Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 143 [ 3556 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 143  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

 
Profiel   

Zo vaak wilde ik reageren in onderstaand topic:

[PP] Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Ik moest me inhouden... ^)

*\o/* *\o/* *\o/*
Het heeft even geduurd, maar 2018 loopt nu toch echt op z'n endje.

En wachten wordt beloond, mei 2019 staat op de planning als de maand dat het écht gaat gebeuren! Mijn allerliefste quartermeisje Haidas Magic Joy gaat onder het zadel!

Wie zit er nog meer op het puntje van zijn stoel de klok vooruit te kijken? Met andere woorden: wie gaat er beleren in 2019?

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 16:07 



 
Profiel   

Ik kom meelezen maar begin denk ik volgende winter pas met longeren en het jaar erna met inrijden. Maar ideeën opdoen is nooit verkeerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 18:55 



 
Profiel   

Ik kom ook meelezen....

Gentle staat nu nog lekker op de wei maar ben aan het bedenken om hem mss toch wat eerder naar huis te halen dan eerst de bedoeling was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:07 



 
Profiel   

ik ben beter in meelezen dan mee praten, maar misschien kom ik af en toe ook wat delen. ik heb een 4,5 jarige ijslander die ik ergens in de zomer wil gaan beleren. ze kent al longeren, bit en zadel, maar ik wil er nog niet op. eerst ga ik verder met conditie opbouwen dmv wandelen en handpaardrijden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:11 



 
Profiel   

Meld me ook alvast.
Geen idee of we haar volgend jaar onder het zadel gaan oppakken. Is net hoe ze dan is.
Maar als we het wel doen is het hooguit een maandje om de basis erin te rijden en dan minimaal nog een half jaar weer alles overdenken op de weide.

Momenteel is ze echt een slungel

Foto's van vandaag, even benen strekken ( oke oké moeders liep met ons op de weg)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:12 



 
Profiel   

Ik volg ook mee! Einde van het zomerseizoen volgend jaar haal ik Liv uit de opfok en gaan we beleren :) Kijk er zo naar uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:16 



 
Profiel   

Mijne wordt in februari drie, de zomer gaan we wel beginnen met longeren en het zadeltje erop maar rijden zal wel wat later worden, daar hebben we geen haast mee.
Eerst maar afwachten of hij weer tanden terug krijgt! _O-

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:27 



 
Profiel   

Ik meld mij ook :D
Kentucky mag aan de bak, dit jaar al wel wat begonnen met longeren maar volgend jaar gaat het zadel erop.
Ze is nu 3,5 rond de 1,70 al dus we doen lekker rustig aan.
Foto’s komen er nog aan :) op werktablet lukt dat niet echt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:33 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:41 



 
Profiel   

[ img ]
wil ook graag meepraten lezen de mijne wordt in mei 4 jaar. en gaat in juni op training. daarna kan ik dan met haar beginnen. ze is wel al zadelmak gemaakt dit jaar en kent de ruiter. nu vooral veel aan het rusten en groeien we doen wel nog wat grondwerk en longeren anders wordt ze echt te vervelend.hier de grijze baby prinses hier was 2.5 jaar ondertussen veel veranderd maar geen recente foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:43 



 
Profiel   

Ik meld mij ook met Falco.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 19:58 



 
Profiel   

Ik meld mij ook alvast.
Ga beginnen met een tuiger merrie, die is nu 3.5 jaar.
Ze is sinds kort beleerd voor de wagen.
Maar ze gaat verder als rijpaard, we hebben net gisteren er even een zadel op gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:01 



 
Profiel   

Ik meld me ook. Ik denk dat ik er volgend jaar zomer wel eens een keer opzit. Echt rijden zal het nog niet worden, maar ik wil graag de bekende baby’s volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:07 



 
Profiel   

Leuk jongens! Ik ben benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:09 



 
Profiel   

ik volg mee ! de mijne is al deels beleerd/getraind. maar het echte werk is pas 2019

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:42 



 
Profiel   

Ik meld me ook aan :D

Ik zou Sydney eerst weg brengen om zadelmak gemaakt te worden maar heb besloten om dit zelf in kleine stapjes te doen met begeleiding :))

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:51 



 
Profiel   

wauw wat een mooi kleur heel speciaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:22 



 
Profiel   

Hier als het meezit mijn eigen paard beleren in 2019. Elano zal dan 4 jaar jong zijn. Ik begin pas als het warm en droog is, vanwegen mijn heupen. Ga vanwegen mijn heupen ook beginnen met een barebackpad en rond 5 jaar eventueel kijken voor een (boomloos)zadel. Ook afhankelijk hoeveel ik zou kunnen rijden (zonder pijn).
Heb er al 1 keer (nouja, eigenlijk 2 keer.. Meneer besloot te gaan liggen en rollen dus kon vervolgens nog een keer opstappen :')) opgezeten. Hij vond het allemaal prima en dood normaal dat ik op zijn rug zat. Stapte ook rustig weg met zijn oren naar voren.

Ik ben trouwens nog wel eens een schijterd. Zeker zonder cap. Maar op mijn eigen onbeleerde knol durf ik 'zomaar even' op te stappen.. Zonder cap nog wel. En ook nog zonder dat iemand hem vast houdt. Iets met ik doe het niet zoals het hoort. Doe alsof het normaal is en het is normaal, volgens Elano.. :+

[ img ]

Elano is mijn eerste eigen paard. Heb hem al vanaf dat hij anderhalf is en alles zelf aangeleerd. Nog nooit een paard beleerd, maar tot nu toe gaat het super. Heb in totaal 3 lesjes gevolgd. 1 Vrijheidsdressuur lesje en 2 lesjes voor bevestiging of alles nog goed ging en paar tips te kunnen krijgen, altijd handig. Met rijden wil ik denk ik wel meer les. Is nogal ehm.. Tijdje terug dat ik 'echt' reed (als in, aan mijn houding werken e.d.). Ik zie het positief in en kijk vooral uit naar onze eerste strandrit en alle andere mooie buitenritten! <3
Op het moment maken we vooral kilometers met wandelen, gaan we af en toe met de fiets en ik wil 1 keer per week grondwerken in de bak of roundpen. Gaat tot nu toe super.
[ img ]

Ik weet niet of ik héél actief zal posten, maar dat zie ik in die tijd wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:40 



 
Profiel   

Ik meld me ook! In mei heb ik een Akhal Teke merrie, Aliaa, gekocht en die is nu ongeveer 3.5 jaar. Het bit,zadel en longeren kent ze al min of meer. Vanaf volgend jaar wil ik af en toe al eens op haar stappen. Het is niet de bedoeling dat we echt al intensief gaan rijden volgend jaar.
De bedoeling is om zelf met haar aan de slag te gaan, met begeleiding uiteraard. :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:42 



 
Profiel   

Tof Puppy1128! Ik heb tot nu toe ook alles zelf gedaan. Gaaf is dat he? Joy zal wel door iemand anders zadelmak gemaakt gaan worden denk ik. Maar ik breng haar niet weg. Wil er helemaal bij blijven.

Wat een knapperd Retjethorse!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:47 



 
Profiel   

Ik meld mij om mee te lezen en ideeën op te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:50 



 
Profiel   

Ik kom ook meedoen, met mijn 5 jarige Shire (nu nog hengst) Duke.
Duke is een jaar terug zadelmak gemaakt en betuigd, heeft wat bandjes gesleept, maar nog niet voor de kar gestaan. Daarna is er een jaar weinig met hem gedaan en in de nazomer is hij weer eens opgepakt voor de verkoop. Zo heb ik hem gekocht... hij is dus al zadelmak, maar zeker nog niet doorgereden. Hij mist een stuur, mist balans, mist bespiering en heeft totaal ontspanning onder het zadel.

Nu hij van mij is heb ik geen haast om hem weer te rijden, we werken veel op de grond, longeren met dubbele lijnen, veel balkjes werk, leiderschap bevestigen. Begin volgende maand zouden we onze eerste rijles hebben, maar ik heb besloten hem toch te castreren, dus nu is de eerste rijles verplaatst naar begin volgend jaar. Omdat het 16 jaar geleden is dat ik een paard ingereden/ doorgereden heb, wil ik dat nu alleen onder begeleiding doen.

Vandaag grondwerkles gehad... hij is zo knap he!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 22:14 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen! Waarschijnlijk post ik niet heel actief haha (iig niet voor eind van de zomer). Mijn zelfgefokte merrie ga ik na de zomer mee beginnen dan is ze 3.5. Afhankelijk van hoe braaf ze is ga ik zelf beleren of breng ik haar een maandje weg (voorwerk, dus longeren ed doe ik sowieso zelf). [ img ]
Op de foto is ze anderhalf, heb even geen goede recente foto :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 13:08 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook. Weet nog niet hoe het precies allemaal gaat lopen, maar ik denk dat ik mijn jonkie in 2019 ook zadelmak ga maken. Afhankelijk van hoe hij het doet natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 13:13 



 
Profiel   

Oeh mag ik me melden! Heb ook een tijdje in het 2018 topic meegepraat maar door een ongelukje voor de wagen kunnen we weer vanaf 0 beginnen. Ze heeft er al ongeveeer 10 keer voor gestaan maar we beginnen weer vanaf 0 om het vertrouwen op te bouwen. Eind maart/begin april krijgt ze eerst haar veulentje als alles goed gaat. En dan hoop ik haar daarna op te kunnen bouwen <3 Kan eigenlijk niet wachten tot weer met haar te rijden.

Dame in kwestie, 4.5 jarige welsh sectie A. Rillerig type dus dat proberen we te verbeteren.
[ img ]

De vorige keer heb ik haar allen beleerd, dat ging eigenlijk super. Maar omdat ze nu het vertrouwen wat kwijt is ben ik wel van plan om nu met hulp te werken. er zijn verschillende mensen die me wel willen helpen om lina weer te laten wennen aan de wagen en geluiden etc. dus ik heb er weer vertrouwen in <3 Het doel is toch wel om haar eind 2019 ontspannen voor de wagen te hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 143 [ 3556 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 143  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen