[VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:23

Achterwaarts over verschillende ondergronden en achteruit tussen twee balken (en over balken) zijn ook goede oefeningen, net als achteruit een hellinkje op en af, en van licht naar donker en andersom :j
Heb je wel eens met een bodywrap gewerkt? Die kan ook goed helpen bij gevoel voor het lichaam.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:31

Wat leuk Isabel, hij doet het zo goed!
Lekker in het water geweest en hij durfde zelfs te rollen!
Het achterwaarts is inderdaad gewoon iets om te oefenen, op zich vanaf het punt dat hij te voorzichtig loopt, is het in ieder geval stukken makkelijker te trainen als dat hij er van angst afrent.
Komt vast goed!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:46

Je bent stoerder dan ik. Als mijn paard het meertje in liep en mijn touwtje was te kort en het was 10 graden en ik had volgelopen jodhpurs en natte sokken en rijbroek ging ik echt klagen. En niet zo'n beetje ook.

Daarna zou ik wel heel trots zijn op mijn arabierig typje en kreeg ik die grijns niet meer van mijn koppie.

Lekker hè, als ze braaf naast je lopen en ineens dat vlaggetje omhoog steken en 2x zo groot worden.

Achteruit is een kwestie van oefenen, waardoor hij zekerder wordt.

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:20

Wat leuk, lekker in het water :) mijn verzorgpaard is een Arabier en ik weet niet hoe ze meertjes zou vinden, maar een diepe plas na een flinke regenbui vind ze toch ook wel erg leuk en interessant, evenals door soms even door de plassen in de bak denderen. Niet bang van water dus :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 20:34

Bedankt voor de leuke reacties allemaal. <3

Ik weet niet of ik had verteld dat ik laatst mijn telefoon was kwijtgeraakt? Nou, dat was dus zo. Op mijn achtergrond stond een foto van Joep. De telefoon was openbaar op Facebook gezet en een bokker zag het toevallig en herkende Joep uit het topic. Dus dankzij hem is mijn telefoon weer terecht gekomen. _O-

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:39

Mijn arabierig typje is een prinsesje: water is voor het gewone volk. Dus plassen, daar wordt vakkundig omheen gelopen als het even kan. Als het gaat regenen en je loopt achter de baas dan zoek je een afdakje. (Tip voor arabierige typjes die dat doen: het past niet. Je hebt zelfs voor je hoofd een groter afdakje nodig dan een baas - van normale proporties - kan bieden.)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:30

Wat grappig van je telefoon dat Joep herkent is, cool! :D
Mijn vorige paard wam niet eens in de buurt van water, ik vond het toch telkens een wonder dat hij wel water durfde te drinken. :=
Maar die heb ik wel watermak gekregen, kostte wel wat tijd, maar uiteindelijk vond hij het zelf ook lekker.

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:34

Wat een superbraaf paard en wat leuk dat hij het water in ging. Onze arabierachtige had een hekel aan vieze voeten, lees: hij ging absoluut niet door een plas en als we bij het strand waren konden we altijd heel goed schouder binnenwaarts oefenen of wijken, haha. Want stel je toch eens voor dat je natte voeten krijgt, no way...

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 15:31

Oh, hij loopt niet door plassen heen hoor _O- Maak je geen illusies.

Het zit in het ras denk ik. :')

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:59

Nou ja, ze zijn normaal gesproken heel voorzichtig dus als je niet kunt zien wat er onder het water zit dan snap ik het wel.
Malik loopt wel door plassen maar het meer weet ik nog niet, dat is binnenkort aan de beurt. :))

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 15:09

Ik had Joep gisteren weer een keertje opgezadeld en gelongeerd met zadel. Het ging verrassend goed. Alleen toen ik dacht te gaan filmen ging hij heel de tijd stilstaan. Iets met 'Jij let niet op? Ik let niet op!' :+

Geeft niet, weet ik dat ook weer. Ik moet in het hier en nu blijven. Daarna moest hij me nog heel even testen "Let ze echt goed op? Kan ik bokken?" Dat kon niet en daarna was het snel klaar met het gedraak. _O-

Afbeelding

Hij heeft alleen iets nieuws bedacht. Als ik hem 'te lang' op de poetsplaats laat staan, knoopt hij zichzelf los en gaat hij mij zoeken. :') Ik had hem gisteren even getest. Ik had hem expres wat langer laten staan om te kijken of hij zich echt los kon knopen en wat hij dan ging doen. Hij knoopte zich inderdaad na een paar minuten los en liep rustig weg. Eerst ging hij in het schuurtje kijken waar de mestkruiwagens staan. Daar was hij snel klaar. Daar ws ik namelijk niet. Vervolgens ging hij rustig terug naar de poetsplek waar hij weer even ging staan (alsof ik niet door heb dat je weggeloopt) := Op een gegeven moment was hij het daar ook weer zat en ging hij toch maar in de stal kijken waar ik inderdaad op uitkijk in de zadelkamer stond. Hij keek om het bochtje van de stal ingang en zag mij waarna hij rustig naar mij toe kwam lopen zo van: "Dat was het. Waar is mijn voer." |o

Eikel is het ook. Het mooiste is dat hij ook had kunnen gaan grazen of iets in de geest. Ik heb me echt rot gelachen achteraf. Vooral toen hij weer heel casual op de poetsplek ging staan met zijn touwtje op de grond. _O-

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:20

Ja dat is lastig hè met filmen.
Ik heb een helmcamera dus die ga ik binnenkort maar weer eens opzoeken.
Moet ik wel mijn cap op maarja, ik maak me allang niet meer druk hoe ik eruit zie. :=
Haha wat grappig is hij toch!
Mijn eerste paard maakte zichzelf ook altijd los, maar dat leverde soms wel gevaarlijke situaties op, dus uiteindelijk had ik een manier gevonden waarmee hij zich niet los kon maken.
Hij ging namelijk ook met zijn hoofd schudden waardoor de musketon los ging, hij wist precies wat hij moest doen, een bepaalde beweging en hup liep hij weer los. :')
Ik deed toen een knoop aan het einde van het touw, dan haalde ik het touw door de ring en haalde het uiteinde door de musketon, dat bleef dan achter de knoop hangen.
Dat kreeg hij niet los. }>

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 15:26

Dat is slim!

Ik gebruik toch al mijn cap als ik ga longeren, dan kan ik net zo goed een soort go pro opzetten. _O-

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:59

Ooh je hebt al gereden joh! Wat leuk, fijn dat het zo op zn gemakje gaat zeg!
Hij klinkt echt zalig met zo'n karakter. En die staart bij die draf foto's :') Toch wel echt een arabier jaa

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:09

Afbeelding
Deze gebruikten we in Texas. Je hangt het touw door het oog en achter het rechtopstaande staafje. Als het paard achteruit loopt, geeft het touw met wat druk mee. Maar je kunt dus ook een knoop in het uiteinde van het touw doen, zodat het er niet doorheen glipt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:22

Hilary schreef:
[ Afbeelding ]
Deze gebruikten we in Texas. Je hangt het touw door het oog en achter het rechtopstaande staafje. Als het paard achteruit loopt, geeft het touw met wat druk mee. Maar je kunt dus ook een knoop in het uiteinde van het touw doen, zodat het er niet doorheen glipt.


Die is heel fijn om inderdaad jonge paarden leren vast te staan. Ik hen het van Clinton Anderson (die hem zelf overigens veels te duur verkoopt :+ )

Haha die Joep! Gekke pokkert. Maar wel een compliment dat hij jou verkiest boven het gras... Joy denk altijd "doei" als er eten is :')

Filmen tijdens het longeren is mij nog nooit gelukt. Dan krijg je dit:

https://youtu.be/Y9TgU5aS7Zw
Dit was trouwens een geleden. Wat een gupje daar nog <3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:12

Wat kost ie bij Clinton Anderson? Dir plaatje is van de site van South Texas Tack, daar kost ie $37,50. Ik heb de mijne daar toen met korting gekocht, maar op een vorige stal achtergelaten, helaas.
Dus eerstvolgende keer in de VS moet ik een nieuwe halen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:19

Bij CA is hij zeker boven de 60 dollar geloof ik... maar dat geldt voor alle spullen van hem. Zodra zijn naam erop staat wordt het een factor duurder :P

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 21:28

Handig ding Hillary :))

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 16:48

Schimmels


Kinderen hebben vaak een droompaard. In mijn geval een voskleurige arabier. Jong volwassenen hebben ook droompaarden. In mijn geval graag een arabische schimmelmerrie. Naast mijn leuke vos natuurlijk. Oh en een eigen stal. En als ik dit allemaal terug lees een flinke zak met goud.

Een paar dagen geleden kwam mijn broertje thuis met schimmel. Lekker. En hoe hij daar aankwam? Geen idee. Tot we ons realiseerde dat hij met Joep had staan knuffelen. :roll: Dat verklaarde de rare kale plekken van Joep. Dan heb ik toch mijn schimmel. :+

Leuk en zo hoor, een schimmel, maar ik heb toch liever een vos met een gelijkmatige vacht. Dus ik kocht voor een pijnlijk bedrag een iniminipotje imaverol en haalde Joep door de wasstraat. Het is algemeen bekend dat Joep dol is op wassen en toen ik met die emmer aan kwam lopen, zag ik hem al balen. _O- Niet zeuren paard, je bent immers een vos en geen schimmel, en hop weg met al je huisdieren.

Kijk, het wassen van je paard is één ding. Als je hem gewoon wast kan hij daarna lekker in het zand gaan liggen, maar met de anti-schimmel-zooi moet hij gewoon opdrogen. En daar kwam het grootste probleem om de hoek kijken. Niet alleen had ik een hydrofoob-paard dat het liefste ZO SNEL MOGELIJK wilde rollen, ik had een paard dat zeikes nat was én hij moest gaan lopen om lekker warm en droog te worden. Ik had bedacht dat ik hem ging longeren. En waar ga je je paard longeren? Juist, in de zandbak. De vorige keer dat ik hem ging wassen ging hij al liggen op de stenen waar een heel klein laagje zand terecht was gekomen. Dat ging mij nu niet gebeuren. Dus ik liep hem een klein beetje op te jutten met de stick zodat hij in ieder geval niet zou gaan liggen. Met zijn knieen gebogen als een soort berggeit liep hij in draf achter mij aan. Eenmaal aangekomen in de bak wilde hij - natuurlijk - gaan liggen.

Ik: "NEE IK ZEI TOCH JE MAG NIET LIGGEN."
Joep: "Sorry, wat? Ik mag liggen?"
Ik: "GALOP!"

Nou, daar ging hij hoor. In galop. Links, rechts, omhoog en nog een keer omhoog. En ik zwaaide er als een soort vlag achteraan. Niet echt opvoedtechnisch verantwoord. Maar mijn doel was bereikt: hij heeft niet gelegen. Dat ik tot drie keer toe bijna ging liggen in het zand vergeten we even.

Afbeelding
Gelukkig vond hij mij nog best leuk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En zie hier mijn schimmel:
Afbeelding
:x
Let vooral even op zijn kale plekken _O-

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:00

Schimmel is niet fijn.

Maar jij hoefde niet op te drogen dus als jij in het zand was gaan liggen, was er toch geen probleem? O:)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 21:14

Helemaal niet! Mineralen zijn gezond.

:')

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:46

Oepsie.
Naaktpaard is misschien ook wel een leuke stijl! :))

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 14:42

Het is wel vernieuwend zo'n paard zonder haar _O-

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:44

Ook wel makkelijk, geen verharing..
Joep had gelijk, hij wilde helemaal niet gewassen!