[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 00:01

Pfoew.. Vandaag liep wat anders als verwacht, ben net pas thuis..

Ik ging akkie rijden, dn hij liep nogsteeds niet rad in draf, alleen linksom en echt kreupel was het niet, maar goed ook zeker niet..

Dus ik eraf, alles nakijken dn voelen. Harde manenkam, warme. Voorvoet.. Ja hoor voor stadium van bevangenheid, poedersuiker!!

Dus wedstrijden afgezegd en opweg naar mijn stalbaas vokr het voerbeleid te overleggen.
Wou ze niet aan de deur komdn en werd haar vader opeens helemaal boos dat ik eens. Niet zo moest zijken, dat akkir maar normaal moest leren eten en dat hij nket te zeuren had en dat allemaal maar mijn schuld was!!

Pardon?! Het enigste wat ik vroeg of we samen iets konden regelen, had zelfs wel zelf hooi willen kopen, maar dat kon ik niet eens voorstellen!!

Ik was zo boos en teleurgesteld dat ik mijn vader geregeld heb met een vriendin en ik vanavond de paarden nog verhuisd heb naar een andere stalling voor 1 maand.

Ik hoop dat de bevangenheid niet door slaat door de stress en dat het nieuwe hooi, maar vooral stabiele hooi hem snel weer de oude maken.. :(
(hij kreeg laatste tijd elke 4 dagen wat anders, van schimmel, tot stengels, tot goed hooi)

Maar voor nu dus even geen wedstrijden, ons L. Debuut moet even wachten!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 01:00

Nadiine__x schreef:
Pfoew.. Vandaag liep wat anders als verwacht, ben net pas thuis..

Ik ging akkie rijden, dn hij liep nogsteeds niet rad in draf, alleen linksom en echt kreupel was het niet, maar goed ook zeker niet..

Dus ik eraf, alles nakijken dn voelen. Harde manenkam, warme. Voorvoet.. Ja hoor voor stadium van bevangenheid, poedersuiker!!

Dus wedstrijden afgezegd en opweg naar mijn stalbaas vokr het voerbeleid te overleggen.
Wou ze niet aan de deur komdn en werd haar vader opeens helemaal boos dat ik eens. Niet zo moest zijken, dat akkir maar normaal moest leren eten en dat hij nket te zeuren had en dat allemaal maar mijn schuld was!!

Pardon?! Het enigste wat ik vroeg of we samen iets konden regelen, had zelfs wel zelf hooi willen kopen, maar dat kon ik niet eens voorstellen!!

Ik was zo boos en teleurgesteld dat ik mijn vader geregeld heb met een vriendin en ik vanavond de paarden nog verhuisd heb naar een andere stalling voor 1 maand.

Ik hoop dat de bevangenheid niet door slaat door de stress en dat het nieuwe hooi, maar vooral stabiele hooi hem snel weer de oude maken.. :(
(hij kreeg laatste tijd elke 4 dagen wat anders, van schimmel, tot stengels, tot goed hooi)

Maar voor nu dus even geen wedstrijden, ons L. Debuut moet even wachten!


Jeetje wat balen zeg! Akkie gaat voor hoor, laat ze maar lekker in hun sop gaar koken!
Ik vind goed hooi ook mega belangrijk en zorg er zelf voor (ook al zit het bij de prijs inbegrepen). Gelukkig is het nu maar voor even dat hij naar een andere stalling moet en gelukkig heeft hij pluis, hopelijk is zij de stabiel factor en daarmee zijn stress minder, waardoor de bevangenheid uit blijft.

:(:)

jeetje77

Berichten: 3453
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 01:23

Oh bah, dat is niet tof. Gelukkig ben je er snel bij. Wel poedersuiker dat zo'n stalbaas niet mee wil kijken/denken.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 07:13

Ja ik baal onwijs, dit is echt onnodige stress die best voorkomen had kunnen worden bij normale communicatie. Zeker omdat ik er een jaar met veel plezier gestaan heb ook..

Maar laat mij zeker niet afschreeuwen en helemaal niet ten koste van de gezondheid van mijn paarden, dan ben ik er snel klaar mee hoor.. :n

Ze staan nu wel meer op stal als ik zou willen, maar van op stal staan worden ze niet ziek.
Ze zijn beide best afgevallen, dus ik hoop dat ze hier gewoon weer aansterken sterken en dan over een maandje lekker aan huis en weer veel buiten.
Super lief dat deze mensen ons zo opgevangen hebben! :j
Een grote shire en een chronische bevangen draver die niet op de wei mag en voerneid heeft is best een moeilijke combi, maar ze mogen lekker samen in de longeerpin naar buiten met water en hooi, dus echt vet lief ook!

jeetje77

Berichten: 3453
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:19

Ah dat is toch een super oplossing voor tijdelijk.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:25

Oh Jezus wat een debiel zeg?! Ga jij effe blij zijn als je ze thuis kunt halen!
Slaat echt nergens op dit, klinkt net of die mens gedronken had ofzo

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:59

Jeetje zeg, wat een rare reactie! Fijn dat je zo snel hebt kunnen verhuizen, wat zul je blij zijn als ze straks lekker aan huis staan!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 15:07

Moirin schreef:
Jeetje zeg, wat een rare reactie! Fijn dat je zo snel hebt kunnen verhuizen, wat zul je blij zijn als ze straks lekker aan huis staan!


Nou echt wel!! Weet dat mijn 2 paarden een lastige combi zijn, maar ben dat verhuizen elke keer wel zo zat!! Voor hun ook niet leuk.. :(:)


jeetje77 schreef:
Ah dat is toch een super oplossing voor tijdelijk.

Nou echt wel! Super lief van die mensen! Ze stonden vanmorgen lekker buiten even en akkie ze hoef was nu niet meer warm :j
Ze kam nog wel hard helaas, maar dat zal wel even duren ook, hoop dat de magnesium snel binnen komt.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:09

Nadiine__x schreef:
Ja ik baal onwijs, dit is echt onnodige stress die best voorkomen had kunnen worden bij normale communicatie. Zeker omdat ik er een jaar met veel plezier gestaan heb ook..

Maar laat mij zeker niet afschreeuwen en helemaal niet ten koste van de gezondheid van mijn paarden, dan ben ik er snel klaar mee hoor.. :n

Ze staan nu wel meer op stal als ik zou willen, maar van op stal staan worden ze niet ziek.
Ze zijn beide best afgevallen, dus ik hoop dat ze hier gewoon weer aansterken sterken en dan over een maandje lekker aan huis en weer veel buiten.
Super lief dat deze mensen ons zo opgevangen hebben! :j
Een grote shire en een chronische bevangen draver die niet op de wei mag en voerneid heeft is best een moeilijke combi, maar ze mogen lekker samen in de longeerpin naar buiten met water en hooi, dus echt vet lief ook!

Als jouw paarden afgevallen zijn, zeker in combi met dit bericht, is het voerbeleid op die stal dus op z'n zachtst gezegd bedenkelijk!

Dan is zo'n actie ook de enig juiste reactie, maar leuk is het niet. *klopt af op goede stalhouder*

Adem in, adem uit, pfieuw, hopelijk ben je er op tijd bij geweest.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 06:41

Bedankt voor jullie steun <3

Ben gisteren. 2x langs geweest, pluis is helemaal van de leg, die wilt haar stal uit, naar akkie toe en bij mij blijven.. Dus heb even rondje gelopen door de stal heen dat ze overal kon kijken en haar even geknuffeld :j pluis is best onzeker, maar laat dit nooit merken, maar in dit soort situaties is het opeens echt weer een grote baby.. :(:)

Akkie lijkt het wel. Leuk te vinden, die loopt gekken bekkdn te trekken, vraagt om aandacht, is vrolijk en staat rustig te eten := dus daar ben ik wel blij om, hopelijk knapt hij snel weer op!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:48


Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:52

ik kan de video niet zien :(

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 00:13

Granoek schreef:
ik kan de video niet zien :(


Ik ook niet

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 00:18

Ik ook niet :n

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:46


Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:37

Ja! Ga nu kijken :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:39

Haha wow wat leuk! Moest wel lachen toen dido daar bergop in galop sprong hahaha, leek een beetje op mijn hond als die door hoog gras moet :+

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 09:32

Hij is zo leuk geworden suus!echt weer een herinnering om niet te vergeten! :))

En dido was zo stoer, misschien durft ze volgend jaar wel zelf erin met de andere paarden +:)+

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:31

Granoek schreef:
Haha wow wat leuk! Moest wel lachen toen dido daar bergop in galop sprong hahaha, leek een beetje op mijn hond als die door hoog gras moet :+

:') :D de reden van de sprong was oorspronkelijk de stenen zit bankjes. Die eten Dido's.


Nadiine__x schreef:
Hij is zo leuk geworden suus!echt weer een herinnering om niet te vergeten! :))

En dido was zo stoer, misschien durft ze volgend jaar wel zelf erin met de andere paarden +:)+


Denk het wel, maar van mij hoeft het niet per se hihi. Wel goede reden om binnenkort weer een avondje naar het strand te gaan.
Was ontzettend leuk, vind de dynamiek tussen de paarden zo leuk <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:07

Volgend jaar ga ik (hopelijk) mee!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 17:39

Jaa suus vind ik ook, alsof se weten dat ze een beetje hetzelfde zijn, zo cute! <3

Leukkk daphara, samen met dukeee! *\%/*

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 22:57

Beide paarden trekken gelukkig weer helemaal bij, akkie ze botten verdwijnen weer, pluis haar ribben en beide glimmen weer. Wat kan dat snel gaan he?

Pluis gaat lekker mee langs de dijk of met de trailer naar het bos 2 a 3x per week en vind dat wel. Gezellig!

Akkie loopt helaas nogsteeds niet rad.. zijn harde kam is weg, zijn voeten zijn niet meer warm, maar het lijkt nu uit zijn schouder te komen.
Hij is ook niet kreupel, maar maakt zijn pas net niet helemaal af en struikeld ook meer dan normaal..
Hij staat ondertussen al 3 weken op rust, maar zonder resultaat.
We gaan hem nu tot begin juli helemaal vrij geven, ook niet meer even longeren om te kijken of iets, gewoon echt vrij.
Alleen knuffelen, poetsen en stukje aan de hand wandelen (in stap is hij wel. Helemaal rad)
En als hij dan begin juli (als wij de verhuizing achter de rug hebben) nogsteeds niet 100% goed loopt neem ik hem mee naar de kliniek voor verder onderzoek, want kan het niet echt plaatsen ook.
Hij is voor nu iedergeval vrolijk, gezellig en knuffelig, dus volgens mij vind hij het wel prima zo..

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:20

Ah wat stom van Akkie :( Het woord vakantie word hier altijd wel hartelijk onthaald bij Dexter := Dus dat gaat hem hopelijk ook goed doen!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 14:24

Granoek schreef:
Ah wat stom van Akkie :( Het woord vakantie word hier altijd wel hartelijk onthaald bij Dexter := Dus dat gaat hem hopelijk ook goed doen!


Haha ja bij pluis ook altijd maar akkie is een echt werkpaard, die word vaak mega chagrijnig van vakantie en gaT dan andere paarden aanvallen en bijten en word grumpie op stal enzo..

Maar tot nu toe (3 weken) is hij een vrolijke clown, dus dat is ook voor het eerst haha! Hopelijk blijft dat zo..

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:53

Fijn dat Pluis weer fitter is!
Akkie, gevoelig dier, geniet maar even van je vakantie!