Shet draagt kerstcadeau's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Shet draagt kerstcadeau's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 10:03

Misschien een rare titel maar mijn dochter gaat als kerst elf met haar shetlander kerstcadeaus bij kinderen aan huis bezorgen. De shet wordt ook leuk "versierd". De cadeaus zetten de mensen buiten maar het is ook leuk als de shet wat pakjes kan dragen.

Nu dacht ik zelf om 2 rode kussen slopen aan elkaar te naaien en die dan als een soort van zadeltas te gebruiken. Of hebben jullie nog andere ideeën?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:04

Een longeersingel om en tussen de ringen door wat versiering hangen en aan de ringen een zak met cadeautjes?

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Shet draagt kerstcadeau's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:25

Ik zou een dekje nemen en daar de kussenslopen op naaien. DAn kun je de hele bovenkant aan het dekje naaien en heb je een grote stevige opening en is gewicht ook goed verdeeld. Ook hangt het mooi over de rug.

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Shet draagt kerstcadeau's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:29

ik heb zoiets ook ooit gedaan met de welsh van een stalgenoot ( en dan sint in plaats van kerst)
ik had zijn zadeltje opgelegd en daar een rode fleecedeken overheen. De kadootjes zaten in 2 grote zakken die met een touw aan elkaar gebonden waren. dat touw liep over het zadel heen zeg maar, waardoor de pony er geen last van had. (ik heb er geloof ik nog een foto van, maar die moet ik even opzoeken en ik weet ook niet heel zeker dat het daar goed op te zien is...)

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Shet draagt kerstcadeau's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:31

Of een ouderwetse vliegendeken, met van die grote gaten. Daar kun je dan kadootjes aan vast maken.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:41

ankep schreef:
ik heb zoiets ook ooit gedaan met de welsh van een stalgenoot ( en dan sint in plaats van kerst)
ik had zijn zadeltje opgelegd en daar een rode fleecedeken overheen. De kadootjes zaten in 2 grote zakken die met een touw aan elkaar gebonden waren. dat touw liep over het zadel heen zeg maar, waardoor de pony er geen last van had. (ik heb er geloof ik nog een foto van, maar die moet ik even opzoeken en ik weet ook niet heel zeker dat het daar goed op te zien is...)


Zo heb ik het ook een keer gedaan. Zadel voor goede drukverdeling en daar, in mijn geval manden, aanvast gemaakt. Ging prima, zadel gaf veel stabiliteit.

Anoniem

Re: Shet draagt kerstcadeau's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:02

Ik krijg hier precies het beeld van ezeltje strekje voor me :D

Maar ik zou ook zadelen en dan de kadootjes verdelen als gewicht.