[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:22

Wat een mooi bord! en leuk om te volgen hoe de ontwikkeling steeds gaat van de stal.
Jeroen Duenk is een goede. Fijn dat hij haar zo goed heeft kunnen helpen.
Hoe gaat het nu met akkie?

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:23

Leuk dat we toch nog stilaan gevolgd worden ondanks dat we wat minder actief zijn +:)+

Ik ben zelf gestopt met Akkie, pak. Hem nog max 1 keer per week, en soms ook zo paar weken niet. Het werd mij teveel, en pluis schoot erbij in en dat vond ik niet eerlijk.

Dus naast marjolein hebben we er een 2e leaser bij gezocht. Meisje van 18 vers van de manage af. Ze is nog zoekende naar een fijne aanleuning en mag zich wat meer open stellen naar Akkie, maar langzaam gaat dat steeds beter. We zijn immers allemaal op de manage begonnen :o

Akkie zelf klimt nu weer uit een dipje, na onze opening 1 maart zijn er 7 pony's en paarden bij gekomen, er is een inloop gebouwd en we hebben wat gespeeld met de buiten voederplaatsen. Veel veranderingen dus en dan merk je weer hoe gevoelig dravers zijn op ritme en regelmaat en een. Stabiele omgeving. Hij is heel erg afgevallen, het begon met een slechte batch hooi (wat netjes omgewisseld werd nadat er na 3 dagen nog geen hap hooi van genomen was..)en daarna kwam er 4x toe een rangorde bepaling achteraan en dat heeft hem geen goed gedaan helaas.. :(:)

Maar we staan nu vol er komen geen paarden meer bij en je merkt dat zr alweer tot rust komen en minder lopen te stoken op elkaar gelukkig!
Akkie gaat elke dag van 9 tot ongeveer 3 uur op stal, dan heeft hij even een momentje voor zichzelf en kan hij ook even bij eten. Hij krijgt op stal nu voordroog ipv weidehooi wat ze buiten onb. Hebben liggen. Hij krijgt alweer een lekkere hangbuik en vrolijke praatjes. <3 nu snel dat hangbuikje weer omzetten in spieren op de bovenlijn en dan zijn we helemaal blij :)F

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:01

Fijne update!
Ik lees hier wel bij hoor, maar volg je ook op FB en heb daar vaak al gereageerd. :+

Fijn dat het steeds beter gaat en steeds meer jullie plekje wordt. Ik las ook positieve dingen over de magneetvelden voor pluis.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 17:33

Daphara schreef:
Fijne update!
Ik lees hier wel bij hoor, maar volg je ook op FB en heb daar vaak al gereageerd. :+

Fijn dat het steeds beter gaat en steeds meer jullie plekje wordt. Ik las ook positieve dingen over de magneetvelden voor pluis.


Haha ja zelfde hier bij jou :D

Ja de osteopaat heeft haar echt onwijs goed gedaan, maar die therapie deken is ook echt een uitkomst!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:01

Haha ja ik heb dat hier ook, op Facebook post je meer en dat vind ik leuk om bij te blijven :D maar dit is evengoed leuk want vaak net uitgebreider!
Ik vind het er suuuupermooi uit zien bij jullie, zeker de inloop

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 21:35

Granoek schreef:
Haha ja ik heb dat hier ook, op Facebook post je meer en dat vind ik leuk om bij te blijven :D maar dit is evengoed leuk want vaak net uitgebreider!
Ik vind het er suuuupermooi uit zien bij jullie, zeker de inloop


Zo lief!
Ik ben er ook zo onwijs blij mee!! <3

En weet je wat zo leuk is? De paarden die op vorige stallen bij het stonden bij de 1e waterdruppels staan nu in de plensbuien buiten uit de slowfeeders te eten terwijl er binnen ook zat ligt. :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleine impressie <3

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:44

Het is super mooi geworden <3

Leuk om die veranderingen zo te zien in het topic :)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:23

Oh wauw wat ziet het er gaaf uit! Ben je ook maar meteen op fb gaan volgen :D

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:31

Het is zeker erg mooi geworden.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:43

Hhmm, hang je nu een bordje op "pas op, hier waak ik" of "pas op, hier slaap ik, val niet over me"

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:43

Ik lees altijd stilletjes mee O:)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 12:45

Cera_D schreef:
Oh wauw wat ziet het er gaaf uit! Ben je ook maar meteen op fb gaan volgen :D


Leuk, welkom! :D


ikke schreef:
Hhmm, hang je nu een bordje op "pas op, hier waak ik" of "pas op, hier slaap ik, val niet over me"


Haha dat is inderdaad de vraag :')

Bedankt voor de complimenten, we zijn er ook echt wijs mee <3

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:54

Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik heb ook goede ervaring met jeroen, heb hem gevraagd om naar de mijne te komen kijken na de vakantie. Wel duur, maar ik heb er goede resultaten van gezien met mijn eerdere verzorgpaard.

Ik denk dat het voor Mel gaat helpen om weer echt lekker in haar lijf te zitten na alle ellende.

Je stalling ziet er heel fijn uit <3

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 17:45

Ja het is wel veel geld, maar voor fysio was ik meer kwijt en had ik minder resultaat..

Ik ga hem zeker een 2e keer laten konen,zeer tevreden!

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:37

Ziet er erg mooi uit ja!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 15:04

xelodi schreef:
Ziet er erg mooi uit ja!


Dankje! Reed je zondag ook mee? :j

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:29

Nadiine__x schreef:
xelodi schreef:
Ziet er erg mooi uit ja!


Dankje! Reed je zondag ook mee? :j


Ik denk het niet wat ik heb geen idee waar je het over hebt ;) :')

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:52

Benieuwd hoe het inmiddels gaat en met de verbouwingen/renovaties. :o

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 20:52

Het heeft even beetje stilgestaan, voor de paarden is er weinig veranderd.

We zijn momenteel bezig met de aanleg van een wc voor de planten. Het muurtje en de deur staan, nu nog de wc :+ maar de riolering zit een beetje tegen dus daar gaan we dit weekend weer mee verder!

Verder hebben we nieuwe buitendeuren en rabatdelen besteld voor op het erf om alles weer netjes te maken, dat zijn we nu aan het beitsen en als de wc af is gaan die erin en worden de kozijnen opnieuw geverft. :)F

En zodra het land van de buurman leeg is, dat gaat nu elk moment gebeuren, komen ze hier de giftige esdoorns weghalen en komt er een kleine weide voor de paarden bij +:)+

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:59

Ik denk niet dat je planten veel gebruik zullen maken van de wc :P

Maar goed bezig! Klinkt ambitieus! Hoop dat ook alles goed is met de paardjes die er al staan :)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 00:47

Hahahaha, nee mijn planten zijn 3en beetje achtergesteld :+

Met alle paardjes gaat het erg goed, we hebben echt een heerlijke kudde en ze zijn zo lekker rustig samen, echt genieten <3
Pluis is natuurlijk wel de baas, dat heeft ze goed bekeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 01:05

Klinkt goed en ziet er goed uit.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 20:04

Even mijn hartje luchten..

Het is stil hier, alles gaat lekker zijn gangetje!

Pluis is heerlijk! Ze gaat zo goed! We zijn zelfs weer aan het dressuur rijden (basis hoor, vooral rechtrichten en plezier) bijna geen kramp meer en ze stampt ook niet meer. Dat moet voor haar ook echt fijn zijn!

Alleen korte wendingen aan de hand zijn heftig, dus hek dicht doen, heb ik haar geleerd dat ze rechtuit loopt en wacht, dan kan ik het hek sluiten en hoeft zij niet te draaien. :j

En hoefjes uitkrabben, soms lukt het, maar vaak niet. Achterbenen kan se gewoon niet meer optillen :(:)

Daar waar rijden elke week beter gaat, lijkt haar kramp steeds erger te worden. Ze krijgt er ook stress van, wat de kramp nog erger maakt.

Afgelopen jaar vanalles geprobeerd, 3 verschillende hoefsmeden, maar mijn vaste smid bekapt het beste, maar hij krijgt het met zijn rug niet voor elkaar.

Nou had ik via via een andere man, die kreeg het wel voor elkaar maar fijlde alleen wat rond.. Ja dat kan ik zelf ook wel :+ dus dat was hem ook niet helemaal..

Zelf met de clicker veel geoefend!
Zelf een bokje en fijl gekocht en ik heb haar zover dat ze mij vertrouwd om hem op het bokje te zetten. Maar zodra de hoef beweegt, al is het maar 1mm schiet dat been in de kramp en dan durft ze niet meer.. Dus bijwerken is echt drama!!

Afgelopen week schoot het bij mij helemaal verkeerd, mijn ideeën zijn op en voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd, wat voelt dat machteloos!! Die hoefen (achter) moeten wel bijgewerkt.. |(

Dus de grote stap gezet, de laatste hoop..
Morgen gaan we naar de paardenkliniek in emmeloord.
Krijgt ze een verdoving en word ze daar door de smid van de kliniek bekapt in overleg met een dierenarts.

Ik ben best zenuwachtig.. Je wilt het zo graag goed doen voor je beestje..

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10416
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:12

Nadiine__x schreef:
Even mijn hartje luchten..

Het is stil hier, alles gaat lekker zijn gangetje!

Pluis is heerlijk! Ze gaat zo goed! We zijn zelfs weer aan het dressuur rijden (basis hoor, vooral rechtrichten en plezier) bijna geen kramp meer en ze stampt ook niet meer. Dat moet voor haar ook echt fijn zijn!

Alleen korte wendingen aan de hand zijn heftig, dus hek dicht doen, heb ik haar geleerd dat ze rechtuit loopt en wacht, dan kan ik het hek sluiten en hoeft zij niet te draaien. :j

En hoefjes uitkrabben, soms lukt het, maar vaak niet. Achterbenen kan se gewoon niet meer optillen :(:)

Daar waar rijden elke week beter gaat, lijkt haar kramp steeds erger te worden. Ze krijgt er ook stress van, wat de kramp nog erger maakt.

Afgelopen jaar vanalles geprobeerd, 3 verschillende hoefsmeden, maar mijn vaste smid bekapt het beste, maar hij krijgt het met zijn rug niet voor elkaar.

Nou had ik via via een andere man, die kreeg het wel voor elkaar maar fijlde alleen wat rond.. Ja dat kan ik zelf ook wel :+ dus dat was hem ook niet helemaal..

Zelf met de clicker veel geoefend!
Zelf een bokje en fijl gekocht en ik heb haar zover dat ze mij vertrouwd om hem op het bokje te zetten. Maar zodra de hoef beweegt, al is het maar 1mm schiet dat been in de kramp en dan durft ze niet meer.. Dus bijwerken is echt drama!!

Afgelopen week schoot het bij mij helemaal verkeerd, mijn ideeën zijn op en voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd, wat voelt dat machteloos!! Die hoefen (achter) moeten wel bijgewerkt.. |(

Dus de grote stap gezet, de laatste hoop..
Morgen gaan we naar de paardenkliniek in emmeloord.
Krijgt ze een verdoving en word ze daar door de smid van de kliniek bekapt in overleg met een dierenarts.

Ik ben best zenuwachtig.. Je wilt het zo graag goed doen voor je beestje..


Dat is wel echt een fijne. Hij doet die van mij ook maar dan via hem zelf en niet via de kliniek in Emmeloord

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:12

Knuffel voor jou en pluis :(:)

Ik ga duimen voor jullie morgen