[VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 19:58

Genezen gaat met positieve momenten, maar ook negatieve. Of moet ik dat anders verwoorden? Ik weet het niet. De afgelopen week is de kudde een beetje aan het stuiteren geweest. Wellicht kou of hormonale veranderingen. Het resultaat is een hoop gezeik, wondjes en geklier. :+

Joep - de heks - loopt dus ook andere paarden weg te jagen en wordt vervolgens zelf opgejaagd. Allemaal leuk en wel, maar niet zo goed voor hem op dit moment. Maar om hem nu uit de kudde te halen vind ik nog erger. Daarom ben ik gestopt met wandelen en wat vrijheidsdressuur in de bak. Ik denk dat het geklier in de kudde + mijn om de dag spelletjes (10 minuutjes vrijheidsdressuur of wandelen) te veel zijn geworden. Hij staat namelijk weer iets vaker op rust. Waarna hij wel in volle galop door de bak schiet en krappe bochten gaat lopen draaien dus echt pijn heeft hij niet. _O- >;) Maar ik wil hem ook niet alles afpakken. Ik kijk wat hij aanbied. :j

Nu met de regen loopt hij weer te balen en heeft hij inmiddels weer toegang gekregen tot zowel de schuilstal als mijn enorme arsenaal aan verschillende dekens. Nu heeft hij een mooie paarse met zebra-strepen. Ik heb hem verteld dat hij er super manlijk uitziet. ~~}>

Nu hij niet getraind wordt vind ik hem wel wat smalletjes, maar daar moet ik dan maar aan wennen. De osteopaat vond hem er niet eens écht slecht uitzien, maar ik mis zijn dikke billen wel een beetje.
Afbeelding

Maar als hij niet verschrompelt als een natte kat zielig staat te zijn ziet hij er een stuk beter en blijer uit. Dat is een ding dat zeker is. :brr:

Afbeelding

Afbeelding

En met deken gaat de oortjes toch ook naar voren. <3

Afbeelding

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:57

Mag ik vragen waar je dat dekentje vandaan heb en hoe duur :o

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:14

Joep ziet eruit als een blij ei, ondanks zijn niet mannelijke deken en halster.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 11:32

shilady schreef:
Mag ik vragen waar je dat dekentje vandaan heb en hoe duur :o

Die heb ik echt al 8 of 9 jaar geleden gekocht. Ik heb geen idee meer waar of voor welke prijs. :') Zal wel niet duur geweest zijn als 13 jarige. _O- Volgens mij is het een Masta dus kan je op die website kijken?

Maflinger_S schreef:
Joep ziet eruit als een blij ei, ondanks zijn niet mannelijke deken en halster.


Hij is ook blij. Gelukkig. <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:27

Omg die Joep. Heb nog niet t hele topic gelezen, maar wat een hilarisch paard en wat een koppen kan die trekken zeg _O-

Jammer dat ik het topic pas zo laat tegen kom, maar ik blijf wel lekker meevolgen want ik geniet volop van zijn verhalen!

Ga nu de rest eens lezen, je schrijft echt heel leuk :))

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 16:14

Pepperrr schreef:
Omg die Joep. Heb nog niet t hele topic gelezen, maar wat een hilarisch paard en wat een koppen kan die trekken zeg _O-

Jammer dat ik het topic pas zo laat tegen kom, maar ik blijf wel lekker meevolgen want ik geniet volop van zijn verhalen!

Ga nu de rest eens lezen, je schrijft echt heel leuk :))


Leuk om te horen, dank je wel. :o


Korte update

Vandaag was het regenachtig met af en toe een waterig zonnetje. Maar voornamelijk regenachtig. :j Toen ik Joep stond te borstelen bleef hij maar draaien en dribbelen. Hij heeft overal vage kale plekken (alweer :(:) ) dus ik klikte hem even los zodat hij lekker zelf kon kriebelen. Doettie niet. In plaats van braaf zijn buik te gaan kriebelen, rent hij weg. :') En niet in een rustig stapje, oh nee, in een volle draf de dijk op. Ik er gelijk achteraan natuurlijk en daarna direct in de bak gezet. Geen zin in gezeur van een kriebelige arabier.

Toen ik hem 'helemaal alleen' achterliet begon hij toch te ijsberen. Dus ik ging in de motregen bij de bak zitten met mijn chocomel. Hij bleef heel de tijd met mijn communiceren. Ken je van die katten die terug praten als je iets tegen ze zegt? Joep deed dat. Elke keer als ik iets zei begon hij te hinniken. Heel apart. _O-

Later, toen mijn fjord en mijn moeder ook in de bak stonden, begon hij rondjes te draven. En tot mijn grote verbazing liep hij volledig goed. :):) Hij liep al een heel stuk beter maar meestal zat er om de paar passen een 'valse' pas. Maar ik zag nu helemaal niets. Echt super fijn!

Zelfs toen het uit het niets begon te storten en meneer nog geen regenjas had (haha) liep hij goed. En dat terwijl hij als een soort onbenul door de bak racete, bokte en korte bochten maakte. := Stiekem vond ik het een beetje eng, maar ik kreeg hem ook niet te pakken. Hij zag er wel uit als een oncontroleerbare lappenpop. Zijn benen gingen alle kanten op en zijn evenwicht was helemaal uit balans. Waarschijnlijk omdat hij echt geen spier meer op zijn lijf heeft. Het zag er wel hilarisch uit.

De domper op de dag was wel dat Rims (mijn merrie) en Joep zonder aankondiging knallende ruzie kregen. Wat er gebeurde? Geen idee. Maar het eindigde met bokken met de konten tegen elkaar. Dat Rims dat doet is geen verrassing meer, maar dat ze dat a) met Joep deed en b) dat Joep niet opgaf en terug trapte (erg hard) vond ik nogal een verrassing. Ze staan bijna dagelijks samen in de bak dus waar dit opeens vandaan kwam? -O-

Gelukkig zijn ze er allebei redelijk vanaf gekomen. Schaafwonden en spierpijn, maar gelukkig geen dierenarts of kreupele paarden. :roll:

Foto's van de afgelopen week _O-

Afbeelding
Joep en Joe staan te wachten op snoepjes


Afbeelding
Joep staat te wachten op mij. (Ik liep met thee)


Afbeelding
Joep speelt met touwtjes.


Afbeelding
En mijn twee vrienden in betere tijden :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 16:52

Waaaat een grapjassen die pony's! :D en dat vechten, doen ze hier ook af en toe terwijl ze 24/7 samen staan. Even laten weten wie er nou ook al weer de baas was. Mooi geprobeerd Sinne, maar je mama is nog steeds de baas :') _O-

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 14:21

Afbeelding
Joep appreciation day

Jeetje, ik krijg een melding dat dit topic al langere tijd niet is gebruikt. En dat is ook niet zo gek, want zo veel is er wederom niet gebeurd. :+

Met Joep gaat het eigenlijk best goed. Hij loopt soms een dag niet goed, dan loopt hij weer een dag wel helemaal goed en zo gaat het eigenlijk zijn gangetje. Natuurlijk wil je het liefste een stijgende lijn zien, maar een genezingsproces is nu eenmaal geen recht-toe-recht-aan-proces. Het enige vervelende is dat hij een verschrikkelijk slechte weerstand heeft. Nu het weer kouder aan het worden is komt het naar voren, maar ik gok dat het al bezig is sinds de buut. Dat is natuurlijk ook echt wel tuig voor een paard. Hij krijgt nu een groene leem kuur om zo zijn afvalstoffen (ook van een seizoen zomereczeem) af te voeren en daarna gaan we zijn weerstand weer op bouwen.

Joep is wel een paard van de eerste keren. :) Voor het eerst met een paard naar een groot evenement (Equiday), voor het eerst een paard beleren en ook voor het eerst met een paard naar de kliniek. Al mijn paarden zijn eigenlijk altijd gezond geweest en als ze dat niet waren, was het hoefbevangenheid. Maar Joep is ook mijn eerste paard met een incompleet oor. :+ Klinkt grappig, ziet er best komisch uit, maar ik ben er niet zo heel blij mee.

Afgelopen week heeft hij ergens klem gezeten en heel hard getrokken. Zo hard dat hij een stuk van zijn oor eraf trok. %) Na heel veel belletjes met de dierenarts hebben we besloten om te kijken of ik het kan laten genezen zonder interval van de dierenarts in de vorm van een soort mini-operatie aan het oor. (Gewoon thuis, staand, maar wel met allerlei knipjes in het oor.) De eerste dagen ging best goed, maar nu begint het een beetje te ontsteken. :r Morgen toch maar weer een keer aan de telefoon hangen.

Maar waarom Joep appreciation day? Omdat hij alles toelaat. Met zure blikken, opgetrokken lippen en nog meer boze blikken, maar ik kan het gewoon schoonmaken. En dat had een jaar geleden niet gelukt. <3


Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:40

Joep van Gogh!!!! :oo :oo Kneusje!! :')

Hopen dat hij snel weer opknapt! :(:)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:32

Arghh hoe krijgt hij het voor elkaar.. :roll:
Wel fijn dat hij toe laat dat je hem behandeld.. :+:
Hij probeert zich wel achter die paal te verstoppen.. _O-

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 13:10

Pepperrr schreef:
Joep van Gogh!!!! :oo :oo Kneusje!! :')

Hopen dat hij snel weer opknapt! :(:)


Het is vandaag al niet meer ontstoken. Dus dat is super fijn. Hij is nog wel boos op mij bij het schoonmaken. Hij doet niets, maar je merkt het aan alles. _/-\o_ Zeker omdat ik hem eerder vandaag al had gewassen met byeMite :')


MirandaFuego schreef:
Arghh hoe krijgt hij het voor elkaar.. :roll:
Wel fijn dat hij toe laat dat je hem behandeld.. :+:
Hij probeert zich wel achter die paal te verstoppen.. _O-


Ik heb het hem niet zien doen maar wel horen doen. Hij trok erg hard, heel de ruif rammelde, en aan beide kanten van zijn nek heeft hij op dezelfde hoogte een open plek. Waarschijnlijk zijn hoofd door een te klein gat gestoken. De sukkel.

Grappig genoeg verstopt hij zich niet achter de paal. Ik stond bij mijn andere paard een stukje verderop en zo keek hij achterom waar ik nu toch bleef. :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 21:57

Afbeelding

Zijn oor is niet meer ontstoken maar hij hangt nog wel een beetje af. _O- Hij heeft er geen pijn meer aan (behalve als ik aankom met de jodium) en de ontsteking is weg. Ik hoop wel dat dit nog een beetje bij gaat trekken anders wordt het wel heel bijzonder. :')

(Ik zie hem soms allebei zijn oren naar voren doen, maar in rust of als hij niet SUPER enthousiast is, doet het oor niet helemaal mee.) Waarom ook niet, he? _O-


Afbeelding
Oh enne, bedelen is ook geen enkel probleem. :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 23:41

Update

Al valt er iets minder te vertellen op het moment, ik vind het wel leuk om updates te blijven geven. Ik kan er ook echt om lachen als ik terug lees wat er allemaal al is gebeurd. :')

De afgelopen weken hebben we niets zo heel veel gedaan. Ja, ik heb uren en uren op een krukje gestaan met betadine omdat zijn oor uiteindelijk toch begon te ontsteken. >;) Smerig. Ik kan veel hebben maar dit vond ik geen feest en Joep ook niet trouwens. Echt uren heb ik op dat krukje gestaan. Hij heeft me zelfs een keer gebeten omdat het hem pijn deed. Niets voor hem natuurlijk, maar sorry, liever een blauwe plek dan een paard zonder oor. 8)7 Inmiddels is alles helemaal goed. Niet meer ontstoken en tot ieders verbazing is het zelfs over het uitstekende stukje kraakbeen gegroeid. :):)

Hij ziet er wel bijzonder uit. Heel stoer, alsof hij dagelijks aan auto's klust.

Afbeelding

Daarnaast begint hij een beetje stout te worden. Hij stuitert en heeft zo nu en dan de neiging om een sprintje te trekken. Aan de ene kant vind ik dit heel positief (al ziet het er nog wel een beetje maf uit), maar ik vind het ook een beetje eng. Hij loopt niet slecht, niet meer écht kreupel, maar hij loopt wel nog behoorlijk stijf. En ik zie ook dat de eerste vier sprintjes goed gaan, maar nummer vijf gaat al minder soepel. Gelukkig komt hij naar mij toe als ik zeg 'hier', dus ben ik het meestal voor. Ik zeg meestal want laatst lette ik vijf minuten niet op en vond ik hem stuiterend en pompend in de bak. {:)-:( Wat doe je er aan? Om hem helemaal niet meer in de bak te zetten vind ik ook zo wat. Ik vind het wel fijn dat hij ook in los zand kan rollen. En buiten dat - hij is pas tien. Je ziet dat ik er nog wel een beetje mee aan het worstelen ben. Daarom ben ik er nu altijd bij en haal ik hem gewoon na rondje nummer drie naar me toe. :+

Zo net na de grootste haren wissel merkte ik dat hij minder lekker in zijn vel zat. Hij gaapte veel, had lelijke haren en kale plekken. Omdat de dierenarts kwam voor de enting heeft ze even naar hem gekeken en bloed getrokken. Zijn bloed was goed, maar ze zag wel luizen lopen. :roll: Dus hij moest in bad. Vond hij écht leuk zo middenin de herfst. _O-

Afbeelding

Ook kreeg hij een kuur groene leem. Binnen een paar dagen begon hij weer te glimmen en werd hij weer aanwezig.
Afbeelding

Erg aanwezig...
Afbeelding

De track (het pad naar achteren) ging weer open. Dat ging - natuurlijk - gepaard met een hoop geknor en gezeik. Dus daar ging ik, met mijn mooie laarzen, voorop door de modder. Want no way dat hij alleen ging. _O- Halverwege ging zijn staart erop en begon hij te knorren. De volgende dag vond ik hem en de andere ruinen met modder tot over zijn oren. Waarschijnlijk heerlijk sprintjes getrokken. Ik hem als voorzorg maar een week vrij gegeven. _O-

Afbeelding
(Na een poosje durfde hij knorrend achter Rims aan).

Een paar dagen later begon het weer te miezeren en had ik zowel Rims als Joep buiten vast gezet om te voeren. Toen ik het hoorde regenen op het dak van de schuur dacht ik: "Moet ik hem gaan halen? Nee, het miezert. Daar kan hij wel tegen." Dus niet. :Y) Binnen no time had hij zich los geknoopt en stond hij braaf op de binnen poetsplaats op mij te wachten. :')

Afbeelding
Check ook de vier meter lange leadrope waar ik hem eenmalig aan heb vast gemaakt. Die had hij dus een heel stuk over het erf meegesleurd. _/-\o_

En dan komen we bij vandaag. Er waren twee mannen op het erf om mest op te halen voor hun planten. Ze hadden - zonder dat met Joep te overleggen - karretjes mee. Niet zo maar karretjes. Handkarretjes! Nou daar ging hij hoor. Staart in de lucht en gaan met die banaan. :') Kan ook niet natuurlijk. Toen ze er een minuut of vijf stonden durfde hij weer aan de voorkant van de bak te komen (nadat hij eerst nog heel lang achter mij heeft gestaan). Hij heeft de rest van de dag staan dribbelen omdat die karretjes er echt niet hoorden. :D Toen die mannen vervolgens ook nog koffie gingen drinken had hij het helemaal niet meer. _O-


Afbeelding
Enge mannen!

Afbeelding
Dááág! :))

Afbeelding
Heel spannend. Red me.

Afbeelding
En toch maar weer spelen. _O-


Afbeelding
Tot de volgende keer *\o/*

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 00:35

Dat oor is zeker stoer, alsof je een wilde hengst hebt die gevochten heeft. En jij hebt hem getemd natuurlijk, is te zien aan zijn roze pyjama! :D

En oooh wat een heerlijk dier verder! <3 Ik kan zo genieten van de verhalen over hem! Ik wil ook een Joep! :))

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:50

Echt heerlijk weer om te lezen :D
Ookal volg ik jullie avonturen natuurlijk op een dagelijkse basis komt dat absoluut nog niet tegen de grote updates op, dus lekker blijven schrijven :))

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 16:00

Pepperrr schreef:
Dat oor is zeker stoer, alsof je een wilde hengst hebt die gevochten heeft. En jij hebt hem getemd natuurlijk, is te zien aan zijn roze pyjama! :D

En oooh wat een heerlijk dier verder! <3 Ik kan zo genieten van de verhalen over hem! Ik wil ook een Joep! :))


Ik heb hem inderdaad getemd. :') Er is niets mannelijks meer van over. Afgelopen jaar hebben we een kerst foto gemaakt en dit jaar ga ik er weer voor. Hij mag helemaal verkleed, dus zijn oornetje met belletjes is al besteld. **\O/**


Cera_D schreef:
Echt heerlijk weer om te lezen :D
Ookal volg ik jullie avonturen natuurlijk op een dagelijkse basis komt dat absoluut nog niet tegen de grote updates op, dus lekker blijven schrijven :))


Goed om te horen hahaha.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:09

Oeeeh pooowny kerstfoto's hou ik van! Vooral plaatsen dus :))

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:10

Heerlijk, zo'n Joep die overal wat van vindt. Als baasje voel je de grijze haren bijna groeien ...

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:19

Leuke updates!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:41

Haha die 'heel spannend red me' foto! :D
Dat hij met die leadrope helemaal op pad gaat.. :=
Lekker ding die Joep! :))

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:37

Oooh heerlijk ik heb deze ook weer gevonden :D
Ik raak hem altijd voor een paar maanden "kwijt" en dan vervolgens kan ik een stuk of 5 updates na elkaar lezen. Heeeerlijk. Blijf het een ontzettend leuk volgtopic vinden.

Dat oor :') en die leadrope idd :')
Echt heerlijk beest

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 09:12

Maflinger_S schreef:
Heerlijk, zo'n Joep die overal wat van vindt. Als baasje voel je de grijze haren bijna groeien ...


Bijna wel ja. _/-\o_ Ik ben blij dat hij inmiddels weer een mening heeft. Dat is net na zijn kliniek bezoek ook wel even anders geweest. :j


MirandaFuego schreef:
Haha die 'heel spannend red me' foto! :D
Dat hij met die leadrope helemaal op pad gaat.. :=
Lekker ding die Joep! :))

Het is zeker een lekker ding. Hij is ook van de donder niet meer bang. Vroeger vond hij het heel eng als ik iets op zijn rug legde of als ik iets liet vallen. Gisteren had ik twee dekens op zijn rug gelegd zodat ik die niet hoefde te tillen. Die vielen dus aan twee kanten van zijn rug. Ik schrok me wild van het geluid, hij ging grazen. :')


laraxXxemma schreef:
Oooh heerlijk ik heb deze ook weer gevonden :D
Ik raak hem altijd voor een paar maanden "kwijt" en dan vervolgens kan ik een stuk of 5 updates na elkaar lezen. Heeeerlijk. Blijf het een ontzettend leuk volgtopic vinden.

Dat oor :') en die leadrope idd :')
Echt heerlijk beest

Wat een leuke reactie. :o

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 20:57

Afbeelding

Het gaat goed met Joep! Hij is hilarisch (vind hij) geeft tegenwoordig kusjes aan mijn telefoon als ik een selfie probeer te maken en zeg: “Joepie kijk eens!”

Visual proof:
Afbeelding

Hij loopt niet door waterplassen maar speelt er wel in (om dan vervolgens op zijn achterbenenom te draaien want je loopt niet door plassen.)

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Speelt met pionnen


Afbeelding
Is ook heel knap <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:24

Een na laatste foto, doe hem een tutu aan en hij is de perfecte ballerina! :))

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:31

Geinponempje.

Zo te zien zit ie lekker in zijn vel.