Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 121 van de 123 [ 3053 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Equus veulenopfok

 
Profiel   

Wil jij dat vragen Cheytjuh? Ik wil ook ook graag hals/rug, als dat op locatie kan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:49 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar in februari mee gedaan met de anderen zodat de dierenarts er inderdaad maar één keer is. Van de benen zijn alle gewrichten vanaf knie tot een met hoef op de foto geweest, zoals kennelijk de standaard is.
Ik heb 448 euro betaald.
Voor mij andere paard heb ik toen geïnformeerd naar foto's op lokatie van nek en rug.
Dat wilde hij op zich wel doen maar hij gaf wel aan dat de röntgen apparatuur die hij mee heeft op lokatie, wel minder kwaliteit leveren dan op de kliniek en dat die voor subtiele details in de nek wervels wel veel minder geschikt is dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:53 



 
Profiel   

Oké, bedankt. Dan zal ik even overleggen over hals/rug. Hoeft niet beslist topkwaliteit te zijn maar het moet wel een betrouwbaar beeld geven natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:52 



 
Profiel   

Kliniek Hellendoorn komt gebruikelijk. Je kunt de eventueel bellen met deze vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:11 



 
Profiel   

Nickeltje schreef
Ik heb vorig jaar in februari mee gedaan met de anderen zodat de dierenarts er inderdaad maar één keer is. Van de benen zijn alle gewrichten vanaf knie tot een met hoef op de foto geweest, zoals kennelijk de standaard is.
Ik heb 448 euro betaald.
Voor mij andere paard heb ik toen geïnformeerd naar foto's op lokatie van nek en rug.
Dat wilde hij op zich wel doen maar hij gaf wel aan dat de röntgen apparatuur die hij mee heeft op lokatie, wel minder kwaliteit leveren dan op de kliniek en dat die voor subtiele details in de nek wervels wel veel minder geschikt is dus.


Dit was hetzelfde inderdaad voor ons toen ze kwamen in September voor onze 2 :j Wil nu de dames mee laten doen met de hele groep in februari.

Zal het Andre wel vragen, mocht Nickel dat nog niet eerder hebben gedaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:19 



 
Profiel   

Dus ... als ik het goed begrijp komt er in februari een dierenarts langs voor de foto's?
Heeft iemand het al gevraagd? Anders ga ik zelf André bellen.

Het maakt me op zich niet zo heel veel uit, maar de jonge hengsten (dan bijna 3) moeten ook gecastreerd.
En het lijkt me in ieder geval handig om dat goed af te stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 20:13 



 
Profiel   

Kendra schreef
Dus ... als ik het goed begrijp komt er in februari een dierenarts langs voor de foto's?
Heeft iemand het al gevraagd? Anders ga ik zelf André bellen.

Het maakt me op zich niet zo heel veel uit, maar de jonge hengsten (dan bijna 3) moeten ook gecastreerd.
En het lijkt me in ieder geval handig om dat goed af te stemmen.


Dat is wel wat ik heb begrepen. Maar ik denk dat er sowieso even contact gelegd moet worden daarover. De mijne moet ook gecastreerd tegen die tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 22:38 



 
Profiel   

Change3x schreef
Kendra schreef
Dus ... als ik het goed begrijp komt er in februari een dierenarts langs voor de foto's?
Heeft iemand het al gevraagd? Anders ga ik zelf André bellen.

Het maakt me op zich niet zo heel veel uit, maar de jonge hengsten (dan bijna 3) moeten ook gecastreerd.
En het lijkt me in ieder geval handig om dat goed af te stemmen.


Dat is wel wat ik heb begrepen. Maar ik denk dat er sowieso even contact gelegd moet worden daarover. De mijne moet ook gecastreerd tegen die tijd


Zit jij ook in de FB-groep? Er zijn al 3 in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 08:47 



 
Profiel   

Yes daar zit ik in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 08:48 



 
Profiel   

Wij halen morgen onze laatste 3 uit de opfok op, ik zal de facebookpagina volgende week ook opheffen als niemand deze over wil nemen, aangezien wij zeer ontevreden zijn hoe de dingen afgelopen jaar zijn verlopen.

Hopelijk gaat het bij jullie en de paarden allemaal wat soepeler en voorspoediger. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 08:06 



 
Profiel   

Erg jammer Chey en je bent niet de enige helaas.
De mijne is inmiddels 3.5 en al een paar maanden uit de opfok dus ik heb eigenlijk 'niks meer te zoeken' in de FB groep, maar ik hoop dat iemand het overneemt. Het is fijn om toch het een en ander met elkaar te kunnen delen.

Succes met jullie kleintjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 11:23 



 
Profiel   

Ik wil het wel overnemen. Meld me daar wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 16:45 



 
Profiel   

Zijn er meer mensen die hun paard willen laten keuren/castreerden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 10:44 



 
Profiel   

Hai allemaal, ik heb eind maart mijn twee 3-jarigen uit de opfok gehaald en, n.a.v. hoe zij erbij stonden, vlot daarna ook mijn twee 2-jarigen. Die staan nu ongepland aan huis aan te komen. -O-
Ik moet zeggen dat ik niet vaak langs ben geweest, het is nogal ver van mijn huis. Ik vind aan de andere kant dat ik betaal voor een dienst (opfok) en dat ik er dan toch op mag vertrouwen dat die dienst ook naar eer en geweten geleverd wordt, of dat er aangegeven kan worden als de kosten omhoog moeten om de paarden goed te kunnen blijven voeren. Aangezien het bij mij dus 4 paarden betreffen, gaat het m.i niet om een uitzondering, maar wil toch graag navragen of hier nog meer mensen in het topic met dezelfde ervaring zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 19:03 



 
Profiel   

Wat vervelend en jammer om te horen StalDiefdijk.
Helaas is dit geen uitzondering en zijn er eind vorig jaar sowieso ook al een aantal vertrokken wat ik begreep.

Ik heb de mijne vorig jaar juni als 3 jarige opgehaald toen het tijd was om te vertrekken. Ontzettend gemengde gevoelens want de eerst 2 jaar stond hij geweldig, de laatste maanden op en af mager/niet fit en toen ik hem ophaalde schrok ik echt. Hij had veel stress gehad en gewoon te weinig te eten gekregen vermoed ik.
Ontzettend jammer, het is een prachtige plek... Fijn dat je snel kon schakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 20:59 



 
Profiel   

Dank hiervoor en ook de PBs die ik van Bokkers mocht ontvangen. Bevestigt ook mijn idee dat het zo niet was toen ik mijn veulens ging brengen.
Ik heb ook best even getwijfeld om wat te plaatsen, wil niemand ten onrechte zwart maken, maar iedere keer dat ik de paarden nu zie, zit het me niet lekker.

Rest me nu de paarden komende maanden flink te voeren en hopen dat ze over een paar maanden weer helemaal zijn bijgetrokken en de groei nog gaan inhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 04:59 



 
Profiel   

Wij hebben vorig jaar onze 6 ‘jonkies’ ook opgehaald omdat we echt niet tevreden meer waren. 8 jaar trouwe klant geweest maar de laatste jaren ging het enorm achteruit en vorig jaar was de druppel toen na een akkefietje met een van de hengsten ik ook een merrie van ons zwaar verzwakt en vermagerd aantrof na de vakantie.

Deze heeft het gelukkig gehaald maar nu pas weer een beetje op gewicht (na flink voeren en veel dierenartsrekeningen) en de dierenarts gaf aan dat we niet nog een week hadden moeten wachten.

Doodzonde dat er zo met je kostbare dieren om wordt gegaan door ze tegenwoordig, je bent helaas niet de enige, het regent klachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 07:41 



 
Profiel   

Ik heb mijn merrie eind november opgehaald. Eerder dan gepland, maar dat was omdat er bij mij op stal een plekje vrij kwam. Mijn merrie is nooit mager geweest daar. Ik vond dat ze daar wel goed gestaan heeft, maar kan me voorstellen dat niet iedereen er zo over denkt. Heb inderdaad wel eens paarden gezien die echt bij gevoerd moesten worden. Jammer dat het zo heeft gelopen voor sommige..
Ons aankomende veulen gaat wel naar een andere opfok in de buurt van stal Equus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 07:57 



 
Profiel   

Na zoveel verhalen, o.a. mijn paard die ik als een hoopje ellende; als vel over bot heb opgehaald eind vorig jaar, kan ik toch wel stellen dat er daar iets helemaal mis is. Als je ziet dat paarden mager zijn, stel je de eigenaar op de hoogte en hoor je daar iets aan te doen. Helaas is mijn ervaring en die van veel teveel anderen het tegenovergestelde, zijn wij uiteindelijk pas veel te laat gebeld. Het is echt een nachtmerrie om je paard zo te zien.

Om nog even herinneringen op te frissen:


We zijn nu gelukkig een heel aantal maand en héél veel voer verder, dus ik kan gelukkig zeggen dat die van mij er weer goed uit ziet nu, los van dat het echt nog een baby is die bespiering mist. Maar deze ervaring wens je niemand toe.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 09:46 



 
Profiel   

Mijn merrie(2,5 jaar bij ophalen) afgelopen oktober opgehaald(had haar ook verkocht op dat moment). Toen ze daar kwam met 6 maanden was het top. Iedereen was toen tevreden maar laatste jaar vond ik zelf ook niet zo fijn. Contact was niet wat het was, idd magere paarden ertussen. Mijn merrie was niet mager, maar ook half een koudbloed. Toen ik haar ophaalde stonden er al behoorlijk wat binnen om opgehaald te worden. Mijn merrie liep nog met 3 of 4 andere merries buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 13:49 



 
Profiel   

Om een indruk te geven: dit is één van mijn mannen bij thuiskomst. ;( ;( ;(
[ img ]

[ img ]

Lijkt qua hoogte nu ook meer op een jaarling dan een 2 jarige. Ik hoop dat hij en de andere paarden komende maanden goed bijkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 19:52 



 
Profiel   

:( Schandalig ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 20:16 



 
Profiel   

Hebben jullie de eigenaar van de opfok aangesproken over jullie klachten? Vermageren van de paarden? Zou hij hier wat mee gaan doen? Ik denk erover mijn merrieveulen, is een pony veulen naar stal Equus te brengen in november…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-23 21:34 



 
Profiel   

Ik denk niet dat hij er iets mee gaat doen, ik kan ondertussen op 2 handen het aantal mensen tellen die de afgelopen maanden hun paarden daar weg hebben gehaald.. Voor mij echt nóóit meer daar.

Ik zou voor een andere opfok kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-23 12:55 



 
Profiel   

Als er ineens zoveel klachten zijn en mensen weggaan, zal de eigenaar hier toch wat mee moeten doen? Het was altijd zo’n fijne plek, mijn vriendin heeft hier een veulen opfokt en dit is heel goed bevallen. Als je ergens niet mee eens bent, kun je dit toch allerminst aangeven aan de stalhouder? Dan kan hij er nog iets aan doen lijkt me…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-23 15:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 121 van de 123 [ 3053 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen