Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op naar een dunne toekomst, ups en downs

 
Profiel   

MissYvette4u schreef
Buffelduke schreef
@MissYvette4u, heb je de azijn al geprobeerd? Ben ik wel benieuwd naar! Wat een goede beslissing betreft het niet meer continu op de wei! Koeienweides zijn funest, daardoor is duke ook zo dik geworden!

Nee nog steeds niet :n ik wil niet te veel tegelijk invoeren. Anders zie ik resultaat en weet ik niet waarvoor :roll: mun perdjes staan nu 24/7 in de paddock en bak, en krijgen onbeperkt hooi :)) het Mini Paard doet het goed ze was gister heel vrolijk en gaf zelfs een showtje weg :)F dussss grasloos doet haar goed *\o/*


MP heeft weer koliek gehad := gelukkig knapte ze vrij snel op. Maar ze stond dus niet op het gras, ze staat nog op de paddock!
DA zei dat ze hele gevoelige darmen heeft, en die op het extreme wisselvallige weer reageerde.
Ons zorgenkindje :+: ik ga nu toch echt 's die appelazijn proberen. Kan ik die van de Jumbo gebruiken? Hoe kan ik haar dat geven? Ik krijg het niet zo 1 twee 3 teruggevonden in dit topic :o :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 17:22 



 
Profiel   

Pff blij dat wij nog nooit koliek hebben mee gemaakt (afkloppen!)

Hier staat alles nog 5x zo strikt op dieet. Dinsdag kwam de DA langs, voor tanden van de mijne en kreupelheid onderzoek/platspuiten andere... Eerst het trekpaardje voor kreupelheid... Binnen een paar minuten mochten we stoppen, stevig vermoeden van bevangenheid. Hadden ons wat blind gestaard op de mijne en de andere was mogelijk al die tijd al op het randje. Ze had zich sinds de aankoop nog niet lekker laten bekappen, elke keer maar een beetje, maar niet fatsoenlijk. Gelukkig viel het mee in haar hoeven, maar dat moest dus onder stevige sedatie, met nog een keer bijspuiten tegen dat we bij de achterhoeven waren.

Dieet nu:
7u30 krijgen ze van mij 50g Pavo Vital + 8g GlucoBalance + 15g MgO van de Welkoop + 4.5-5kg hooi 's morgens in een hayplay die in een fijnmazig hooinet zit
13u een pluisje hooi, wat in hun emmertje past
18u weer 50g Pavo Vital + 8g GlucoBalance + 15g MgO van de Welkoop + 4.5-5kg hooi 's morgens in een hayplay die in een fijnmazig hooinet zit

Daarnaast mogen ze nu nog op de weide, hoewel die nu ook wel zwembad is. Daar moeten ze tussen in dan maar met de laatste sprieten overleven. Ze zijn wel enigszins voergericht nu, dus er is iets aan het werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 20:04 



 
Profiel   

Hoe staat het met jullie chubbies?

Ik heb het gevoel dat wij een dipje hebben gehad en dat ze mogelijk toch weer wat dikker werd op de een of andere manier. De manenkam leek harder te worden. Ondertussen de magnesium dus weer omhoog en terug aan de MgCitraat ipv MgO van de Welkoop.

Ons 2e paardje bleek niet hoefbevangen te zijn, maar is ondertussen terug naar de fokker. We hebben nu een wat oudere merrie die al wat meer van de wereld gezien heeft. Ook Frankrijk's glorie, dus die gaat gezellig mee op dieet. Bleek van de vorige eigenaar graatmager teruggekomen te zijn bij de fokker en dat is nu prima overgecompenseerd. Maar 2 op dieet is makkelijker dan een dunne en een dikke, dus dat komt wel goed.

Ik probeer de mijne nu om de dag goed in het zweet te werken dmv longeren of rijden. Tussenin gaan we lekker naar buiten een eind aan de hand. Mijn vriend heeft nog geen hoofdstel en zadel voor zijn paardje, dus zodra dat er is gaan we onder het zadel wat meer kilometers maken.
Hooi gaat afgewogen in dubbele fijnmazige netten.
Heb via mijn dierenarts een interessante folder over EMS (Equine Metabool Syndroom) waar een hoop concrete tips in staan. De meeste doe ik al, maar met name degene over trainen op hartslag vind ik wel interessant. Denk dat ik me van mijn vakantiegeld een Equilog cadeau doe :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 13:58 



 
Profiel   

Leuk dat het topic actief is!

Je bent niet een enige met een dipje. Wij hebben ook een dipje maar dat is meer qua gedrag dan gewicht. Duke heeft bijna zijn streefgewicht bereikt dus dat is positief.

Blij dat je nu twee hebt die samen op dieet gaan! Is altijd makkelijker en kunnen ze ook niet oneerlijk naar elkaar gaan doen. Wat voor tips staan er zoal in het blaadje? Ben ik ook erg benieuwd naar!!


Duke ziet er op dit moment zo uit:

[ img ]

Even een vergelijking met toen we begonnen zijn:

[ img ]

Ben er heel blij mee hoe hij er nu uitziet.
Hij krijgt nu 3x per dag hooi, naar zijn gewicht en 2x per dag 50 gram pavo vital. 1x een klein handje biks erbij. Ook 50 gram prebioticum en een klein beetje gember.
Daarnaast ga ik misschien ook nog starten met de magnesium.

Qua beweging staat hij wat stil. Hij heeft me er 3x met een rodeo vanaf gegooid dus ik ben er wel klaar mee. 10 mei komt de osteo en hopen dat dat iets oplost. Ben bang dat ik nu de gevolgen ga zien van de opvoeding die ontbrak van veulens af aan plus dat hij tot zijn 4e klophengst is geweest.

Mocht het niet beter worden breng ik hem weg om ergens anders goed afgericht te worden denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 17:15 



 
Profiel   

Sorry, maar dat is niet op streefgewicht. Ik weet dat het een koudbloed is en geen warmbloed of volbloed, maar er zit nog steeds heel veel vet op de schouder, of de bovenkant van de billen, op de hals, en je mag echt echt wel iets een schaduw van de ribben zien. Is echt niet vervelend bedoeld, en ik hoop ook niet dat je het zo oppakt, maar echt, zoveel paarden in NL (en Belgie en Frankrijk en Duitsland) zijn echt moddervet, en niet een beetje te dik, maar obese.

En mensen denken dan, dat als ie wat afgevallen is, dat het dan oke is, maar dan is paard nog steeds dik. En als ik hem dan zie, zie ik nog steeds een heel, heel dik paard, en dat is met name bij de koudbloeden zo. En dan roep je: goh, daar mag wel iets af. En dan verbaasde gezichten: hij is al zoveel afgevallen! Ja, maar nog altijd niet genoeg.
Dus, I'm sorry, maar nog even doorgaan, niet meer 's nachts op stal, maar in de paddock zetten, niet op de wei, goede kwaliteit hooi, maar je mag best afwegen en in een slow feeder, vitamine brokje erbij en klaar.
En geen onbeperkt voeren.

Qua gedrag kan het goed helpen om hem gewoon elke dag te laten werken, en ik zou hem bij wat bitchy dames zetten, en laat hem zich maar redden, krijgt ie ook beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:30 



 
Profiel   

Misschien vertekent de foto een beetje, maar buiten de hals zie ik eigelijk weinig verschil.
Ik begrijp de reactie van avalanche wel. Kan hij ondertussen niet aan de longe of dubbele lijnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:45 



 
Profiel   

Oh wauw, dit had ik niet verwacht.

Hij staat nog steeds op rantsoen, loopt op een grote paddock overdag en ‘s nachts op stal. Stal kan ik niks aan veranderen omdat we pension stalling hebben.

Hij is al bijna 200 kilo afgevallen. Dus het is zeker niet dat ik er niks aan doe. In mijn ogen is hij ook geen obese. Ja hij is nog steeds te zwaar en daar ben ik ook mij van bewust. Maar dat hij nog steeds veel en veel te dik is ben ik het niet mee eens. Ik ben er ook voor om licht de ribben te kunnen zien maar 1. Dat zie je niet altijd op foto’s en 2. Sommige paarden zijn, zo is mijn mening, nou eenmaal zo gebouwd dat je geen ribben ziet tenzij ze echt mager zijn. Bij ons op stal staat een fries die perfect op gewicht is, zonder enige twijfel. Daar zie je gewoon geen ribben.

Misschien voor een betere foto:
[ img ]

En ik wil ook echt niet hiermee weerleggen dat hij nog te zwaar is, zeker niet. En ik ben ook voor een paard op een juist gewicht. Maar dat hij nog zwaar obese is ben ik het gewoon niet mee eens. Daarbij hij is 4 jaar klophengst geweest, dus extra testesteron in zijn lichaam. Die nek krijg je niet zo 1,2,3 weg. Dat is mede doordat hij lang hevig hengst geweest is. Daar zal ben ik bang weinig meer vanaf gaan.

Het streven is om nu zijn buik nog goed te krijgen. Maar dat is ook een kwestie van bewegen + spier opbouw.

En ik ervaar het ook niet als kritiek, maar wil ook graag laten zien hoe ik er tegenover sta. Ik ben blij dat ik me er van bewust ben en er wat aan probeer te doen ipv de oogkleppen opdoen. Ben al blij dat ik er bijna 200 kilo vanaf heb gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:59 



 
Profiel   

Ik zei ook niet dat hij nu obese is, maar dat was hij wel toen je begon, hij is nu gewoon te dik. En hij ziet er echt een stuk beter uit, absoluut, maar het is niet omdat hij afgevallen is, dat je nu wel op zijn streefgewicht zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:12 



 
Profiel   

Dan mijn excuses, kwam over alsof hij nog steeds obese was en nog steeds heel, heel dik is. Dan voelt het toch wat als een teleurstelling alsof het niks uitgehaald heeft -O-

Ik zet hem nu aan de longe inderdaad. En hij heeft nu prebioticum zodat hij wellicht wat rustiger wordt ook in zijn hoofd. Helpt hem ook zijn afvalstoffen kwijt te raken. Wanneer vet wordt verbrandt komen veel afvalstoffen vrij die ook in dat vet zit opgeslagen wat natuurlijk ook zijn uitwerking heeft. Vandaag lekker kunnen werken aan de longe, hij heeft er zeker weer enigszins plezier in en ik ook. Hopelijk kunnen we op deze manier ook weer wat kilo’s kwijtraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:17 



 
Profiel   

Buffelduke, wij hebben echt hetzelfde paard, alleen de kleur en het geslacht is anders :')

Ik zie de mijne ook echt strakker dan dat het was, maar iemand die ze als eerste oogopslag ziet, roept meteen holymoly :wow:

Ik hoop dat binnenkort de mobiele paardenweegschaal eens kan langskomen, anders sleep ik haar mee naar het werk.

Het foldertje is eigenlijk een reclamefolder van Nutraxin, wat speciaal voor EMS'ers blijkbaar is uitgevonden. Maar even in het kort:
- LOPEN LOPEN LOPEN -> beweging is het meest belangrijk: verbetering insulinegevoeligheid, conditie opbouw, vetverbranding stimuleren, opbouw spiermassa, verbetering welzijn
- Elke vorm van beweging heeft positief effect
- Paarden met tot rust gekomen hoefbevangenheid: toewerken naar onbelaste beweging op een zachte bodem aan de longe, gericht op hartfrequentie van 130-150/min, liefst meer dan 3 dagen per week
- Paarden zonder hoefbevangenheid: toewerken naar belaste beweging op een zachte bodem, gericht op een hartfrequentie van 150-170/min. Bij voorkeur 6 dagen per week, al dan niet bereden. -> volgens mij vallen wij nog net in deze klasse, hoewel ik mij wel zorgen maak
- Paard wegen, vuistregel voor maximaal gewichtsverlies is max 0.5-1% van het lichaamsgewicht per week.
- Dieet: hooi afwegen, hooi laten analyseren, max hooi per dag vaststellen, hooi weken in water om in water oplosbare koolhydraten 'uit te wassen', kleine porties meerdere keren per dag zodat er geen te lange periodes tussen zitten, slowfeeder, fijnmazig hooinet of meerdere plekken om opnametijd te verlengen, toegang tot gras beperken of liefst stop zetten, geen krachtvoer, geen suikerrijke rantsoenbestanddelen (appels/wortels/...)

Naja, we proberen dus al zo veel mogelijk. Een keer een exact startgewicht zou mooi zijn. Hooi wegen we af dmv zo een bagageweegschaaltje van de action (heel fijn ding) en gaat dus in 2 netten. Ik geef 's morgens en voor we weg gaan 's avonds. Zit eigenlijk te lang tijd tussen, maar ze staan nu even een paar dagen op de paddock, wil liefst eerst nog even een bui over het land. Zodra ze dus vol het land op kunnen gaan ze van het hooi af, policy van de stal. Maar we hebben het land weer zo ingedeeld dat ze een soort track hebben. Gelukkig is het nieuwe paard ook heel dominant en gaat de mijne eindelijk wat ingetoomd worden met altijd vooraan staan als er een stukje gestrookt wordt.
Hooi laten analyseren is op dit moment niet het handigst, er is nu even een baal aangebroken die een beetje verkuild is (laatste snee van vorige zomer). De kilo's zijn dus niet representatief en tof dat ik laat testen, maar overmorgen is hij op. De hele stal voert er van. Dus ja, even uitzingen.
Wassen is wel een optie, maar dat kwam er vandaag even niet van, het nieuwe paardje moest tegen mijten behandeld en ik moest de mijne aan het werk zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:26 



 
Profiel   

Buffelduke schreef
Dan mijn excuses, kwam over alsof hij nog steeds obese was en nog steeds heel, heel dik is. Dan voelt het toch wat als een teleurstelling alsof het niks uitgehaald heeft -O-

Ik zet hem nu aan de longe inderdaad. En hij heeft nu prebioticum zodat hij wellicht wat rustiger wordt ook in zijn hoofd. Helpt hem ook zijn afvalstoffen kwijt te raken. Wanneer vet wordt verbrandt komen veel afvalstoffen vrij die ook in dat vet zit opgeslagen wat natuurlijk ook zijn uitwerking heeft. Vandaag lekker kunnen werken aan de longe, hij heeft er zeker weer enigszins plezier in en ik ook. Hopelijk kunnen we op deze manier ook weer wat kilo’s kwijtraken.

Super, dat werkt echt heel goed. Spieren trainen werkt zo goed. Je kan luzerne bijvoeren eventueel voor de eiwit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:27 



 
Profiel   

Hoppit schreef
Buffelduke, wij hebben echt hetzelfde paard, alleen de kleur en het geslacht is anders :')

Ik zie de mijne ook echt strakker dan dat het was, maar iemand die ze als eerste oogopslag ziet, roept meteen holymoly :wow:

Ik hoop dat binnenkort de mobiele paardenweegschaal eens kan langskomen, anders sleep ik haar mee naar het werk.

Het foldertje is eigenlijk een reclamefolder van Nutraxin, wat speciaal voor EMS'ers blijkbaar is uitgevonden. Maar even in het kort:
- LOPEN LOPEN LOPEN -> beweging is het meest belangrijk: verbetering insulinegevoeligheid, conditie opbouw, vetverbranding stimuleren, opbouw spiermassa, verbetering welzijn
- Elke vorm van beweging heeft positief effect
- Paarden met tot rust gekomen hoefbevangenheid: toewerken naar onbelaste beweging op een zachte bodem aan de longe, gericht op hartfrequentie van 130-150/min, liefst meer dan 3 dagen per week
- Paarden zonder hoefbevangenheid: toewerken naar belaste beweging op een zachte bodem, gericht op een hartfrequentie van 150-170/min. Bij voorkeur 6 dagen per week, al dan niet bereden. -> volgens mij vallen wij nog net in deze klasse, hoewel ik mij wel zorgen maak
- Paard wegen, vuistregel voor maximaal gewichtsverlies is max 0.5-1% van het lichaamsgewicht per week.
- Dieet: hooi afwegen, hooi laten analyseren, max hooi per dag vaststellen, hooi weken in water om in water oplosbare koolhydraten 'uit te wassen', kleine porties meerdere keren per dag zodat er geen te lange periodes tussen zitten, slowfeeder, fijnmazig hooinet of meerdere plekken om opnametijd te verlengen, toegang tot gras beperken of liefst stop zetten, geen krachtvoer, geen suikerrijke rantsoenbestanddelen (appels/wortels/...)

Naja, we proberen dus al zo veel mogelijk. Een keer een exact startgewicht zou mooi zijn. Hooi wegen we af dmv zo een bagageweegschaaltje van de action (heel fijn ding) en gaat dus in 2 netten. Ik geef 's morgens en voor we weg gaan 's avonds. Zit eigenlijk te lang tijd tussen, maar ze staan nu even een paar dagen op de paddock, wil liefst eerst nog even een bui over het land. Zodra ze dus vol het land op kunnen gaan ze van het hooi af, policy van de stal. Maar we hebben het land weer zo ingedeeld dat ze een soort track hebben. Gelukkig is het nieuwe paard ook heel dominant en gaat de mijne eindelijk wat ingetoomd worden met altijd vooraan staan als er een stukje gestrookt wordt.
Hooi laten analyseren is op dit moment niet het handigst, er is nu even een baal aangebroken die een beetje verkuild is (laatste snee van vorige zomer). De kilo's zijn dus niet representatief en tof dat ik laat testen, maar overmorgen is hij op. De hele stal voert er van. Dus ja, even uitzingen.
Wassen is wel een optie, maar dat kwam er vandaag even niet van, het nieuwe paardje moest tegen mijten behandeld en ik moest de mijne aan het werk zetten.


Ben benieuwd naar de weegschaal! Is die inmiddels langs geweest?

Ik zie ook echt heel veel verschil bij duke, alleen zijn uitstraling al zegt voor mij heel veel. Hij zit zoveel lekkerder in zijn vel merk ik. Voor mijn idee is hij ook echt al veel kilo’s kwijt.

Veel van die tips doe ik al inderdaad. Beweging probeer ik ook elke dag sowieso een uur te geven naast dat hij in de paddock staat.

Hooi kan ik helaas niet afwegen omdat het pensionstalling is. Wel heeft duke alleen nog maar zijn eigen vitaminebrok en verder niet. Alleen een handje speedibeet om zijn prebioticum mee te mixen.

Ben je niet bang als ze weer vol het land op gaan dat het er zo weer aan zit?
Om die reden mag duke van mij nooit meer een vol land op zolang hij te dik is. Omdat hij zo snel aankomt.

Je kan ook ‘s ochtends voor ze het land op gaan speedibeet geven. Dit vult vrij veel en hierdoor eten ze vaak minder gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:45 



 
Profiel   

Hooi hoef je in principe ook niet te wegen, stop het gewoon in een slowfeeder.

Hooi is vaak het probleem niet, wel alles eromheen. Gras bijvoorbeeld is een dikmaker. Zit zo enorm veel fructaan in, zeker met koude nachten en warme dagen....... met hooi heb je dat probleem niet zo. Verder als je spier op wilt bouwen, maar niet wil dat ze aankomen, voer iets met eiwitten erin. Is een heel goede energiebron, zonder dat ze er dik van worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:24 



 
Profiel   

Volgens mij valt de speedibeet daar opzich redelijk onder. Daar zitten tenminste wel eiwitten en ruwe eiwitten in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:35 



 
Profiel   

Ik ken het niet heel goed, maar ik hoor er wel goede dingen over, en zelfs Paard Natuurlijk beveelt het aan, en die zijn absoluut niet van de suikers en zetmeel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:54 



 
Profiel   

Hier geen koliek meer gehad *\o/* ik geef ze paar keer per week appelazijn door het hooi, eten ze allebei verrassend heel goed. Afvallen gaat minder goed ;( maar we zijn begonnen met dubbele lijnen zodat ze voornamelijk rechte lijnen loopt en iets van beweging krijgt :Y) vindt ze niet zo leuk (ze dacht toch echt al met pensioen te zijn hihi }> )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 15:07 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
Hier geen koliek meer gehad *\o/* ik geef ze paar keer per week appelazijn door het hooi, eten ze allebei verrassend heel goed. Afvallen gaat minder goed ;( maar we zijn begonnen met dubbele lijnen zodat ze voornamelijk rechte lijnen loopt en iets van beweging krijgt :Y) vindt ze niet zo leuk (ze dacht toch echt al met pensioen te zijn hihi }> )


Wauw wat super! Heeft het in ieder geval wel effect!

Hopelijk gaat het afvallen straks wat beter. Wat voer je zoal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 20:12 



 
Profiel   

Vorig overzichtje...
[ img ]


Net na half uurtje rijden... Zie ik het echt of wil ik het met name zien?
[ img ]

Ze staan ondertussen al een week overdag op gras, Dora met graasmasker dat er s avonds een paar uurtjes af mag. Vannacht voor de eerste keer ook s nachts samen op de wei en geen hooi bijgevoerd dus.
Ik vind haar buiklijn beduidend strakker, zeker in beweging. Kam is nog wel een dingetje

Ben wel nu net even gestopt met Pabo vital. Onze nieuwe is sinds twee weken even gevoelig op de kont als de mijne. Die is dus nu voor twee weken er uit om te elimineren dat ze daarvan jeuken. Onze Comtois kreeg enkel gras, hooi en die 100g, dus dat hebben ze gemeenschappelijk. Ben benieuwd.

edit: december naast mei is wel motiverend :)

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Hoppit op 10-05-19 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 21:30 



 
Profiel   

Die ziet er al veel beter uit! Jullie zijn op de goede weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 22:03 



 
Profiel   

Wauw ziet er al veel beter uit! Enige wat me nog wel opvalt is de dikke nek. Die valt nu wat uit verhouding in vergelijking met het andere van haar lichaam. Dat is inderdaad al een beginnende strakkere buiklijn. Bij mij heeft het geholpen om wat azijn over het hooi te doen. Hierdoor is die dikke bovenlijn in zijn nek wat verdwenen.
Goed dat je met een graasmasker doet zal veel schelen denk ik!

Geeft pavo vital jeuk? Bij duke heb ik juist het idee dat zijn jeuk veel minder is, door het afvallen maar ook door pavo vital. Geeft het bij jou meer jeuk/gevoeligheid?

Gisteren is de osteo geweest bij duke. Helaas was ik er zelf niet bij want ik ben met vakantie maar mijn nichtje, de vaste oppas, was erbij. Hij zat op 7 plekken vast en is nu weer flexi. Dit zou weleens de problemen met het rijden veroorzaakt kunnen hebben. Ook is hij hoogstwaarschijnlijk hypermobiel. Hierop gaan we de training aanpassen. Zelf ben ik ook hypermobiel en dus zullen we elkaar moeten gaan helpen. Voordeel is wel dat ik weet wat wel en niet goed is met betrekking tot de spieren.

We longeren met bijzet maar deze gaat even weer de kast in. Hierop kan hij teveel gaan leunen door zijn hypermobiliteit en zal overbelasting veroorzaken. Dus we gaan weer van start zonder.

Hierbij nog een foto hoe hij vorige week eruit zag:
[ img ]

En hoe we zijn begonnen + tussentijds.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 08:39 



 
Profiel   

Goed bezig!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 08:54 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Goed bezig!!!


Bedankt! We gaan uiteindelijk (zowel hoppit als ik, en alle anderen) de goede kant op! Alles zodat mijn maatje zich fijn en gezond voelt. Ook al is hij niet van mij, zo voelt het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 09:38 



 
Profiel   

Buffelduke schreef
Geeft pavo vital jeuk? Bij duke heb ik juist het idee dat zijn jeuk veel minder is, door het afvallen maar ook door pavo vital. Geeft het bij jou meer jeuk/gevoeligheid?

Hierbij nog een foto hoe hij vorige week eruit zag:
[ [url=m/JNgHuk.jpg]Afbeelding[/url] ]


WE gaan er komen :D. Zo ziet Duke er idd ook al uit als een echte!

Ben zelf niet zo'n fan van al die bijzetten en dergelijke, maar dat is mijn mening.
Longeren is voor ons beiden geen geliefd iets, dus ik probeer nu wat vaker te rijden .

Zo'n osteo zou ik voor het interessante ook wel eend laten komen. Ben benieuwd of dat wat zou opleveren.

Azijn moet k ook weer eens ophalen. Wij gaan altijd naar de Lidl en daar hebben ze dat niet XD goed om er nog eens aan te denken. Ze leken. Het toen wel lekker te vinden ook.

Geen idee of de absurde kont kriebels door de Pavo viral komen, maar dat is hetgeen onze beider dames gelijk hebben en makkelijk uit te sluiten is. Dus die krijgen ze nu even 2 weken niet om te kijken of het wat doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 13:44 



 
Profiel   

Ik kom ook even binnen wippen. Ik ben inmiddels ook bezig om mijn tinker een dunnere en gezondere toekomst te gunnen.

Juni 2018
[ img ]

Juli 2018
[ img ]

April 2019
[ img ]

Hij staat 24/7 buiten. Momenteel staat hij op de wei met een graasmasker en krijgt hij 200 gr. Metazoa ,50 gr sportmuesli, 15 gr kleefkruid en zijn poeders (Gluco Balans en magnesium) . Qua werk maken we ritten tussen de 15 km en 20 km om de dag en de dagen er tussen longeren we of werken we aan de hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 14:36 



 
Profiel   

Wauw, jaloers op je activiteiten!
Wel echt al meer vorm dan vorig jaar! Laat je hem 24/7 met masker oid?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 17:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen