[VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 10:36

De koeien hebben hun eigen privé zwembad nu.. Durf te wedden dat ze er languit in had gelegen als ze in die wei hadden gestaan. :j

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:18

Iets met zeepaard. Mocht dit ooit gebeuren mevrouw languit in een plas met een vette grijns en ontzettend vies lijf. Graag foto's :+

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 14:53

Dat sla ik liever over denk ik.. Als ik die foto's op Facebook soms zie, huilen! _O-

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 16:25

Volgens mij hebben we een bijzonder paard gekocht.. :')

Had de paarden allemaal een regendeken opgegooid omdat ze nergens goed kunnen schuilen door bomenkap en het toch wel heel vies weer is elke keer. Nine dus ook een dekentje op, helemaal prima en ze vond het ook allemaal wel best.

Kom ik net bij het land, Nine zonder deken >;) Eerste gedachte was 'oliebol, die vind ik in 100 stukjes terug'. Nine kwam uiterst vrolijk aangehuppeld dus wat er ook was gebeurd, die heeft er geen hinder van gehad. Gelukkig!
Goed, dan door naar de deken. Die lag ergens halverwege in het land, dichterbij gekomen leek ie nog best heel. Nog vreemder >;) Deken opgepakt en tot mijn verbazing zaten de voorsluitingen én de buiksingels ook nog gewoon vast en inderdaad, geen scheurtje te bekennen. Huh?! :wow: Hoe dan?!
Alleen de bilriemen waren los dus ik ga er dan maar van uit dat die clown de deken gewoon over haar hoofd heeft weten te trekken? Anders weet ik het ook niet.

Het is ook allemaal heel rustig gegaan want ik kan haar de deken ook gewoon weer opleggen terwijl ze los naast me staat dus het is niet dat het in paniek gebeurd is oid. Gelukkig maar dit beloofd nog wat voor de komende jaren _O-

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:35

Hihihhi, Houdini }>

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:14

Wat een bijzonder paard die Nine :+ :+
Maar waarschijnlijk wil ze hier mee zeggen dat ze geen deken nodig heeft :D :D .
Je bedoelt het natuurlijk goed, maar ik persoonlijk zou een 1 jarige nog geen deken opdoen.
Ze heeft een leren jas die lek vrij is :D :D . Het is meer een gevoel van ons dat
we ze een deken op willen doen.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:59

:= Houdini inderdaad....

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 13:40

silvia58 schreef:
Wat een bijzonder paard die Nine :+ :+
Maar waarschijnlijk wil ze hier mee zeggen dat ze geen deken nodig heeft :D :D .
Je bedoelt het natuurlijk goed, maar ik persoonlijk zou een 1 jarige nog geen deken opdoen.
Ze heeft een leren jas die lek vrij is :D :D . Het is meer een gevoel van ons dat
we ze een deken op willen doen.

Gelukkig zijn daar de meningen over verdeeld.

Er zijn er ook die van mening zijn dat je ze 3 jaar in de opfok moet gooien en vooral niet te veel aan moet zitten.

Ik leer ze liever zo vroeg mogelijk de gekste dingen. Word het alleen maar makkelijker van als ze straks groot en sterk is.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:52

gelukkig is je deken nog heel! Knap paardje!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:01

Ha ha ,ik heb er ook zo 1,je twijfelt echt aan jezelf als je het deken met alle sluitingen dicht terug vind.Vooral haar bucas deken krijgt ze zo uit. Zo doet ze ook altijd haar eigen peesbeschermers uit ,die pulkt ze aan de klittebanden los als ze staat te wachten.

Nu al een full halster maat.Ga je daar nog een halster voor kunnen krijgen als ze uit gegroeid is :oo

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 19:32

363 dagen geleden.. Een klein lelijk maar veel te lief ding <3 Waar blijft de tijd?
Afbeelding

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:36

*Nine-fan meldt zich officieel, na een jaar stille meelezer/volger geweest te zijn*
<3

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:29

Aaaaah wat een verschil als je dat zo naast elkaar zet inderdaad! :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 12:46

Dit jaar braaf geweest, geen extra vriendje voor Nine :=

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 15:42

Moddermonster!
Afbeelding
Afbeelding

Ik mag de schaar wel eens te voorschijn halen. Alleen maar knopen in haar manen en voorpluk :=

Kwamen de handelaar waar we jaar van gekocht hebben nog tegen op de markt vanmiddag. Die was toch wel benieuwd hoe ze uitgegroeid was. Leuk om te horen :D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:13

Haha ineens wordt ze verwilderd... :=
Wel leuk dat de handelaar ook benieuwd was!

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 16:39

De witte beentjes zijn verdwenen :')
Afbeelding

De laatste paar weken was het druk druk dus de paarden moesten zichzelf even vermaken. En dat heb ik geweten vandaag := Mevrouw verzette geen stap toen ik haar het halster om had _O-

Gelukkig heb ik meer overtuigingskracht dan Nine dus moest ze er toch aan geloven en dat deed ze allemaal hartstikke braaf.

Had voor Nine haar wandeling de Fjord nog even mee gepikt voor een rondje hobbelen en ook toen stond ze hartstikke netjes voor het draad te wachten tot we terug waren. Geen gevlieg of geschreeuw, top paard! +:)+

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:46

Wat een heerlijk topic! Ben er ineens ook instagrammer door geworden!
Jullie doen het supergoed! Ben helemaal fan van je aanpak! Prachtig paardje ook!

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 18:55

Volgers vinden wij leuk *\o/*

En eerlijk? Ik doe maar wat _O- En ik ben blij dat Nine het goed oppakt en er ook lol in heeft. Sommigen zullen dit topic al hoofd schuddend zitten te lezen; 'jaarlingen horen in de opfok en moet je 3 jaar lang afblijven.'
Maar ik vind het belangrijk dat ze alvast wat gezien hebben in hun leven voor ze onder het zadel/voor de kar gaan. Ik ben 9 van de 10x alleen, zeker als ik ze onder het zadel heb en dan wil ik me wel veilig voelen.

En het blijven paarden die altijd kunnen schrikken en bla bla. Ja, daar ben ik me zeker van bewust maar als ik ze daarin alvast een beetje kan helpen nu ze nog jong en onbezonnen zijn doe ik dat graag.

Gelukkig vind paardlief alles helemaal *\%/* Dus we gaan lekker verder en zien wel waar het schip strand. Of ze zet dit door en ze is echt een relaxed paard of ze ontploft nog een keer maar daar komen we dan wel achter :D

Edit: Had ik trouwens al verteld dat ze helemaal verliefd is op honden? Maakt niet uit wat voor hond ze vind ze allemaal leuk en het liefst rent ze er heel hard hinnikend op af. _O-

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:21

Nou ik heb liever een paardje dat al dingen kent op hun 3e...
Mijn opa deed ze ook op dag 1 al een veulenhalstertje om en leerde ze met zo'n buikband met de moeder meelopen enzo.
Dus vast of aan het halster kenden ze dan sowieso al als ie ze verkocht.

Prima om al vanaf dat ze heel klein zijn met ze te werken. Ze leren alleen wat trager als ze nog heel klein zijn.

Ik vind merries die met 3 van de opfok komen waar nooit wat mee gebeurd is echt levensgevaarlijk, die kun je soms nauwelijks inenten.

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:40

Precies! Jong geleerd is oud gedaan. Je wilt je zelf toch niet schamen als je paard de dierenarts het leven bijna uit het lijf schopt bij zoiets simpels als een enting.

En ik kan er altijd wel om lachen als de blikken van >;) :roll: veranderen in :wow: :oo als ze zien hoe makkelijk ze alles doet en oppakt en hoeveel lol ze er in heeft. _O-

Bij de wei die we huren staat een huisje die verhuurd word als vakantie huisje dus er staan geregeld mensen langs de kant te kijken als we bezig zijn. Vooral Duitsers kijken hoofdschuddend toe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 05:58

Mijn 2,5 jarige hengstje staat wel al vanf 1 jaar in de opfok en is doodbraaf. Dierenarts komt enten vanaf twee meter afstand en is verbaasd dat ie zo braaf is, zeker voor een hengst. Scheelt misschien wel dat ik tussen 7 mnd en een jaar alles al met hem gedaan heb, zelfs in het bos wandelen. Dan kent ie dat maar vast en kan ie nu lekker drie jaar kleuteren :D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:55

Denk dat dat wel verschil maakt inderdaad. :j

Als degene die de entingen komt zetten waardeer ik dat meestal wel. _O-

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG]Welkom Nine, ons Zuidlaardermarkt veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:11

ik heb ook een tuiger die duidelijk laat merken dat hij een deken overbodig vind..indd af zonder ook maar een haakje in de deken..of ( gebeurt vaker) in 1000 stukjes ;)

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 18:08

Ik heb iets gedaan waar ik misschien spijt van krijg _O-

Afbeelding

Maar ik kon echt helemaal niks meer met die lange verwilderde manen. Het was 1 grote knoop. En ik moet zeggen, zo verkeerd vind ik het haar tot nu toe niet staan. := En nee, ik kan niet recht knippen :') Gelukkig groeit het weer aan O:)

O en eindelijk met hulp en veeeeeel snoepjes kunnen meten, die meetstok is echt haar grote vijand :(:)

Maaaaar..

Ze tikt toch even mooi de 1.53 aan :D