Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:41

Gimme_Joy schreef:
Ja natuurlijk wil ik dat! :D

Er zijn heel veel verschillende disciplines binnen de westernsport. Maar er wordt altijd onderscheid gemaakt tussen de in-hand, langzame en snelle onderdelen.

In hand zijn alle onderdelen die je kan doen naast je paard. Je presenteert je paard zonder zadel aan een showhalster. Uitstraling is hierbij erg belangrijk. Er zijn drie onderdelen: halter, showmanship at halter en in-hand trail. Bij de halter wordt de bouw en het exterieur van je paard beoordeeld. Je loopt een parcourtje in stap/draf en stelt je paard daarna op voor de jury. Bij de showmanship at halter is het belangrijk dat je je paard presenteert en je de gehoorzaamheid van je paard aan de hand laat zien. Hierbij wordt vooral de ruiter beoordeelt. Bij de in-hand trail loop je een trail parcour (met brug, hek, balkjes enz) en laat je de behendigheid aan de hand zien. Deze onderdelen mag je al starten met paarden jonger dan 4 en nog niet onder het zadel beleerd.

De langzame onderdelen zijn vooral om te laten zien hoe je als team samenwerkt met je paard. Hierin zijn verschillende disciplines:

Pleasure, horsemanship, trail, western riding, versatile horse, ranch trail en ranch riding.

Bij de pleasure laat je de gangen van je paard zien en dat je je paard met de minst mogelijke hulpen mooi in frame kan laten lopen. Dit is het enige onderdeel waarbij je met meerdere ruiters tegelijk in de showring bent. Horsemanship is een parcourtje onder het zadel waar vooral de ruiter wordt beoordeelt. Hoe goe staat je paard aan de hulpen is daarbij de hoofdvraag. Western riding lijkt op horsemanship, maar vraagt door de vele vliegende wissels in het parcoyr veel van de lenigheid van het paard. Ranch riding lijkt op horsemanship, maar is meer "ranch" achtig. Je mag bijvoorbeeld geen standaard showkleding aan, en er wordt uitgestrekte draf gevraagd, waarbij je in verlichte zit mag. Trail is een parcour met balkjes, brug, hek enz. Ranch trail is hetzelfde, maar met meer ranch onderdelen, zoals roping en ook weer uitgestrekte draf.

Dan heb je nog de hunter onderdelen, lijkt op pleasure (waarbij hunt seat equitation inclusief speongetje is). Daarbij rijd je in een engels outfit. Dit is een Engelse variant.

Snelle onderdelen:

Reining, pole bending, barrel race en de koeien onderdelen, waarvan cutting het meest bekend.

Reining is de Amerikaanse dressuur. Dit is een zeer spectaculair onderdeel waarbij spins, snelle en langzame cirkels, back up, lead changes en stops worden gevraagd. De manouevres zijn hetzelfde, maar kunnen in willekeurige volgorde worden gevraagd.

Barrle race en polebending zijn snelheidsonderdelen die veel door vrouwen gereden worden.

Cutting is een onderdeel waarbij je een koe uit de kudde haalt en die dan 3 minuten uit de kudde moet houden. Hier neemt het paard de leding, de ruiter legt zijn hand op de knop en de hand met de teugels op de nek, dat is een seintje voor het paard dat hij aan het werk mag. Zeer spectaculair om te zien.

Zo! Hele lijst :D het leuke aan western is dus dat er voor ieder wat wils is. Het is erg veelzijdig en daarom kan iedereen op zijn niveau meedoen aan wat hij leuk vindt. Als je gaat kijken op youtube vind je veel shows van de verschillende onderdelen. Is erg leuk om te zien!

Jeetje, dat is niet niks! En wat zijn de onderdelen waar jij op wilt focussen? Of ga je van alles wat doen?

Cutting klinkt wel heel erg bijzonder! Barrlerace vind ik altijd wel heftig om te zien om eerlijk te zijn.

Een hele poos terug mocht ik op een reining paard rijden. Super vet! Maar moeilijk om zo anders te zitten. Paard deed het bij mij bij lange na niet zo goed als bij de eigenaresse.

linda2008 schreef:
Remark, ik hou dat ook niet precies bij... zal de ene keer inclusief stappen zijn, andere keer exclusief... ligt er ook aan hoe ze loopt.

Ik bouw het altijd wat op; Maandag was ze vrij, dinsdag liep ze zo fijn dat ik er met 10 minuten alweer af was :P woensdag de wedstrijd gehad dus dat is een zware dag en dan donderdag weer vrij, vrijdag een kwartiertje aan de longeerlijn.
Vandaag zou ze dus een “zwaardere training” mogen, maar het is prut weer dus grote kans dat ze vrij heeft ;)

Jemig wat is dat western eigenlijk uitgebreid zeg :wow:


Aaah oke!

Gimme_Joy schreef:
[ Video ]
Tja... :') :+


Hahaha! Nou uiteindelijk gaat het toch best wel goed.

CubaLibre schreef:
Binnen de Western zijn er ongeveer 30 verschillende "onderdelen" :D lekker breed dus ;)

Hier vandaag manlief en Gentle aan het werk gezet... 2e keer in de binnenbak en 12e keer dat er iemand op Gentle zijn rug zat <3
[ Video ]

Morgen hopelijk n stukje los door de bak, vandaag al wat rechte stukken laten lopen (dan is onze bak ineens GROOT! Ik heb iig mn stappen gelopen ;) ) en dat ging goed. Spiegel was even interessant maar meer ook niet, paard die de bak uitging was niet belangrijk en iemand die met de poepschep door de bak wandelde ook niet. Mensen en paarden in het trailpark (die dus behoorlijk geluid maakte) was ook niet interessant.

Wat dat betreft echt n wereldpaard <3

@GJ: _O- die 1e 2x _O- en dan de kop die ze trekt als jij zegt dat je aan het filmen bent.... uhm, ja en???? :')


Wat goed!! En hoe leuk is het dat je dit samen met je man kan doen.

Jodym schreef:
Wat is Gentle toch gaaf!

Hier voor de 4e keer erop en vandaag geslalomd!
Met volle kracht vooruit :+

[ [url=/https://youtu.be/MCMBLowHUhA]Video[/url] ]


Heee leuk idee! Zat er al een tijdje aan te denken pionnen te komen voor aan de hand. Maar onder het zadel is het ook een super leuk idee natuurlijk.

Rivano schreef:
Wat een knappe paarden/ponies allemaal. Ze doen het goed!
En interessant te lezen over alle western onderdelen. Zou met mijn paard wel eens (over een tijdje) aan de hand en (later) onder het zadel een (western) trail willen doen. Dat kan vast met een warmbloed bij een organisatie? Kun je ook eerst HC starten?

Onder zadel duurt dan nog wel een tijdje.
Er heeft tot nu toe een los sjabrakje op gelegen. (waar ze dan braaf mee rondloopt, of die nu op haar rug of op haar nek ligt..)
Heb er zelf wel eens zonder zadel op geleund, terwijl ik op een muurtje sta.
En sinds kort...

[ [url=m/bHqoR1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft mijn been paar minuten op haar rug gelegen. :D
Yay! (sta op muurtje)


Yeaahh! Elke stapje is er een. Mocht je je paard een keer in de paddock liggend aantreffen, dan kun je er ook bij zitten en tegenaan gaan leunen + evt (met gedoseerd gewicht) er vanaf een kant op zitten. Is ook weer een manier om ze te laten wennen.

fransje23 schreef:
Leuk die uitleg over de westernonderdelen :j

GJ wat een springtalent :D

Gentle doet het netjes hoor!
Tiësto neemt zijn taak serieus en checkt even de pion!

Liggen met mijn been op het paard doe ik ook wel. Goede oefening.

Wij gaan in december mee doen met een TREC training aan de hand. Zijn een beetje trailoefeningen. Ben erg benieuwd!

Qua lengte van de training doe ik misschien best veel ondanks dat ik niet rijd. Longeren is vaak een halfuurtje, incl instappen, en dan nog een kwartier uitstappen.
Les hebben we ook een uur, inmiddels, en laatst een clinic met twee keer drie kwartier. Als we in de hal trainen zijn we inclusief "reistijd" ook een uur bezig. Wandelen doe ik ok rustig een uur of iets langer.
Maar ze is natuurlijk ruim vier en kan dit nu mentaal ook goed aan. Vorig jaar deed ik alles mindef lang en was haar hoofd snel vol.Aangezien het veel stapwerk is is fysiek niet de eerste belemmering.


Nou prima toch! Zolang ze haar aandacht erbij kan houden... is ze heel erg moe daarna? Of valt het mee?

MirandaFuego schreef:
Gentle is een pro! +:)+

Moniek, wat goed met het trailerladen!
Malik is ook wat drukker op het moment, maar ik heb vandaag weer fftjes de puntjes op de i gezet met wat grondwerk, hij heeft zich wel te gedragen. :Y)
Nu is hij gelijk weer een stuk braver.
Terug in voer kan ook niet want hij krijgt alleen een vitaminebrokje. :D

Gister zijn we naar het Zuidlaardermeer gefietst, hij was dus wel druk. >;)
Maar hij is wel het water in geweest na wat aanmoediging.
Het was heel grappig, toen hij éénmaal besloten had erin te gaan, liep hij ook gelijk door naar achter waar het natuurlijk steeds wat dieper word..maar dan schrok hij van het water zo hoog bij zijn achterkant dus vloog er weer uit..(ik kon hem nog net houden :') )
Maar daarna wilde hij gelijk weer! _O-
Heel spannend vrouwtje, laten we het gelijk weer doen! :):)

[ [url=m/1DQSYv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha wat een pannekoek! Moet altijd wel lachen wanneer die jonkies zo erg afgeleid zijn door iets, dat ze zich vervolgens kapot schrikken :')

Ben je zelf ook het water in gegaan met dit weer?!

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:26

WAt een mooi meer bij jullie in de buurt , dapper van Malik zeg .
Lucy is ook wel gek van water denk ik , de longeercirkel stond eens onder water op Mn vorige stal en ze ging er zo in en wilde zelfs gaan rollen :') dat kon ik gelukkig nog net voorkomen hahahha.

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:25

Remark, ik had rubber laarzen aan, daar loop ik op het moment dagelijks mee want de wei en paddock lijken ook wel meertjes.. :D
Het is hier op het moment trouwens best redelijk weer, elke keer smiddags een lekker zonnetje, al is het wel wat te fris voor de bikini.. :=

Moniek, ja het Zuidlaardermeer en de omgeving is echt supermooi!
Ik heb ook meertjes op een paar minuten afstand maar die zijn iets lastiger om in te komen, deze is makkelijker om te beginnen.
Malik vond water niet zo leuk, maar doordat het overal zo nat is hebben we dat kunnen oefenen!
Wel heel leuk dat Lucy het water wel ziet zitten, blijft toch altijd bijzonder gaaf om te kunnen zwemmen met je paard! :))

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:40

Joya is na een les wel even mentaal moe maar met gewoon oefenen eigenlijk niet. Dat was vorig jaar en zelfs dit voorjaar wel anders. Oefenen baart kunst.

Malik krijgt vast de smaak te pakken met het water.
Na het bijtincident heb ik niet meer gezwommen met Joya. Toch bang die idioot nogmaals tegen te komen. Van plassen is ze niet zo fan maar ze gaat er uiteindelijk wel gewoon doorheen.
Op het weiland zwemmen momenteel eenden in de plassen...Daar loopt ze wel omheen :')

Misschien hangt het frisse wel in de lucht..Joya was met longeren gisteren ook een tornado..Plankgas, plat door de bocht en bokken. Na een rondje of 10, misschien 15, waar de druk van de ketel.
Terug in voer kan ook niet, handje niks is toch al minimaal.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:30

Heeft ze het niet koud fransje? Misschien is ze daarom wel zo springerig.

Erg dat weer he MF... >;) gelukkig is het bij ons nu redelijk aan het opdrogen. Maar het is wel bizar nat...

Joy is allround gefokt Remark, dus ik wil me in het begin niet teveel gaan focussen op één onderdeel. We soen wat we leuk vinden. Joy vibdt bijvoorbeeld trail erg leuk om te doen, dus dat sowieso. Ze is een onwijze beweger (voor een quarter :o ), dus pleasure en hms sowieso ook. Reining als ze oud genoeg is en cutting gewoon voor de leuk. De nieuwste onderdelen (de ranch onderdelen)

Gister kwam ik weer met een mega big smile uit het zadel! :D :D :D Twee weken hebben we niet kunnen galopperen en gister pakte ze het op alsof we het de dag ervoor nog hadden gedaan! En beter! Dit leert me dat ze af en toe wat rust best kan gebruiken. We deden al rustig aan, maar als we nu meer iets moeilijks tegenkomen kunnen we dat dus goed eventjes laten rusten en het een week of 2 later weer oppakken!

Zie hier ons (redelijk) stabiele galopje!

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:38

Gimme_Joy schreef:
Heeft ze het niet koud fransje? Misschien is ze daarom wel zo springerig.


Koud? Het is overdag 14 graden en dat is geen temperatuur om het koud te hebben voor een paard.
Denk eerder dat het komt doordat ze door het natte weiland overdag minder rent en speelt met haar kuddegenootjes. Ook staat ze nu sinds een week van 17.00 tot 9.00 op stal i.p.v 24/7 op het weiland. Energie moet er dan toch op de een of andere manier uit.
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 21-10-19 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:40

Gaaf galopje *\o/*

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:42

Dankje!

Ja het zou kunnen dat ze even iets lager in de weerstand zit door dat k*tweer... ofzo? Maar jouw verklaring is inderdaad veel voor de hand liggender :=

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:49

Mijn paarden moeten allebei flink wennen aan het temperatuur verschil en zijn allebei helemaal gek in deze periode. :+ De hele kudde overigens.

Jodym

Berichten: 4937
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:52

fransje23 schreef:
Op het weiland zwemmen momenteel eenden in de plassen...Daar loopt ze wel omheen :')

Whut? :')

Gaaf malik, waterpaard, lijkt me heerlijk als je daar zo even naartoe kan.

Joy in galop! Wat gaat dat goed!!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 11:36

Joy heeft weinig mentale last van het verschil. Van 1 keer losrukken na het rijden (ja echt, na het rijden stappen we nog een rondje, ik loop er dan naast. Mevrouw rukt zich achterin los en galoppeerd zo naar voren... gelukkig stopt ze op tijd, want als ze de bak uit was gerend... :oo )

Wel heeft ze af en toe dunne mest. De hele stalmuur zit alweer onder met die drek :r >;)

Maar ze zit wel heerlijk in haar velletje!

Afbeelding

Even weer een vergelijking (ruim een jaar ertussen):
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:12

Hier zijn ze niet per se ineens wél actief. Maar ze zijn ook niet nog slomer dus I’ll take what I can get

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:58

Fransje, gefeliciteerd! *\o/* Y)(^)
Bij Malik is het precies zo, hij beweegt minder.
Heb je nog wat gehoord van die gek met die hond, denk je dat hij dat weer gewoon doet volgende keer?

Gimme_Joy, ze ziet er goed uit ja!
En goed met de galop, wist ik wel, gaat eigenlijk altijd zo, even laten zitten werkt beter dan toch proberen door te zetten. :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:11

Sorry als ik op iemand vergeten te reageren ben, het was een flink stuk dat ik terug moest. :P Ik reageer niet zo vaak meer, maar ik lees wel nog steeds trouw mee. :D

CubaLibre: Geweldig zeg dat Gentle zo flink blijft stilstaan! En wat is hij braaf met het rijden ook. Daar gaat iemand een heel geweldig paard aan hebben! :j
Ik had gehoopt dat de mijne dat ook zo doen met een goede opvoeding, maar helaas wint haar nieuwsgierigheid het van de manieren. :') Zodra ze iets interessant ziet, gaat ze haar neus achterna. _O-
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'. :D

Remark: Nog heel veel sterkte gewenst met het overlijden van je kat... |(

linda2008: Wauw gaaf zeg, meteen winst gereden! :D Knap hoor van je prachtige meid! *\o/*

MirandaFuego: Zie Malik showen! :wow:
Heerlijk zeg naar het water gaan! Is het ver voor jullie of valt het goed mee?

Gimme_Joy: Haha, Joy met dat balkje... _O- En die galop ziet er goed uit hoor! Ik merk vaak ook dat een bepaalde oefening laten rusten helpt wanneer ik het de volgende keer vraag. :)

Jodym: Oh zo schattig dat ze zo voorzichtig is! <3

Rivano: Mooi begin toch zo! :D Zo ben ik ook begonnen. :)) Voor je het weet zit je er helemaal op. :+

fransje23: Wat gaaf dat je gaat meedoen aan een TREC training! Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. :D
Dat soort dingen wil ik met de mijne ook gaan uitproberen. :))

Hier merk ik erg weinig van het frissere weer bij Aliaa. Die is nog even chill en lui zoals altijd. :') Alleen als ze niet genoeg aandacht krijgt, krijgt ze streken. }>
Vandaag zijn we zelfs voor de eerste keer alleen gaan wandelen en dat deed ze kei flink! *\o/* Op straat heb ik naast haar gestapt, omdat ze op (groot) verkeer nog steeds spanning durft opbouwen, maar eenmaal in de wandelbaantjes, ben ik gewoon opgestapt. :D


MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:43

Whaah wat goed, helemaal alleen een ritje gemaakt! *\o/*
Het Zuidlaardermeer is denk twee en halve km hiervandaan dus dat is wel prima te doen. :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:45

oooh zo leuk met Aliaa! Ben maar lichtjes jaloers haha

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:53

MirandaFuego schreef:
Whaah wat goed, helemaal alleen een ritje gemaakt! *\o/*
Het Zuidlaardermeer is denk twee en halve km hiervandaan dus dat is wel prima te doen. :j
Ja, zo ontzettend trots op mijn kleine meid, ze wordt stilletjes aan groot (letterlijk en figuurlijk)! :D
Oh dat is inderdaad heel goed te doen! Fijn om zo'n plekje in je omgeving te hebben. :))

Granoek schreef:
oooh zo leuk met Aliaa! Ben maar lichtjes jaloers haha
Niet jaloers zijn joh, ik durf te wedden dat jij dat ook zonder probleem zou kunnen doen met Duke. :P
Maar ik ben heel blij dat ik alleen op pad kan met Aliaa, als ik op anderen zou moeten rekenen, dan kan ik helemaal niet gaan wandelen. :') Al komt er binnenkort wel een tweede paard bij voor mijn moeder.

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:40

MirandaFuego schreef:
Fransje, gefeliciteerd! *\o/* Y)(^)
Bij Malik is het precies zo, hij beweegt minder.
Heb je nog wat gehoord van die gek met die hond, denk je dat hij dat weer gewoon doet volgende keer?


Is wachten tot de rechtbank tijd heeft.
Schijnbaar heeft die hond meer slachtoffers gemaakt maar dan onder andere honden.
Jammer dat de eigenaar geen verantwoordelijkheid neemt.

Wat heerlijk Aliaa! Zo fijn als je gewoon alleen op pad kunt.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:10

Mirandafuego,
Slim! Hopelijk droogt de wei een beetje komende dagen.

Fransje23,
Gefeliciteerd!

Maar wat merk je dan als ze mentaal moe is? Ik heb dat bij hilana nog niet gemerkt. Ze zal het ongetwijfeld zijn geweest.

Die van mij reageert ook heftig op weer hoor. Met name van wind wordt ze onrustig. Gelukkig is het niet zo’n vlugge, dus onder het zadel hoef ik mij ipc geen zorgen te maken. Ik zeg ipc, want ik ben er dus laatst af gedonderd toen ze ging rennen en bokken en mijn zadel wat naar voren schoof, waardoor hij kiepte. Echt naar, want ik viel er dus voorover af en hilana kwam er nog achteraan... gelukkig hadden we beide niks.

Leuk hoor Gimme_joy!

Retjethorse, bedankt voor je lieve berichtje. En wat leuk joh, jullie eerste ritje. Echt super stoer zo alleen. Daar durf ik nog niet aan te denken hoor.

Jodym

Berichten: 4937
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:46

Mijne begint nu ook wat spatjes te krijgen als hij los in de binnenbak loopt :+
Mensen die paarden scheren zijn ineens eng ofzo.

Alleen ohz nog errug traag, wilde een slome tinker maar hoop dat ie wel íets voorwaartser word :') <3

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:04

Remark, de wei zelf is gelukkig prima, het is alleen dat het bij de ingang heel nat is maar zo moet hij wel door het water! :))
Dat klinkt als nog best een heftige val! Gelukkig goed afgelopen.

Malik is ook mentaal moe, lichamelijk kan hij wat we doen makkelijk, maar als hij veel indrukken heeft opgedaan (bijvoorbeeld buiten nieuwe dingen gezien/meegemaakt) hangt zijn hoofd bijna op de grond en is hij heel moe. :D

Jodym, dat voorwaartse komt nog wel, daar kun je evt. nog wel aan rijden, maar ik denk dat dat sowieso wel beter gaat naarmate je wat verder bent.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:27

Jodym, pas op wat je wenst ;) ik had met Raika precies hetzelfde, achteraf bleek ze toch gewoon wat in zichzelf gekeerd en wat moeite met balans enzovoort. Nu kan ze zo voorwaarts zijn dat ik soms een week alleen maar moet focussen op het terug rijden :P hihi

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:39

Ik merk het ook bij de mijne hoor, in de bak is ze veel minder voorwaarts. :j Denk ook dat het te maken heeft met balans en wat onzekerheid. Eerst had ze dit ook in stap, maar stap gaat nu gewoon lekker. Nu heeft ze het in draf. :P

Jodym

Berichten: 4937
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:33

MirandaFuego schreef:
Malik is ook mentaal moe, lichamelijk kan hij wat we doen makkelijk, maar als hij veel indrukken heeft opgedaan (bijvoorbeeld buiten nieuwe dingen gezien/meegemaakt) hangt zijn hoofd bijna op de grond en is hij heel moe. :D


Aah hoofd is ook heel zwaar <3

Oh dan heb ik er vertrouwen in dat het goedkomt!
We hobbelen ook alleen nog wat in de veilige kleine binnenbak. Wie weet wat er straks in de buitenbak gebeurd

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:12

Jodym, als je de rem evengoed maar installeert, voor het geval dat! :D

Kijk, dit is Malik zijn wei.
Ja hij houdt van kopzwaaien. :+