Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 17 [ 412 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

 
Profiel   

Dat jullie nog maar veel fijne bosritten zullen maken, heerlijk om zo’n betrouwbaar paard te hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:32 



 
Profiel   

Betadine: dank je wel, en heel veel succes de 21e!
Jiehaaa: dat gaat zeker goed komen.
Ze is zo'n verademing na al die jaren met Black (niks negatiefs over hem, want hij was mijn oogappeltje, maar zo vreselijk onvoorspelbaar)
Het omgaan met en rijden van Tani is zo relaxt, heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 15:13 



 
Profiel   

Voor degenen die het leuk vinden, hier een update over Tani.

Afgelopen weekend hadden we weer wedstrijd:

Verslag van de dag...

Ik zag op de startlijst dat ik dezelfde jury had als de vorige keer.
Ik was hier niet heul enthousiast over, aangezien Tani een onvoldoende voor haar draf kreeg toen :+
Maar, mijn motto is altijd dat als je goed rijd, geen enkele jury om je heen kan en je niet moet miepen en zeuren dat je te weinig punten hebt gehad omdat je met een bepaald type paard rijd.
Ik kom er nu een beetje op terug, Tani is niet het type paard wat deze jury graag ziet :') :')
Hoewel ik wel geloof dat een klein winstpuntje er in zit bij deze jury, met een foutloze proef.

Maar dan Tani, voor de 2e keer mee op concours, deze keer alles binnen wat ze dus ook nog niet kent.
Ik had veel minder zenuwen gelukkig, maar was wel veel te vroeg dus toch een tijdje ernaast gewandeld in de bak(want ze is klein voor mij en leeftijd telt toch een beetje mee, dus zeker geen uur van te voren erop. Wil haar toch een beetje sparen)
Ik had van de week nog zo op de contragalop en het achterwaarts geoefend in de grotere buitenbak thuis, met de tips van m'n instructeur en ze liep zó fijn!
Dat het dus weer mislukte in de proef was best een kleine teleurstelling -O-
Maar al snel was die teleurstelling weg, en blijft vooral het gevoel van trots, liefde en respect voor dat kleine, dappere hackney merrietje <3

Want ze deed het gewoon weer voor me, en ze is al zoveel gegroeid sinds de vorige wedstrijd.
Wij zijn zoveel gegroeid!
Zo groen als ze is, gedraagd ze zich als een volleerd wedstrijdpaard.
En daar heeft de jury natuurlijk geen boodschap aan, maar wij zeker wel en waarderen Tani enorm!
Er gingen natuurlijk ook veel dingen wél goed, wat naar mijn menig ook zuinig werd beloond en ze kreeg deze keer wel net aan voldoendes voor de gangen :(:)

Tani was weer een blikvanger tussen alle grote, donkere dressuurprikkers en ze heeft zich fantastisch gedragen.
Helaas deze keer geen gave foto's van TaylorShoots, want er mocht geen publiek aanwezig zijn.
Dus deze keer moeten we het doen met wat stills, maar ik vind het totaal beeld al best mooi dus deel ik ze toch.
Geen winst, zelfs iets lager dan 2mnd geleden maar wel met een fijn gevoel afgestapt, en met een positief gevoel door naar de volgende wedstrijd.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 16:54 



 
Profiel   

Wedstrijd rijden, omdat het leuk is.
Is nog altijd het belangrijkste


En ik denk, dat als ze vaker mee is geweest, dat het dan ook wat fijner zal gaan.

Ja het is een machtig paard, maar net dat ene stukje mist misschien nog voor wat meer winst.

Maar dat zal nog wel komen, en anders dan maar niet...
Plezier blijft gewoon extreem belangrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:37 



 
Profiel   

Tani is en blijft tof. Gewoon doorgaan hoor (ook met updates en foto’s)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:12 



 
Profiel   

Leuk hoor zo'n paard waar je "alles" mee kan.
Qua wedstrijden; vaak zie je wel wat jury verschil tussen een bewegingstopper en een "gewoon" paard dat meeloopt in zo'n wedstrijd, maar minder dan je zou denken.
Als je de onderdelen in de proef goed en correct afwerkt dan scoor je gewoon, ook al heb je niet het type dressuurpaard. Zo is het belangrijk om ook echt de gangen te "markeren" dus goed het verschil te laten zien, tussen de gewone arbeidsgangen en de midden- of uitgestrekte gangen. Daarvoor moet je paard kunnen schakelen, maar daar scoor je echt op. En de zijgangen correct. Goed overkruisen, niet over de schouder weg etc etc. Daar is echt heel wat te winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:23 



 
Profiel   

Babootje schreef
Leuk hoor zo'n paard waar je "alles" mee kan.
Qua wedstrijden; vaak zie je wel wat jury verschil tussen een bewegingstopper en een "gewoon" paard dat meeloopt in zo'n wedstrijd, maar minder dan je zou denken.
Als je de onderdelen in de proef goed en correct afwerkt dan scoor je gewoon, ook al heb je niet het type dressuurpaard. Zo is het belangrijk om ook echt de gangen te "markeren" dus goed het verschil te laten zien, tussen de gewone arbeidsgangen en de midden- of uitgestrekte gangen. Daarvoor moet je paard kunnen schakelen, maar daar scoor je echt op. En de zijgangen correct. Goed overkruisen, niet over de schouder weg etc etc. Daar is echt heel wat te winnen.


Ik ben zelf jury geweest, ik weet hoe het werkt ;)
Maar ik weet ook hoe het werkt met een paard als Tani, wat overigens voor mij niet uit maakt want als ik volgende week besluit Z te starten, kan ik dat gelukkig (wat ik dus niet doe omdat ze eerst kilometers moet maken en dan is het M wel fijn)
Een 5,5 voor een tactzuivere draf, altijd hetzelfde ritme, ruimte, nooit een mispas en altijd met een stabiele aanleuning is echt te laag.
En ja, ze heeft knieactie, maar ook het achterbeen wordt hoog opgenomen, goed gebogen en naar voren gebracht.

Een schouderbinnenwaarts waar ze 1 pas van de hoefslag komt was een 5 waard, maar een goede schouderbinnenwaarts op de andere kant een 6.
Dat vind ik niet correct, daar mag duidelijker verschil in zitten.
Maar elk mens, elke jury, heeft zijn voorkeuren en het mag niet maar soms speelt het wel mee in de beoordeling.
Naar mijn mening zou een paard wat in geen enkel onderdeel tactzuiver draaft en geen correcte aanleuning heeft, geen winst moeten kunnen lopen, toch gebeurde dit wel.
Het was dan ook een heel ander type paard dan Tani ;)

Ik heb zelf al zoveel verschillende paarden gestart, van tuigpaard tot top gefokt dressuurpaard en alles daar tussenin, en ik ben zelden benadeeld vanwege het type paard waarmee ik reed.
Wat ik al zeg, met een foutloze proef zal ik wellicht een klein winstpuntje rijden bij deze jury en daar gaan we dan ook voor.
Tani moet kilometers maken en in de proef komt het nog niet zo goed uit de verf als thuis.
Maar ze is ook pas 2 keer mee geweest, en 1x online gestart waar ze wel een dikke winstpunt liep (dit was dan ook een nagenoeg foutloze proef) en dat vond ik dan weer wat ruim beoordeeld.
Het is ook nooit goed :+
We blijven lekker oefenen en gaan een paar keer naar vreemd terrein zodat ze wat meer ervaring op kan doen.

Overigens had ik dit vooraf al ingecalculeerd, er zijn mensen die haar fantastisch vinden en mensen die het afschuwelijk vinden.
Mijn stukje was dan ook met een knipoog geschreven.
En we kunnen veel van Tani zeggen, maar dat ze een gewoon paard is past niet in dat rijtje :')
Gelukkig maar, want ik houd wel van wat bijzonders en een uitdaging ga ik zeker niet uit de weg!


hagelslag schreef
Wedstrijd rijden, omdat het leuk is.
Is nog altijd het belangrijkste


En ik denk, dat als ze vaker mee is geweest, dat het dan ook wat fijner zal gaan.

Ja het is een machtig paard, maar net dat ene stukje mist misschien nog voor wat meer winst.

Maar dat zal nog wel komen, en anders dan maar niet...
Plezier blijft gewoon extreem belangrijk


We hebben enorm plezier met haar, en dat is inderdaad wat telt.
Ik ben ervan overtuigd dat het wat makkelijker wordt als ze meer kilometers maakt.
En we zeggen altijd, al blijft het hierbij, dan is het al fantastisch!!
Ze is gekomen als eye candy voor m'n moeder, en alles wat we er meer mee kunnen dan enkel naar kijken is een bonus.


jiehaaa schreef
Tani is en blijft tof. Gewoon doorgaan hoor (ook met updates en foto’s)!


Oké oké, zal ik zeker doen dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:26 



 
Profiel   

Zo koud als het buiten is, zo warm worden we van Tani <3
Ze is mega fris, maar onder het zadel merk je daar helemaal niks van en ze liep vandaag dan ook weer als een zonnetje.

M'n moeder heeft er sinds hele lange tijd weer op gezeten! *\o/*
Er is, naast alle mankementen die ze al had, nu ook artrose in haar rug, handen en voeten geconstateerd ;(
Ze slikt momenteel zware pijnstillers en daar gaat het sinds enkele dagen wat beter door, dus ze kon de verleiding niet weerstaan om Tani uit te stappen.
[ img ]
[ img ]

En als de dressuur carrière nou echt niks wordt (en wat heet niks, M geklasseerd is niet helemaal niks) dan maken we er springpaard van :+
Ze is wel echt super handig, maakt geen noodsprongen en raakt geen balk.
Ze moet alleen leren dat draf de bedoeling is :(:)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:04 



 
Profiel   

Ze lag zo lekker, terwijl om haar heen alle paarden naar binnen gingen.
Ik moest het schoonheidsslaapje weer verstoren met m'n "hé Tani" 8)7
Maar ik vind deze foto wel erg leuk gelukt, circuspony :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 16:32 



 
Profiel   

Het is twee weken terug zie ik, maar wat fijn dat je moeder toch weer heeft kunnen rijden met pijnstilling. En dan is het zo’n betrouwbaar paard echt goud waard.

Grappig ook dat ze zo’n fanatieke cavaletti-jumper is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:24 



 
Profiel   

Allereerst voor iedereen hele fijne kerstdagen gewenst!

Tani heeft de afgelopen weken door de drukte niet heel veel gedaan, maar wat ze doet doet ze goed.
Ik baalde enorm van de lockdown, want ze moet echt meer proeven gaan lopen om een beetje in het ritme te komen.
Ik was dan ook erg blij dat ik gister las dat we online weer kunnen starten!
En omdat ze een heus wedstrijdpaard is, wilde ik dat ze een fijne deken voor op de trailer zou hebben.
M'n moeder wilde graag een nieuw hoofdstel, met lage lak neusriem.
Dat was nog lastig, maar is gelukt!
Fijne kerstcadeautjes <3

En dat moest natuurlijk wel gelijk gepast én vastgelegd worden
[ img ]


Die oren naar voren is nog steeds een ding, dus bedacht m'n moeder om maar languit in een plas te vallen :brr: :x :')
[ img ]

Alles voor de foto hè _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 15:10 



 
Profiel   

Oren naar voren is wel gelukt, haha! Jullie ook fijne dagen gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 19:59 



 
Profiel   

Laatste ritje van 2021 zit er weer op, en het was een goed ritje! *\o/*
Vandaag is een stalgenootje helaas van haar paard gevallen en met de ambu afgevoerd(gelukkig alleen kneuzingen, en is weer thuis), en dan ben ik weer zo blij en dankbaar met Tani.
Want het is toch allemaal niet zo vanzelfsprekend dat je elke rit met een glimlach afstapt...

Wij wensen iedereen een liefdevol, gezond en fijn 2022!
Vol mooie trainingen, ontspannen buitenritjes, doelen die behaald gaan worden en bovenal gewoon ontzettend veel liefde en plezier met de paarden :+:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 16:28 



 
Profiel   

Ook de beste wensen voor 2022, dat het maar in alle opzichten een goed jaar zal worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 21:41 



 
Profiel   

Belofte maakt schuld, ik had een lesklantje beloofd dat ze een keer op Tani mocht en vandaag was de dag.
Het meisje, vrouw eigenlijk, heeft voorheen nooit paard gereden, 7jr geleden een veulen gekocht en die zelf beleerd.
Ze had ook nog nooit les gehad, dus er was en is nog veel te knutselen aan haar en de combinatie.
Ik wilde haar een keer laten voelen waar ik in de lessen naar toe wil met haar eigen pony, en Tani is dan het uitgelezen paard.
Ze kreeg het niet cadeau, Tani luistert nogal goed naar mijn "braaf" en dacht telkens "oke, klaar" :')
En hoe makkelijk Tani ook is, ze is geen automaatje, maar zo braaf <3
Meisje stapte met een grote glimlach af :)

[ img ]
ben ook erg blij met hoe Tani er momenteel uit ziet, al een heel aantal weken valt me op dat ze lekker rond is overal, maar de buik veel minder hangt

Tani had voor kerst een nieuw hoofdstel gekregen, en ik had daar mijn oude wedstrijdfrontriem op gezet omdat die nogal grote emotionele waarde heeft.
Echter vond ik het toch niet mooi combineren, en heeft Tani dus ook een nieuwe frontriem gehad.
Tenslotte is Tani niet mijn vorige wedstrijdpaard, maar m'n huidige en ik wil naar de toekomst kijken ipv in het verleden blijven hangen.
Iets met Nieuwjaar, goede voornemens etc :D

<3 <3 <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:23 



 
Profiel   

En nog een vergelijkingsfoto, toen we Tani net hadden en vandaag <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:37 



 
Profiel   

Wat een heerlijk dier is het ook! En wat een bofkont dat les klantje. Kan me helemaal voorstellen dat ze met een grote grijns afstapte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:55 



 
Profiel   

Tante Tani flikt het weer!!
Afgelopen weekend online weer een proef gereden en ze heeft gewoon dik dubbel winst gelopen *\o/*
199 punten!
Ben zo trots!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:04 



 
Profiel   

Ik lees nu al een tijdje mee, want ook ik heb een zwak voor hackneys. Zo leuk om te zien hoe goed jullie gaan. Echt heel gaaf, daar mag je zeker trots op zijn. Heb er vroeger ook een gehad, die op latere leeftijd van hysterisch tuigpaard omgeschoold is naar rijpaard. Heerlijk ras, maar vreselijk ondergewaard als rijpaard. Na jaren paardloos geweest te zijn, ben ik recent weer als een blok gevallen voor een hackney mix. Nou eerst nog een paar jaar meelezen met jullie avontuur voor die van ons start, aangezien hij van 2021 is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:43 



 
Profiel   

3heathcliff5: wat leuk dat je weer een dier hebt met hackney-bloed!
Wat is de afstamming? En als je een fotootje hebt en wil plaatsen, zou ik dat heel leuk vinden!

Ik kreeg van de week een hulpvraag van een voor mij onbekende vrouw, pony moest te voet naar een kliniek maar mevrouw zelf was slecht ter been.
Dus ben met haar en pony naar de kliniek gewandeld, en onderweg natuurlijk gezellig gekletst.
Ik was toch wel nieuwsgierig, vermoedde dat de pony ook een hackney was gezien het model van het hoofd/oortjes en de beenstand, en ik had gelijk :D
Grappig dat je ze er toch echt wel uit haalt qua type.

Verder ben ik 1,5 week geveld geweest door corona, en begin nu weer een beetje op te krabbelen.
Echt onwijs balen dat daardoor de training dan weer even stil gelegen heeft.
Tani d'r buikspieren verzwakken erg snel waardoor ze al gauw echt een hangbuik heeft wanneer ze niet genoeg werkt.
Ik was dan ook positief verrast toen ik van het weekend op stal was, ze is wel wat vet maar toch aardig in proportie gebleven.
Vandaag balkjes laten draven wat ze alweer beter snapt, morgen voor het eerst in 2 weken weer rijden *\o/*

[ img ]

[ img ]

Ik heb ook nog een poging gedaan om 5 van de 8 nakomelingen van Tani te traceren, de overige 3 weet ik wel waar ze zijn.
Helaas zijn er zeker 3 naar Engeland en Hongarije verkocht, en de andere 2 is geen spoor van te vinden hoewel er 1 voor de dressuur is verkocht...
Jammer, want nu zullen we er weinig tot niets van horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 20:22 



 
Profiel   

different1 schreef
3heathcliff5: wat leuk dat je weer een dier hebt met hackney-bloed!
Wat is de afstamming? En als je een fotootje hebt en wil plaatsen, zou ik dat heel leuk vinden!


[ img ]
Het is een Baldwins King of Kings x Dreamcatcher. Een halve hackney dus, maar dan met dressuur gefokt KWPN papier. Eigenlijk was ik nog niet van plan om een paard te kopen, maar deze mix kon ik echt niet laten staan.

Met Tani zal het vast oppakken waar je gebleven was zijn, wanneer je weer opstapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 09:15 



 
Profiel   

Oh wat een leukerd!
De laatste zoon van Tani staat bij de man die King of Kings ook ter dekking heeft staan, klein wereldje :D
Wat zijn je plannen met hem?

Het was inderdaad weer opstappen en wegrijden met Tani, wat een gouden knol is het toch <3
Alle knopjes zaten er nog op, inclusief korte galopappuyementjes.
Net voor ik ziek werd heb ik 1x een beetje gespeeld met wissels, dat was ze nog niet vergeten maar vond ik niet fair om vandaag te vragen, maar wel grappig om te merken hoe goed ze alles onthoud.
Ik miste nog dat laatste beetje energie, maar dat heeft Tani me vandaag weer gegeven :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 19:23 



 
Profiel   

Nou inderdaad, de hackney wereld is niet zo groot. Dat heeft vast geholpen met een aantal van haar nakomelingen opsporen. Als ik dit vroeger had geweten, had ik destijds misschien nog wel een poging gedaan om de geschiedenis van mijn vorige paard te achterhalen. Helaas was die zo’n 30 jaar geleden papierloos via de handel in mijn leven gekomen. Qua gedrag, gangen en looks was het waarschijnlijk wel een volle hackney.

Ik wil hem over een paar jaar graag als rijpaard gaan beleren en hem allround inzetten. Laat hem verder eerst maar gezond uit de opfok komen voor er allemaal grootse plannen liggen. Met een veulen zijn er nou eenmaal veel variabelen. Wordt hij groot genoeg, klikt het straks tussen ons onder het zadel etc… Ik hoop natuurlijk dat alles goed uitpakt en hij dan net zo gaaf is als dat ik er potentie in zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 10:26 



 
Profiel   

Je topic bijgelezen. Ik blijf genieten van jou en Tani. Ze is leuk en wat fijn dat ze zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-22 10:42 



 
Profiel   

Had een superfijne training vandaag met Tante Tani <3
Veel wind en regen wat je duidelijk hoort in onze binnenbak, but she don't care...
Achter de wand waren ze bezig met een heftruck en de verlichting aan het plafond, but again, she don't care...

Wondertje op 4 benen :+:

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 19:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 17 [ 412 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen