[VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:33

Langzaam maar zeker gaan ze vooruit, da's mooi. En nu maar hopen dat dat zo blijft.

Is het anders ook mogelijk dat jij alvast wat met Devyl aan het werk gaat? Er is een binnenbak schrijf je. Kan je daarin longeren of misschien zelfs rijden?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:49

geerke schreef:
Jee,stikvol wormen dus...weer een bewijs dat mestonderzoek niet werkt.Als ze wormen hebben kunnen ze heel veel klachten erbij krijgen.Weet je ook wat voor wormen? Sterkte verder!


Nee, heb ik niet naar gevraagd eigenlijk. Het is mij wel uitgelegd hoe dat kan... ze testen namelijk op eitjes en als de reeds aanwezige wormen nog geen eitjes hebben gelegd, dan zie je ze dus ook niet. Daarna gaan die monsters massaal eitjes leggen et voíla.... -O-

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:50

geerke schreef:
Jee,stikvol wormen dus...weer een bewijs dat mestonderzoek niet werkt.Als ze wormen hebben kunnen ze heel veel klachten erbij krijgen.Weet je ook wat voor wormen? Sterkte verder!


Uuhm...ze hebben ze getest en wormeieren gevonden met wormonderzoek... (neem ik aan...hoe moeten ze het anders geconstateerd hebben)

Citaat:
Ook hebben ze beide paarden gecheckt op wormen. Ronny had er een beetje, maar Devyl bleek er héél véél te hebben ‍♀ Terwijl ze beide in November nog gecheckt waren en volledige schoon waren (daarna ook niet meer op het land geweest). Dus dat had meneer snel voor elkaar. Maarja, toen moest de wormenkuur er natuurlijk in...


Als larven ingekapseld zijn en nog geen eieren afscheiden zijn ze niet aantoonbaar, en kunnen bij verminderde weerstand ineens actief worden, volwassen worden en eieren uitscheiden. Dat komt vaker voor.

edit...hahaha, zie net je reactie... :D
Laatst bijgewerkt door Lindsey_99 op 30-01-19 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:50

Maflinger_S schreef:
Langzaam maar zeker gaan ze vooruit, da's mooi. En nu maar hopen dat dat zo blijft.

Is het anders ook mogelijk dat jij alvast wat met Devyl aan het werk gaat? Er is een binnenbak schrijf je. Kan je daarin longeren of misschien zelfs rijden?


Zou wellicht kunnen, maar ik loop dan tegen meerdere problemen aan:

- Zoiets willen ze enkel onder begeleiding, dus je pikt de tijd in van mensen die anders betere dingen te doen hebben.

- Utrecht ligt voor mij op een uur rijden. Niet iets waar je dagelijks even naar op en neer gaat.

- Zodra ik Devyl uit zijn stal haal, word Ronny helemaal gek dat zijn vriendje weg gaat en laat dat nou nét diegene zijn die rustig moet blijven i.v.m. dat been :')

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:51

Lindsey_99 schreef:
geerke schreef:
Jee,stikvol wormen dus...weer een bewijs dat mestonderzoek niet werkt.Als ze wormen hebben kunnen ze heel veel klachten erbij krijgen.Weet je ook wat voor wormen? Sterkte verder!


Uuhm...ze hebben ze getest en wormeieren gevonden met wormonderzoek... (neem ik aan...hoe moeten ze het anders geconstateerd hebben)

Citaat:
Ook hebben ze beide paarden gecheckt op wormen. Ronny had er een beetje, maar Devyl bleek er héél véél te hebben ‍♀ Terwijl ze beide in November nog gecheckt waren en volledige schoon waren (daarna ook niet meer op het land geweest). Dus dat had meneer snel voor elkaar. Maarja, toen moest de wormenkuur er natuurlijk in...


Als larven ingekapseld zijn en nog geen eieren afscheiden zijn ze niet aantoonbaar, en kunnen bij verminderde weerstand ineens actief worden, volwassen worden en eieren uitscheiden. Dat komt vaker voor.


Dit dus :j

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:54

Nieuwe update!

De drains zijn bij Ronny eruit gehaald (vorige week vrijdag) en de wondjes zijn mooi dicht gegaan. Het been blijft nog dun, maar we zitten nog wel even in een voorlopige risico zone. Tot zeker 15 dagen na het verwijderen van de drains kan het been nog gaan reageren op achtergebleven bacteriën.

Morgen mogen de schatten naar huis! Eindelijk *\o/*

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:10

Joepie! Zou mooi zijn als het goed blijft gaan. Ik gun het je van harte.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:23

Hopelijk blijft het goed gaan, zal meeduimen :j Dikke pluim voor alle inzet en moeite die je voor je beestjes doet,ze hebben enorm geboft met je!!!! _/-\o_

Fenn

Berichten: 6138
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:30

Wat een goed nieuws. Ook ik zal meeduimen!

Anneloree96

Berichten: 19
Geregistreerd: 04-02-19
Woonplaats: RIJSENHOUT

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:08

Ik ga ook volgen wat een respect voor hoe je dit doet echt waar! Wat fijn dat ze eindelijk weer naar huis mogen heb je ze eindelijk weer bij je en kan je ze lekker vertroetelen en devil zijn beweging geven *\%/* <3

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:20

Ohh wat fijn.
Eindelijk k

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:03

Jee, wat een ellende....
Los van dergelijk hoge kosten uberhaupt kunnen dragen: applaus voor alle tijd en energie die je er in stekt, wéér naar Utrecht te kachelen, stal en voedsel te regelen...Ze hebben bij jou en gouden stalletje! Fijn dat ze morgen weer thuis komen!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:44

Anneloree96 schreef:
Ik ga ook volgen wat een respect voor hoe je dit doet echt waar! Wat fijn dat ze eindelijk weer naar huis mogen heb je ze eindelijk weer bij je en kan je ze lekker vertroetelen en devil zijn beweging geven *\%/* <3



Juut schreef:
Jee, wat een ellende....
Los van dergelijk hoge kosten uberhaupt kunnen dragen: applaus voor alle tijd en energie die je er in stekt, wéér naar Utrecht te kachelen, stal en voedsel te regelen...Ze hebben bij jou en gouden stalletje! Fijn dat ze morgen weer thuis komen!


Ach, het zijn toch je beesten ;-) En als ze wat hebben zal je er wat aan moeten doen. Kan ze moeilijk laten creperen :')

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:08

Wat fijn!! *\o/*

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:01

Daks schreef:
Ohh wat fijn.
Eindelijk k


Zie dat mijn bericht maar half af was :')

Eindelijk kan je kleine meid dan weer gaan genieten en jij zelf natuurlijk ook *\o/*

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:54

Ik heb net het hele topic doorgelezen (en je aankoop topic) en wat een pech hebben jullie (gehad)
Complimenten voor jouw aanpak! En wat een ontzettende knappe paarden heb je daar!

Ik vind het heel interessant (is dit het goede woord? misschien is leerzaam meer toepasselijk!) hoe je alles verteld/omschrijft inclusief foto's van de MRI en toevoegingen.

Veel sterkte en beterschap met de knappe heren, ik duim mee voor jullie!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:13

Veel plezier met ophalen vandaag *\%/*

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:18

Wat een heerlijke update!
Een fijne thuiskomst voor de heren gewenst. <3

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:26

Wat fijn dat ze naar huis mogen!

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:37

Ja, inderdaad! Ik hoop ontzettend dat hun gezondheid in de lift blijft.

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:40

Update? :)

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:51

Hie reen (tot nu toe) stille meelezer/-lever.
Fijn dat ze weer naar huis mochten. Hoop dat dit goed is gegaan en er geen terugval is sindsdien!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 22:00

imaudy schreef:
Update? :)


Jazeker! :o

Zondag was het eindelijk zo ver en mochten Jut en Jul naar huis. Mijn eigen trailer is wat kleiner/lager dan diegene die ik altijd huurde en het jongste monster, Devyl, had tot op heden wat moeite met trailerladen. Hij ging wel, maar niet van harte. Zondag vloog hij zo wat de trailer in, dat zei al genoeg over zijn zin om naar huis te gaan :')

De rit naar huis is rustig verlopen :j Het uitladen iets minder... Vaders stond met een paraplu naast de trailer en moeders moest voor het eerst de stangen achter de billen vandaan halen. Zodra Ronny kon vlóóg hij naar achteren, maarja... toen kreen Devyl spontaan last van verlatingsangst en brak de halve trailer af voordat we heb zover hadden dat hij begreep dat hij écht moest wachten tot de stang achter zijn billen weg was. Normaal geen probleem, maar ze waren inmiddels in een joepiedepoepie stemmings *\o/* :+

Ze waren wat bezweet dus we hebben ze eerst uitgestapt met een zweetdeken op. Al briesend, snuivend en springend natuurlijk :j Want zeg nou zelf, na 38 dagen is alles ZO veranderd op stal dat je ab-so-luut niets meer herkent 8)7 Ondertussen hadden we flink wat bekijks van alle paardjes op de uitloop >;) "Kennen we die?"

Het moment was daar... beide heren gingen de uitloop op. Uiteraard trok dit de aandacht van de kudden en ze werden dan ook hartelijk begroet (lees: bestormt door 10+ paarden :') ). Devyl had hier totáál geen zin in en begon sprintjes te trekken, bokkend, steigerend en schoppend. Ronny speelde zwaan-kleef-aan := Want: Devyl = veilig, de rest = dat niet. :roll:

Inmiddels zijn we een dag verder, alles is nog even eng maar inmiddels heeft Devyl al heerlijk liggen soezen in het zonnetje. Ze zijn wel echt KNIJTER fris in de kop en rustig meelopen is er nog even niet bij. Ronny zijn stalbenen zijn zo goed als verdwenen +:)+ De hak en het aangedane been is nog wel wat dik, maar dit ligt ook voorlopig nog wel in de lijn der verwachting.

Al met al is het heerlijk om ze weer terug te hebben op stal! Devyl geniet ervan om in de kudde te zijn en zich weer uit te kunnen leven en Ronny voelt zich ook alweer op zijn gemak.

Voor mezelf ben ik nu aan het kijken of Ronny wellicht van voer kan veranderen, omdat ze slechts 1x een voermoment per dag hebben. Hij krijgt nu eigenlijk net even teveel voor het goede in 1x, dus wil ik naar een meer geconcentreerde voeding waardoor de hoeveelheid af neemt.

Huidige gewicht Ronny 542 kilo en Devyl 634 kilo. Ronny is dus weer ruim 32 kilo aangekomen! *\o/*

Ook hebben we ons ingeschreven voor een onderlinge dressuurwedstrijd op stal. Gewoon, voor de leuk O:) Eens zien of de training straks voorspoedig genoeg gaat om ook echt deel te nemen!


Afbeelding

Die oortjes!!! <3

Afbeelding

Lekker aan het smullen in de paddock

Afbeelding

Ronny's knappe koppie <3

Afbeelding

Meneer Devyl voelt zich alweer helemaal op zijn gemak :=

Afbeelding

Rechts de aangedane hak

Afbeelding

Wondjes zijn al goed dicht!

Afbeelding

Devyl z'n bolle buik :o

Afbeelding

En Ronny z'n ribbetjes zie je ook niet meer +:)+

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:07

Heerlijk om te lezen! Geniet van ze! En vooral blijven updaten, ook de positieve ontwikkelingen haha.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:12

Lekker dat ze weer thuis zijn. Nu duimen dat het steeds beter gaat en dat je inderdaad over een poosje een wedstrijdje kunt meedoen.