Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:32

Fransje, Malik is in het verkeer net zo!
Niet snel onder de indruk, is makkelijk maar dat levert ook 'problemen' op met het werk.
Maar het is ook een beetje uitzoeken hoe je het aan moet pakken vind ik, hij is meestal erg meewerkend maar moet extra geattendeerd worden anders reageert hij niet, is soms ook wat lauwtjes en soms heeft hij ergens een beetje schijt aan..:D
Hij is wel ook onvoorzichtig, kreeg vandaag bijna weer een kopstoot. :roll:
Toevallig liepen we terug van de wei vanavond en liet ik hem expres oversteken bij een wit vlak, hij ging er aan ruiken maar liep er ondertussen gewoon over.
Mijn vorige paard sprong erover. _O-
Maar ik merk wel dat als hij weet waar hij op moet letten, hij het wel doet, het moet soms ff tot hem doordringen met die botte kop. :')
Maar als hij dingen eng vindt, dan went het snel, hij is wel kijkerig maar daar blijft het bij, kijken maar niet weglopen.
Met lopen gaat ook stukken beter, eigenlijk bijna perfect! +:)+

fransje23

Berichten: 15383
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:47

Joya kan ook gewoon niet meewerken en in het protest gaan. Wordt beter in het oplossen daarvan maar het was wel echt even zoeken naar de juiste manier. Haar bijnaam is tijdens de lessen "de prinses" omdat ze erg boos kan worden als je haar iets vraagt waar niet van gediend is.

Nu een eerlijk lang weekend voor de boeg om wat met de paarden te gaan doen! Weersvoorspelling is ook super!

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:12

Ja heeerlijk dat weer!
Joya is natuurlijk ook een merrie! :D
Malik is nooit boos maar ik merk wel dat hij af en toe even herinnerd moet worden aan zijn plaats.
Ik zie dat ook bij de paarden, hij staat tweede in rang maar is dan af en toe brutaal tegen de leider.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:13

Hihi die joep :))

Fransje, wat heerlijk dat relaxte!!
Raika reageerd tot nu toe ook niet heftig, ze vind wel veel eng maar ze kent ook weinig dus dat is logisch. Ze kruipt alleen graag bijna in mijn nek als ze iets eng vind en dat is niet zo handig := hihi

Kleine update over het zadel; donderdag komt de zadelmaker toch iets aanmeten. En hopelijk kunnen we een passend leenzadel vinden. Het is even puzzelen omdat ik nog niet kan proefrijden, maar ik ben al lang blij dat het wel mogelijk is om aan te meten en wat keren aan te laten passen als haar spieropbouw veranderd enzo :j :D

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:18

Hoi allemaal!

Wat een lekker weertje!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat een heerlijke foto's zie ik weer voorbij komen.
Even snel tussen mijn werk door wil ik toch even een foto'tje posten naar aanleiding van gisteren.

Ik dacht gisteren voor het eerst in de buiten bak te gaan rijden.. en dat heb ik geweten :roll:
Ik ben namelijk voor het aller eerst van Akyra afgevallen..
Ik stapte netjes op (er reden nog 2 andere paarden) en ik begon letterlijk een bommetje onder me te voelen.
Maar goed... ik natuurlijk niet toegeven.. en 3, 2, 1 en daar gingen we!
Bokkend door de buiten bak.. Heb het niet lang uitgezeten en ben ook bont en blauw.. %)
maar hey... dat hoort erbij zeg ik altijd maar. :')
Verder niks fysieks eraan overgehouden op blauwe plekken na.

Daarna paard gepakt die werd tegengehouden door de andere en naar de binnen bak gegaan.

Iemand die stond te kijken met haar Fjord die ging met me mee naar de binnen bak om mij een beetje te ondersteunen.. Was natuurlijk verschrikkelijk geschrokken.
Meteen weer in de binnen bak opgestapt en er was niks meer aan de hand..

Wel weer super trots.. we hebben het goed afgesloten, dus hopen op geen strijd de volgende keer.

Afbeelding

*de cap had ik even afgedaan voor de foto en ligt voor me :o

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:13

Wat een boel brave paardjes met het zeil. Hier gelukkig ook een paard wat relatief goed reageert op het zeil.

Retjehorse: Wat een super mooie barebackpad :9 *D Heel erg jaloers!

MF: Oewhhh ik vind het hoofdstel fantastisch goed staan bij Malik!! Heeel gaaf kleurtje!
Druk stukje langs de weg waar je langs moet. Snap dat je dan een braaf paard naast je wil hebben wandelen haha. Hoop dat hij beter gaat reageren op dit hoofdstelletje.

Isabel: Haha geweldige fotos van joep!

Fransje: Herkenbaar, heb dat met Flynn ook. Flynn moet wat dat betreft ook echt uitgedaagd blijven worden, anders gaat hij zich meer bezig houden met de rest om hem heen omdat hij gewoon niet onder de indruk is.

Flynn is buiten ook eigenlijk helemaal niet onder de indruk. Het enige moment waar ik even dacht "oke, dit was het dan....." was toen er een enorme tractor passeerde met een enorme aanhanger met een hoop herrie, op een halve meter afstand met 45 KM p/u terwijl ik net een erf op liep om ruimte te maken voor de beste man. Toen raakte hij echt in paniek en wilde het op een rennen zetten. Kwam overeind en draaide een kwartslag waardoor ik bijna zijn hoeven in mijn gezicht had. Kon hem gelukkig houden en was om de hoek van stal. In het ergste geval was die losgerukt en naar stal gerend (100m max).
Maar de keren er na waren tractoren ook totaal geen probleem...

Juul: Volgens mij ken ik jou :') volgens mij hebben wij op de zelfde mb. schoo gezeten.
Balen dat je vliegles hebt gehad! Heb je achteraf ook kunnen achterhalen waar het vandaag kwam dit gedrag?
Gelukkig valt de schade mee en hebben jullie goed afgerond!

Ik heb mijn laptop toch maar eens laten maken na 1,5 jaar te hebben liggen verstoffen in de kast.. Zo leuk, kom nu allemaal foto's van Flynn tegen toen hij nog zo'n kleine uk was...

Sorry spam.... <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:52

Paint_Girl schreef:
Juul: Volgens mij ken ik jou :') volgens mij hebben wij op de zelfde mb. schoo gezeten.
Balen dat je vliegles hebt gehad! Heb je achteraf ook kunnen achterhalen waar het vandaag kwam dit gedrag?
Gelukkig valt de schade mee en hebben jullie goed afgerond!


Ja, het gedrag kwam van help onbekend.. andere paardjes draven, ik wil ook en toen BOOM :')

Welke school heb je gezeten?
Ben nu wel benieuwd.. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:02

Paint_Girl schreef:
Ik heb mijn laptop toch maar eens laten maken na 1,5 jaar te hebben liggen verstoffen in de kast.. Zo leuk, kom nu allemaal foto's van Flynn tegen toen hij nog zo'n kleine uk was...

Sorry spam.... <3 <3 <3 <3

[ [url=m/eoCMDD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JUeV8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d1NMVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh wat schattig! <3

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:42

Juulxx schreef:
Welke school heb je gezeten?
Ben nu wel benieuwd.. :D


Je hebt PB ;)

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:43

Granoek schreef:
Paint_Girl schreef:
Ik heb mijn laptop toch maar eens laten maken na 1,5 jaar te hebben liggen verstoffen in de kast.. Zo leuk, kom nu allemaal foto's van Flynn tegen toen hij nog zo'n kleine uk was...

Sorry spam.... <3 <3 <3 <3

[ [url=m/eoCMDD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JUeV8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d1NMVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh wat schattig! <3


Ja he <3 <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 17:49

Ahhh! <3 Hij lijkt echtwel op Jax! Verechil is wel dat Jax al stuk is. Amper 3 en een gat in zijn pees. |o

Morgen morgen morgen! :):) *\o/*

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:33

Juulxx: Oh jee... :') Gelukkig valt de schade al met al nog mee. :D
Fijn dat jullie toch goed kunnen afsluiten hebben, dat is toch belangrijk. :j

Paint_Girl: Flynn is knap! <3 Normaal ben ik niet zo'n fan van vosjes, maar van de jouwe wel! :D

Gimme_Joy: Oeh, morgen zitten op Joy! Break a leg (niet letterlijk he :') ). *\o/*

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:39

Retjethorse: hihi dank je, ik ook :D

GJ: heel veel plezier en succes en vergeet niet te genieten!!

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:37

Oh gaaf zeg gimme_joy!!! Ik hoop dat je vannacht een beetje kan slapen ;) veel plezier alvast en hopelijk zien we de foto’s morgen langskomen :D

Juulxx oeps zandruiter geworden.. ik hoop dat de blauwe plekken meevallen

WAt een knappe baby foto’s van Flynn, vooral zijn fleemfoto <3

Granoek hoe gaat het met jouw ukkie?

Vandaag Mattie lekker in de sop gezet, hij was not amused, en ging zelfs met volle geweld hangen :( ik was echt boos om zijn aanstelleritus en gaf hem een klap op zijn kont met de slang.. ineens kon hij wel stilstaan :Y) hopelijk onthoudt hij dit voor de volgende keer! Misschien moet ik wat vaker strenger zijn }>
Na het wassen heeft hij zichzelf lekker droog gerend/gebokt.. Haha het is toch ook zon lekker ding!
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:52

Ooowh Juul dat was ff schrikken!
Gelukkig goed afgelopen en kon je daarna toch weer rustig opstappen.
Goed gedaan!

Paint_Girl, wat lief kleine Flynn, stevige billen ook al!
Bij Malik is het ook meestal na één keer iets gezien te hebben wel klaar.
Gelukkig heeft Flynn het bij één actie gehouden, al was het wel gelijk een spannende. :')
Malik gaat trouwens nu stukken beter, hij had denk ik een uitprobeermomentje..dus ik loop nog steeds met touwhalster en hij is hartstikke braaf!

Gimme_Joy, veel plezier morgen! *\o/*

Mattie heeft lekker een schoonheidsbehandeling gehad. :D
Hij moest daarna even de spanning kwijt, heerlijk he dat weer, wassen, op de wei, het kan allemaal!
Blijft altijd weer even de balans opmaken hè, soms zoete woordjes en soms weer wat strenger.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 23:26

sumic schreef:
-...-
Granoek hoe gaat het met jouw ukkie?

Vandaag Mattie lekker in de sop gezet, hij was not amused, en ging zelfs met volle geweld hangen :( ik was echt boos om zijn aanstelleritus en gaf hem een klap op zijn kont met de slang.. ineens kon hij wel stilstaan :Y) hopelijk onthoudt hij dit voor de volgende keer! Misschien moet ik wat vaker strenger zijn }>
Na het wassen heeft hij zichzelf lekker droog gerend/gebokt.. Haha het is toch ook zon lekker ding!
[ [url=m/sQEW33.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/baDjLR.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/psEVED.jpg]Afbeelding[/url] ]

Damnnn die tweede hahaha :D

Met Duke gaat het goed! Die heeft vooral veel vrij nu, ik ben een midweek met de oudste naar zee geweest en hij leek me niet echt gemist te hebben toen ik terug kwam :')

Afbeelding

Rond en gezond!
En de andere ook :+

Afbeelding

Binnenkort komt ie naar huis, voor zolang ik de weien nog kan gebruiken (ze zijn verkocht na 2020) en aangezien ik die wei dan toch kwijt ben mag die helemaal kapot gelopen, dus ik ga de kleine wei (er is een kleinere en een hele grote wei, de kleine gebruik ik als soort van paddock zeg maar) omtoveren tot longeercirkel oid, ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen maar dat loopt wel los :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 23:41

Dankjullie!! <3

Ik ga morgenmiddag even alles rustig terug lezen en reageren.

Net de "taart" gemaakt voor Joy. 4 beschuitjes verkruimeld en een appel erdoor geraspt. Morgen gaan daar nog appel- en wortelschijfjes op. Ik kwam recepten tegen met ik weet niet hoeveel slobber, haver en biks := . Dat krijgt Joy allemaal niet, dus dit is de Sonja Bakker variant :') . Hopelijk wordt de bodem niet te droog, maar ik ga ervan uit dat dit gewoon kan :D

Uiteraard ga ik zoregn voor beeldmateriaal! *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:11

Ja goed dat je om het beeldmateriaal denkt, zo'n mijlpaal moet je wel nog 100x bekijken! :))
Haha Sonja Bakker taart! :D

Fijn dat Duke gewoon rustig was toen zijn mattie op vakantie was!
Mooie foto op het strand, was het leuk?

Hier gaat ook alles lekker, met dit weer is het leven mooi! :))

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:12

Gimme_Joy schreef:
Dankjullie!! <3

Ik ga morgenmiddag even alles rustig terug lezen en reageren.

Net de "taart" gemaakt voor Joy. 4 beschuitjes verkruimeld en een appel erdoor geraspt. Morgen gaan daar nog appel- en wortelschijfjes op. Ik kwam recepten tegen met ik weet niet hoeveel slobber, haver en biks := . Dat krijgt Joy allemaal niet, dus dit is de Sonja Bakker variant :') . Hopelijk wordt de bodem niet te droog, maar ik ga ervan uit dat dit gewoon kan :D

Uiteraard ga ik zoregn voor beeldmateriaal! *\o/*

Ik maak ook altijd taarten :D Met appelschijven en wortelslierten en wat ik maar kan bedenken hahaha, vind het ook gewoon leuk om te maken :')

Zee was heel leuk ja! Hadden geluk met het weer :D Wel druk op het strand maar brave paardjes dus super fijn geweest allemaal

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 16:08

ROZE WOLK ROZE WOLK ROZE WOLK

:):) :# :):)

WAAAAAAA!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Erop, stappen én draven!!! Wát een gevoel!! Zo vertrouwd en zo stabiel!!!

Afbeelding
Afbeelding

Maamdag weer! En dan galop erbij. Ik wilde er niet meer af :+ <3

En dat op haar derde verjaardag! Y)(^)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zweef nog even door! :D {:}

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:03

Granoek: leuke foto’s!
Eerste strandervaring bij ons was helaas niet zo goed haha. Dus voordat het fout ging zijn we omgekeerd. Was enorm veel wind, druk met hardlopers en dat was allemaal veel te eng nog voor hem.
Dus hoop toch binnenkort ook weer een keer te proberen.

Sumic: wow! Die 2e foto! Hoop niet dat ie zo doet als je er straks op gaat haha!

Miranda; fijn dat je al verschil merkt bin malik!


GJ:
Gefeliciteerd met je knappe joy!!! *\o/* Y)(^)

En gefeliciteerd met jullie nieuwe mijlpaal!!! Wat een fantastisch gevoel moet dat zijn! <3

Hele leuke foto’s en lekkere taart! :wow:
Spoiler:
ik heb ooit als tip meegekregen wortels niet op deze manier in plakjes te snijden maar in lange smalle plakjes, hier kunnen ze makkelijk in stikken. Precies de maat en vorm van luchtpijp..

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:19

Wat fijn zeg! Gefeliciteerd!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 19:19

Ze vond de taart heerlijk! :D En je hebt gelijk. Deze stukjes waren alleen heel dun. Maar normaal maak ik langwerpige stukjes idd!

Dankje Isabel_k!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:41

sumic: Soms is een opvoedende tik wel op zijn plaats. :+
Ik vind het vooral verbazend dat Mattie niet gerold heeft na het wassen! :wow:

Granoek: Heerlijk genieten aan zee! Die foto is echt prachtig! <3

MirandaFuego: Die foto rechts boven, waarom ben ik niet verbaasd over Malik zijn clown gedrag? :D

Gimme_Joy: Fantastisch zeg dat je de eerste keer echt zitten al kan stappen en draven! *\o/* En maandag al galop! :wow:
Gefeliciteerd met de verjaardag! Joy zal vast heel blij geweest zijn met de taart. :D

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:50

Dubbel gefeliciteerd!! *\o/*
Kijk 'r nou braaf zijn! :))

Retjet, Malik oefent voor als mijn dochter misschien eens gaat trouwen, dan kan hij de sleep dragen! O:)