Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 21 [ 510 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

 
Profiel   

Toch iets te veel grapjes gemaakt de vorige keer denk ik.. Mevrouw laat zich niet meer pakken in het land. :x

Onverwachts vrij vandaag en schitterend weer dus moeders opgetrommeld om mee te gaan, konden we een stuk wandelen onder het mom, je moet wat gezien hebben in je leven en je kunt niet vroeg genoeg beginnen enzo..
De wandeling is gelukt, zonder paarden ^)

Laten we het er op houden dat er nog wat werk aan zit. Gelukkig 4 dagen vrij dus het moet ergens dit weekend toch gaan lukken.


Groetjes van de truttebol!
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 13:51 



 
Profiel   

:') Oh jee, puberstreken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 14:39 



 
Profiel   

Ja echt hoor! En ze wéét gewoon dat ze er mee weg komt, 1 ik ben niet lang genoeg als ze haar hoofd als een giraffe de lucht in steekt en 2 ik kan haar niet klem zetten dus ze naait er gewoon tussen uit. Trut ^)

En die fjord staat dan op haar dooie akkertje te wachten tot er eindelijk wat gaat gebeuren, snapte er niks van toen ze weer los mocht :(:) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 17:49 



 
Profiel   

Tja een tuiger merrie met karakter O:).
Volgende keer netjes vragen of mevrouw aub mee wil het liefst in zevenvoud en drie maanden van tevoren aanvragend. Even serieus halster omlaten en met een touwtje eraan. Niet alleen benaderen want ze lacht je gillend uit. Neem snoepjes mee en beloon haar als ze komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 19:19 



 
Profiel   

Die halster blijft zeker weten om, touwtje hoeft niet. Zo schuw is ze ook weer niet en we hebben gelukkig vaker met dit bijltje gehakt. En touwtje gaat ze mee over de kop vrees ik, ze is wat klungelig en anders loopt er wel een schaap die er mee aan de haal gaat.. O:)

En die snoepjes komt ze wel halen en zelfs zonder snoep komt ze wel maar daar blijft het ook bij, als ze door heeft wat ik wil is ze weg :')

Morgen maar weer proberen, alleen. Dan heb ik tenminste alle tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 19:25 



 
Profiel   

Die schapen van jullie ook... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 20:34 



 
Profiel   

Oh wauw wat een leuk paardje zeg! Daar ga je veel plezier van hebben (en vast ook veel grijze haren :p ) maar dat is ze waard denk ik! Ik ga je volgen. En eens kijken of je nog steeds op IG actief bent :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 20:46 



 
Profiel   

Oh nee..een dame met een hele eigenwijze eigen wil }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 11:07 



 
Profiel   

Hahaha oh god oh god, karaktertje wel. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 11:11 



 
Profiel   

Het karaktertje begint te veranderen in een lange dunne slungel _O- Door drukte op het werk zelf een maar dagen niet geweest maar dit gaat wel heel hard :') Inclusief de plukken haar die er nog op zitten is ze met recht een naarling O:)

[ img ]

Het halsteren gaat zo niet lukken, die moet eerst tussen een paar hekken zodat ze weet dat ze niet meer achter uit kan want nu steekt ze me gewoon de middelvinger op :') Trut _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 16:07 



 
Profiel   

Wat een leuk ding om zo te zien, alleen wat is ze groot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 16:16 



 
Profiel   

Nou HEEL erg naarling vind ik d'r nou ook weer niet, ze is voor een slungel best wel knap!

Maar dat met dat halster is wel even poedersuiker zeg... Zie je dat nog goedkomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 16:45 



 
Profiel   

Ze is echt al groot, en dan is ze nog niet eens een jaar..

Jawel, dat komt wel weer. Maar dan moeten we even door de eerste keer heen. Ze hebben haar vlak voor de markt de oren uit geschoren en dat heeft ze als negatief gezien want ik mag haar hoofd ook niet aanraken als ze los staat. Dacht dat het wel los zou lopen maar ik moet er toch even wat aandacht aan schenken voor ze straks echt groot is en ik er niet meer bij kan als ze haar hoofd in de lucht steekt.

Even wat hekken van de koeien mee en dan het halster om, dan kan die mooi om blijven terwijl we met een 2de halster oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 17:13 



 
Profiel   

Oh fijn, kopschuw door uitgeschoren oren. :+ Snap ik ook wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 17:41 



 
Profiel   

Maar ze komt wel naar je toe toch? Is het dan niet een idee om een halstertouw om haar nek te doen zegmaar? Dan heb je het eerste stukje al en is het misschien makkelijker om haar mee te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 17:52 



 
Profiel   

Ze hebben er als ukkie van 4 maanden een halster omgeslingerd natuurlijk, oren uit geschoren, benen opgeschoren en 3de oor weg en ze hebben haar op de markt gegooid.

En hier heb ik het halster al snel af gedaan omdat ie al aardig krap aan het worden was en in de stal was ze wel te halsteren omdat ze toch geen kant op kon maar nu in het weiland heeft ze 2500 vierkante meter om weg te komen, waar ze dus gretig gebruik van maakt. :+

Touw rent ze ook voor weg, dat helpt niet. Die moet gewoon even met haar kont tegen een hek geparkeerd worden zodat ze niet verder achteruit kan en dan zit dat halster zo om. Maarja, dan moet ik wel even een weekend tijd hebben. Na werkdagen van 10 uur per dag heb ik daar geen puf meer voor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:01 



 
Profiel   

Oja, hier het voorbeeld waarom het niet altijd handig is dat je zo'n dood brave fjord hebt. Ze lopen altijd in de weg _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:37 



 
Profiel   

Ohh wat is ze mooi, 4 witte beentjes, staart omhoog en donkere manen. Alleen die achterhand :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:47 



 
Profiel   

Wat is er met haar achterhand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:56 



 
Profiel   

Froukje schreef
Wat is er met haar achterhand?

Beetje hoger dan haar voorhand, Groeistuipen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:57 



 
Profiel   

Ooh zo, ik schrok al dat er iets zou zijn wat ik gemist had := Ja ze is een beetje uit verhouding, maar met de snelheid die ze nu groeit duurt het vast niet lang voor dat weer recht getrokken is. Hoop ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:28 



 
Profiel   

Froukje schreef
Ooh zo, ik schrok al dat er iets zou zijn wat ik gemist had := Ja ze is een beetje uit verhouding, maar met de snelheid die ze nu groeit duurt het vast niet lang voor dat weer recht getrokken is. Hoop ik :+

Als ik zie wat niet zou kloppen zet ik dat niet openbaar maar in een pb ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:47 



 
Profiel   

Deze staat straks ook leuk voor de kar *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 22:14 



 
Profiel   

Wat een prachtige slungel. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 22:21 



 
Profiel   

Gelukkig droogt ze mooi op. De eerste dagen na de koop vond ik er maar weinig aan en had ik er weinig vertrouwen in dat het goed zou komen :=


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 22:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 21 [ 510 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen