Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 9 [ 216 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

 
Profiel   

Onze eerste dressuurles is een feit! *\o/*
Het begin van een nieuwe uitdaging. In slechts 1.5 maand heb ik Finn helemaal klaargestoomd om te beginnen met dressuurmatig werk. Vanaf nu kunnen we echt aan de slag richting B-waardig en dat voelt goed!

De les ging eigenlijk veel beter dan verwacht, of gehoopt. Het is en blijft een jong paard met achterstalling onderhoud, die nooit dressuurmatig iets correct heeft moeten doen. Eerlijk? Ik had verwacht stuurloos door de bak te gaan en te denken 'Waar ben ik aan begonnen?'. Werkelijkheid? Bizar. Hij pakt het zo enorm goed op. Oke het stuur is niet perfect, maar dat geeft niet. Hij gedraagt zich echt puur als een jong paard, dus eigenlijk alleen maar goed. We hebben genoeg om aan te werken, maar ik ben al trots op de vooruitgang die we nu in 1 les hebben geboekt. De planning is om tweewekelijks te gaan lessen. Overigens is het niet alleen voor Finn hard werken, maar ook voor mij. Ik moet heel erg wennen aan zijn bewegingen en hoe nuchter hij is. Ook heb ik chronische rugpijn en staat mijn bekken scheef, waardoor ik in het dagelijkse leven al voorover loop van de pijn.. Laat staan rechtop zitten op een paard. Dat maakt het voor mij nog even extra moeilijk, maar ik doe enorm mijn best om toch netjes te zitten. Desalniettemin (leuk woord) ben ik toch wel een beetje trots op hoe we nu al door de bak gaan en durf ik vast een paar foto's te plaatsen :P

Niet op volgorde trouwens:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Onze werkpunten:
- Eerst tempo! Hij valt vrij snel terug in tempo en gaat je daarop pakken
- Rechtsom is de moeilijke kant
- Galop: Voorwaarts houden
- Beginnen met bovenlijn lang maken, lang en laag / voorwaarts neerwaarts
- Later iets meer oppakken, volte halvebaan meepakken

Op de foto's zie je ook heel goed wat ik bedoel met rugpijn versus houding, de pijn zit in mijn onderrug waardoor ik de neiging heb om mijn onderrug te bollen. Dat doet namelijk minder zeer, ik doe dit in het dagelijkse leven ook (zelfs in mijn slaap). Helaas weten we niet waar de pijn vandaan komt en hoe het opgelost kan worden. Het werkt vervolgens ook door in mijn schouders, want onderrug bollen = krom lopen = schouders hangen naar voren. Ik ben mezelf er heel erg bewust van, dus ik probeer altijd voor mijn gevoel extreem rechtop te lopen. Tijdens het rijden pas ik dit in stap ook vaak toe, maar qua spier kan ik het bijna niet volhouden nog :=

Overigens heb ik mijn nieuwe DeNiro's aan op de foto's, die nog niet helemaal ingereden zijn.. Dus ik voelde me een beetje houten klaas :') Finn zijn oren zijn trouwens nogal vreemd, hij heeft er niet bepaald controle over heb ik het idee. Meestal hangen ze opzij als een ezel namelijk haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 21:30 



 
Profiel   

Ik vind de foto's er fijn uitzien! Hij loopt op meerdere foto's lekker door zijn lijf.
Lekker zo doorgaan. Die komt er wel!! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 21:33 



 
Profiel   

Wat gaan jullie goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 21:52 



 
Profiel   

Wat een leukerd zeg. Ik volg ook mee.
Zou hij kwa kleur misschien maximaal sabino kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 22:04 



 
Profiel   

heee super netjes toch :D Ik dacht dat hij heel geconcentreerd keek, maar eigenlijk liep hij dus te flapperen met die oren? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 22:10 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Ik vind de foto's er fijn uitzien! Hij loopt op meerdere foto's lekker door zijn lijf.
Lekker zo doorgaan. Die komt er wel!! :))

Dankje! Ja ik ben ervan overtuigd dat er best iets van te maken is :))

Deni11 schreef
Wat gaan jullie goed <3

Dankjewel!

TinkerTreas schreef
Wat een leukerd zeg. Ik volg ook mee.
Zou hij kwa kleur misschien maximaal sabino kunnen zijn?

Ik heb totaal geen verstand van kleurengenetica :P Hij heeft duidelijk lichtbruine vlekken/stippen over zijn lijf, verder echt spierwit, roze ogen/neus/geslachtsdelen en zijn huidskleur is gemarmerd roze/donker.

Sintara schreef
heee super netjes toch :D Ik dacht dat hij heel geconcentreerd keek, maar eigenlijk liep hij dus te flapperen met die oren? :P

Een beetje van beide denk ik _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 10:28 



 
Profiel   

Mooie foto’s, Jullie komen er wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 12:21 



 
Profiel   

Op de laatste foto lijkt het trouwens alsof je peesjes zijn afgezakt. Maar dat had je vast zelf ook al gezien met afzadelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 18:27 



 
Profiel   

Wat een leuk koppie heeft hij!

Wat bij mij al helpt qua voorwaarts blijven en makkelijker rechtop zitten is continu naar voren kijken. Heel simpel en geen wondermiddel.. maar als ik bij mijn paardje naar beneden kijk komt ze al terug in tempo. Alsof ze dan niet weet welke kant je op wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-18 18:52 



 
Profiel   

Wat een leuke pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 20:14 



 
Profiel   

Sintara schreef
Op de laatste foto lijkt het trouwens alsof je peesjes zijn afgezakt. Maar dat had je vast zelf ook al gezien met afzadelen :D

We hebben ze halverwege de les nog iets strakker gedaan, ik was wat te lief met het klittenband O:) Ze zijn ook net iets aan de lange kant, maar niet dusdanig dat ze te groot zijn.

SennaNr1 schreef
Wat een leuk koppie heeft hij!

Wat bij mij al helpt qua voorwaarts blijven en makkelijker rechtop zitten is continu naar voren kijken. Heel simpel en geen wondermiddel.. maar als ik bij mijn paardje naar beneden kijk komt ze al terug in tempo. Alsof ze dan niet weet welke kant je op wil

Naar voren kijken probeer ik inderdaad zoveel mogelijk te doen! Wil nog zo'n posture support gaan bestellen, ook geen wondermiddel, maar misschien voor mij net dat kleine dingetje wat mij eraan herinnert rechtop te zitten. Overigens wil ook nog steeds ergens een goede zitles plannen, ik ben er namelijk vrij zeker van dat het niet enkel aan mijn rug ligt, ik moet gewoon opnieuw leren zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-18 13:10 



 
Profiel   

Tot zover mijn kwaliteiten in volgtopics bijhouden.. :')

Inmiddels is Finn helemaal geschoren, volledig kaal op een 'dekje' na :)) Het scheren van zijn lijf was een eitje, hij stond lekker te slapen. Totdat zijn benen gedaan moesten worden met het grote apparaat. Eerder hadden we het al met een klein apparaat bijgewerkt, maar nu moest alles kaal natuurlijk. Blijkbaar vond hij dat geen succes en heeft hij alles geprobeerd, steigeren, trappen, bijten etc. Het schijnt echt blinde paniek te zijn geweest. Ik was er zelf helaas niet bij omdat ik doordeweeks gewoon werk, mijn instructrice heeft hem geschoren. Zij heeft overigens zelf aangeboden om het te doen terwijl ik aan het werk was. Niemand had verwacht dat hij zo zou gaan reageren op de benen, dus hoe of wat weten we helaas niet. Maar goed, uiteindelijk is alles gewoon gelukt en hij is naakt 8-)

In de tussentijd hebben we onze training opgekrikt naar vaker en intensiever rijden, meer dressuurmatig. Dit pakt hij echt super goed op! Hij leert enorm snel en doet erg zijn best, maar hij is en blijft jong en een puber. Dat betekent dat wij echt wel eens een meningsverschil hebben, voornamelijk over de kant waar we heen gaan. Rechtsom is zijn moeilijke kant en daar wil hij vaak ook niet buigen, dat neem ik hem niet kwalijk want het is ook gewoon moeilijk. Alleen hij lost dat zelf op door zijn kaak op slot te zetten, stuurloos te raken en doodleuk door te denderen, liefst dan in een bocht naar links. Nu ben ik een hele vriendelijke ruiter, maar op zo'n moment ben ik toch even iets minder vriendelijk hoor :o Je mag iets moeilijk vinden en het niet perfect uitvoeren, maar we gaan NIET ineens de boel vastpakken en de andere kant op denderen. Ik moet er zelf ook erg aan wennen dat hij veel minder stuurbaar en flexibel is dan Zara, waarmee ik de gekste figuren kon rijden tot keertwendingen aan toe. Als ik dat soort dingen aan Finn vraag, dan weet ik zeker dat hij over zijn eigen voeten struikelt :+ Al met al gaat het rijden gewoon erg goed, rechtergalop is zijn moeilijkste punt. Linksom begint hij al aardig balans en kracht te krijgen en kan ik zelf ZITTEN in plaats van stuiteren :')

Surprise! Geschoren betekent ander kleurtje.. Vlekjes dus. Dat streperige zie je nu overigens niet meer hoor haha. Je ziet het een klein beetje, maar hij heeft twee soorten vlekken. Pigmentvlekken op de huid en donkerbruine stippen in de vacht :?
[ img ]

Lekker charmante foto, maar geeft wel een beeld van hoe hij er op dit moment uit ziet!
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-18 19:00 



 
Profiel   

Hij ziet er steeds beter uit!!

Dat vast pakken herken ik. Dan idd maar even minder vriendelijk maar wel duidelijk. Kayenne snapt het steeds sneller nu en doet t ook steeds minder en dat ik 4 weken.

Zet m op en lekker door gaan zo !

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-18 22:43 



 
Profiel   

Hij ziet er goed uit :)
Duidelijkheid is sowieso het belangrijkste, zeker voor jonkies. Waarschijnlijk mist hij de kracht en is hij nog wat 'bang' te ver te moeten.. Hij moet het vertrouwen krijgen dat jij niet verder vraagt dan dat hij kan.

Komt vanzelf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-18 23:03 



 
Profiel   

Tot zo ver de updates.. _O-

Afgelopen weken zijn we lekker bezig geweest met trainen, zowel onder het zadel als aan de longe. Helaas gooit slecht weer het schema soms in de war en dat vind ik best zonde. Ik ben absoluut geen mooi weer ruiter, maar op het moment dat je van je paard af waait en regent.. Nee daar doe ik ons beiden geen plezier mee. Het rijden gaat daarentegen wel steeds beter. Hoewel ik soms nog het idee heb dat 'alles misgaat', maar dat is dan puur het moment. Als ik er beter over nadenk, dan zie ik weer hoeveel vooruitgang we al geboekt hebben. Zo hebben we al een serieus begin aan wijken in stap gemaakt en ook de eerste pasjes achterwaarts hebben we gedaan. Dat snapte hij voorheen gewoon écht écht écht niet. Aan de longe trainen we vooral de galop en ook dat gaat steeds beter :j

Komend voorjaar gaan wij zelf verhuizen, ons huis komt te koop en we gaan in een dorp 15 - 20 km verderop wonen. Dat betekent dat onze huidige stal 2 tot 3 keer zo lang rijden wordt! Dat, in combinatie met Zara op de stalling nog verder weg, heeft ervoor gezorgd dat ik aan het nadenken ben over een andere stalling :\ Niet dat ik hier weg wil, maar puur vanwege de afstand/tijd die ik dagelijks moet afleggen. Ik zie dit eigenlijk als een kans om Finn en Zara wat dichter bij elkaar te stallen, zodat ik de reistijd tussen de 2 paarden korter kan maken. Daarmee maak ik voor mezelf ook de keuze om 2x zo duur te gaan staan, maar wel met binnenbak.. Nog even een nachtje erover slapen voordat ik definitieve keuzes ga maken. Ik sta absoluut prima en naar mijn zin op de huidige stalling, maar de paarden dichter bij elkaar + altijd mogelijkheid tot rijden/trainen gaat misschien toch de doorslag geven tot verhuizen. Al zal mijn portemonnee het daar niet per definitie mee eens zijn :+

Maar eerst.. Kerst foto's! *\o/*
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 22:24 



 
Profiel   

_/-\o_ daar is de stropdas :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 22:27 



 
Profiel   

Ahh wat een knappe man zo :))
Denk maar zo dat minder ver rijden je ook in benzine en afschrijving gaat schelen. Weet niet of je dat er al bij had berekend maar misschien scheelt dat al wat.
Geen optie om ze toch beide op dezelfde stalling te zetten? Dat scheelt je dan ook tijd +reiskosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 22:34 



 
Profiel   

Hilary schreef
_/-\o_ daar is de stropdas :')

Mooi issie he :')

Macs schreef
Ahh wat een knappe man zo :))
Denk maar zo dat minder ver rijden je ook in benzine en afschrijving gaat schelen. Weet niet of je dat er al bij had berekend maar misschien scheelt dat al wat.
Geen optie om ze toch beide op dezelfde stalling te zetten? Dat scheelt je dan ook tijd +reiskosten.

Benzine maak ik me niet zo'n zorgen om! Ik rijd een leaseauto met Europese tankpas, valt mee in de kosten dus :)) Beiden zelfde stalling gaat hem helaas niet worden. Misschien ooit in de toekomst aan huis haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 23:02 



 
Profiel   

[ img ]
Merry Christmas!

:')

2018 afsluiten en 2019 in..
De keuze is gemaakt. Eind januari verhuis ik Finn naar een andere stalling, mét binnenbak. Een enorm moeilijke keuze, maar ik denk op dit moment toch de beste. In de korte tijd dat ik hem heb is hij al enorm veranderd. Hij zit dusdanig goed in zijn vel, dat hij spontaan de ballen heeft om pubergedrag te vertonen :+ "Baas houdt niet zo van wintersport, maar achter mij aan skiën in de bak vindt ze vast leuk!" Daar ging hij, vier benen in de lucht, handstand, plat door de bocht, we kunnen het allemaal. Ik kon mijn hele gewicht (wel 47 hele kilo's!! :') ) in de strijd gooien, maar als je energie te veel hebt dan moet je even rennen. Hilarisch om te zien soms haha.

Inmiddels hebben we al vaker les gehad, afgelopen zaterdag nog. Pittige les was dat zeg! Vooral veel in galop gewerkt. Note to self: Geen zware dressuurles rijden op enkel 6 kipnuggets. Al met al zeker niet ontevreden over zijn ontwikkeling. Hij blijft al grotendeels in de goede galop, dus dat is al top. Hij heeft ook slechte dagen, waarin hij zijn pubergedrag in de strijd gooit en alles mis gaat :roll: Dan kunnen we amper een rondje in de juiste galop, meneer gooit dan zijn vliegende wissels in de rondte. Het hogere werk zit er dus al vast in.. :') Overigens is het kwartje van achterwaarts gevallen! Hij werd er iets te enthousiast van, waardoor we op een gegeven moment wel erg hard achteruit gingen. Ach, het was in ieder geval de juiste reactie.

Aan de longeerlijn pak ik hem nu wat zwaarder in het werk mee, voornamelijk in de galop. Voor mijn gevoel werkt dat erg goed voor hem! Langzaam beginnen er kwartjes te vallen bij hem. Komende periode staat dus nog lekker in het teken van blijven trainen, spieren opbouwen etc. Hij begint qua spier al aardig bij te trekken, maar het gaat nog minstens een jaar duren voordat hij écht goed in de spieren zit. Ik hoop hem wel in het voorjaar dusdanig getraind te hebben, dat we voor een nieuw zadel kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 21:36 



 
Profiel   

Hoe is het nu met jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-19 11:49 



 
Profiel   

Volgende week zaterdag verhuizen we naar onze nieuwe stal! In de tussentijd heb ik een gratis extra kast opgehaald hier vlakbij, hier komen mijn dekens in te liggen. Mijn grote zadelkast gaat ook mee, dus die wil ik daar weer netjes gaan inruimen zodat alles past. Ik ben ontzettend benieuwd hoe we het gaan vinden op de nieuwe stal :) Zal wel wennen worden, een grote stal met een binnenbak.

Voor 2 februari heb ik ook al een les gepland staan, maar niet bij mijn standaard instructrice. We wijken een keer af en gaan lessen bij Romy Huisman (Snuitable) :D Altijd al eens gewild en op de stal waar we heen gaan is een groepje die af en toe bij haar lest. Dus daar sluit ik me eens bij aan om te proberen.

In de tussentijd zijn we nog steeds bezig met rijden. We hebben al wat miscommunicaties gehad en hij begint wel serieus pubergedrag te vertonen, maar dan wel op zijn eigen nuchtere manier. Het achterwaarts vond hij ineens zo moeilijk dat hij oprecht boos werd en ging gooien met zijn hoofd :+ Totdat het kwartje ineens weer viel, hij op de lichtste hulp ineens achterwaarts gaat. Tot vandaag, dan komt het pubergedrag weer en gaan we overdrijven. Stilstaan, super netjes. Eerste pasjes achterwaarts, hartstikke braaf. Ik wil weer stilstaan om hem te belonen, maar nee.. Achterwaarts is leuk! *\o/* Met andere woorden, we kunnen nu de hele bak achterwaarts door zonder dat ik er moeite voor hoef te doen :') Even diep zuchten en weer focussen op andere oefeningen, dan doet hij weer netjes wat je vraagt. We pakken nu ook veel wijken in stap mee en ook daar begint het kwartje te vallen. Afgelopen week hadden we echt een enorm fijne training! Daar durfde hij zelfs een stukje in de linkergalop te ontspannen. Hij wisselt niet meer continu, gaat bijna niet meer overkruist en gaat netjes in de juiste galop. Zowel onder het zadel als aan de longe. Onder het zadel blijft het enorm moeilijk vinden, wat heel logisch is want hij mist gewoon nog de kracht en balans. Aan de longe heeft hij al heel goed door hoe het werkt en daar ontspant hij in galop echt perfect. Laatst sprong hij ook de perfecte overgang aan de longe, grappig om te zien.

Ik heb hem een periode in de verlichte zit gegaloppeerd, ik merkte dat dit voor hem makkelijk was om door te galopperen en voor mij makkelijker om hem te controleren. Daarnaast gebruikte ik het ook zodat hij plezier krijgt in galop, lekker met een los teugeltje, keertje wat harder. Ik wil ook weer een afspraak maken bij de zadelmaker! Hij begint aardig bij te trekken qua spier, dus hoop eigenlijk dat we voor een nieuw zadel kunnen gaan.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-19 20:10 



 
Profiel   

Vanmorgen zijn we verhuisd naar de nieuwe stal!

Eerst in de ochtend mijn kast en spullen ingeladen, zodat we die vast konden brengen met de vrachtwagen. Daarna terug om Finn op te halen natuurlijk. Hij snapte er weinig van, hij werd uit zijn stal geplukt en dan staat daar ineens een trailer. Gelukkig is hij vrij nuchter en ik kan hem in mijn eentje laden in principe :P Ik ben met mijn auto en spullen vooruit gereden naar de nieuwe stal, mijn vader kwam met de trailer er achteraan op zijn dooie gemakje.

Eenmaal aangekomen hem uit de trailer gehaald en hij vond het prachtig _O- Daarna mocht hij direct in zijn eigen paddock. De komende week heeft hij zijn eigen paddock zodat hij kan wennen aan de routine op stal. Ze waren nu ook bezig met mesten (machinaal). Die paddock vond hij wel erg leuk, staart erop en gaan! :') Hij had ook gelijk interesse in buurmanpaard, die een heel stuk groter is dan hij zelf. Na 10 minuten even rond kijken en wat heen en weer lopen was hij weer relaxed. Ik ben zelf daarna mijn spullen gaan opruimen, alles lag nog in mijn auto natuurlijk. Echt stampvol gewoon.

Heel wat gevloek en gesjouw later waren mijn kasten gevuld en het slot van mijn andere kast gesloopt. Krijg ik weer voor elkaar hoor :roll: Dat wordt dus even een nieuw slotje erop zetten. Daarna nog even gekeken hoe Finn erbij stond en die was lekker aan het spelen met het los stuk ijs in zijn waterbak. Hij vermaakt zich wel volgens mij! Misschien ga ik vanavond nog even kijken. Blij dat de sneeuw weer weg is trouwens! Daardoor is wel alles nog zeiknat, maar dat geeft niet. Hij heeft lekker de ruimte in zijn paddock om zich uit te sloven, een waterbak en een bak waar hij hooi in krijgt. Zijn stal is ruim opgestrooid! Ziet er prettig uit. Ben benieuwd wat hij ervan denkt vanavond. Morgen gaan we de binnenbak maar eens inspecteren denk ik.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 15:41 



 
Profiel   

Ziet er mooi uit! Fijn dat hij al zo snel op zijn gemak is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 11:40 



 
Profiel   

Vanmorgen gelijk naar stal toe gegaan om te kijken hoe het ging! Gelijk ook even wat papiertjes uitgeprint met zijn naam erop, die heb ik op zijn voertonnen geplakt. Ook papiertjes met zijn dekens uitgeprint en in de kast geplakt, dan weet mijn bijrijder ook wat wat is :P Met een stift heb ik nog zijn naam op de bakjes geschreven. Toen ik aankwam op stal stond hij lekker in zijn paddock te scharrelen en te genieten van zijn hooi. Alsof hij er al jaren stond :') Hilarisch dat paard.

Mijn zadelkast ruimte! Het is hier zo ingedeeld, dat je de wand tegenover je stal kan gebruiken voor je spullen. Het dekenrek hoort er ook bij, daarvoor moet ik nog een krukje kopen. Het rek hangt namelijk op 2m50 hoogte _O-
[ img ]

Ik heb hem uit zijn paddock geplukt ("Baas, moet dit? Ik was hooi aan het eten" >;) ) en in de stalgang vastgeknoopt. Daar heeft hij een paar keer staan hinniken, want hij zag natuurlijk geen andere paarden maar hoorde wel van alles. Hij heeft ook echt een vreemd hinnikje haha, niet erg mannelijk. Uiteindelijk besloten om hem gewoon maar op te zadelen en mee te nemen de bak in. De binnenbak welteverstaan. Eerst aan de hand een rondje gelopen zodat hij even kon kijken. Daarna opgestapt en gaan rijden. En toen spotte hij zichzelf in de spiegel.. :wow: Hij vond zichzelf zooooo leuk om te zien, echt geweldig. Hij bleef maar kijken naar zichzelf. Aan de lange zijde hebben we ook nog een wand met ramen van de kantine en hij is net groot genoeg om over het randje naar binnen te kijken. Dat was ook erg leuk want daar liepen mensen :+

Overigens, ik had hem een hele week niet gereden of gelongeerd. Dus met gevaar voor eigen leven opgestapt! Nee zonder gekkigheid, opstappen en wegrijden :P Boeit hem allemaal niks haha

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 21:56 



 
Profiel   

Lekker ding in de spiegel <3 :):)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-19 13:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 9 [ 216 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen