Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 31 [ 771 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Akkie & Pluis ♡

 
Profiel   

[ img ]

Ons logo is af, ben er zo blij mee!! <3 *\o/*

Mijn vriend heeft hem zelf gemaakt 8-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-20 08:15 



 
Profiel   

Nice

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-20 10:21 



 
Profiel   

hoihoi, ik ben een zeer stille meelezer haha maar hoe is het nu met je pensionstal? En met je prachtige waakhond(je) :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 14:32 



 
Profiel   

xelodi schreef
hoihoi, ik ben een zeer stille meelezer haha maar hoe is het nu met je pensionstal? En met je prachtige waakhond(je) :wow:


Wat leuk! :D

Gaat echt heel erg goed.
We staan helemaal vol en heb er al. 4 op de wachtlijst staan, zo leuk :D

[ img ]

https://pluisstables.nl
Onze website is ook online :j

En ons waakhondje word steeds groter *D
Maar ze is alles wat we in een hond zochten, super lief naar ons en de pensionklanten, maar wel aanslaan bij vreemd volk aan de deur enzo. Echt heel fijn!!

[ img ]

Ze is zelfs al een mini rondje mee geweest naar het bos met pluis! *\o/*

[ img ]

En de tulpen tegenover ons huis Staan zo mooi in bloei! <3

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Nadiine__x op 18-04-20 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 17:51 



 
Profiel   

Jammer kan je site niet zien (krijg de melding dat de site niet beveiligt is.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 17:59 



 
Profiel   

cherell0 schreef
Jammer kan je site niet zien (krijg de melding dat de site niet beveiligt is.)


Oh dat is stom. Ik zie het inderdaad..
Dit gebeurt bij mij alleen als ik hem via bokt open.
Dus grote kans dat wanneer je hem zelf intikt hij het wel doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 18:06 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
cherell0 schreef
Jammer kan je site niet zien (krijg de melding dat de site niet beveiligt is.)


Oh dat is stom. Ik zie het inderdaad..
Dit gebeurt bij mij alleen als ik hem via bokt open.
Dus grote kans dat wanneer je hem zelf intikt hij het wel doet


Als ik hem google doet i het wel *\o/*
Ziet er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 21:08 



 
Profiel   

De website ziet er leuk uit! Fijne plek! Voor in totaal 4 a 5 paarden? Dan laat je bewust heel wat stallen leeg niet?

1 tip: er staat niet op je website of de binnenbak verlicht is. Op de foto zie ik mogelijks lampen die aanstaan? Dan zou ik dat zeker erbij zetten, want ik merk dat dit bij velen (incl ikzelf) heel handig is om te weten!


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 18-04-20 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 22:46 



 
Profiel   

Klopt, ik vind paarden naar buiten belangrijker dan de stallen vol gooien ;)

In mei gaan we de inloop stal realiseren en dan komen er nog 3 a 4 plekken vrij afhankelijk van voormaat paard/pony wat komen gaat.

Ik ken helemaal geen rijhallen zonder verlichting := er hangt inderdaad gewoon verlichting in.
Maar hij heeft ook lichtplaten, dus zolang het buiten licht is staan ze eigenlijk altijd uit :j
Thanks voor de tip als we weer met de site bezig gaan zal ik het er even bijzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 23:03 



 
Profiel   

Goh, je wil niet weten hoeveel bakken er hier in de buurt zonder verlichting zijn ;) En buitenbakken nog veel meer. Was voor mij echt moeilijk om een goed plekje te zoeken waar je 's avonds ook nog kon rijden (nu gelukkig aan huis).
Ziet er wel een goede bak uit verder! Lukt het met dit droge weer wat om hem niet te stoffig te hebben? Dat is bij ons nu een probleem met de buitenbak.


En ik geef je groot gelijk qua plekken hoor! Welzijn eerst!
(Om die reden hebben we zelf ook heel wat stallen leeg, moest je nu dichter in de buurt zijn kon ik ze doorsturen haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 23:08 



 
Profiel   

Ja buitenbakken hier ook voldoende zonder licht, dat is leuk als je savonds werkt of je paarden aan huis hebt, maar de gemiddelde paarden eigenaar werkt overdag en wil in de avond kunnen rijden :=

Ja, ik sproei en sleep hem om de dag, en we houden de buitendeuren dicht. Anders trekt de wind hem droog. En zo gaat het eigenlijk heel goed zonder stof! :)F

Ps. Zie net dat op de foto inderdaad de lampen aan staan. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 23:13 



 
Profiel   

Je hebt het goed voor elkaar hoor ik! Fijn om zelf te kunnen sproeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 07:50 



 
Profiel   

Ja dat is echt heeeel fijn! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 08:35 



 
Profiel   

Het ziet er heel goed uit allemaal en wel gaaf dat je kunt zeggen dat je al een wachtlijst hebt haha.
En wat een mooie foto bij de tulpen! Lijkt me heerlijk om zo met je hond en Pluis het bos in te kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 14:02 



 
Profiel   

We zijn begonnen aan de inloopstal! *\o/*

Voor:
[ img ]


[ img ]
Stenen eruit..


[ img ]
Wanden plat *\o/*

Gisteren hebben we de grote gaten in het dak geplakt, zodat ze ook echt droog staan, vandaag doen we even niks, we hebben ook vakantie, dus we gaan even lekker met de hond naar het strand. <3


[ img ]
Dit is ons plan.
Hij word 21m lang en 6m diep.
Half bestraat en half met zand.
De straat kan dan in de winter Strokorrel overheen.

Aan de zijkanten komen 2 voertuigen waar ze buiten de stal hooi gevoerd krijgen om gesmeer tegen te gaan.

Aan beide kanten van de schuur houden we dan nog genoeg ruimte over om onze spullen kwijt te kunnen en nog een extra ruimte voor zadelkasten en voertonnen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 08:09 



 
Profiel   

Wat leuk! Ben je alweer wat opgeschoten?? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 07:50 



 
Profiel   

[ img ]

Ja absoluut!
De muren zijn geschilderd, de vloer is bijna af, alleen het en der nog wat gaten opvullen.

Het zand is gebracht en gaan we vanavond naar binnen kruien en de omheining schiet ook al aardig op!

Maar we maken echt alles zelf, dus de voerrekken kosten veel. Tijd. :=

En niks zit mee, alles wat we bedacht hadden, zat er wel iets tegen.. Betonnen vloer onder de straat, zand zou met een knieper op de plek gelegd worden, maar dak was toch te laag.. En zo kan ik nog wel even doorgaan..

Maaarrr dan hebben we straks wel. Wat we graag wouden **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 13:40 



 
Profiel   

En ga je al die staldeuren in tact houden?

Dat schilderwerk heeft wel resultaat. Het zag er best wel afgetrapt uit, eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 14:45 



 
Profiel   

Ja de stal deuren blijven! Die worden nog mooi donker blauw gelakt van het zomer. :))

Voordeel daarvan vind ik dat ik zomers meer deuren open kan zetten, en swinters minder. Zo kan ik mijn stal klimaat optimaal aanpassen per seizoen :D

Klopt het zag er heel afgetrapt uit.. Alles is achterstallig onderhoud. Nadeel is veel werk, voordeel is dat alles er onwijs van opknapt +:)+


Edit:
[ img ]
Weer een stukje verder en het zand is vandaag gebracht! :D

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Nadiine__x op 29-05-20 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 22:09 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
Ja de stal deuren blijven! Die worden nog mooi donker blauw gelakt van het zomer. :))

Voordeel daarvan vind ik dat ik zomers meer deuren open kan zetten, en swinters minder. Zo kan ik mijn stal klimaat optimaal aanpassen per seizoen :D

Klopt het zag er heel afgetrapt uit.. Alles is achterstallig onderhoud. Nadeel is veel werk, voordeel is dat alles er onwijs van opknapt +:)+

Achterstalligheid is nog te doen, vaak ook zelf, zolang de boel maar niet van ellende uit elkaar valt. Maar dat valt wel mee, toch?

Als je die deuren open zet, heb je dan ook "een andere kant" waar het er weer uit kan waaien? Zo onder die kale dakplaten wordt dat waarschijnlijk bloedheet binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 22:19 



 
Profiel   

Klopt hoor, we doen eigenlijk alles zelf en onze ouders helpen ook veel.

Het is vooral achterstallig schilderwerk, alleen het is meteen zoveel hé op een boerderij.
Dus we doen het stapje voor stapje!
Vorig jaar het woonhuis opgeknapt, en nu gaan we beginnen aan het paarden deel.

Sommige deuren zijn ook helemaal rot, groeien paddestoelen in en missen stukken aan de onderkant. Die gaan we ook gewoon vervangen, want opknappen heeft geen zin meer. :=

Maar uit elkaar vallen doet het gelukkig niet! En alles wat in gebruik is, is ook goed. +:)+

Wij hebben van de rijhal 2 grote schuifdeuren die open kunnen, dat is aan de andere kant van de loods, en dan waait hij inderdaad door.

Ook zijn we bezig met een nieuw dak, want er ligt nog asbest op. En we zijn aan het kijken met de aannemer of er een ventilatie systeem in de nok kan komen. Zodat de warmte van het zomer weg kan. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 22:45 



 
Profiel   

Kan het dan uit om van die isolatieplaten erop te leggen? Je weet wel, sandwichpanelen maar dan voor het dak.
Valt me op dat daar tweedehands redelijk goedkoop aan te komen is maar hoe bruikbaar dat is op zo'n compleet dak, is natuurlijk maar zeer de vraag.
Op de manege waar ik ooit begonnen ben, hadden ze dat. Dat was zowel in de winter als de zomer erg fijn.

Die regeling met asbestsanering en dan zonnepanelen erop bestaat zeker niet meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 23:07 



 
Profiel   

Het dak regelt mijn vriend allemaal, ik vind dat maar ingewikkeld en laat mij verrassen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 07:24 



 
Profiel   

[ img ]

Hoe gaaf is dit!! *\o/*

De paarden gaan hier rustig door.
Pluis heeft een flinkw behandeling van een osteopaat gehad, Jeroen Duenk.

Pittige behandeling en hij moet nog een keer terug komen voor de achterhand, het was te veel voor haar lichaam in 1x, plus dat ze achter zich niet behandelen door de kramp. De kramp werd steeds erger, daarom heb ik Hem ook Laten komen.

Haar schedel stond scheef, haar rechter ribben zaten helemaal vast, haar rechterhals had een mega grote blokkade en haar si stond scheef. Dit heeft hij allemaal. Behandeld.
Ook had ze een vergrote en harde lever waardoor ze nu druppels krijgt om haar afvalstoffen kwijt te kunnen. Wat ook haar voorliefde voor distels bevestigend, die werken namelijk ook op de lever schijnt.

Nu een week Gestapt languit en haar voorbenen tilt ze al veel hoger en beter op en achter loopt ze weer met haar hanetred links, ipv met 2 krampbenen! Wat ik heeeeel lang niet meer gezien heb. Dus ben echt heel blij dat ik dit gedaan heb, en laat hem zeker voor een 2e behandeling komen binnenkort. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 09:42 



 
Profiel   

Gaaf bord. En fijn dat je verschil merkt bij pluis na de behandeling. Sws leuk om weer te wat over jullie te lezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 13:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 31 [ 771 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen