Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Benji, van veulen tot volwassen Paint Horse

 
Profiel   

Hi bokkers
Ik ben sinds 10-06-2018 trotse eigenaresse van American Paint Horse veulen ''LC Tecum My Lucky Boy'', maar we noemen hem gewoon Benji en het leek mij een leuk idee om zijn ontwikkeling, groei, ups en downs bij te houden in een volgtopic.

3 dagen oud
[ img ]

Benji is geboren op 30-05-2018 en precies 1 week later stond ik verliefd in zijn stal. Ik was weer wat aan het rondkijken, omdat het toch wel weer begon te kriebelen na ruim een jaar paard loos te zijn. Ik ging er niet van uit dat ik ook werkelijk met een nieuw paardje naar huis zou gaan, maar kijken kon geen kwaad. Veel veulentjes bekeken, niets sprak mij écht aan. Tot ik de stal van dit veulen in liep en ik moest en zou hem hebben. Ik hoefde er niemand voor aan te kijken of te vragen: dit was hem.

The day we met
[ img ]

Benji stond nog bij zijn moeder op 2 uur en 20 minuten rijden bij mij vandaan maar dat mocht de pret niet drukken! Iedere Zondag reed ik die kant op om hem te zien groeien en iedere Zondag ging ik weer tevreden naar huis: wat is ie leuk.. Na een paar maanden kreeg ik zelfs een beetje het idee dat hij wel wist wie ik was.

[ img ]

Inmiddels staat Benji op de opfok en kan ik hem opzoeken wanneer ik wil. Hij is nu ruim 5 maanden oud en ontzettend relaxed, ook in de groep. Hij liep direct braaf mee aan het touw, staat vast alsof hij het al jaren doet, poetsen is relaxen en voor hoefjes geeft hij netjes. Tot nu toe zo heerlijk rustig en absoluut nergens van onder de indruk. Ik heb enorm veel zin in onze avonturen samen en neem jullie daar graag in mee!

Benji nu
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Pino96 op 02-11-18 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 21:07 



 
Profiel   

Benji <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 21:09 



 
Profiel   

Wat een leukerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 21:11 



 
Profiel   

Wat lief! Deze is bij mij in de straat geboren <3 als ik langs fiets sta ik altijd even stil om naar alle leuke veulentjes te kijken, stuk voor stuk leukies. Veel plezier en succes met hem! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 21:14 



 
Profiel   

Wat een leukerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 21:17 



 
Profiel   

Wat een lieverdje <3 Die naam past zo goed bij hem! Ik ga volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 21:20 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Dat je heel veel plezier en avonturen met hem mag gaan beleven ❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 23:47 



 
Profiel   

Wat een leukerd, ben jaloers! Ik ga volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-18 23:49 



 
Profiel   

Super leuk! Er zijn heel veel leuke veulentjes dit jaar, maar ik heb het gewoon gedaan dus: ook op Benji kan gestemd worden :D

[KS] Bokt hengstveulen verkiezing 2018: stemmen maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-18 15:40 



 
Profiel   

<3 <3
Benji doet het onwijs goed, hij is zo rustig in de groep en aan de hand.
Hij meet nu 1.25 op zijn schoft en is over iets meer dan een week 6 maanden oud!
Hij lijkt totaal zwart, maar op zijn buik zie je in het licht een bruinige gloed.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 10:51 



 
Profiel   

Heeee daar is Benji, wat leuk! Ik ben het blije baasje van zijn volle zusje uit 2017 ;) . Ik ga jullie volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 11:16 



 
Profiel   

Mac schreef
Heeee daar is Benji, wat leuk! Ik ben het blije baasje van zijn volle zusje uit 2017 ;) . Ik ga jullie volgen!

Wat leuk! Ik ben nu wel even nieuwsgierig hoe groot zijn volle zusje nu dan is? :D :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 13:31 



 
Profiel   

oooohh wat een leukerd! Ik ga Benji zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 15:05 



 
Profiel   

Gowlan schreef
Wat leuk! Ik ben nu wel even nieuwsgierig hoe groot zijn volle zusje nu dan is? :D :o

Ik heb haar niet officieel gemeten (kan ik 1 dezer dagen wel even doen) maar als ik haar vergelijk met de rest van de kudde dan zal ze nu rond de 1.50 zitten. Ze is van mei 2017. Ze gaat dus denk ik aardig aan de maat worden :-) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 18:20 



 
Profiel   

Mac schreef
Gowlan schreef
Wat leuk! Ik ben nu wel even nieuwsgierig hoe groot zijn volle zusje nu dan is? :D :o

Ik heb haar niet officieel gemeten (kan ik 1 dezer dagen wel even doen) maar als ik haar vergelijk met de rest van de kudde dan zal ze nu rond de 1.50 zitten. Ze is van mei 2017. Ze gaat dus denk ik aardig aan de maat worden :-) .

Wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 18:21 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Die gaan we volgen!!

Wat zijn je toekomstplannen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 18:24 



 
Profiel   

Leuk leuk! @Mac :D

@xDenies Ik was/ben totaal niet bekend met het ras en het western rijden.. Maar dat moet er nu wel een beetje van gaan komen hé, haha.
Ik wil hem volgend jaar graag aan de hand voor brengen op Futurity en vele onderdelen van het western gaan ontdekken.
Maar in eerste instantie heb ik een paardje gekocht om gewoon lekker mee bezig te zijn, tutten, buitenritjes, vakanties.. Ik heb niet persé wedstrijd ambities maar ik ben wel in voor uitdaging en fun, dus wie weet.. Ik ben zelf fan van het bitloos rijden maar ik zie dat je als je verder wil komen in de western sport, dat een (scharen)bit wel verplicht is als ik het goed heb gelezen(?) dus dat is wel een beetje buiten mijn comfortzone. We'll see..
Ik zat op je profiel te kijken en ik heb jouw paardje vaker voorbij zien komen, die kleur en dat kolletje vergeet je niet zomaar! Prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 22:33 



 
Profiel   

Wat een leuk sprekend hoofd heeft hij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 22:37 



 
Profiel   

Pino96 schreef
Leuk leuk! @Mac :D

@xDenies Ik was/ben totaal niet bekend met het ras en het western rijden.. Maar dat moet er nu wel een beetje van gaan komen hé, haha.
Ik wil hem volgend jaar graag aan de hand voor brengen op Futurity en vele onderdelen van het western gaan ontdekken.
Maar in eerste instantie heb ik een paardje gekocht om gewoon lekker mee bezig te zijn, tutten, buitenritjes, vakanties.. Ik heb niet persé wedstrijd ambities maar ik ben wel in voor uitdaging en fun, dus wie weet.. Ik ben zelf fan van het bitloos rijden maar ik zie dat je als je verder wil komen in de western sport, dat een (scharen)bit wel verplicht is als ik het goed heb gelezen(?) dus dat is wel een beetje buiten mijn comfortzone. We'll see..
Ik zat op je profiel te kijken en ik heb jouw paardje vaker voorbij zien komen, die kleur en dat kolletje vergeet je niet zomaar! Prachtig



Wat een lief compliment, dankjewel <3 Ik zeg altijd, ik heb een hele dure boscrosspony ;) Ook gekocht met het idee dan kan/ga ik fanatiek western rijden en ook wedstrijden. Maar is er nog steeds niet van gekomen. Wel het western rijden maar dat deed ik al. Ze is momenteel 8 jaar. En inderdaad, qua kleur helemaal niet apart maar ze valt wel op!
Wij genieten vooral, en dat is toch het allerbelangrijkste. Alles wat er bij komt is mooi meegenomen! ;)

Wat betreft het bitloze rijden weet ik niet. Ik weet wel dat in Amerika er wel een hoop wordt gedaan gewoon in de pleasure zie je het wel veel.

Leuk om te zien dat je dus wel wilt gaan western rijden. 'Moet' eigenlijk ook wel met een amerikaanse heh :P Ik ben heel benieuwd hoe jullie gaan groeien!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 22:51 



 
Profiel   

Wat een leukie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 23:16 



 
Profiel   

@xDenies Inderdaad, hier is plezier hebben ook het aller belangrijkst! Ik ben ook zooo benieuwd naar hoe we gaan groeien en welke kant we op gaan slaan. In de westerntak beginnen we allebei helemaal op 0. Ik heb zelfs nog nooit een stap op een paint/quarter gezet. :+

Hier niet echt boeiende updates (gelukkig), hij groeit goed. Volgens mijn meetstok is er in 2 weken tijd weer 3 cm bij gekomen. Dat betekend dat hij op 6 maanden oud nu 128 cm hoog is. Buikje lijkt wat minder bol (wel nogsteeds prima volgens mij) maar dat kan natuurlijk ook door de groei speurtjes komen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-18 19:03 



 
Profiel   

De eerste ontmoeting met mijn andere trouwe viervoeter. Lucy vond het maar niets, Benji vond het alles.
[ img ]

En ja.. Hij rolt graag in plassen, mijn borstels deden niet veel meer :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 17:00 



 
Profiel   

Wat is hij knap he! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 16:34 



 
Profiel   

Morgen is Benji alweer 8 maandjes *\o/*

Wat doet hij het goed, en wat is ie leuk. Hij is wel echt de grenzen aan het opzoeken nu, ook de mensen die de veulens buiten zetten hebben dat door. Gelukkig zien ze het nu aankomen en kunnen ze het voor zijn.

Er zit ook wel een hele ondeugende blik op af en toe, dat maakt hem juist zo leuk.

[ img ]

[ img ]

Hoe ik hem bijna altijd aantref..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 19:33 



 
Profiel   

Inmiddels is Benji verhuist naar zijn nieuwe stekkie, er werd goed voor hem gezorgd maar hij had het écht niet meer naar zijn zin in de groepsstal. Ze zaten constant achter hem aan en dan probeerde hij heel sneu tussen het tralies door te stappen. Ook in de paddock was het alleen maar proberen weg te komen. Sinds het in de stal onrustig werd, was hij in de hand ook een bonk spanning en veel bijten. Dus, ik heb hem opgepakt en weer ik ben weer terug gegaan naar wat ik altijd al heb gedaan: 24/7 buiten. Hij staat nu op een paddock paradise en we lopen zo het bos in. Na 1 dag was hij alweer de oude: geen gebijt, gedram en geen paniekerige blik meer in zijn ogen.

Ik tref hem nogsteeds bijna altijd zo aan:
[ img ]

Uhhh.. Benji?
[ img ]

Mam nog heeeel even..
[ img ]

Deze relatie loopt nog wat moeizaam
[ img ]

Groeien doet ie wel goed! Hij meet nu 1.39
[ img ]

<3
[ img ]

Volgende week Donderdag gaat hij naar de kliniek voor zijn castratie. Spannend! Het stond al op de planning voor dit voorjaar, en gisteren zit ik nog blij te vertellen dat hij geen hengsten gedrag vertoond.. Komt vandaag zijn slang eruit en slaat hij hem tegen zijn buik aan op het moment dat er een merrie langsloopt. Ook heeft hij mij twee maal geprobeerd te bespringen, ik was flabbergasted: vorige week was het nog een brave baby. :')
Maar dat maakt dus dat ik nog meer achter mijn castratie-plan sta.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 17:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen