Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 117 van de 123 [ 3053 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 123  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Equus veulenopfok

 
Profiel   

Te dik wil je ze ook niet hebben, dan groeien ze niet meer zeggen wij altijd. En ze zijn ook volop in de groei dus iets ribben zien is helemaal niet zo gek.

Die van jou zien er érg welvarend uit Kendra. :') :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:50 



 
Profiel   

En toch kun je ook daar de ribben van tellen.... maar thuis gaat het gewoon anders.
En ik ben fervent aanhanger van lijnzaad, dus de glim zit er hier altijd goed op!
Het schijnt trouwens andersom te werken: kleine paarden worden sneller dik, de stokmaat is bijna geheel genetisch bepaald.
Maar vind Equus een goed adres hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 18:31 



 
Profiel   

Ik ben vanmiddag nog even geweest. Camera mee en tussen de buien door de rust zelve bij de hengsten.
[ img ]

Monica, Cas is echt zo nieuwsgierig! Wat een lief dier maar die kruipt wel echt in je broekzak :')
[ img ]
[ img ]


Wat betreft het schraal staan... Die van mij is inderdaad vrij klein en nooit schraal geweest. Wel dat hij soms duidelijk schots en scheef groeide.

Dit was die van mij april vorig jaar als jaarling, net vóór het gras en 2 weken later. Dan zie je wel hoe snel ze bijtrekken dus ook de ukkies die nu qua weerstand misschien wat achterlopen kunnen best veel inhalen straks.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:20 



 
Profiel   

Ohhh Marieke, wat een leuke foto’s! Thanks!
En haha ja hij is er graag bij. :+ Al moet ik zeggen dat Troy er ook altijd is als ik er ben. Samen met Onyx.

Troy staat er ook weer knap op! Mooi verschil met vorig jaar. *D

Casimir is wel heel schraal geweest vorig jaar. En toen zat hij ook heel slecht in zijn vacht. Gelukkig nu mooi bijgetrokken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:44 



 
Profiel   

Oh ik zie nu dat er maar twee weken verschil tussen die foto’s zit. Huhhhhh! Wauw. Waar een beetje gras al niet goed voor is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:46 



 
Profiel   

Jaa voor de mensen met veulentjes :D

EDIT: oeps, ik lieg sorry, was een kleine maand tussen die foto's!


Casi was inderdaad ook een beetje sneu vorig jaar maar zie je nu helemaal niks meer van. Die is inderdaad heel mooi glad en vol nu.

Het valt niet mee om alles op de foto te krijgen als ik alleen ben. Moet vooral vanalles wegjagen, ze zijn zo nieuwsgierig!

Dit was vandaag! {:}
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 20:03 



 
Profiel   

Wat een verschil Marieke!
Hij is echt mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 20:58 



 
Profiel   

Nijn was als jaarling ook zo schraal en lelijk in het haar. Is later goed bijgetrokken. Werd pas wat voller in de zomer dat ze twee werd. Daarvoor groeien ze te hard om dikker te worden.
Nijn heeft nu ook weer groeischeuten, en is nu ook 1 van de weinige paarden op stal die niet te dik is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:15 



 
Profiel   

Ik ga vandaag nog even, kan iemand een snelle schets geven van wat waar loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:13 



 
Profiel   

Merries lopen bij de kleine paddocks waar de veulens eerst stonden vlg mij. De oudere hengsten staan als je naar achter loopt langs de grote paddock waar de hengsten van de winter stonden. En de veulen hengsten moet je even langs de stal doorrijden of lopen, als je de stal aan je linkerkant hebt, en die zie je dan aan je linkerhand. Ik ben zaterdag nog even geweest. Alles stond er goed en rustig bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 11:48 



 
Profiel   

Uitgebreid bij de jonge hengsten rondgewandeld. Wat een fijne groep is dat! Voor filmpjes zie FB.
De oudere hengsten stonden binnen te eten. Luilakken, ze konden ook gewoon de wei in.
Vanaf de straat een paar foto’s van de jaarling merries.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 21:48 



 
Profiel   

Ze lopen echt mooi rustig! Hoe groot is de groep ongeveer?

Die van mij is op geen van beide te zien of te ver weg om te kunnen herkennen, ik denk dat ik dus ook gauw maar weer langs ga om even te kijken hoe het erbij staat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 05:23 



 
Profiel   

Haha die "oudere hengsten" die binnen stonden te eten, dat zijn de oudere dames, inclusief mijn vreetzakje :Y)
Die zijn inderdaad vaak binnen te vinden terwijl ze gewoon naar buiten kunnen... Ze zullen wel niet zo van dit slechte weer houden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:35 



 
Profiel   

Leuke foto's weer Kendra. Haha grappig die grote merries binnen eten, dat snap ik wel met zo'n flinke berg eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:26 



 
Profiel   

:D :D Ik dacht al.
Er was een man aan het uitmesten (werkte daar sinds kort) en die heeft ons vol trots overal langs geleid - dus ik geloofde hem op zijn woord. Maar het waren dus de dames. Natuurlijk...
Hij heeft ons ook achterlangs naar de jaarling hengsten gebracht, dat vond ik wel mooi. Dat je er gewoon tussen kunt lopen en dat ze zo rustig blijven. Echt fijn.
@Change, ik dacht dat ik ze allemaal op de foto had. Misschien op het filmpje op FB?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 18:26 



 
Profiel   

Je kunt dus via het erf naar de jaarlinghengsten? :D

Kendra, ik denk dat die van mij helemaal achteraan verstopt stond. Hij is zwart / zwartbruin met alleen zijn kroonranden voor de helft wit (loopt door in de kootholte) dus niet te herkennen vanaf een afstandje.

Spoiler:
Foto’s van eind maart, zoals te zien eigenlijk alleen te herkennen als je ‘m in het echt ziet of de aftekeningen duidelijk zichtbaar zijn :')
[ img ]


Ik ben ook erg benieuwd hoe groot de mijne nu is, hij is denk ik een van de jongsten (17 juli) dus loopt nog wat achter qua leeftijd om de vroege veulens van vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 18:44 



 
Profiel   

Change3x schreef
Je kunt dus via het erf naar de jaarlinghengsten? :D

.


Ja. Als je op het centrale erf bent, loop je tussen de pension stallen door, langs de mesthoop, langs de trailers. Dan loop je over een zand achtig pad langs de weides met pension paarden en aan het einde daarvan, bij de laatste wei, zie je links de wei liggen waar nu de jonge hengsten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 19:23 



 
Profiel   

Nog een vraagje, weten jullie of André de I&R heeft geregeld en vanaf welke datum? Ik heb hem geappt maar geen antwoord (kan altijd even bellen). Wij hebben nl. als onze paarden eerst bij onszelf aangemeld en melden nu alles af wat 'elders' huist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:33 



 
Profiel   

Voor de pension paarden hebben ze dit weekend alle paspoorten geordend en geregistreerd.
Ik vermoed dat dat dan ook gedaan zal worden voor de paarden in de opfok.
Maar ik heb geen flauw idee of dat nog moet of al gedaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 21:45 



 
Profiel   

Ik was gisteren op visite bij de jaarlinghengsten en ze waren weer heerlijk zen...


[ img ]

[ img ]

Mijn mannen
[ img ]
[ img ]

Is dit een Bokt paard? Wilde maar wat graag shinen op de foto. :-)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:06 



 
Profiel   

Ik ben vandaag even langs geweest :)
Waren allemaal rustig aan het eten of aan het slapen
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:15 



 
Profiel   

Ah wat fijn weer dames!

Oef wat kijkt Kenna boos op die laatste foto hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 20:30 



 
Profiel   

Mooie foto's weer. Ben zo blij met dit weer, zo fijn dat ze eindelijk eens lekker languit in de zon liggen te pitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 18:28 



 
Profiel   

WendyShet schreef
Ah wat fijn weer dames!

Oef wat kijkt Kenna boos op die laatste foto hahaha


Een slechte moment opname hoor :') Ze was heel aanhankelijk en wilde graag een aai :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 20:12 



 
Profiel   

Ah gelukkig Laura. Was even bang dat ze met deze boze blik naar je toe was gekomen.

Nog iemand geweest met dit mooie weer?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 20:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 117 van de 123 [ 3053 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 123  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen