. "Mijn paard is geschrokken en raakte niet in paniek!" :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 09:33 



 
Profiel   

Haha even schrikken maar wat fijn dat de rem zo goed werkt! En mooi zadel, ziet er comfortabel uit ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 17:56 



 
Profiel   

Pardon. Hij zwemt?


Joep is dol op avonturen en gaat graag mee op pad. De bestemming van deze dag? De Elzen. Ik merkte aan alles dat hij het wel een leuke grap vond. Hij vond het alleen wel spannend dat mijn fjord af en toe ging draven, maar als ik hem dan aan het werk zette, was hij snel klaar met spanning zoeken. :j Hij durfde zelfs te rollen op het ruiterpad. Dat is natuurlijk niet iets wat ik hem wil gaan leren - dat lijkt mij ontzettend onhandig - maar ik vond het wel dapper dát hij durfde te gaan liggen, dus dat wilde ik hem niet afstraffen.

De grootste grap vond ik nog wel dat hij blijkbaar dol is op zwemmen. Het is pieppiep tien graden buiten en deze gekke arabier vind het nodig om buikdiep in een meertje te gaan staan. :j
En ik erachter aan natuurlijk, want mijn touw was te kort. _O- Eigenlijk dacht ik dat hij wat zou snuffelen aan het water en misschien wat zou gaan spelen en schrapen.
Ik had het niet mis. Dat deed hij. De eerste keer. Toen ik voor de tweede keer richting het water ging liep hij door tot het einde van mijn leadrope. :')
En daar ging ik dus bijna face first in het water. Gelukkig werkte mijn fluitje nog en kwam hij heel braaf teruglopen waardoor ik mijn jophurs uit de modder kon trekken. :Y)

Alles nat natuurlijk. Touwhalster, leadrope, rijbroek, sokken, schoenen. Maar ik mag niet klagen. Ik. Mag. Niet. Klagen.


[ img ]

[ img ]

Dit keer durfde ik ook een drafje aan. De laatste keren in dit bos was het nog iets te spannend. Waar hij er in stap uitzag als een proppige pony voelde ik hem in draf opeens boven mij uitstijgen en ging zijn staart toch wel een flink eind de lucht in. Ik hoef niet te twijfelen over zijn ras - dat is een ding dat zeker is. _O-

Het arabische karakter komt en gaat als het hem uitkomt, lijkt het wel. :=

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het enige probleempje? Hij vind uitladen ontzettend spannend. Hij gaat stap....voor.....stap....voor.....stap. Hij doet het wel. En eigenlijk doet hij het zelfs super braaf. Maar ik vind het vooral voor hem vervelend dat hij het zo spannend vind. Dat gaan we dus oefenen. :D Saai mag het ook niet worden. (want erop is easy peasy). *klopt af*


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 14:09 



 
Profiel   

Hahaha, zeepaard. Nou ja, meer-paard :D

Voor het uitladen: heb je iemand die jou goed kan helpen? Dan kun je voor en tijdens het uitladen diegene vragen om stevig over Joep z’n benen te aaien. Zo’n beetje van lendenen over de broekspier naar beneden tot aan de hoef. Waarschijnlijk helpt het hem om hem meer gevoel voor z’n achterbenen te geven (je weet wel, die twee dingen aan de achterkant waar je op staat :+)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 14:16 



 
Profiel   

Een meertje-paard :))

Dat is inderdaad een goede tip. Ik had het idee dat hij niet zo goed wist waar hij was waardoor hij niet zo goed durfde te lopen. En hoe tuttiger je naar achterschuifelt, hoe meer kans op glijden je hebt. :(

Ik ga ook oefenen om hem over vreemde ondergronden achteruit te laten lopen. Bijvoorbeeld een zijl met balken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 21 [ 515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen