[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 08:20

Ohhh ik heb gisteren zo genoten! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gisteren naar de zandverstuiving gereden met beide paarden en Marjolein. Het was echt prachtig weer en de paarden waren zo blij!

Maar ik heb oprecht zo erg van pluis genoten, ze was zo happy!
Ze keek haar ogen uit en werd helemaal fanatiek, de valkte was echt zwaar maar ze wou er steeds maar overheen rennen! Akkie hielt het echt niet vol die zakte met zijn spinnenbeentjes hartstikke diep weg en aangezien hij ook zin had in een sprintje was het een no go voor pluis.. Dus lekker door bos gereden daar wel galopje gedaan best hard ook nog en pluis hielt Akkie flink bij ook nog, donder ik er nog bijna vanaf omdat pluis vet lenig om 2 laag hangendr takken heen springt gevolgd door een botsinh in akkie ze reet, want ik. Gaf een gil en marjolein dacht dat ze moest stoppen, maar ik zat vlak achter haar.. Boem is ho :+ maar ik zat nog, in de slappe lach, oooo wat leuk als je paarden zo genieten! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het einde was Akkie ze ei wel kwijt, hij had nog even zonder pluis stukje geraced door het bos, dus toen we weer terug opnde vlakte waren werd pluis weer helemaal fanatiek, ze wou echt even dat voelde je aan alles. Grappig heb nog nooit eerder aan een paard gemerkt dat ze een bepaald stuk natuur zo leuk vonden.. Maar pluis was duidelijk in haar ellement daar in de woestijn haha! Dus we hebben geprobeerd of ze bij akkie weg kon rijden zonder dat Akkie er als een bezetenen achter aan vloog en ze benen brak in het zware zand..
(feitje, 3 jaar geleden kon akkie alleen maar voorop draven en galoperen en niet stilstaan in het bos, want dan werd hij gek, en dan gingen we echt leip hard zonder controle.. Dat kan nu wel allemaal, dus dit is weer iets nieuws uitproberen)

Maar dat ging hartstikke goed ook!! *\o/*
Dus pluis mocht nog even alleen plezier maken, ze galopeerde zelfs zonder aarzeling Akkie voorbij, dat had ik echt niet verwacht van mijn held op sokken, ze had duidelijk plezier <3 :j

Tja.. Aan alle leuke dingen komt een einde, dus na 7km uptempo gereden te hebben werd het tijd voor terug naar de trailer..
Maar pluis wou de verstuiving niet af.. Steeds stilstaan, omdraaien.. Ik heb er zo hard om moeten lachen.. :')
Akkie was er zat van en al bijna verdwenen, maar pluis dacht ik ga hier wonen. :Y)

Uiteindelijk maar klein tikje gegeven en toen liep ze mokkend de vlakte af en kwam er in het bos uit dat ze toch ook best wel moe was, dus ben ik aan de hand meegewandeld naar de trailer, onderweg nog wat grasjes gegeten ook, helemaal tevreden <3

Genoten van mijn 2 toppers, Akkie ziet er momenteel ook zo goed uit! Echt blij mee en hij was heel tevreden, marjolein veel met losse teugel kunnen rijden, lekker knabbelen, fijn!
De grotere boom in het zadel doet hem duidelijk goed :j

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:42

Met al die training en extra spieren is een grotere boom ook wel logisch. Fijne rit zo te lezen... ik ben alleen maar een klein beetje jaloers. :P

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 08:47

Daphara schreef:
Met al die training en extra spieren is een grotere boom ook wel logisch. Fijne rit zo te lezen... ik ben alleen maar een klein beetje jaloers. :P


Tijd om je BE te halen, dan kun je aanschuiven! *\o/*

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 17:17

Was je vandaag toevallig in Epe aan het rijden?

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 19:53

Otti1977 schreef:
Was je vandaag toevallig in Epe aan het rijden?

Yup! :D jij ook? :j

---------------------
Woensdag is de dierenarts geweest.
Beide gebitsbehandeling gehad, hadden beide weer wat haken opgespaard dus was ook wel weer nodig..
Mestonderzoek gehad, entingen erin en pluis haar traanbuizen doorgespoeld. Donderdag uitslag van het onderzoek, pluis zit weer vol rode bloedwormen en Akkie is schoon.. Dus pluis vandaag meteen ontworming gestart en dit over 10 weken herhalen en dan over 22 weken mestonderzoek herhalen..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afgelopen donderdag heb ik met Marjolein samen een 16km rit gereden, ik op Akkie en zij op pluis, ontzettend genoten ennde paarden hielden het prima vol! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag dus inderdaad weer naar Epe geweest, dit x samen met een vriendin op pluis en samen 18km


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:29

Yep ik kwam je tegen vlak voor de ossestal..ik wist niet zeker of jij het was..

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 20:56

Otti1977 schreef:
Yep ik kwam je tegen vlak voor de ossestal..ik wist niet zeker of jij het was..


Oh wat grappig! Reed je in die groep met paarden mee? :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:10

Nee met zijn 2en. Met een bruine erbij.
Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 22:18

Ohhh.. Dat kan ik me zo even niet meer herinneren, jammer!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 09:45

Weet je wat echt stom is?
Als je een week niet naar je paarden kan.. -O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:52

Watskebeurt?

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 11:31

Werk en veel regelen voor de boerderij.. -O-

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:54

Nadiine__x schreef:
Werk en veel regelen voor de boerderij.. -O-


Dromen komen helaas niet vanzelf uit.
Nu even hard werken en doorbijten en straks loont dat zich ruimschoots.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 19:19

cherell0 schreef:
Nadiine__x schreef:
Werk en veel regelen voor de boerderij.. -O-


Dromen komen helaas niet vanzelf uit.
Nu even hard werken en doorbijten en straks loont dat zich ruimschoots.


Absoluut! Het is voor het goede doel! *\o/*
En gelukkig heb ik een wereld bijrijder <3

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:33

Nadiine__x schreef:
Werk en veel regelen voor de boerderij.. -O-

Troost. Ik moest vanmorgen zelfs even kijken waar mijn bureau ook alweer was :D
Ik zat de hele week bij een klant, testen en voorbereiden voor in bedrijf stellen.
Wel gisteren even bij de paarden geweest. Kreeg al bijna ontwenningsverschijnselen :D

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 09:07

Whuhaha, gelukkig ben ik niet de enigste! :=

Vanmiddag als het goed is weer even tijd voor de boefjes <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:42

Oh zeker niet de enige. Zodra het hoogseizoen is geraak ik ook soms een week niet op stal. Daarom probeer ik ze dan altijd thuis te hebben, dan kan ik voor het werk nog even knuffelen als ik ga voeren

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 18:09

Ik heb de foto's binnen van mijn laatste les.
Dit is geweest in eind februari geloof ik, misschien begin maart.

Ik weet dat het geen nette rij foto's zijn, het was echt een hele zware les, mijn houding is verre van perfect. ons doel was dat akkie zijn schouders zou gaan ontkoppelen en zou gaan zitten op ze billen.
We waren allebei na de les helemaal gesloopt, akkie stond flink in het witte zweet en volgens mij was ik zelf ook helemaal verzuurd.
Maar als ik nu de foto's terug zie, is ons doel wel gelukt, want hij ging wel degelijk zitten en ik denk dat ik wel hardop kan zeggen dat ik zijn voorbenen nog nooit eerder zo hoog opgetild heb gezien.
Dus ja, de puntjes op de i zijn ver te zoeken, maar de training had wel gewenste effect!

Soms lijken mijn hulpen vrij grof. Akkie heeft er een handje van om met zijn bit te spelen en zijn mond open te houden met de training. ik heb geen strakke hand, als ik strak word, duikt hij meteen achter de loodlijn of met zijn kin op zijn borst, Akkie is erg gevoelig in de mond. hij vind het fijn om te kunnen bewegen, dus we snoeren hem expres niet aan en laten hem hierin, hij is dan een stuk prettiger te rijden dan wanneer we alles strak aantrekken. (logisch ook)
We hebben in de les veel geschakeld, dus terug, zitten, wachten en meteen vooruit zonder uit elkaar te vallen. omdat Akkie een race monster is moet ik er flink aan rijden, zwaar zitten, benen stil eraan houden houden, handen stil met duidelijk contact (niet losgooien), zeker met het vele schakelen vind ik het dan moeilijk om goed recht in het midden te blijven.
Daarnaast zie je mijn binnenhand op meerdere foto's vrij hoog. Wij vragen op deze manier aan akkie of hij wilt inbuigen en omhoog wilt komen, er staat weinig druk op die teugel, het is enkel een vraag, een begeleiding de juiste kant op. dit werkt erg prettig en wanneer hij het begrijpt gaat de hand weer naar beneden, het is de bedoeling dat je dit straks natuurlijk niet meer ziet en we dit gaan verfijnen naar mini hulpen. maar aan alles zit een begin. en zeker in de Galop zijn we nog bezig aan kracht en balans en niet aan verfijning.

Helaas kwamen we na deze les in ons dipje, maar als ik zie hoe ver hij op de foto's ze voorbenen uitstrekt, dan vind ik zijn gedrag de keren erop ook niet zo heel vreemd, want zijn zadel bleek te klemmen op zijn schouders.. dus dit kan niet bepaald prettig gevoeld hebben .. -O-
We rijden nu eigenlijk alweer 2 maanden in het bos, 1 a 2x per maand rijden we eens naar de club voor een serieuze training, maar alles rondom de boerderij, mijn hoofd staat niet echt naar training momenteel, eigenlijk wel zonde als ik deze foto's zie denk ik,, ik had door moeten gaan.

Maar we pakken het straks aan huis gewoon weer serieus op! voor nu zitten we nog steeds in de B, dus dan mag het ook wel lekker basis :j :P

Nja, niet te streng dus op mijn houding, hier zijn ze: (je ziet ook aan Akkie zijn hoofd dat hij soms denk, verdomme, dit is echt pittig baas!)


Afbeelding
Pasje wijken voor het linker been. wijken gaat steeds beter :j

Afbeelding
Dit is 1 van de laatste foto's die gemaakt is, hij was heel erg gefocust op wachten zitten en springen en net toen deze foto gemaakt word, gaf ik de hulp van "ga maar" dat hij nog even vrij mocht rond crossen.. op deze foto is hij in zijn lijf nog bij de training, maar zien jullie dat koppie? <3 1 sec later was hij weg :')

Afbeelding
Hij zoekt steeds meer sprong, maar je ziet dat zijn achterhand nog de kracht mist om echt te wachten en te gaan zitten. hierdoor is hij nog rommelig. maar we komen er wel!

Afbeelding
Hier maakt hij zich sterk en stug en wilt hij rechtuit, want dan kan hij hard en hoe harder hoe makkelijker die balans, ik zet hem hier even vrij direct terug op de volte om weer de rust terug te vinden. niet meest charmante foto, maar wel duidelijk achterbeen eronder.

Afbeelding
Hier moesten we steeds schakelen, op deze foto vooruit en uitschuiven in de benen en schouder

Afbeelding
Op deze foto terug verzameling maar wel blijven uitschuiven in die schouder

Afbeelding
en hier weer terug naar de arbeids draf, klimt hij er meteen stukje achter, ik stop dan met rijden en hij neemt dat meteen toe.

Afbeelding
Dit is eigenlijk meer hoe we samen prive rijden zonder les, geen poespas, gewoon braaf horizontaal de bak door. waarom ik hem hier een por geef weet ik niet, is eigenlijk niet zo aardig van mij.. :(:)

Afbeelding
en nog een keer verruimen, kan nog wat beter, maar klimt al mooi op.

Afbeelding
Juist, daar ja!


Ik vind dat hij het maar knap doet, op sommige foto's met echt! :j
Nu de ruiter nog rechtop, benen recht en midden in het zadel zitten :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:50

Ik vind het ook knap hoor! Ken van de technische kant heel weinig maar het ziet er netjes uit :)

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 22:23

Afgelopen maandag pluis gewassen met koud waterzwant ze stonk echt zo erg..
Daarna goedgemaakt met grasjes en beide in zomer tenue op de paddock gezet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag bij divoza voor pluis ook weer een uv netje voor haar neus gehaald voor aan het halster, dus wij zijn klaar voor het warme weekend! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding
Vandaag bosritje gereden met pluis een heus record wel 3km _O-
Lekker grasjes eten onderweg <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:41

Lekker hoor! Dipjes mogen best!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 09:18

Daphara schreef:
Lekker hoor! Dipjes mogen best!


Absoluut! Goed excuus om het bos even lekker onveilig te maken! ;)
Heb hem deze week weer opgepakt dn moet zeggen, hij is weer terug van weggeweest! :D

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 11:00

Gisteren was echt zo leuk <3

Eerst via de duinen naar de zee gereden, meerdere knuffelsessies en gezelligheid!
Daarna lekker badderen en spelen in de zee en terug gereden via het bos en door het centrum van den haag en zoooo braaf! <3

4u lange rit gemaakt, me bibs deed echt zeer hahaha! Spierpijn valt me alles mee! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:20

Ohh wat een heerlijke foto's! Het plezier straalt er vanaf :D

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:21

Wat lekker zeg!! Ziet er ontzettend leuk uit ja <3