Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:49

Duke <3

GJ ze is toch pas 3,5? Denk dat ze nog wel wat veranderd, inderdaad schoftviets omhoog en misschien wat meer eruit. Ze groeit nog een jaar of 2,5 a 3 langzaam door dus kan best aardig veranderen. De tijd zal het leren :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:58

Duke is vooral vet momenteel :P Daarom hup hup aan de bak

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 20:41

fransje23 schreef:
Duke <3

GJ ze is toch pas 3,5? Denk dat ze nog wel wat veranderd, inderdaad schoftviets omhoog en misschien wat meer eruit. Ze groeit nog een jaar of 2,5 a 3 langzaam door dus kan best aardig veranderen. De tijd zal het leren :j


Ja ze is 3,5. Ja hoor, ze gaat zeker nog wel wat veranderen. Ik ga ervan uit dat ze nog wel een zadel of 2 door moet voordat ze een definitief exemplaar krijgt.

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:57

Gimme_Joy schreef:
Ja ze is 3,5. Ja hoor, ze gaat zeker nog wel wat veranderen. Ik ga ervan uit dat ze nog wel een zadel of 2 door moet voordat ze een definitief exemplaar krijgt.


:$ :$ :$

Een voordeel van een paard hebben, je geld heeft altijd een bestemming.. :+

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 21:51

fransje23 schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ja ze is 3,5. Ja hoor, ze gaat zeker nog wel wat veranderen. Ik ga ervan uit dat ze nog wel een zadel of 2 door moet voordat ze een definitief exemplaar krijgt.


:$ :$ :$

Een voordeel van een paard hebben, je geld heeft altijd een bestemming.. :+


Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen :') ;(

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:58

Je krijgt meer rimpels van huilen dan van lachen :P

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:11

Granoek schreef:
Je krijgt meer rimpels van huilen dan van lachen :P


_O-

Ik tel alles wat mijn paarden mij in de afgelopen jaren gekost hebben gewoon nooit bij elkaar op O:) :D

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:54

Granoek, wat had je gedaan dan met hem?
Knappie is het wel! :))
Malik zet ik nu ook wat vaker aan de longeerlijn want vorige keer was het weer vliegeren.. :roll:

Linda, bijna je zadel!

Waarschijnlijk past op Malik gewoon het zadel wat ik al heb, dat is zo'n super dingetje!
En anders gaan we gewoon nooit rijden. :+

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:59

Nou, hier ook slecht zadelnieuws. Het zadel dat ik heb is echt wel een heel stuk te krap, plus dat de singelgroeve bij Brown relatief ver naar voren ligt en de singelstoten op het zadel juist direct naar beneden, wat maakt dat het zadel naar voren getrokken wordt. Dus nu óf kijken voor een nieuw zadel, wat aanpasbaar is ivm de dracht, óf een ander tweedehands kopen met de mogelijkheid dat dat straks met een paar maanden ook niet meer goed ligt.

Paarden zijn stom :\

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:30

GoldenArrow, misschien heb jij dan evt. ook wat aan een anatomische singel, niet voor een te krap zadel natuurlijk maar het helpt wel als er weinig plek voor de singel is.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:19

Ik gebruik al een anatomische singel, vind ik sowieso paardvriendelijker :) maar de singelstoten komen eigenlijk 10cm achter de plek uit waar de singel hoort te liggen, dus dat is gewoon niet op te vangen. Plus dat de boom dan gewoon alsnog een maat te smal is en mevrouw is nog niet eens op de helft van de dracht :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:17

MirandaFuego schreef:
Granoek, wat had je gedaan dan met hem?
Knappie is het wel! :))
Malik zet ik nu ook wat vaker aan de longeerlijn want vorige keer was het weer vliegeren.. :roll:

Linda, bijna je zadel!

Waarschijnlijk past op Malik gewoon het zadel wat ik al heb, dat is zo'n super dingetje!
En anders gaan we gewoon nooit rijden. :+

Ik had vorige vrijdag wat pionnen gezet om aan de lange lijnen wat sturen te oefenen maar hij was zo boos dat Dexter niet mee mocht en kon ineens niet eens meer naast me blijven lopen. Dus wilde het wat gemakkelijker maken gisteren en gewoon longeren, maar dus wel zonder Dexter want het kan niet altijd feest zijn en het doel was om twee rondjes rustig te stappen en misschien twee rondjes op NORMAAL tempo te draven zonder bokken en uitbreken. Ik was erg ambitieus :Y)
Maar toen hij door kreeg wat de bedoeling was en dat hij meer bereikte met gewoon rustig te blijven, ging het draven eigenlijk vanzelf.

Echter moest hij natuurlijk wel 10 minuten eerst aanstellen voor hij een ronde normaal kon stappen dus na het 'stappen' stond hij al helemaal in het zweet :=

Afbeelding

Moet er wel bij zeggen dat wij behalve stappen eigenlijk nog niks gedaan hebben, niet aan de longe en niet aan de lange teugels dus van conditie kunnen we nog niet echt spreken :D Maar de vetjes mogen er nu af en ik wil eens wat meer tietjes zien dan dat kippenborstje van hem 8-)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:19

goldenarrow schreef:
Ik gebruik al een anatomische singel, vind ik sowieso paardvriendelijker :) maar de singelstoten komen eigenlijk 10cm achter de plek uit waar de singel hoort te liggen, dus dat is gewoon niet op te vangen. Plus dat de boom dan gewoon alsnog een maat te smal is en mevrouw is nog niet eens op de helft van de dracht :=

Nu is je zadel te krap dus moet je toch een nieuwe denk ik? Maar anders kun je de plaats van de singelstoten nog laten aanpassen eventueel. Heb ook zo eentje waar de singel heel ver naar voor ligt maar door de brede schouders moet het zadel net wat verder naar achteren. Heb anatomische singel en aangepaste singelstoten

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:22

Ja, moet sowieso een andere en wil dan sowieso eentje die aan te passen is, gezien Brown vaker drachtig gaat zijn (fokmerrie he :P ) en ik niet ieder jaar dit gezeik wil.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:57

Zielige Duke _O- zomaar zonder Dexter aan het "werk" moeten... foei :+

Zadelproblemen bij enkele las ik... dat blijven de minder leuke grappen maar ja, hoort er denk ik wel bij met dat jonge spul.

Hier gelukkig geen zadelproblemen maar scheelt dat ik sowieso 3 zadels heb liggen denk ik ;)

Gentle gaat hard.... afgelopen weekend is hij voor de 2e keer los geweest in de binnenbak, de 1e keer was dat samen met n ander paard en alleen stappen maar afgelopen zondag waren we helemaal alleen op stal dus hop! bak in, heel even aan de longe en daarna liepen manlief en Gentle ineens los _O-
Stap, draf en galop links en rechtsom... zelfs manlief zover weten te krijgen om in draf van hand te veranderen :oo

Echt, die Gentle doet alles gewoon of hij dit al jaren doet :):)

En ik? Ik sta braaf in het midden met voor de zekerheid n zweep in mn handen om daar waar nodig Gentle te helpen want ja, dat stukje hulp heeft hij nu nog wel nodig. Ik hoef ook echt nog niet te denken om ergens aan de rand te gaan staan want dat gaat goed totdat Gentle bij mij langskomt en dan... dan staat ie stil en zet geen stap meer _O- _O-

Manlief zegt dan: kom jonguh je kan echt wel n stap zetten! Yups, precies 1 stap en dan staat Gentle weer stil... ik heb nog net niet in mn broek gepiest van het lachen maar ben maar braaf weer in het midden gaan staan.

Afbeelding
Afbeelding
Hij is zo superstoer aan het worden <3

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:45

CubaLibre schreef:
En ik? Ik sta braaf in het midden met voor de zekerheid n zweep in mn handen om daar waar nodig Gentle te helpen want ja, dat stukje hulp heeft hij nu nog wel nodig. Ik hoef ook echt nog niet te denken om ergens aan de rand te gaan staan want dat gaat goed totdat Gentle bij mij langskomt en dan... dan staat ie stil en zet geen stap meer _O- _O- 3


Précies dit.... :') :')
vriendje moet hier ook verplicht in het midden van de bak staan met een zweep anders doet-ie-het-niet

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:50

Ja kijk ik heb veel problemen maar dat is dan weer een voordeel als je altijd alleen bent, peerd heeft niemand om aan te plakken :')

fransje23

Berichten: 15384
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:05

Moest Duke aan het werk zonder De ster :oo Logisch dat hij gek moest doen, dat is belachelijk :+ :D

Gentle is een topper!

Ik doe ook alles alleen en dan ook nog zonder round penn/longeerbak. Kan kiezen tussen 60 bij 20 of 80 bij 30 of nog veel groter :Y) .

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 11:23

Heeft iedereen het ook zo :brr:

Joy was lekker fris gister. Wilde haar even aan de dubbele lijnen pakken, maar ze gaf voor die tijd al een showtje weg (koud uit stal, ik vind dat toch wat... ^) )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je hebt een reiner, of je hebt een reiner <<)
Afbeelding

Dubbele lijnen daarna ging wel ok. We snappen het nog steeds allebei niet helemaal, had wat tegenstand (moest zelfs de lijnen loslaten op een gegeven moment := ) maar heb toch even kunnen werken.

Vanmiddag mag ik het zadel lenen van mijn trainster. Die past een stuk beter (nog steeds niet helemaal), maar voor 15 minuten moet het kunnen. Ik ga eerst wel even longeren voor die tijd... }>

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 19:15

Whowh flying joy!
Hier ook koud! Balen

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 22:18

Whiehoe die Joy wilde even opwarmen zo te zien := blij dat je er niet op zat hahaha .
Dubbele lijnen waag ik me geen eens aan .. vind het hee knap dat mensen dat kunnen , ik raak alleen maar verstrikt hahaha .

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 15:44

Ik heb me inderdaad voorgenomen eerst maar eens les te nemen voordat ik er straks echt op mijn buik achteraan vlieg :')

Gister gereden op het zadel van mijn bijrijder. Man wat een verschil! Zadel lag super stabiel en het voelde heel goed. Had eerst het zadel vam mijn trainster erop, maar die lag voor geen meter. Het was heel mooi om te zien hoe Joy dat ook aangaf rijdens het longeren. Ineens ging ze gekke sprongen maken, naar haar buik slaan en vluchten. Had zelf al gezien dat het zadel bizar voorover kiepte. Dus maar snel weer af en toen zadel nummer twee erop. Dat was een wereld van verschil!

Joy liep heel fijn. Voelde mooi haar schouders bewegen onder het zadel en het zadel zelf beweegt amper.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga wel naar CM. Maar dan neem ik dit zadel gewoon mee. Hopelijk past het!

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:54

Hier vandaag ook weer gereden!
Toch maar zweepje erbij gepakt om te kijken of ik hem dan wel weer aan de praat krijg als hij stil gaat staan, en het werkte!
Dus voor de eerste keer helemaal zelf rond gestapt <3 <3
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:31

GoldenArrow ja met een fokmerrie heb je natuurlijk elke keer een ander model.
Misschien twee zadels.. :')

Granoek, hij kan het dus allemaal wel. :D
Het is met nieuwe dingen altijd ff intensief, maar als ze het eenmaal snappen is het ook wel klaar gelukkig, meestal ben ik zelf ook bekaf na zoiets.. :')

Gentle heeft nog wel wat steun nodig maar het gaat verder wel goed, knap hoor!

Joy kan goed bokken.. := maar wel fijn dat je dit zadel dan kan gebruiken, als het zo goed zit.
En dan weet je in ieder geval dat er iets passend bestaat!

Jodym, wat staat hij er lief op!
Super dat het gelukt is!

Malik had gister lichte koliek, hij kwam van de wei en toen voelde hij zich niet lekker, hij heeft gewoon te veel staan schransen.
Boeren laten ook.. :x maar na een half uurtje voelde hij zich weer wat beter gelukkig.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 00:03

Hoi hoi,

Is er inmiddels ook al een 2020 topic? Of ben ik nu zo scheel dat ik deze niet kan vinden haha