Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Draver Yonker en zijn opleiding tot recreatie paard

 
Profiel   

Opa ziet er goed uit!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 17:44 



 
Profiel   

Wat leuk dat het zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 18:17 



 
Profiel   

Gisteren weer les gehad, weer vooruitgang geboekt! Hij zet z'n binnenbeen op de volte steeds meer onder de massa ipv dat hij naar binnen zwaait ermee. Ook het schouderbinnenwaards gaat steeds gemakkelijker maarpp er moet nog wel aan gesleuteld blijven worden.

En 2 nieuwe oefeningen gekregen, vanuit stilstand moet ik vragen of hij z'n achterbenen wil optillen en voor moet dan stil blijven staan en ik moet hem 8jes laten lopen voor mij langs zodat hij z'n achterhand gaat gebruiken.

Vandaag heeft ie lekker een dagje vrij, morgen ga ik weer aan de slag met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-19 13:56 



 
Profiel   

Gister een binnenlesje gedaan want het was zo nat! We hebben in het stalgebouw oefeningen gedaan. Zoals de hals buigen, aantikken van z'n benen zodat hij deze onder z'n lijf gaat plaatsen ipv safe 1 voor en 1 achter, we hebben geoefend met los staan, dit had ie vrij snel door. Echt heel leuk om te zien dat hij het snel door had wat ik vroeg van hem. Daarna nog even z'n deken gewisseld want die was kletsnat van de regen.

Vandaag heeft ie een vrije dag en morgen gaan we lekker aan het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 15:15 



 
Profiel   

Wat een fijn gevoel is het he, als je paard het zo goed oppakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 17:10 



 
Profiel   

Ja echt wel!

Ook vandaag merkte ik dat de pessoa goed helpt. Hij was een stuk rustiger met grondwerk. We hebben schoudervoor gevraagd, wijken, volte verkleinen en vergroten, en m'n instructrice heeft hem even onder het zadel gestapt om te zien hoe dat ging. Daar was ie toch wel wat drukker en erg met z'n omgeving bezig ipv m'n instructrice maar na een minuut of 10 begon hij meer te ontspannen. Al met al erg tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-19 19:10 



 
Profiel   

Klinkt goed hoor. Hoera voor geduld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 09:46 



 
Profiel   

Wat is hij knap zeg :) heel benieuwd naar jullie vooruitgang dus ik volg vanaf nu mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 09:52 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen, leuk!
Hier ook een draver lopen, ze zijn zo leergierig! <3
Hier na 3jaar de startkaart voor dressuur aangevraagd :):)

Wat zit hij goed in zijn felletje, denk dat als hij straks ook een mooie gespierde hals krijgt het echt een buffel word! +:)+

Balkjes werken hier ook goed voor de achterhand trouwens, ook in combinatie met de pessoa ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 16:34 



 
Profiel   

Ja balkjes werken idd ook heel goed! Leuk dat jullie allemaal volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 22:19 



 
Profiel   

Vandaag weer les gehad.

Kom op stal, was ik m'n halster kwijt. Had ie die nog om. Daarna yonker uit de wei gehaald en er stonden heel veel auto's op het terrein en we moesten door een smal stukje om bij stal te komen. Toen we er voorbij liepen startte de auto en hij schrok alleen maar meer niet! Smalle doorgangen zijn al veel minder spannend dan eerst dus ik was heel trots op hem dat hij meer vertrouwen heeft gekregen!

Helaas was de bak zompig en supernat en de onderlaag nog bevroren dus hebben we het wat rustig gehouden. Veel overgangen gemaakt om hem wakker te maken en sb gevraagd. Het ging supergoed. Veel ontspanning en hij gaat steeds beter lopen. Ben zo trots op hem dat ik elke les vooruitgang zie ook al is het maar iets kleins.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 15:10 



 
Profiel   

Zo dat is fijn! Weet nog dat ik een keer een uur bezig was om hem zijn box in te krijgen :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:19 



 
Profiel   

Hahaha oh wat erg, moet zeggen dat ik dat nog niet heb meegemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:25 



 
Profiel   

Wat een goede vooruitgangen, leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:45 



 
Profiel   

Super leuk; Ik ga je ook volgen. Zelf ook een draver in de omscholing tot rijpaard sinds een jaar.

Op Instagrams heb je ook veel Dravers accounts ook erg leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:49 



 
Profiel   

Zo even een paar weekjes geen les gehad omdat m'n lesgeefster niet kon maar vandaag weer grondwerk les gehad. Ging na 2 weken niksen hardstikke goed, gewerkt aan schoudervoor en schouderbinnenwaarts en nog aan de dubbele lijnen wat erg goed ging! Ook nog even een galopje meegepakt, rechtsom werd ie er heet van en linksom heeft ie een paar mooie stukken gegaloppeerd dus heel erg tevreden!

Met poetsen kwam er flink veel haar vanaf, hij verhaart nu enorm!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 18:20 



 
Profiel   

Momenteel gaan we met sprongen vooruit! Het grondwerk werpt z'n vruchten af dat is heel goed te merken onder het zadel. Ook kan de pessoa af dus dat betekent dat hij zich weer vertrouwd voelt in z'n omgeving. Afgelopen zondag heb ik zelf weer even gereden na het ontbreken van zelfvertrouwen bij mezelf. Het ging hardstikke goed. Ook pak ik de galop weer op, linksom gaat dat heel erg goed, rechtsom heeft ie er nog moeite mee. Maar we blijven oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 09:56 



 
Profiel   

Wat een mooi paardje!! Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 10:32 



 
Profiel   

Helaas door het rot weer van de afgelopen tijd wat minder kunnen doen. Maandag en vandaag les gehad, vandaag langzaam laten stappen en draven, wat nog best moeilijk is want als ik hem langzaam vraag gaat ie gauw terug naar stilstaan of stap. Hieraan blijven werken maar de laatste keer ging het eigenlijk best goed!

Daarna een oefening dat hij recht voor mij staat en vanaf een afstand achteruit stapt. Hier moet ik nog meer les in krijgen want het is een lastige oefening. Hij heeft dan de neiging naar rechts te kijken ipv mij aan te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 17:31 



 
Profiel   

Vandaag weer fijn gewerkt met Yonker. Een vriendin van me is meegeweest en heeft even op Yon gereden. Eerst durfde ze niet maar toen ze merkte dat het goed ging heeft ze even fijn gereden. Trots op beide!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 22:03 



 
Profiel   

[ img ]

Helaas kwamen ze op stal vandaag tot de ontdekking dat yonker een opengebroken abces(?) heeft en liep er pus uit en heeft ie een dik en warm been. Heb 'm gekoeld, schoongemaakt met betadine en hebben wat haar weggeschoren zodat het duidelijk was waar het zat. Daarna nog even gestapt en gedraafd, hij liep net niet helemaal rad in draf is wel minimaal. Morgen maar de dierenarts bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 17:39 



 
Profiel   

Gelukkig gaat het een heel stuk beter z'n been is weer dun maar er komt nog wel pus uit.

Vandaag zijn we lekker 3 kwartier wezen wandelen in het dorp, hij reageerde nergens op! Braaf paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 18:29 



 
Profiel   

Wat vordert hij goed zeg! Wel jammer natuurlijk van zijn wonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 19:07 



 
Profiel   

Gelukkig blijft het abces weg. Wondje is nog wel open, maar dat moest. Hij heeft er geen last van gelukkig!
Momenteel bezig met de oefening dat als ik naar z'n achterhand kijk en mijn energie er naar toe verplaats dat hij wegdraait met de achterhand en recht tegenover me staat. Merk dat hij steeds gevoeliger wordt op de hulpen, soms wel eens lastig want dan doe ik het verkeerd.

Na de les had ik Yonker terug in de wei gezet en het stuk land voor de wei was een shovel bezig met bomen omduwen, de andere paarden die renden steeds weg en Yonker had zoiets van, waar maken jullie je druk om, ik ga lekker eten!

Verder nog een paar foto's gemaakt
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 12:25 



 
Profiel   

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 12:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen