Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zit het geld in de paardenbusiness?

 
Profiel   

Nee, ik probeer geen open deur in te trappen :P de paardenbusiness is niet rendabel door de beugel genomen. Anderszijds, bij paardenrennen en het fokken van extreem goede paarden is er goed te cashen, maar dat is weer heel onrealistisch om dat te verwachten van de toekomst.

Nou heb ik geen ambities om in de paardenwereld een business te beginnen, het is puur een theoretische vraag, uit nieuwsgierigheid dus. Maar hopelijk kan men ook van dit topic leren.

Uitgebreide voorbeelden uit eigen ervaring zijn ook fijn (b.v.b. kleinschalige fokkerij, kosten, risico's, getalletje aan het einde van de streep etc).

Thanks!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:32 



 
Profiel   

Gloednieuwe Eskadrons dekjes kopen en wanneer ze uit de collectie zijn te koop zetten. Heb toch al heel vaak mensen dit zien doen, waarbij ze het verkocht kregen voor veel meer dan de nieuwprijs. Maar of het een gouden handel is weet ik niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:38 



 
Profiel   

In in veel gevallen in iedergeval niet in de portomonee :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:43 



 
Profiel   

Ik gok in de handel van jonge sportpaarden en sport pony's in de D maat. Ook supermakke kinderpony's lijken het goed te doen, maar daar kan je weer veel minder voor vragen. Ze vliegen de deur uit via Facebook, dus als je goed je best doet kan je daar misschien wat aan verdienen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:46 



 
Profiel   

Waar zit het geld:
in de goede banen van de eigenaren
de grond van de boer -
en soms zijn er boffers. (Handelaren met een goed oog voor talent, bijvoorbeeld.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:52 



 
Profiel   

Onderin, goede degelijke sportpaarden en pony’s die opgeleid zijn, maar nog wel verder kunnen, die als leerpaard en sportpony door kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:54 



 
Profiel   

Ricie schreef
In in veel gevallen in iedergeval niet in de portomonee :=


:') Dat is wel een goed antwoord op de vraag ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:56 



 
Profiel   

Het geld zit in ieder geval niet bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 21:58 



 
Profiel   

Ik denk in de hippe ontwikkelingen.

Alles waar anatomisch voor staat en producten met Weltex, Recuptex, infra rood ect :=

Ik draag er mn steentje aan bij }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:00 



 
Profiel   

Ricie schreef
In in veel gevallen in iedergeval niet in de portomonee :=

:')

Ik vind het wel een interessante vraag eigenlijk, ik denk zelf met name een beetje geluk hebben met een onderneming en dat dan verder uitbouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:16 



 
Profiel   

de juiste hippische richting inslaan mbt de behoefte van de omgeving en dat aanbieden. Werkt hier in ieder geval als een tierelier als het gaat om zelf ondernemer zijn die afhankelijk is in de paarden sector.

Helaas gaat veel geld er ook weer uit natuurlijk, aan alle hebbedingetjes en eeuwige poedertjes en frutsels. Het houd zich mooi in stand in ieder geval :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:18 



 
Profiel   

paardencoaching, tenminste sommigen dan, met een BIG registratie en een goed verhaal bij de gemeentes halen sommigen er een fulltime job uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:27 



 
Profiel   

Arabesk schreef
paardencoaching, tenminste sommigen dan, met een BIG registratie en een goed verhaal bij de gemeentes halen sommigen er een fulltime job uit

Klopt, en soms is het niet meer dan veredelde paardrijles op kosten van de gemeenschap :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:33 



 
Profiel   

Achterom schreef
Arabesk schreef
paardencoaching, tenminste sommigen dan, met een BIG registratie en een goed verhaal bij de gemeentes halen sommigen er een fulltime job uit

Klopt, en soms is het niet meer dan veredelde paardrijles op kosten van de gemeenschap :j


ja of erger nog, gesubsidieerd mestscheppen :oo :oo :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:38 



 
Profiel   

Een goed verhaal. En of je dan hoefsmid, gebitsverzorger, bitfitter of welk ander beroep dan ook hebt. Als je goed kunt praten, en een beroep hebt waar weinig mensen wat van afweten kun je ze zo om praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:41 



 
Profiel   

nicky_rilana schreef
Een goed verhaal. En of je dan hoefsmid, gebitsverzorger, bitfitter of welk ander beroep dan ook hebt. Als je goed kunt praten, en een beroep hebt waar weinig mensen wat van afweten kun je ze zo om praten.


Mijn ervaring is als bekapper en gebitsverzorger dat een therapeut met vaag verhaal beter betaald wordt dan de hoefsmid; 'hoezo kost bekappen niet twee tientjes??' -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:43 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik gok in de handel van jonge sportpaarden en D sport pony's


Ik heb er een voor een liefhebber :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:55 



 
Profiel   

Ik denk dat dit nog wel anders zou kunnen liggen als je denkt. Ik zat altijd in de Tinkers maar ben nu mn horizon aan het verbreden in diverse richtingen. En een van de dingen waar ik me over verbaas is dat de goed gefokte Tinker veulens (volledig papier, grote maat, goed gekleurd/getekend) evenveel of zelfs meer op brengen dan een warmbloed veulen op de veiling, enkele uitschieters daar gelaten natuurlijk.

Verder inderdaad de hypes; eskadron, lemieux, anatomisch, anatomica, prolite, micklem, ga maar door. In wezen niet zo heel bijzonder, maar goed gepresenteerd en verspreid zichzelf verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 22:59 



 
Profiel   

In eerste instantie zou ik zeggen: bij de aannemers en (prefab) bouwbedrijven die stallen bouwen. Met name de prefab-jongens zoals Ascot Bouw. Die cashen m.i. aardig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 16:02 



 
Profiel   

shilady schreef
prugelpiet schreef
Ik gok in de handel van jonge sportpaarden en D sport pony's


Ik heb er een voor een liefhebber :')



Ik ook! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 16:13 



 

Een weldoordacht en goed businessplan. Dat ontbreekt nog het meeste volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 16:34 



 
Profiel   

Achterom schreef
Arabesk schreef
paardencoaching, tenminste sommigen dan, met een BIG registratie en een goed verhaal bij de gemeentes halen sommigen er een fulltime job uit

Klopt, en soms is het niet meer dan veredelde paardrijles op kosten van de gemeenschap :j


Broodnijd?

Die BIG registratie krijg je niet bij een pakje boter.
Ik ken wel mensen die speciale rijlessen voor adhd'ers (en andere 'special need kids') geven, maar dat is noch paardencoaching noch betaald op BIG niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 19:05 



 
Profiel   

Fokker van Arabische volbloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 19:08 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Achterom schreef

Klopt, en soms is het niet meer dan veredelde paardrijles op kosten van de gemeenschap :j


Broodnijd?

Die BIG registratie krijg je niet bij een pakje boter.
Ik ken wel mensen die speciale rijlessen voor adhd'ers (en andere 'special need kids') geven, maar dat is noch paardencoaching noch betaald op BIG niveau.

Ik heb al een leuke baan :j
Omdat jij ze niet kent betekent niet dat ze er niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 19:11 



 
Profiel   

?

Nu ja, werken met een BIG-registratie valt niet onder het normale 'werken in de paarden'.

De opmerking broodnijd ging er over dat persoon x schreef over 'veredelde rijles op kosten van de gemeenschap'.
Ik vind dat een beschuldiging en zonder verdere toelichting vind ik dat laster.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen