Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op naar een dunne toekomst, ups en downs

 
Profiel   

Dit was tijdens het hoesten en op deze foto viel t nog mee.
vanaf achter leek t net alsof ze drachtig was := [ img ]
Ze ziet er zeker weer een stuk beter uit, en de conditie komt ook wel weer. Ze had al minstens 2 jaar niet gehoest dus het was gewoon pech en heel vervelend
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 01:19 



 
Profiel   

Hier een flinke domper . Mijn tinker is in 1,5 week tijd flink vermagerd (je kunt zijn ribben goed voelen zonder wat te moeten duwen) en zijn rugspieren zijn compleet weg. Vandaag bloed laten trekken en nu afwachten tot dat ik de uitslag krijg vrijdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 20:34 



 
Profiel   

Black_Moon schreef
Hier een flinke domper . Mijn tinker is in 1,5 week tijd flink vermagerd (je kunt zijn ribben goed voelen zonder wat te moeten duwen) en zijn rugspieren zijn compleet weg. Vandaag bloed laten trekken en nu afwachten tot dat ik de uitslag krijg vrijdag

Ojeetje, ik duim dat het meevalt.

Hier gaat het erg goed.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 22:34 



 
Profiel   

Black_Moon schreef
Hier een flinke domper . Mijn tinker is in 1,5 week tijd flink vermagerd (je kunt zijn ribben goed voelen zonder wat te moeten duwen) en zijn rugspieren zijn compleet weg. Vandaag bloed laten trekken en nu afwachten tot dat ik de uitslag krijg vrijdag


Jeetje meen je niet zeg. Wat heftig! Ben heel benieuwd wat eruit komt.

Ik reageer zo snel mogelijk even op de berichten hier, ging ineens zo snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 17:25 



 
Profiel   

Ik ben opnieuw aan de slag gegaan... we staan op een nieuwe stal nu waar ook een binnenbak is dus dan hoeven we de trainingen ook al niet meer stil te leggen.

Hoe gebruiken jullie het longeren voor gewichtsverlies? Ik heb ze vandaag 15min warm gestapt buiten, dan 10min linksom en 10min rechtsom draven, tussendoor paar minuten stap. Dan op het einde nog wat galop links en rechts. Dan in de stapmolen 15min laten uitstappen terwijl ik uitmest. Om en bij dus wel een uur gewerkt, maar is 10min niet te kort om de vetjes te doen verdwijnen? Ik las iets over duurtraining met lage intensiteit als beste methode voor gewichtsverlies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 18:29 



 
Profiel   

Vandaag de uitslag gekregen van het bloedonderzoek. Ik heb hem laten testen op Chushing, Pssm1 en Pssm2 en de normale bloedonderzoek. Op de 3 ziektes is hij negatief op getest. Bij de normale bloedonderzoek was te zien dat zijn leverwaarde het tienvoudige (300) was dan normaal (30). Dit komt door een opstapeling van metalen in zijn lever. Dit heeft hij helaas 3 jaar geleden ook gehad. Morgen gaan we de medicatie opstarten zodat hij hopelijk snel zijn eigen beter voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 20:22 



 
Profiel   

Oei inderdaad hopelijk snel weer aan de betere hand... Wel fijn dat hij negatief teste op de cushing en de 2 andere. Hoe zijn die leverwaarden zo gekomen dan? Heeft dat iets met het drinkwater te maken? Of met het gras?

Ik ben sinds vandaag weer volop bezig met het gewicht van mijn merrie. Ik ben een tijdje uit het topic geweest omdat ik het zo druk had, maar ik denk dat het mij zal motiveren om weer deel te nemen! Ik heb het plan om per week dagelijks bij te houden welke arbeid ze gedaan heeft. Ik heb totaal geen idee hoeveel ze nou eigenlijk werkt. Ik denk dat er wel 100kg af mag. Niet meer denk ik, maar absoluut niet minder. Ik heb het idee dat ze dan ook veel mobieler zal worden. Ze staat op 1 schep onderhoudsmuesli per dag nu, in combinatie met 4u weide (erg kale wei) en 2x hooi. 's Middags een halve fiberforce met pavo vital. Ik dacht eraan om de onderhoudsmuesli terug te schakelen naar een halve schep per dag, maar gezien de arbeid die ze doet lijkt me dat te weinig. We gaan dus voorlopig eerst even zo aan de slag.

Filmpje van gisteren: buikje toont zich goed. Denk dat ze ook wat soepeler zal worden als ze gewicht verliest, er zit niet heel veel schwung in nu.


Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 11:19 



 
Profiel   

Hierbij even een uitgebreide reactie van mij!

@black_Moon Jeetje wat heftig zeg, en op de vorige pagina nog een foto van het inspannen. Hoe is het nu? Dit had je ook helemaal niet verwacht lijkt mij. Hoe kan het dat hij deze metalen in zijn lichaam opstapelt? Is dat een bepaalde ziekte, iets erfelijks oid.

@horsii ziet er al goed uit zeg! Daar mag ook zeker wat vanaf, het lijkt qua buikje wel wat op Duke vanaf het begin. Erg aansprekend koppie vind ik wel. wat heerlijk dat je naar het strand kan ook. Qua eten zit je eigenlijk vrij goed. Duke kreeg op een gegeven moment gewoon een kilo (droog) speedibeet zodat hij niet meer zoveel zou eten in de wei/zo snel zijn hooi op zou eten en dit heeft gewerkt. Bevalt fibreforce? Je bent goed bezig! Laat de kilo's er maar af gaan. Heerlijke foto ook van de strandrit. Kan me voorstellen dat dat genieten is zeg.

@Missyvette4u jeetje wat goed zeg. Kan je echt trots op zijn. Heerlijk hoe ze zo 'mee kan trainen'. Scheelt jou ook weer 'werk'.

@limilou zo dat is ook niet niks continu hoesten. Snap wel dat je haar dan niet op stal zet. Dat voelt ook niet goed lijkt mij. Nu maar weer ervoor gaan. Vind het een erg mooie pony. Ze lijkt wel drachtig zo met dat buikje, op naar een nieuwe afvalperiode :):) Wat doe je precies om af te laten vallen?

@Heleennn Goed dat je een nieuwe poging doet, van stal veranderen kan wonderen verrichten weet ik uit ervaring. Om je vraag over het longeren te beantwoorden: dit heb ik opgebouwd. Vanwege zijn enorm dikke lichaam kon hij in het begin gewoon niet langer dan 10/15 minuutjes longeren. Nu doe ik het vaak zo'n 25-30 minuutjes. Dat vind ik genoeg. Ik begin inderdaad met stappen en dan flink laten doorstappen. Daar verbranden ze in het begin het meeste mee. Draven en galop zou ik opbouwen als je merkt dat ze eraan toe is. Vooral je paard lezen helpt enorm in het proces. Qua voeding: soms helpt het om juist meer te geven. Dat heeft bij Duke erg geholpen. Die kreeg op een gegeven moment 1 kilo speedibeet (droog) en viel nog steeds af. Doordat ze zoveel energie ook nodig hebben om het werk te kunnen doen hebben ze dit op een gegeven moment nodig. Daarbij voorkwam dit ook dat hij zich heel snel vol ging eten met stro, hooi etc. Hij at wat langzamer en mengde zelf zijn hooi met zijn speedibeet. Dit heeft hij enorm geholpen. Onlangs heb ik gezien dat dit bij een ander paard ook enorm heeft geholpen. Die kreeg ook te weinig voeding in verhouding. Toen ze meer ging geven viel het paard af. In dit geval kan de slogan less is more veranderd worden naar more is less. Leuk dat je ook een filmpje met ons deelt! Je ziet inderdaad dat ze achter in galop ook nog wel wat kort is. Dit gaat denk ik ook wel veranderen als ze wat afvalt. Ik denk dat ze enorm verbeterd qua lichaam, en soeplesse als ze meer afgevallen is. Je bent er in ieder geval goed mee bezig.


aan allen: we zijn supergoed bezig en laten we vooral zo doorgaan! Elkaar blijven motiveren en dan gaat het zeker lukken, we zijn allemaal toppers *\o/* <3


Groetjes van Duke en mij





[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 00:47 



 
Profiel   

Dit heeft hij 3 jaar geleden ook gehad. In dat jaar werd hij beleerd voor de wagen en hij stond tijdelijk daar op stal. Daar werd de weides met het water van de rivier die langs de weides loopt besproeid. Alleen jaren terug heeft een stuk verder op een fabriek gestaan die zijn afvalwater (waar metaal in zat) geloosd in de rivier, dus het geen ziekte of erfelijk. Daar heeft hij een flink knauw van gekregen. De symptomen worden pas zichbaar als de lever nog 20% functioneert.

Zou je daar niks aan doen dan valt als eerst de lever uit en dan andere belangrijke organen. Dan kan je je paard weg brengen.


Hij krijgt nu dezelfde medicatie wat toen ook had en deze slaan goed aan. Hij begint weer vlotter te stappen, de glans komt weer terug in zijn vacht en het vuur in zijn ogen is er weer. Momenteel staat hij onder een deken en zijn graasmasker is af, zodat hij zijn energie niet op het warm houden hoeft te focussen. Ben wel kleine rondjes aan het wandelen zodat hij niet te lang stil staat want het is een paard wat graag wat wil doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 19:31 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig zeg. Vanuit mijn opleiding heb ik veel geleerd over de opstapeling van metalen in het lichaam en dat is niet niks. Je raakt ze gewoon amper kwijt.

Gelukkig begint hij weer te stralen. Dat is het begin. Hou je ons op de hoogte? Ben erg benieuwd hoe het verder gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 20:02 



 
Profiel   

Idd heftig zeg... heb het al vaker gehoord inderdaad, dat via het water paarden zulke problemen krijgen! Kan best gevaarlijk zijn!

Buffeldufke: Dat heb ik inderdaad ook ondervonden afgelopen zomer, ik trainde toen erg intensief (minstens 1 keer per week les en soms zelfs 2) en toen voerde ik ook best veel! Maar nu moeten we eerst even weer in een ritme komen, ik moet ook weer wat leren hoe ik mijn paard echt goed aan het werk kan zetten. Ik zweet me zelf altijd te pletter maar zij lijkt haast geen moeite te doen. Dat moet dus even bijgeschroefd worden. We lessen nu terug 1 keer in de twee weken.

Ik ben sinds gisteren ook begonnen met het supplement van NAF, de slim pellets. Zijn gewone heel kleine brokjes die je door het voer kan doen. Paard eet ze goed op, zou het metabolisme versterken/ondertsteunen/...? Ik heb ook met de staleigenaar overlegd en hij denkt vooral dat de dikke buik een gevolg is van te veel hooi en gras. We gaan dus nu stilletjes aan het hooi een beetje terugschroeven, maar het krachtvoer laten op 1 schep per dag verdeeld over ochtend en avond. Ze staat natuurlijk ook elke ochtend op de wei dus daar eet ze ook al wel wat. Hopelijk is deze combinatie wel succesvol voor ons. Ik merkte vandaag op dat de mest al wat platter was, ze zal dus wel even moeten wennen aan minder vezels. Ik geef wat een handje luzerne om wat structuur te kunnen bieden. Ze krijgt 's middags bij de naf slim pellets ook wat fiberforce van cavalor. Het is zo moeilijk om een evenwicht te vinden tussen goed voeren en overvoeren... de ene heeft 15kg hooi per dag nodig terwijl de ander daar moddervet van wordt. Lastig dit... ik was altijd huiverig (en ben dat nog steeds) over minderen met hooi. Maar goed, eerst eens kijken welk effect het heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:37 



 
Profiel   

Inmiddels zijn we ruim 5 weken onderweg met de medicatie. We zijn sinds vorige week weer langzaam het rijden aan het oppakken. Wat ben ik blij dat we weer ons ding kunnen doen *\o/* . Hij begint weer langzaam weer voller aan het worden. Vorige week weer les gehad. We zijn weer helemaal bij het begin begonnen, maar we zijn weer op weg. Volgende week weer bloedtrekken om te kijken of deze kuur van 41 dagen voldoende is of dat er nog een er achteraan moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 19:56 



 
Profiel   

Duke ziet er al goed uit!!


Lou heeft helemaal niet meer gehoest en haar conditie is weer een stuk beter *\%/*

Ze word ook weer zon 4 keer per week gereden of gelongeerd. We gaan ook wel elke week de veluwe op voor een lange buitenrit maar verder doe ik eigenlijk niet zo veel aan het afvallen. Dat komt vanzelf wel weer

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 10:57 



 
Profiel   

@heleenn hoe bevalt het nieuwe voeren? Al helemaal gewend? Minderen met hooi heb ik ook gedaan. En heeft effect gehad. Als hij nu teveel krijgt eet hij het niet meer

@limilou wat fijn zeg! Zeker omdat hoesten niet bevordelijk is voor de longblaasjes. Heerlijk die ritten over de Veluwe. Zou ik ook nog weleens willen doen maar is een flink stukje rijden. Ze ziet er goed uit. Eerst even genieten dat je weer alles kan doen. Dan pas weer het afvallen!

@black_moon wat super om te horen zeg! Inmiddels het bloedtrekken al gedaan? Of nog niet. Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 22:47 



 
Profiel   

Bevalt zeker weten! Er blijft nu idd vaak wat hooi liggen, ze lijkt minder vreterig geworden. Ik ben ook super tevreden van het supplement van NAF! De eerste 4 weken waren echt een dramatisch verschil; nu is het allemaal een beetje gestagneerd. Ik denk erover om vanaf volgende week een week of 3 te stoppen met het supplement en dan te kijken hoe het gaat. Ze voelt nu fitter en vlugger aan dan toen ze pavo vital als ondersteuning kreeg dus ik ben erg tevreden tot nu toe :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 23:56 



 
Profiel   

Donderdag de uitslag binnen gekregen. De leverwaarden zijn flink gezakt. Alleen is er nog een klein dingetje wat zijn lijf nog niet helemaal lekker zit, dus nog 2 weken met de medicijnen aan de gang. Dan eind januari bloedtrekken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 17:18 



 
Profiel   

Klinkt goed Heleen! Wat is precies het verschil tussen pavo vital en naf? Op dit moment gebruik ik pavo vital en daardoor heeft hij vaak wel meer energie dan wanneer ik het niet voer.

Ben erg benieuwd black moon! Hij ziet er wel weer beter uit al! Hopelijk in januari is het ook weer helemaal top. Merk je er nog veel aan? Dat hij ziek was/is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 19:59 



 
Profiel   

NAF is echt een supplement om, naast het aanvullen van tekorten door weinig krachtvoer, ook het metabolisme te boosten. De mijne werd echt op 2 dagen tijd veel minder opgeblazen, ik denk dat de pavo alsnog te veel extra's erin had. De suiker ligt bijvoorbeeld best hoog voor een aanvuller, 4,5% is evenveel als een slbber of zelfs meer dan in een fiberforce van cavalor bijvoorbeeld wat gewoon als basisvoer gebruikt wordt. Ik denk daar ook de energie van jouw paard vandaan komt, de mijne werd er eigenlijk alleen maar lamlendig en opgeblazen van... Ze gaat nu als een speer met het supplement van NAF. Denk maar dat je net moet zien waar je paard het beste op loopt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 23:42 



 
Profiel   

Buffelduke schreef
Ben erg benieuwd black moon! Hij ziet er wel weer beter uit al! Hopelijk in januari is het ook weer helemaal top. Merk je er nog veel aan? Dat hij ziek was/is?


Hij is qua conditie ver achteruit gegaan, maar dat is te begrijpen. Zijn belangrijke bespiering is hij kwijt. Ik bekijk het per week wat hij aan kan en daar bouw ik zijn schema op van de training.

Duke zie er erg goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 20:47 



 
Profiel   

Black_Moon schreef
Buffelduke schreef
Ben erg benieuwd black moon! Hij ziet er wel weer beter uit al! Hopelijk in januari is het ook weer helemaal top. Merk je er nog veel aan? Dat hij ziek was/is?


Hij is qua conditie ver achteruit gegaan, maar dat is te begrijpen. Zijn belangrijke bespiering is hij kwijt. Ik bekijk het per week wat hij aan kan en daar bouw ik zijn schema op van de training.

Duke zie er erg goed uit.


Is erg goed te begrijpen inderdaad. Maar dat is ook niet erg, zijn gezondheid is op dit moment veel belangrijker. Die bespiering komt wel weer, lekker doortrainen!

Allen een heel fijne jaarwisseling, dat volgend jaar net zo voorspoedig mag zijn als dit jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 08:51 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
Onze kleine meid is afgevallen *\o/* heb ze van onbeperkt naar beperkt hooi gezet en voila, de pondjes vlogen eraf :oo

Juni 2019
[ [url=m/B6ZGjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

September 2019
[ [url=m/eY9smK.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ img ]

[ img ]


Vorige week deze kleine meid geschoren om rui-jeuk te voorkomen oef wat er onder die vacht vandaan kwam <3 <3

Hoe gaat het jullie lieverds?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 15:54 



 
Profiel   

We waren de goede kant op na zijn ziekte. Sinds gisteren staat hij hoefbevangen |( . Zo zielig om te zien. Hij heeft zijn graasmasker verplicht op omdat er ene keer een pak voordroog wordt gevoerd en daarna pak mooi droog hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 19:48 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
MissYvette4u schreef
Onze kleine meid is afgevallen *\o/* heb ze van onbeperkt naar beperkt hooi gezet en voila, de pondjes vlogen eraf :oo

Juni 2019
[ [url=m/B6ZGjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

September 2019
[ [url=m/eY9smK.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/B6ZGjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eY9smK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vorige week deze kleine meid geschoren om rui-jeuk te voorkomen oef wat er onder die vacht vandaan kwam <3 <3

Hoe gaat het jullie lieverds?

[ [url=m/1EZdsM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9lg5Yz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knap verschil zeg!! Echt heel netjes. Blijft er nog steeds gewicht af gaan?

Duke is helaas ook weer dikker. Kampt al een tijdje met een blessure waardoor hij stil staat. We mogen gelukkig nu weer opbouwen en daar hij maar wat blij mee. Wordt een klein bommetje als hij niks mag doen.

Hoe gaat het nu bij jullie black moon. Hoefbevangen is erg vervelend mijn vorige merrie had dit chronisch die kon alleen maar op ijzers anders had ze continu last.

Ondanks dat is hij nog steeds wel redelijk slank voor zijn doen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 19:45 



 
Profiel   

Ik heb een tweede hoefsmid naar laten kijken. Hij constateerde dat mijn paard een hoefzweer had precies in de punt van zijn rechtervoorhoef. Meteen uitgesneden en hij liep na een paar tellen stukken beter. Nu kunnen we weer beginnen met opbouwen. Ik probeer elke maand een foto te maken hoe hij er op dat moment er uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 18:38 



 
Profiel   

Black_Moon schreef
Ik heb een tweede hoefsmid naar laten kijken. Hij constateerde dat mijn paard een hoefzweer had precies in de punt van zijn rechtervoorhoef. Meteen uitgesneden en hij liep na een paar tellen stukken beter. Nu kunnen we weer beginnen met opbouwen. Ik probeer elke maand een foto te maken hoe hij er op dat moment er uit ziet.


Oh dat is heel fijn! Super dat dit de oorzaak was in ieder geval en niks ernstigers om het zo maar te zeggen. Hoe gaat het opbouwen tot nu toe? Je mag de foto’s gerust hier ook posten vind ik leuk om te zien!

Duke ben ik ook weer aan het opbouwen met longeren. Hij lijkt vooral in zijn rug nog wat vast. Hopelijk kan ik hem wat losser krijgen door hem wat meer ontspannen te laten lopen en hij lekker over zijn rug gaat lopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen