[VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 19:20

Dank voor alle lieve berichtjes. Ronny is inmiddels niet meer bij ons en is inmiddels ook al gecremeerd. Devyl heeft het er heel erg moeilijk mee, loopt continue te gillen en te rennen. Bij het kleinste geluid sprint hij er naar toe om te kijken of het Ronny is, om vervolgens heel teleurgesteld weer terug te komen. Super zielig... Hij is zelfs, toen Ronny nog in het weiland lag, er bij gaan liggen (rug aan rug) en het was echt hartverscheurend om te zien en te horen hoe hij liep te zuchten en verdrietig lag te zijn.

Vandaag is een vriendinnetje gebracht. Cato, de Tinker. Hij kent haar al van een eerdere logeerpartij bij mijn beste vriendin en de kennismaking verliep dan ook heerlijk rustig. Devyl is een stuk kalmer nu, gelukkig. :j


Afbeelding


Afbeelding


Heel zielig filmpje in de FB-post hieronder |(

https://www.facebook.com/jess.helling/p ... &ref=notif

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:35

Ach arm paard. Tis ook niet niks je maatje verliezen. Heel veel sterkte er mee!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 13:00

Nu Ronny is overleden en e.e.a. is afgerond zal ik niet meer posten in dit topic. Jullie kunnen mij nog steeds volgen in dit topic: [HK] A dream came true, let's live it!

Wat ik nog wel wilde delen was het volgende:

De dochter van de tweede eigenaar van Ronny heeft contact met mij gezocht via Facebook en heeft het één en ander verteld over hem. Zij kregen hem in bezit toen hij 2jr oud was. Zo blijkt hij van origine geen Ronny te heten, maar Keystone en was hij ruim 6 jaar ouder dan dat wij dachten! Ronny is, op 3mnd na, net geen 30 jaar geworden! Wij dachten dat hij 24 was. Ergens in de overdracht van derde eigenaar naar vierde eigenaar (wij waren zijn vijfde eigenaar) is zijn echte geboortedatum niet verteld. Wij vinden het heel bijzonder dat hij dus blijkbaar een heel stuk ouder was dan dat wij dachten en toch altijd nog zo fit, pittig, en vitaal was!

Ze had niets dan lof voor wat wij Ronny hebben kunnen bieden en was heel blij dat hij niet naar de slacht was gegaan. Wij vonden het heel fijn om wat meer informatie over Ronny te krijgen! :j

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:06

Wat bijzonder! Het gebeurt natuurlijk vaker dat een pony ouder is dan dat gezegd wordt, maar dat jullie hem op die hoge leeftijd toch nog zo goed hebben weten te houden, prachtig! En heel gaaf dat de dochter van de 2e eigenaar contact met jou heeft gehad, nu weet je nog meer van hem en is het goed dat je hem hebt laten gaan.

Kleine tip: verander de link in je onderschrift even naar die van je andere topic ;) .

En natuurlijk nog heel veel sterkte, het zal toch een gemis zijn!

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:27

Wat een mooie afsluiter van Ronny's leven.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 14:46

Jet schreef:
Wat bijzonder! Het gebeurt natuurlijk vaker dat een pony ouder is dan dat gezegd wordt, maar dat jullie hem op die hoge leeftijd toch nog zo goed hebben weten te houden, prachtig! En heel gaaf dat de dochter van de 2e eigenaar contact met jou heeft gehad, nu weet je nog meer van hem en is het goed dat je hem hebt laten gaan.

Kleine tip: verander de link in je onderschrift even naar die van je andere topic ;) .

En natuurlijk nog heel veel sterkte, het zal toch een gemis zijn!


Uiteraard wisten we dat er wat speling in zijn leeftijd zat, maar ruim 6jr ouder hadden we toch niet verwacht! Ik dacht hooguit enkele maanden, omdat zijn 'geboortedatum' op 01-01-98 stond. Meestal is het jaartal dan wel correct, maar de exacte datum niet.

Link ga ik even veranderen, dank voor de tip!

Yep... verdriet is vers en groot, maar we weten dat het zo beter is.

Maflinger_S schreef:
Wat een mooie afsluiter van Ronny's leven.


Zeker. Bijzonder om dit nog te weten te komen!