Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 139 van de 143 [ 3556 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

 
Profiel   

Nee ik vond het toen nog te vroeg :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 08:04 



 
Profiel   

Granoek schreef
Nee ik vond het toen nog te vroeg :+


Haha geen probleem, dan wacht ik rustig af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 09:47 



 
Profiel   

Nou waar ik over spreek was september _O-
Misschien kan ie nu wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 10:20 



 
Profiel   

Les in lange lijnen is echt top hoor, zou ik zeker doen.

Wat een leuke foto jodym! Je past prima op je paard. Lucht op he? En fijn dat het zweepje gewerkt heeft. Ik kreeg trouwens een goeie tip van mijn instructrice. Misschien kennen jullie het al of heb ik het al verteld. Maar ze raadde mij dus aan om elke keer als ik mijn zweepje gebruik, bijv om een grotere voorwaartse reactie te krijgen, direct daarna de overgang/tempowisseling nog een keer te doen zonder zweepje. Het is dan natuurlijk de bedoeling dat de reactie hetzelfde is en dat je het zweepje dus uiteindelijk niet meer nodig hebt daarvoor.

Wij hebben zaterdag een bosrit gemaakt met de buurvrouw (leuke meid die de paarden aan huis heeft en naast mijn stal woont). Ging super goed. Ze kwam wel echt hyper van het vrachtwagentje. Dat ging gelukkig snel over toen we gingen rijden.

En gister zijn we naar het strand geweest met mijn ouders! Echt super leuk.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 11:40 



 
Profiel   

Remark schreef
Wat een leuke foto jodym! Je past prima op je paard. Lucht op he? En fijn dat het zweepje gewerkt heeft.


Het lucht ontzettend op dat ik er gewoon goed op pas. Pfoeh wel even zitten knijpen omdat ie maar niet de lucht in ging. Nu helemaal happy. <3
Bedankt voor de tip!

Wauw supergaaf op het strand!

Malik koliek! Das schrikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 20:34 



 
Profiel   

Het was gelukkig lichte koliek, maar je weet nooit hoe het verder gaat, koliek is wel altijd eng.

Je past er idd makkelijk op, hij heeft best lange benen ook. :j

Remark, lekker op pad geweest, weer wat goede ervaringen erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:00 



 
Profiel   

Afgelopen zaterdag met Lucy de NH cup gereden .

We hadden flink geoefend met trailerladen en dit was dan gelukkig ook geen probleem .
Daar aangekomen had ik het super idee om haar in de trailer op te zadelen .. een verademing , wat een rust !

Toen helaas een verkeerde inschatting gemaakt met losrijden qua tijd .. veel te kort ( wilde 15 min , maar mocht maar 7 ) volgende keer kan dit wel 20 min zijn ..

Wat resulteerde in een wilde merrie hahaha ze was echt net een formule 1 auto hahaha ..
Dus niet laten zien wat we kunnen .. voor de stap een 7,5 en verder alles een 7 .. erg jammer dat waren vorige maand allemaal 8en ..

Maar we hebben een hoop geleerd , een stuk vertrouwen en een positieve ervaring op de trailer .
Op naar de volgende keer .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 09:03 



 
Profiel   

Jammer van het korte losrijden, maar klinkt voor de rest als een heel goede ervaring idd! En fijn dat het trailerladen zo goed ging *\o/*

En die cijfers vallen niet tegen als je met zo'n 'wilde' merrie zat :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 11:49 



 
Profiel   

Nou zevens lijken mij toch goed.. :D
Allemaal goede ervaringen opgedaan, ik zeg win win. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:26 



 
Profiel   

Hahaha is ook zeker waar hoor , 7 zijn zeker goed :D zeker na wat en hoe we het hebben laten zien :')

We gaan rustig doortrainen en hopen dat de rust er een beetje in gaat komen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 12:50 



 
Profiel   

[ img ]

Wat mist er op deze foto? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 13:41 



 
Profiel   

Zonde Moniek! Maar wel weer een ervaring rijker. Ik vindt dat altijd zo banketstaaf he, dat als het programma inloopt, je maar gewoon eerder moet starten. Zeker met jonge paarden heb je niet echt de mogelijkheid om te vroeg op je paard te gaan zitten, want dan zijn ze alweer moe zodra je de ring in mag.

Een bit gimme_joy! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 13:54 



 
Profiel   

Remark door voor de koelkast! +:)+

Ik wil bitloos wat vaker gaan oppakken nu de eerste keer gelijk al zo goed ging. Wel nig afwisselen met bit, om ook het finetunen te kunnen doen bij nieuwe dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 14:30 



 
Profiel   

Gaaf zo’n bitloos hoofdstel!

Wil zelf ook af en toe eens bitloos gaan rijden. Voor de afwisseling

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 16:22 



 
Profiel   

Stomme vraag misschien maar mijn merrie is net uit de opfok op stal gekomen zeg maar.
Hangt heel erg aan de andere merrie uit haar oude groepje. Zo erg dat als ze uit het zicht is en ze naar elkaar gaan roepen en je haar terug uit je ruimte zet ze rustig omhoog komt etc.
Ook met het uitmesten als haar vriendin even naast haar staat en daarna weer in haar eigen stal word gezet (schuin aan de overkant van mijn merrie haar box) dat ze mijn merrie haar box gewoon een kwartiertje dicht moeten doen omdat ze eruit zou durven klimmen...
Van de week geprobeerd ze naast elkaar in de paddock te zetten. Helaas na 15 min stonden ze weer bij elkaar...
Tips om het op te lossen? Hebben die van jullie dat ook gehad? Betert dat met de tijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 16:27 



 
Profiel   

Wij hebben ook twee merries die zo ontzettend aan elkaar hangen dat je ze niet fatsoenlijk naar stal kon brengen vanuit de paddock. Die hebben we gewoon helemaal uit elkaar gehaald. Wel bij beide een ander paard bijgezet en dat heeft ze allebei zoveel rustiger gemaakt. In geval van nood zetten we ze soms even bij elkaar (als 1 paddock niet begaanbaar is oid), maar dan merken we dat gelijk in hun gedrag. Dus mijn enige tip is ze gewoon helemaal van elkaar scheiden en het gedrag voor nu even negeren, dat wordt vanzelf wel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 16:31 



 
Profiel   

goldenarrow schreef
Wij hebben ook twee merries die zo ontzettend aan elkaar hangen dat je ze niet fatsoenlijk naar stal kon brengen vanuit de paddock. Die hebben we gewoon helemaal uit elkaar gehaald. Wel bij beide een ander paard bijgezet en dat heeft ze allebei zoveel rustiger gemaakt. In geval van nood zetten we ze soms even bij elkaar (als 1 paddock niet begaanbaar is oid), maar dan merken we dat gelijk in hun gedrag. Dus mijn enige tip is ze gewoon helemaal van elkaar scheiden en het gedrag voor nu even negeren, dat wordt vanzelf wel beter.


Over ongv 2 maanden komt ze helemaal naar huis dus dan ben ik van het probleem af. Maar zou het liever op de opfok oplossen. Ben bang dat ze anders wel weer een nieuw slachtoffer vind en het zich dan gaat herhalen.
Immers kan het niet zo zijn dat als ik iets vraag en ze perse naar een ander paard wil dat ze dan maar door je heen wil/gaat steigeren.

Maar misschien wil ik teveel hoor. Als ze elkaar niet horen/missen is er namelijk niets aan de hand. Hoofd ze keurig afstand en staat gewoon stil als ik dat vraag.
Dus ze weet het wel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 16:36 



 
Profiel   

Lekker bezig gimme_joy en jodym! In ben pro bitloos haha. Wij rijden altijd bitloos. Ik dacht als ik het nou vanaf het begin zonder bit doe, weet ze niet beter. Soms voel ik mij echt een geitenwollensokkenpersoon, maar toch denk ik dat ik mijn paard een hoop plezier ermee doe.

Lastig phuddle! Inderdaad helemaal uit elkaar halen werkt het beste. Overigens zou ik er niet direct vanuit gaan dat ze dan een nieuw slachtoffer zoekt. De mijne plakte enorm aan haar buurman. Die is toen naar een andere stal verhuisd en daarna is er eigenlijk geen nieuw slachtoffer voor in de plaats gekomen (ondanks dat ze regelmatig met andere paarden samen staat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 21:42 



 
Profiel   

Super Gimme_Joy zonder bit!
Malik gaat ook zonder, dan zien we wel.

Phuddle, het kan ook gewoon wennen zijn, kuddegedrag is heel sterk dus verandering is voor zo'n jong paard best heftig.
Het is denk ik best veel gevraagd, meestal lossen deze dingen zich op na wat tijd.
En als ze over twee maanden weg gaat is het probleem sowieso opgelost.

Vandaag Malik weer rondgeslingerd.. :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 22:04 



 
Profiel   

Klopt hoor, over 2 maanden is het sws opgelost met deze match. Echter komt ze dan ook weer met 2 op de paddock en ben ik bang dat ze dan weer gaat plakken.
Zou het voor haar ook fijn vinden als ze leert dat ze zich daar niet zo druk over hoeft te maken.
Maar igg bedankt voor het meedenken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 09:29 



 
Profiel   

Dat hoeft dus niet per se. Mijn merrie plakt totaal niet aan het paard waar ze nu mee staat. Ja, tuurlijk staan ze weleens te kroelen, maar als ik er 1 weg pak is het niet gelijk paniek, wat met het andere paard wel was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 09:38 



 
Profiel   

goldenarrow schreef
Dat hoeft dus niet per se. Mijn merrie plakt totaal niet aan het paard waar ze nu mee staat. Ja, tuurlijk staan ze weleens te kroelen, maar als ik er 1 weg pak is het niet gelijk paniek, wat met het andere paard wel was.


Grappig, dat dat toch zo verschilt. Ho dat dat bij de mijne ook zo is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 10:24 



 
Profiel   

Phuddle, dat wordt weer een andere situatie en als je dan vanaf dag één oefent dat ze er elke dag even weggaat is dat zó geleerd.
Zelf laat ik ze altijd wennen in hele kleine stapjes, even eruit maar niet ver weg, dan langzaam uitbouwen.
Het is bij ieder paard verschillend hoe snel ze uit de comfortzone raken, dat moet je zien te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 12:35 



 
Profiel   

Ik heb dat gelukkig ook helemaal niet .. Lucy vind het gezellig met z’n 2e maar alleen ook helemaal prima ..
Ik denk dat ze het toch een beetje zien als afspenen .. idd rustig afbouwen of opbouwen net hoe je het wil zien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 17:37 



 
Profiel   

Mijne heeft sinds ik haar heb eigenlijk voornamelijk in een kudde met meerdere dieren gestaan dan plakken ze volgens mij al wat minder. Is er eentje weg zoeken ze een andere steun en toeverlaat.
Dat plakken is natuurlijk uit onzekerheid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 139 van de 143 [ 3556 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen