Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:39

Gelukkig! De grens tussen niet kunnen en willen is inderdaad soms moeilijk te onderscheiden. Wel denk ik dat als hij zo'n moeite heeft met het halster (had mijn paard ook) dat alles wat daarna komt, dus als hij het halster om heeft, te maken heeft met niet kunnen. Halsteren gaat al over zijn grens, dat is al teveel. En dan komt de rest nog.

Ik kan je aanraden om ergens een cirkel uit te zetten, en daarin alles toen. Dus grondwerken, maar ook dingen als borstelen en bekappen. Creëer een duidelijke werk plek, waarin hij zich ook veilig kan voelen bij jou. En waarin je hem gemakkelijk even kan rondwerken tussendoor. Even de spanning laten afvloeien.

Grondwerken ben je bekend mee las ik toch? Het horsemanship idee, in welke vorm of onder welke naam dan ook?

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:34

DeMolenhoek schreef:
Ik snap wat je wil zeggen :) Zijn hoeven moesten echt dringend gedaan worden ivm inscheuren dus ik had weinig keus. Daarom had ik hem op voorhand al uit de weide gehaald om alles zo rustig mogelijk te laten verlopen en hem tijd te geven om alles te bekijken en te onderzoeken :) Ik vind het heel moeilijk om onderscheid te maken tussen hij die gewoon zegt: Nee, doe ik niet en wil ik niet. Of dat het komt vanuit angst. Want het is ook vaak genoeg van niet willen bij hem. Heel moeilijk om daar verschil in te zien.


Als ik dit lees en de reactie van Zorro, dan denk ik neem daar contact mee op.
Geeft mij een gevoel van met die tips daar kun je wat mee.
Heel veel succes met Pippin +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:42

Ja klopt, horsemanship, maar geen specifieke vorm of noemer. Overal geweest, diverse methodes gezien/geprobeerd en daaruit meerdere zaken gehaald waarbij ik mij goed voel. Tijdje les gegeven, juist bij mensen die problemen hadden met paarden met angsten zoals trailerangst, verkeersmak maken etc. Maar het is natuurlijk altijd makkelijker om te observeren dan het zelf te doen vind ik :)

Ik heb geen cirkel maar wel een klein stukje weiland afgezet waarin ik nu met hem oefen. :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:35

Pfoe voor dat tweede deel ga ik het over laten aan mensen met meer ervaring maar ik weet wel dat zowel Duke als Dexter ook niet mee lopen over wijziging in hoogte of terreinsoort. Als er iets anders is dan normaal kan ik doen wat ik wil maar zolang ik voor ze sta zullen ze niet mee gaan.

Ga ik er naast staan en neem ik ze met me mee i.p.v. ze te ‘leiden’ dan gaat het zonder problemen. Merk ik heel goed als ik gehaast ben, dat hebben ze niet graag haha. Als ik sneller ga dan zij en ze moeten ergens over/langs/door gaan ze gegarandeerd stil staan :+ en dan is het *anoek adem in, adem uit, achteruit, langs het hoofd en rustig vooruit* en dan een keer met mijn ogen draaien als ze dan wel lopen en dan is het ook weer klaar :')

Anoniem

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:45

Hahaha. Eigen willetjes :D Nu goed, de uitgang van de wei is hem nu niet onbekend dus ben nog aan het uitzoeken of het uittesten of ongemak is. Want met andere overgangen heeft hij geen probleem. Hij probeert ook nog altijd zijn moeder te dekken. Haar hebben wij ook nog altijd niet dragend gekregen dit jaar. Dierenarts gokt dat ze altijd weer hengstig komt bij thuis komt door Pippin zijn hengstengedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:16

Oh, al bijna een jaar dat ik hier nog heb gereageerd. :o

Ondertussen is Pippin flink gekalmeerd. Eigenlijk is hij echt een aangenaam paard geworden :) Hij heeft eventjes te koop gestaan maar de reactie’s die erop kwamen waren zo confronterend en belachelijk (ik kom er vanavond nog gratis achter of: Ik wil dat hij gekeurd wordt op jou kosten inclusief rontgen en dan kom ik er gratis achter, want ja, die benen of: Ik wil hem adopteren als ik hem mag zetten op een pension naar keuze en jij die kosten draagt.) dat hij er na een week alweer uit was.

Nou goed. Na een flinke groeischeut deze winter is hij begonnen met wat uit te zetten. Hij is nu groter als zijn moeder en die is 1.48. Papa is maar 1.43 dus heel benieuwd waar hij gaat eindigen :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:28

Hij is wel leuk aan het opdrogen nu zeg!
En moeders is opnieuw bevallen. En heeft erg weinig vertrouwen in jouw camera, aan haar oog te zien. :D
Hoe is het met zijn been nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:36

Zijn benen zijn eigenlijk perfect. Nog steeds wat moeilijk om zijn linkervoet op rust te zetten maar dat gaat blijven. Verder loopt hij als een normaal paard. Als je niet weet dat hij wat heeft gehad zie je het niet.

Hij zou super graag met zijn half zus willen spelen maar moeder wil nog niet. Hij is nu ook niet meer de lieveling en daar heeft hij nog wat moeite mee :')

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:44

O, dat klinkt goed! Misschien dan toch een vrij normale toekomst mogelijk voor hem.
Hij was voor jouw man als ik het me goed herinner toch?

Anoniem

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:52

Ja klopt :) Waarschijnlijk start ik volgend jaar met wat longewerk. Verwachting is dat wij er op zijn 5/6 wel eens kunnen opzitten. Het is een lange slungel dus hij gaat zijn tijd wel kunnen gebruiken. Wij zijn zeer benieuwd hoe de toekomst gaat gaan :)

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:06

Wat fijn dat het zo goed gaat met hem *\o/* +:)+
Longeer werk zou ik in zijn geval wel erg mee op passen.
Ook over een paar jaar.
Maar wat een fijne update _/-\o_ _/-\o_

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:18

Fijne update! Knap half zusje heeft hij!
Hopelijk blijft ie zo goed en kunnen jullie er uiteindelijk lekker op.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:02

Wauw wat een fijne update zeg! Wat ziet hij er goed uit! Blijven updaten zo nu en dan ;) Fijn dat je hem een beetje opvoeding hebt kunnen geven :D

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:47

Was dit topic uit het oog verloren... hoe gaat het nu met jullie?

Anoniem

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:43

Goed :D Zijn pees is nooit 100% gekomen. Hij kan bv zijn voet niet op rust zetten. In stap bengelt het tijdens het zweefmoment. Voor de rest loopt hij correct. Hij is ondertussen trotse grote broer. Lief dat je het vraagt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:48

Wat is hij mooi geworden! Laat de mensen lekker zeuren, hij is prachtig!

Anoniem

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:12

Oh enne, zijn moeder is 1.48, zijn vader 1.43 en hijzelf is bijna 1.60 en nog niet uitgegroeid := Hij is gewoon gigantisch.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:39

Wat een reus ja... heeft hij dat van zijn opa's of oma's?

Heb je een filmpje van de stap? Gewoon nieuwsgierigheid... over hoe dit nu uiteindelijk geworden is...

Anoniem

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:42

Nee, zit nergens in de familie. Zal van het goede leven zijn denk ik :D

Heb geen filmpje maar zal kijken of ik er eens 1 kan maken :) Ik heb vooral foto’s.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:29

Ooh hij is zo knap he! En zijn broertje of zusje ook!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:35

Wauw wat is hij knap geworden <3

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:24

Wauw!!
Wat is die knap uitgevallen!
Heb je topic toendestijds gevolgd, wat een schrik was het toen.
En wat zullen de toendestijds kopers een spijt hebben als ze hem zien, al was het volkomen begrijpelijk natuurlijk!

Wat een leuk dier!

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:41

Prachtig is hij geworden!
Hebben jullie bepaalde plannen met hem? Of mag hij niet bereden/betuigd worden gezien zijn pees?

Anoniem

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:43

We weten het eigenlijk nog niet. Hij mag belast worden, maar niet te zwaar. Dus een lichte menrit, een buitenrit etc moet allemaal wel lukken, maar bv echt gaan springen en crossen mag niet. Nou ja, mag niet... In principe hebben wij voor alles groen licht gekregen maar wij zien dat die pees echt niet zijn volle kracht heeft dus de vraag is in hoeverre je het moet willen natuurlijk. Mijn vriend wil er graag een wandelpaard van maken. Sowieso mag hij eerst nog even uitgroeien :)

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Sterke Pippin - Zelfs kapotte pezen krijgen hem niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:30

Verstandig gewoon kijken wat wel of niet kan... :) hij groeit in ieder geval uit tot een mooi dier :)