Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 10:00

Hebben jullie gisteren Mr. Frank Visser op visite gezien?

http://www.kijk.nl/video/kDPnWRVzu3B

Kort samengevat:
Ze hebben 3 paarden in een buitenbak en wei staan. Een schuilstal mag niet van de gemeente, maar eventueel 8 paarden in hun achtertuin houden mag wel (!?).
Het advies van Mr. Visser was een schuilstal op wielen die je 1 week per maand weg haalt, zodat het niet een plaatsgebonden schuilstal is. Met wel het risico dat de ene rechter dit goed vindt en de andere niet. Het is (bijna) hilarisch te noemen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! En hoe zouden jullie zoiets oplossen?

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:02

Ik vond het al vreemd dat het steeds een schuilstal genoemd werd, maar het waren overduidelijk gewoon boxen......

LENTI
Berichten: 152
Geregistreerd: 29-12-18

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:29

Ja krom vind ik dat natuurlijk. Net als heel veel dingen vanuit gemeenten. Ik ben ook benieuwd wie dit soort regels zit te bedenken. Schuilstallen willen we niet voor het oog, maar hoeveel paarden staan we toe in een achtertuin? Mwaahhh,, tien doen? Hahaha.
Ik had er denk ik een mobiele schuilstal neergezet ipv een stenen gebouwtje of een box op wielen.
Ik snap niet zo goed waarom ze perse echt een stal wilden ipv een dak boven het hoofd van de dieren.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:44

Ik heb mijn schuilstal ook op wielen gezet, hopende dan geen gezeur te kunnen krijgen. Maar blijkbaar maakt dat dus niet uit als ie op dezelfde plek staat altijd

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:47

Paar jaar geleden hebben ze in een wei een hele grote tafel met stoelen gemaakt, zodat de paarden eronder konden schuilen.
Circuleert ergens op facebook rond.

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:51

LENTI schreef:
Ik snap niet zo goed waarom ze perse echt een stal wilden ipv een dak boven het hoofd van de dieren.


Misschien zodat de paarden droog konden staan? Ik heb het zelf niet gezien maar als het echt alleen wei en rijbak is kan dat best nat worden in de winter. Alhoewel ze ook gewoon een schuilstal met stenen bodem ofzo erin kunnen maken.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:52

A3a1 schreef:
Paar jaar geleden hebben ze in een wei een hele grote tafel met stoelen gemaakt, zodat de paarden eronder konden schuilen.
Circuleert ergens op facebook rond.


Uit nieuwsgierigheid meteen gegoogeld:
https://froot.nl/posttype/froot/paarden ... -als-stal/

Ziet er gezellig uit, compleet met tafellaken...

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:52

Haha dit is bij mij in het dorp. Moet het nog even terug kijken :j

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:52

Triest toch eigenlijk?
Het aantal paarden in je achtertuin is niet belangrijk maar wil je goede voorzieningen voor die paarden neerzetten dmv bijvoorbeeld een schuilstal of andere bebouwing dan is er ineens een probleem Hierbij kun je, je dus al afvragen of het welzijn van de paarden wel in acht wordt genomen door de gemeente.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:58

swartbeessie schreef:
A3a1 schreef:
Paar jaar geleden hebben ze in een wei een hele grote tafel met stoelen gemaakt, zodat de paarden eronder konden schuilen.
Circuleert ergens op facebook rond.


Uit nieuwsgierigheid meteen gegoogeld:
https://froot.nl/posttype/froot/paarden ... -als-stal/

Ziet er gezellig uit, compleet met tafellaken...

De tafelschuilstallen zijn trouwens gewoon reclame..

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 11:02

Jolien87 schreef:
Triest toch eigenlijk?
Het aantal paarden in je achtertuin is niet belangrijk maar wil je goede voorzieningen voor die paarden neerzetten dmv bijvoorbeeld een schuilstal of andere bebouwing dan is er ineens een probleem Hierbij kun je, je dus al afvragen of het welzijn van de paarden wel in acht wordt genomen door de gemeente.

Ben ik helemaal met je eens! Dat bedoelde ik eigenlijk ook met "hilarisch", hilarisch triest dus..

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:06

Ik heb de oplossing gevonden!


Afbeelding


_/-\o_ *\o/*

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:22


DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:39

Ik dacht dat die tafelschuilstal werd neergezet omdat dat onder de noemer "kunst" valt en dan mag het wel

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:23

In de link staat het hele verhaal achter de tafels. Ook kunst mag niet zomaar geplaatst. Bovendien is het reclame.

LENTI
Berichten: 152
Geregistreerd: 29-12-18

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:49

Kun je geen giga klimrek bouwen onder het mom van: speeltuintje voor de kinderen.. waar de paarden toevallig ook in/onder passen?

ymkje19
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:28

even over de uitzending van de schuilstal eva1969 reageerde erop dat het geen schuilstal was hij was aan de voorkant open ja er was een boxenwand geplaatst zodat ze als ze ziek zijn opgesloten kunnen worden
dat zijn de eisen van de brochure van schuilstallen.
dan nog iets er staan meer dan 80 schuilstallen in de gemeente en die van ons moest weg terwijl ze zich ook niet eens aan het dierenwelzijn en de gemeente wil ook niet iets voor het dierenwelzijn regelen.
dus hou alstublieft die vooroordelen voor je.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:45

ymkje19 schreef:
even over de uitzending van de schuilstal eva1969 reageerde erop dat het geen schuilstal was hij was aan de voorkant open ja er was een boxenwand geplaatst zodat ze als ze ziek zijn opgesloten kunnen worden
dat zijn de eisen van de brochure van schuilstallen.
dan nog iets er staan meer dan 80 schuilstallen in de gemeente en die van ons moest weg terwijl ze zich ook niet eens aan het dierenwelzijn en de gemeente wil ook niet iets voor het dierenwelzijn regelen.
dus hou alstublieft die vooroordelen voor je.

Ik weet niet wat je precies allemaal wil zeggen (je zinnen zijn niet erg duidelijk en kloppen niet) maar over welke vooroordelen heb je het allemaal?

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:48

Ik heb een grote koeien iglo, staat er al jaren.Nooit problemen mee gehad.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:27

ymkje19 schreef:
even over de uitzending van de schuilstal eva1969 reageerde erop dat het geen schuilstal was hij was aan de voorkant open ja er was een boxenwand geplaatst zodat ze als ze ziek zijn opgesloten kunnen worden
dat zijn de eisen van de brochure van schuilstallen.
dan nog iets er staan meer dan 80 schuilstallen in de gemeente en die van ons moest weg terwijl ze zich ook niet eens aan het dierenwelzijn en de gemeente wil ook niet iets voor het dierenwelzijn regelen.
dus hou alstublieft die vooroordelen voor je.
Het was niet nodig hier ook nog 3 pb's achter aan te gooien.
Waar ik op doelde was dat het programma geen idee had waar ze over spraken. Van mij zou iedereen een schuilstal moeten mogen zetten in zijn weiland en als je dat zou willen een stel boxen. Ik begrijp je agressieve reactie dan ook helemaal niet.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:34

Ook ik hoef geen pb's hierover, als je iets te zeggen of vragen hebt kan dat gewoon hier.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:17

Je weet toch dat dat niet mag als je dat koopt. Vind dat altijd zo'n gezeur achteraf.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mr. Frank Visser op visite bij paarden ivm verbod schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:24

Het probleem is dat veel bedrijven adverteren met dat je onder de 30m2 vergunningvrij mag bouwen. Althans dat was bij ons toen wel zo

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:51

ruitje schreef:
Je weet toch dat dat niet mag als je dat koopt. Vind dat altijd zo'n gezeur achteraf.


Precies.

De overheid is niet verantwoordelijk voor het welzijn van jouw dieren. Wel voor het beperken van de wildgroei aan bouwwerken en -werkjes in agrarisch gebied. Die zijn in Nederland, in de meeste gemeenten, vergunningplichtig. Voor je een perceel aankoopt kun je bij de gemeente nagaan of er een kans is dat je er een schuilstal mag plaatsen. Op basis daarvan kun je voor jezelf afwegen of het perceel dus geschikt is voor het (jaarrond) houden van een aantal dieren.

capopjekop schreef:
Het probleem is dat veel bedrijven adverteren met dat je onder de 30m2 vergunningvrij mag bouwen. Althans dat was bij ons toen wel zo


Dat heeft een naam: verkooppraatjes. En daar tuin je in, of je doet voor je iets aankoopt en neerzet zelf even onderzoek.

ymkje19
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:59

Als er in de gemeente al 80 schuilstallen staan en die van jou moet opeens weg en het is wel wettelijk verplicht staat in de Europese wet.wij hebben de gemeente gebeld voordat we het land kochten en zij zouden een beleid maken voor schuilstallen dus wie zit er fout,en daarbij iedere burger moet gelijk behandelt worden(gelijkheidsbeginsel)dus waar hebben we het over.