Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 261 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Titane van harddraver naar endurancepaard

 
Profiel   

Piekosjj schreef
Als hij heeft gekoerst is hij vast wel aan het een en ander gewend. Dan is een endurance wedstrijd drie keer niks voor 'm :D

Zou goed kunnen idd :j

Sowieso ervaart ie vervoer al niet als stressvol. Vorige keer stond ie te knabbelen aan t hooi alsof ie op stal stond :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 16:48 



 
Profiel   

Die dravers kunnen het makkelijk! Die doen het met hun hoeven in hun neus :').

Mijn eerste wedstrijd hadden we een gemiddelde van 11,8/9. Toen moest ik hem inhouden om niet boven de 12 uit te komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 17:49 



 
Profiel   

Jullie gaan zo goed tot nu toe. Ik verwacht dat de endurancewedstrijd geen problemen zal opleveren. Niet voor Titane in ieder geval. Van jou ben ik niet zo zeker ... :D

Als jij je koppie er bij houdt en op Titane vertrouwt, zoals je tot nu toe steeds hebt gedaan, komt het helemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 17:57 



 
Profiel   

Wat leuk! Hier ook een draver. Ze zijn perfect voor endurance. Lief, werkwillig en over het algemeen een goed uithoudingsvermogen.
Ik heb die van mij omgeschoold voor bosritten en we starten elk jaar in de cross, endurance is dan weer niet mijn ding, maar weet zeker dat ze er geschikt voor zou zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 18:11 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Jullie gaan zo goed tot nu toe. Ik verwacht dat de endurancewedstrijd geen problemen zal opleveren. Niet voor Titane in ieder geval. Van jou ben ik niet zo zeker ... :D

Als jij je koppie er bij houdt en op Titane vertrouwt, zoals je tot nu toe steeds hebt gedaan, komt het helemaal goed.

Klopt, als het ergens misgaat, dan is het tussen mijn oren :')

Al ben ik zelf ook al enorm vooruit gegaan. Vandaag weer een ritje gemaakt. Dit keer weer zonder mijn vriend erbij. Omdat we gisteren al een flinke afstand geredem hebben, stond vandaag een staprit op de planning.

Heb vrijwel de hele rit met lange teugel durven rijden. Alleen even de teugels aan moeten nemen bij 2 'enge' dingen. Auto's horen niet in het bos stil te staan en dixi's horen er al helemaaaal niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 19:04 



 
Profiel   

Faelynn schreef
Wat leuk! Hier ook een draver. Ze zijn perfect voor endurance. Lief, werkwillig en over het algemeen een goed uithoudingsvermogen.
Ik heb die van mij omgeschoold voor bosritten en we starten elk jaar in de cross, endurance is dan weer niet mijn ding, maar weet zeker dat ze er geschikt voor zou zijn :j

Lief en werkwillig is ie zeker :D
En zn uithoudingsvermogen blijft me verbazen. Gisteren na 20 km had ie nog steeds energie om harder te willen :))

Cross zou ik dan weer te spannend vinden. Heb ooit, toen ik een jaar of 13 was, wel eens een heel simpel parcoursje met boomstammen, heggetjes en water gedaan met mijn verzorgpony. Maar verder dan dat is mijn cross ervaring nooit gekomen.

Naja behalve mijn stage bij Jan van Beek dan, ben toen meegeweest op water- en heuveltraining. Dat vond ik dan wel weer heel gaaf. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 19:07 



 
Profiel   

20 km is niet veel voor een draver. De draver van mijn moeder draaide haar hand euh hoef niet om voor 35 km en meer. Ook daarna recupereerde ze zeer snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 10:00 



 
Profiel   

TanteFlavie schreef
20 km is niet veel voor een draver. De draver van mijn moeder draaide haar hand euh hoef niet om voor 35 km en meer. Ook daarna recupereerde ze zeer snel.

Ik vind dat echt lastig inschatten. Weet niet wat voor afstanden/snelheden ze met trainingen voor de koersen liepen

Heb idd niet het idee dat ie aan zn max zit. En gisteren tijdens ons staprondje was ie alweer vol energie. Als ik m had gevraagd te gaan draven, had ie zo gegaan. Maar juist door die wil om te gaan ben ik wel eens bang dat ik teveel vraag.

Wil ook wel met hartslagmeter gaan trainen als we vaker endurance gaan rijden, dan kan ik misschien al een beter beeld krijgen van hoe hij de training ervaart. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 10:53 



 
Profiel   

20 kilometer is voor geen enkel gezond paard met een fatsoenlijke basisconditie veel.

Als je op de wedstrijd merkt dat hij het fijn oppakt en veel energie over heeft zou ik gewoon lekker gaan rijden, voelen hoe hij reageert op alles en niet teveel op het snelheidsmetertje kijken. Laatste km of 2 rustig uitstappen voor herstel, als je dan de hele rit op 10 hebt gezeten kom je onder de minimumsnelheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 11:21 



 
Profiel   

black_kelpie schreef
20 kilometer is voor geen enkel gezond paard met een fatsoenlijke basisconditie veel.

Als je op de wedstrijd merkt dat hij het fijn oppakt en veel energie over heeft zou ik gewoon lekker gaan rijden, voelen hoe hij reageert op alles en niet teveel op het snelheidsmetertje kijken. Laatste km of 2 rustig uitstappen voor herstel, als je dan de hele rit op 10 hebt gezeten kom je onder de minimumsnelheid.

Thanks voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:53 



 
Profiel   

Als wij buitenritten doen, dan spreken wij van "ritjes" als ze tussen de 15-20 km zitten. Omdat ikzelf een knie-operatie heb gehad omwille van een val met de fiets... doen wij die tegenwoordig meestal op stap.
Maar de haflinger kan gerust mee met de draver op die ritten, zelfs als we "normaal" gaan. Alleen moet de haflinger dan galopperen als de draver "draaft".
Je paardje heeft voldoende beweging, je training zit goed... je moet echt niet denken dat je er "over" gaat, je paardje zal dit zelf héél goed aangeven. En inderdaad, op het einde "uitstappen" zal ervoor zorgen dat je km/uur gaat zakken.
Een klant van mijn tante komt te paard naar haar ruitershop vanuit Frankrijk. Hij rijdt "enkel" 32 km, winkelt terwijl zijn paardje gebonden staat aan een muur om dan, dezelfde dag terug te rijden naar huis.
Zelf zou ik dat nooit doen, maar voor dat paardje is het een "piece of cake", ook een draver.
Dat paardje ziet er verder prima uit, al verschillen onze meningen hierover. Ikzelf vind 64 km te veel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 16:22 



 
Profiel   

Zo, weer even een update van Titane :D

Vandaag voor het eerst 'moeite' met hem gehad tijdens het rijden. :+
Denk een combinatie van vorige week rustweek, deze week weinig rijden ivm met het weer en de harde wind.

Hij wilde zo graag heel erg hard, de eerste paar km... := had moeite om hem bij te houden. :')

Uiteindelijk 13,5 km op tempo gereden. Wilde 11 km/h rijden, dat werd 12,13 km/h gemiddeld. :o

Ben ergens wel bang op overbelasting. Aan de andere kant heb ik geen moment het gevoel gehad dat het te zwaar werd voor hem.

In totaal toch een goede 16 km gereden :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 21:27 



 
Profiel   

Lekker hoor.
Met deze afstanden hoef je niet bang te zijn voor overbelasting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 08:01 



 
Profiel   

Kelly1992 schreef
Lekker hoor.
Met deze afstanden hoef je niet bang te zijn voor overbelasting.

Gelukkig :)

Ben wat dat betreft misschien iets te overbezorgd. :')


Hij ging gisteren wel voor het eerst plassen onder het zadel. Noem me gek, maar heb hem hier serieus voor staan belonen _O-

Vind het namelijk best een fijn idee dat ie gewoon gaat als ie moet en niet alles ophoud. Lijkt me bij langere ritten niet echt goed voor m

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 08:41 



 
Profiel   

Train je ook dressuurmatig met hem qua Recht Richten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 16:56 



 
Profiel   

Secretly schreef
Train je ook dressuurmatig met hem qua Recht Richten?

Momenteel staat dat op een wat lager pitje.

Heb niet echt een geschikte bak voor dressuur ter beschikking en het weer is er ook niet echt naar. Plus dat ik al niet zo'n fan ben van dressuur rijden.

Maar binnenkort ga ik dat weer oppakken. :j en in september ga ik starten met een opleiding bij Greetje Hakvoort, dan kan ik vanaf de grond ook gaan rechtrichten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 17:14 



 
Profiel   

je ga jullie mee volgen. wat leuke kleuren combi (haar van je vriend en je paard ) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 18:11 



 
Profiel   

Mooi dat Titane wat frisser en voorwaartser was tijden de rit. Kan je daar ook aan wennen.

Dit zijn nog geen afstanden waar je paard last van heeft maar het is wel handig om ook wat dressuurmatige dingen mee te nemen zodat ie zo goed mogelijk zijn lijf blijft gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-19 18:45 



 
Profiel   

|Hoe gaat het met Titane?
Al de locomotie en die vetcheck geoefend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 09:08 



 
Profiel   

Kelly1992 schreef
|Hoe gaat het met Titane?
Al de locomotie en die vetcheck geoefend?

Het gaat supergoed met Titane :D

We hebben idd wat geoefend. Vetcheck gaat geen problemen opleveren denk ik, behalve dat ie soms denkt dat ik hoeven wil krabben als ik zn benen check. Maar schoppen doet ie nooit, tilt alleen zn been even op en zet m dan weer neer.
Meedraven na het rijden doet ie ook netjes, al moet ik m wel even alert houden zodat ie wel aandraaft :)

Wat betreft rijden gaat het super, heb nog steeds het idee dat de afstanden en het tempo piece of cake is voor 'm :j


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 09:17 



 
Profiel   

Leuk!!

Hoe reageerd hij op koelen?
Begint hij zijn vachtje al beetje kwijt te raken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 10:51 



 
Profiel   

Kelly1992 schreef
Leuk!!

Hoe reageerd hij op koelen?
Begint hij zijn vachtje al beetje kwijt te raken?

Koelen vind ie geen probleem, bleef laatst rustig staan.

Zn vacht is gelukkig al een stuk dunner :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 11:02 



 
Profiel   

Weer even een update omtrent Titane en onze voorbereidingen op onze eerste wedstrijd :D

Twee weken geleden reden wij onze laatste lange trainingsrit. Wat nog altijd heel goed gaat. :j

[ img ]

De weken erna had ik gepland om wat rustigere ritten te rijden, al is Titane het daar niet altijd mee eens. :+

[ img ]
[ img ]


Ook ben ik zelf ondertussen begonnen met een nieuwe baan. Doordat mijn vriend en ik eerst dezelfde werktijden hadden, kon hij meestal mee op de fiets. De laatste twee weken ga ik vooral alleen met Titane op pad. Wat eigenlijk ook probleemloos gaat. Ons vertrouwen is al zo gigantisch gegroeid!

[ img ]
[ img ]


Volgend weekend (20 april) is onze eerste wedstrijd dus. Ben best zenuwachtig. Niet eens zozeer vanwege de rit zelf, want ik weet dat Titane en ik daar als team doorheen komen. Meer voor de keuring (hoop dat alles in orde is) en toch een beetje zenuwen voor hoe Titane gaat reageren op zoveel paarden om zich heen. Maargoed, hoe dan ook, iedere ervaring is er een die telt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 05:17 



 
Profiel   

Held!

Ik ben echt een beetje trots op je dat je zo lekker elke keer aan het rijden bent en grenzen verlegt.
Volgende week ook maar wat genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 08:45 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Held!

Ik ben echt een beetje trots op je dat je zo lekker elke keer aan het rijden bent en grenzen verlegt.
Volgende week ook maar wat genieten!

Ah lief! Dankjewel :D

Komt vast wel goed. :j Heb er in ieder geval heel veel zin in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 09:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 261 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen