Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Benji, van veulen tot volwassen Paint Horse

 
Profiel   

Tijd voor een update!

Niet heel veel bijzonders te melden, we maken veel km's door de bossen. Hij is nog steeds super braaf. Laatst weer een rondje van 2 uur gemaakt. Ik had gedacht dat het hebben en bezig zijn met zo'n jong dier veel meer uitdaging zou zijn. Maar niet te vroeg juichen... Of ik heb gewoon écht heel veel geluk. <3

[ img ]

[ img ]

Hij mag dit jaar de kerstboom uitkiezen :')
[ img ]

Ik zit eraan te denken om een paarden-tas te halen, niet te zwaar beladen maar voor een flesje water of wat luzerne voor hem voor onderweg. Lijkt me een leuke wen-oefening voor hem.

Over wennen gesproken..
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 11:29 



 
Profiel   

Die laatste foto :')
Wat een heerlijk koel ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 11:31 



 
Profiel   

Wat een leuke koele kikker. Vind hem een mooi hoofdje hebben. Leuk om hem zien te veranderen en ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 11:40 



 
Profiel   

Oh geweldig om te zien!
Wat issie knap <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 11:46 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Het is echt een ontzettend gezellig en meedenkend dier. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 13:17 



 
Profiel   

Wandelen, wandelen, wandelen..

Prachtig die herfstkleuren.. <3
[ img ]

Dit wordt de kerstboom dit jaar
[ img ]

[ img ]

Schapen!!! :wow:
[ img ]

Hij doet het dus heel braaf. Ik kan zonder druk op het touw van snelheid veranderen, alleen draven vind ie nog lastig maar dat hebben we ook niet geoefend. Hij loopt de hele wandeling voorop zonder problemen, als ik stil sta staat hij ook direct stil. Als hij iets spannend vind maak ik contact en kauwt hij vrij snel af en lijkt het ook over. Ik wist niet dat zoiets zó gemakkelijk kon gaan.

Wel is hij - als zijn spanning dan toch oploopt - een beetje baldadig.. Het paardje dat ook met ons mee was raakte over de zeik, is nog een jong ding en net verhuisd. Ik merkte vrij weinig aan Benji (liep gewoon relaxed naast mij, los touwtje) maar dan komt er voor mij geheel onverwachts toch een sprong uit en wijken zijn benen bewust uit richting mij. Ik zou het absoluut niet agressief noemen, maar wanneer hij dan ontploft lijkt hij het wel af te willen reageren. Daarna is hij ook direct weer rustig. Moeilijk te lezen, ik ben me me maar extra verdiepen in de ''calming signals'', want ik moét het ergens zien aankomen, ik wil hem graag helpen, maar ik mis dus blijkbaar toch wat signalen.. He jammer, dus tóch werk aan de winkel. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 14:56 



 
Profiel   

Heerlijk heh, dat wandelen :) Ik heb ook zoveel kilometers met mijn merrie toentertijd afgelegd er naast. Kreeg er vaak grappige opmerkingen over haha. We deden alles, stappen - draven en in galop aan de hand (man wat ene conditie). En ook dat baldadige gedrag, gewoon corrigeren en niet teveel aandacht er aan besteden. Soms is ook niet alles te voorkomen hoor, het is een jong dier :D

Grappig zo'n brede look a like erachter haha :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 15:14 



 
Profiel   

Echt heerlijk, vanaf hoe oud had jij je merrie? Ik heb het al eens gezegd volgens mij, dat ik haar echt gaaf vind.
Ik krijg Benji aan de hand nog niet zo goed in draf, maar nadat ik vorige week Donderdag weer een mini-les grondwerk heb gehad, snap ik waarom. Confronterend, maar leerzaam haha. En wat je zegt klopt: ik moet dus ook mijn ruimte nog meer afbakenen. Werk aan de winkel, maar super leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 10:00 



 
Profiel   

Pino96 schreef
Echt heerlijk, vanaf hoe oud had jij je merrie? Ik heb het al eens gezegd volgens mij, dat ik haar echt gaaf vind.
Ik krijg Benji aan de hand nog niet zo goed in draf, maar nadat ik vorige week Donderdag weer een mini-les grondwerk heb gehad, snap ik waarom. Confronterend, maar leerzaam haha. En wat je zegt klopt: ik moet dus ook mijn ruimte nog meer afbakenen. Werk aan de winkel, maar super leuk!


Ik heb Beeb vanaf dat ze een maand oud was. Ik ken haar al sinds een week of 3 oud. Pas toen ze ongeveer een half jaar was heb ik officieel t koopcontract getekend maar daarvoor mocht ik alles al doen. Dus dat zijn gewoon leuke processen. Het is zo genieten om je uk van jongs af aan mee te maken. Je leert echt met elkaar mee, dus dat gaat bij jullie ook wel goed komen. Baby is ondertussen 9 jaar ;)

Over een paar jaar kijk je hier genietend op terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:41 



 
Profiel   

Wat gaaf @xDenies, die naam er dan ook bij, wat schattig. Galop aan de hand vind ik wel erg stoer, weet niet of ik zo hard kan hoor haha. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 14:11 



 
Profiel   

Vandaag een klein uurtje gewandeld, weer heel braaf. Kwamen onderweg stalgenootjes met paarden tegen, hij maakt er geen probleem van om met mij mee te gaan ipv met hen. Heeft een hoofdwond opgelopen die ik nu al een paar dagen verzorg, gaat eindelijk de goede kant op.

Ga vanaf nu de routes proberen bij te houden. Altijd leuk.
[ img ]

[ img ]

Genezende, het is ook zo’n lomperd met zijn hoofd *zucht* Gelukkig laat hij zich super braaf verzorgen. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 14:17 



 
Profiel   

Wat een knapperd is Benji zeg! En mooie omgeving staan jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 14:49 



 
Profiel   

Dank je wel! En dat staan we zeker, bij de Loonse en Drunense duinen, echt ideaal :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 18:04 



 
Profiel   

Weer heerlijk gewandeld, een uurtje. Bij het oversteken richting het bos stond ik iets te dichtbij de weg toen er een vrachtwagen langs kwam. Dit met de gedachte ''ik zou wel een stapje naar achter kunnen, maar ach joh, hij schrikt toch nooit en staat rustig''. Niet dus, hij bleef inderdaad braaf staan maar op het laatste moment, toen de vrachtwagen bijna voorbij was toch geschrokken. Linksom richting mij gedraaid, bam, mijn hoofd was op de verkeerde plek, op het verkeerde moment. Nu dus een lichte hersenschudding en zie op schermen nog wat dubbel, eigen schuld.

Daarna nog wel genoten en de eerste langere stukjes draf aan de hand gehad. Nog geen schoonheidsprijs want hij komt steeds in mijn ruimte (zoekt nog veel steun), maar wel weer heel braaf.

[ img ]
[ img ]

En een filmpje
https://youtu.be/_cPQ9B4eUhQ

Nu even de sterretjes voor mijn ogen uitzitten, morgen wordt hij geënt dus aan het eind van de week maar weer aan de slag met wat personal space oefeningetjes zodat het in de draf wat fijner wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 12:33 



 
Profiel   

Oei een hersenschudding, dat is niet fijn. Heel veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 12:52 



 
Profiel   

Met mij gaat het alweer beter, gelukkig.

<3 Moeilijk weg gaan zo
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 20:35 



 
Profiel   

Ik volg ook, wat een leuk dier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 21:21 



 
Profiel   

Smelt <3
Wanneer je 5 dagen niet bent geweest en meneer is na 1 keer roepen op grote afstand wakker en blij.
https://youtu.be/K6A2FQRdfaU

Na de poetsbeurt moest de slaap wel weer herpakt worden.. Ben er bij gaan zitten tot hij weer wakker was.
Geluid aan :o
https://youtu.be/z1_siDuguJ8

Vanmiddag hebben we een lesje grondwerk, wish us luck! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 11:11 



 
Profiel   

Wat een poepie is het <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 12:38 



 
Profiel   

Weer lekker rondje gewandeld vandaag <3 [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 18:41 



 
Profiel   

Kijk die oogjes dan.. hij vind het wandelen prachtig!


Vandaag was het echt waardeloos weer. Toch weer even leuk contact gehad in de bak. Voedsel weigeren en uit mijn ruimte blijven, wat drafjes gedaan..

[ img ]

Begonnen met een zandtest. Nu dag 2. Iedere dag wel een beetje zand in de vingers van de handschoen.
Een beetje een raar beeld, maar goed:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 21:57 



 
Profiel   

Vandaag weer een heerlijke dag. Eerst even in de bak de regels door genomen :+ wat volg en afstand oefeningen voor vertrek. Deed hij weer heel goed.

[ img ]

Daarna een top wandeling gemaakt, zo braaf! Helemaal in de wolken.

[ img ]

[ img ]

En in de wei met vriendjes mag uiteraard lekker gek worden gedaan. 8-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 20:28 



 
Profiel   

<3 <3 Super gaaf dier!! En echt leuk wat je allemaal met hem doet _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 20:43 



 
Profiel   

Nogsteeds veel aan de wandel! Probeer de km’s op te schroeven.

[ img ]

[ img ]

En de eerste keer naar de tandarts is een feit. Het (wat moeizaam) doorkomen van een kies zorgt voor een bult op zijn kaak. De DA heeft hem een handje kunnen helpen door wat weg te vijlen maar de rest moet hij toch echt zelf gaan doen.

[ img ]

En weer heerlijk kunnen oefenen met van alles en nog wat. Genieten <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Inmiddels een schofthoogte van 1.49 en bijna 1 jaar en 8 maanden oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:17 



 
Profiel   

Ohh, wat een geweldig leuk dierr! <3 Ik volg mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen