Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:08

Malik is goed bezig, nog een beetje oefening en het is perfect! :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:09

Dan wel afwachten of hij niet moet moet poepen walking down the aisle.. :P

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:18

Ik heb vandaag gefietst met Joep. Ook leuk om te doen. Ging verbazend goed. Geen gezeik gewoon lopen. _O-

En hij heeft manen. *-:)

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:54

Vooral de groene manen zijn goed gegroeid! *\o/*
Fietsen is leuk hè, ze reageren daar heel goed op, alsof ze naast een ander paard lopen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:36

MirandaFuego schreef:
Dan wel afwachten of hij niet moet moet poepen walking down the aisle.. :P
Daar moet je ook op trainen he! :roll:

Super dat het fietsen met Joep heel goed ging! :D Het is inderdaad heel leuk om te doen als ze meewerken! _O- >;)

Ik ben 4 keer met Aliaa gaan fietsen en dit ging heel goed, de voorlaatste keer begon ze zelfs mooi haar hals te laten zakken tijdens het draven. Maar de laatste keer was het plots gedaan met netjes naast de fiets mee te lopen en is ze een aantal keer op de fiets gesprongen (iets wat ze normaal nooit doet, ook niet wanneer ik met haar ga wandelen). Vandaag stond ze op mijn eigen weide in plaats van die op stal en ik ben er met de fiets naartoe gegaan, met als doel haar netjes te laten meelopen terwijl ik naast de fiets stap. Hoewel het een kort stukje stappen is (nauwelijks 10 minuten) is ze zonder reden 3x bovenop mijn fiets gesprongen. -O- Nek erop, hoofd wegdraaien en ik had niets meer te zeggen. Wijken voor druk, grondwerk, achterwaarts,... was allemaal geen optie meer, alle knopjes waren weg en ze liep me gewoon omver. Heeft iemand hier tips voor? Dit heeft ze namelijk nog nooit gedaan, niet aan de hand en ook niet aan de fiets. := Ik had al een zweepje meegenomen en wandel met touwhalster en leadrope.
Wanneer ik mijn tempo aanpaste, vertraagde of versnelde Aliaa netjes mee met mij, zonder dat ik iets moest zeggen of doen. Sommige stukken gingen echt prima en liep ze met voldoende afstand naast de fiets.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:43

Misschien kun je achterop gaan zitten als iemand anders fietst, dan heb je je handen vrij en kun je direct reageren met het zweepje.
Het is wel het handigst als je weet waarom, is ze gewoon brutaal, wordt ze overenthousiast of wil ze vluchten..
Het kan ook ff een fase zijn, dat je even pauze neemt en dan pas weer gaat oefenen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:05

Isabel, dat groen staat goed ! 8-)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:11

Vanavond nog een stukje gewandeld.
Hij is helemaal braaf. :))

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:14

MirandaFuego schreef:
Misschien kun je achterop gaan zitten als iemand anders fietst, dan heb je je handen vrij en kun je direct reageren met het zweepje.
Het is wel het handigst als je weet waarom, is ze gewoon brutaal, wordt ze overenthousiast of wil ze vluchten..
Het kan ook ff een fase zijn, dat je even pauze neemt en dan pas weer gaat oefenen.
Ik vrees juist dat het momenteel te gevaarlijk is om met twee op een fiets te gaan zitten en Aliaa erbij. Als ze dan op de fiets springt... :=
Dat is mijn probleem wat, ik weet niet goed waarom ze het doet. Overenthousiast is het zeker niet, brutaal? Pubergedrag? Of is het echte angst? Maar verder komt ze totaal niet bang over, normaal gaat ze blazen, dit was niet het geval. Kijkerig was ze op die punten wel, maar normaal is ze nooit extreem kijkerig op wandeling.

Momenteel weet ik niet goed wat ik ermee aan moet. Aan de ene kant denk ik oefenen tot ze het normaal doet. Maar langs de andere kant is het niet slecht om het een tijdje te laten rusten.

Vanavond heb ik kort nog wat grondwerk gedaan, en dit ging wel prima. :roll:

Super dat Malik braaf was tijdens het wandelen! Het is alsof ie weet wat er hem anders te wachten staat. :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:19

Wat fijn Miranda!

En groen staat zeker goed. :)) Helaas minder in combinatie met een zilveren/oranje eczeemdeken. Een beetje een gekke eppie idee. _O-

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:33

Retjethorse schreef:
MirandaFuego schreef:
Misschien kun je achterop gaan zitten als iemand anders fietst, dan heb je je handen vrij en kun je direct reageren met het zweepje.
Het is wel het handigst als je weet waarom, is ze gewoon brutaal, wordt ze overenthousiast of wil ze vluchten..
Het kan ook ff een fase zijn, dat je even pauze neemt en dan pas weer gaat oefenen.
Ik vrees juist dat het momenteel te gevaarlijk is om met twee op een fiets te gaan zitten en Aliaa erbij. Als ze dan op de fiets springt... :=
Dat is mijn probleem wat, ik weet niet goed waarom ze het doet. Overenthousiast is het zeker niet, brutaal? Pubergedrag? Of is het echte angst? Maar verder komt ze totaal niet bang over, normaal gaat ze blazen, dit was niet het geval. Kijkerig was ze op die punten wel, maar normaal is ze nooit extreem kijkerig op wandeling.

Momenteel weet ik niet goed wat ik ermee aan moet. Aan de ene kant denk ik oefenen tot ze het normaal doet. Maar langs de andere kant is het niet slecht om het een tijdje te laten rusten.

Vanavond heb ik kort nog wat grondwerk gedaan, en dit ging wel prima. :roll:

Super dat Malik braaf was tijdens het wandelen! Het is alsof ie weet wat er hem anders te wachten staat. :D

Ik dacht als je zelf achterop met twee benen aan de kant van haar gaat zitten en de zweep ertussen, en dan zorgt dat ze niet te dicht bij de fiets komt.
Maar ik denk dat het wel handig kan zijn om even te wachten en kijken hoe het met wandelen verder gaat, dan later nog weer een keer oppakken, misschien is er dan niks meer aan de hand.

Ja ik heb wel even met Malik gesproken natuurlijk over de sancties die volgen als hij zich niet gedraagt! ~~}>

Isabel, beetje wortelidee die kleuren! _O-

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:41

Heel veel bijgelezen! Nogal druk gehad met Paas-activiteiten enzo maar ben weer bij nu :)

Ik zag een heel jonge Flynn, een schone Mattie (die hoog kan bokken..) een Dupe die eten belangrijker vindt dan een vriend die terug komt van een midweek weg.
Malik die wederom een grappenmaker Is!

Joy met haar mens voor het eerst op haar rug! *\o/*

Joep met een groene toupet :D

Leuke foto's! :j

Wat betreft het fietsen heb ik geen tips. Heb wel vaak paard naast de fiets mee gehad maar nooit dit probleem ervaren. Misschien is het gewoon een puberfase en gaat het straks ineens weer goed?!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:47

Mijn moeder noemt hem "Saturday night fever" :D
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 22:50

_O- _O- _O-

He's working it <<)

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:51

Flitsend! 8-)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:56

Vorig jaar had ik een keurige bruine deken. _O-

Maar ik ben wel van de flitsende kleuren. <<) Tegenwoordig hebben we ook een oranje touwhalster. Voor mijn fjord ben ik dan weer meer dan de 'aarde' kleuren. :o

Joep heeft ook een lila sterrendeken, een paarse zebra deken en gaat zo maar verder. Beetje gay is okay? ~~}>

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:01

Een beetje kleur vind ik ook wel leuk!

Ik had altijd een rood hoofdstel, en borsttuig, op mijn vorige paarden. Op Joya staat dit niet zo mooi..
Daarbij een Spaanse schimmel met rood tuig..vooral in december.. :=

Momenteel vind ik haar kleur sowieso lastig om iets fel gekleurds bij te vinden.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:01

Retjethorse, ik zou zelf eerst weer een stuk gaan wandelen aan de hand, zonder fiets. Eens kijken hoe hij/zij daar nu op reageert.

Als dat goed gaat zou ik op het erf fietsen met je paard ernaast. Als dat goed gaat weer op straat proberen

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:37

Hahahaha Isabel, jouw moeder _O-

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:11

Hippe vogel die Joep. 8-) :D

Nu ik Malik aan het opbouwen ben op de wei komt er verder niet veel van trainen, maar natuurlijk wel langs de weg. :))
Met dit mooie weer veel motors ook, en jonkies op scooters die ook op het fietspad zijn, meestal vliegen ze snel de weg op als ze ons zien, ik zit er niet echt op te wachten dat ze van achter keihard langs scheuren. :x
Dat is wel lastig omdat ze zo snel dichterbij komen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:39

MirandaFuego schreef:
Ik dacht als je zelf achterop met twee benen aan de kant van haar gaat zitten en de zweep ertussen, en dan zorgt dat ze niet te dicht bij de fiets komt.
Maar ik denk dat het wel handig kan zijn om even te wachten en kijken hoe het met wandelen verder gaat, dan later nog weer een keer oppakken, misschien is er dan niks meer aan de hand.

Ja ik heb wel even met Malik gesproken natuurlijk over de sancties die volgen als hij zich niet gedraagt! ~~}>
-
De twee benen aan dezelfde kant is misschien wel veiliger ja. :)) Moet ik alsnog een slachtoffer vinden dat met mij wilt gaan fietsen. :')

Nou, van mij mag je altijd eens met Aliaa komen praten over sancties. _O-

fransje23 schreef:
Wat betreft het fietsen heb ik geen tips. Heb wel vaak paard naast de fiets mee gehad maar nooit dit probleem ervaren. Misschien is het gewoon een puberfase en gaat het straks ineens weer goed?!
Ik hoop het, want ik vind het echt een fijne manier om beweging te geven, zeker nu onze bak permanent zwaar ligt.

Isabel_k schreef:
Mijn moeder noemt hem "Saturday night fever" :D
[ [url=m/H0boHO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Omg... :') Nou je ziet in elk geval meteen welke Joep is. :#

Remark schreef:
Retjethorse, ik zou zelf eerst weer een stuk gaan wandelen aan de hand, zonder fiets. Eens kijken hoe hij/zij daar nu op reageert.

Als dat goed gaat zou ik op het erf fietsen met je paard ernaast. Als dat goed gaat weer op straat proberen
Dat is voorlopig het plan, terug van 0 beginnen met wandelen aan de hand, zonder fiets. Eens kijken of ze dat gedrag dan nog vertoont. Later kan ik eventueel iemand meevragen met de fiets en dat ik tussen Aliaa en de fiets loop.
Op het erf fietsen kan ik jammer genoeg niet, daar is geen ruimte voor. :(

MirandaFuego schreef:
Hippe vogel die Joep. 8-) :D

Nu ik Malik aan het opbouwen ben op de wei komt er verder niet veel van trainen, maar natuurlijk wel langs de weg. :))
Met dit mooie weer veel motors ook, en jonkies op scooters die ook op het fietspad zijn, meestal vliegen ze snel de weg op als ze ons zien, ik zit er niet echt op te wachten dat ze van achter keihard langs scheuren. :x
Dat is wel lastig omdat ze zo snel dichterbij komen.
Nee daar zit je absoluut niet op te wachten. := Veel rekening houden met de paarden doen ze vaak niet. :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:51

Wil er niemand alvast met je mee fietsen terwijl je wandelt? Voor de gewenning oid.
Is misschien al gezegd :+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:22

Dat kan wel, mijn moeder heeft me al gezegd dat ik niet meer alleen met Aliaa mag gaan fietsen. :+ Maar dan moet mams ook tijd hebben om mee te gaan. :D Meestal ben ik alleen. :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:43

Ja ik ken het probleem, ik ben ook altijd alleen. Rare werktijden en altijd vrij als de rest moet werken :/
Als ik nieuwe dingen wil proberen moet ik wachten tot mijn vriend vakantie heeft haha.
Zo zijn we al een jaar Ben aan het beleren maar ja... :') Dan heeft hij vakantie en doen we echt veel en zie je vooruitgang, en dan is de vakantie voorbij en knipper je met je ogen en ben je ineens maanden later en geen stap vooruit hahaha

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:59

Het voordeel is dat de avonden ook lang zijn.
Mijn man gaat ook mee na zijn werk, maar hij is soms ook heel laat.
Nu Malik braver is kan mijn dochter wel mee want anders kan ik hem niet op de wei zetten.
Maar het is maar tijdelijk, het is wel de bedoeling dat ik straks alleen kan. :')