Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

 

Hoi hoi,
Hier zat ik laatst zelf over na te denken en toen kwamen er een aantal dingen in me op waar ik wel hard om moest lachen. Dus bij deze: welke hilarische, grappige, rare of misschien totaal onverantwoordelijke dingen deed jij als pennymeisje? Hoewel we natuurlijk allemaal wel een klein beetje penny zijn toch?
Ik denk dat ik een jaar of negen was en ik ging vaak met een vriendinnetje naar stal. Op een keer stonden wij mijn pony te poetsen en de eigenaresse van de stal stond verder op haar paard te poetsen. Op een gegeven moment hoorden we een boze grom, paard lief wilde geen stap opzij zette zodat zij zijn achterhand kon borstelen. Uiteindelijk gaf ze hem maar een tik, en het probleem was opgelost. Maar mijn vriendinnetje en ik waren zwaar verontwaardigd, we wisten 100% zeker dat de paarden mishandeld werden en dat kon natuurlijk echt niet We moesten echt een plan maken anders ging het helemaal mis! We hadden nog veel meer aanwijzingen, ze deed die beesten hele rare knoopjes dingen om hun hoofd (touwhalster) en die arme paarden stonden 24/7 buiten!
Een week later zouden we weer samen naar stal gaan dus dat meisje kwam bij mij logeren zodat we de hele nacht ons plan konden voorbereiden. Zij zou haar Nintendo DS meenemen naar stal en wanneer er dan weer iets ’verdachts’ gebeurde, zou ze gelijk een foto maken. Wat we dan met die foto zouden doen weet ik niet meer, en gelukkig hebben we geen foto gemaakt want ik weet niet of we dan wel weer terug zouden mogen komen :)

En oh ja, we belden ook altijd bij wildvreemde kerels aan om te vragen of we zijn pony mochten verzorgen, oké dat mogen mijn kinderen later niet!
En een ander vriendinnetje en ik maakten altijd plannen om ‘s nachts stiekem naar de paarden te gaan als ze bij mij zou komen slapen, alle kleren en spullen die we nodig zouden hebben lagen al klaar en we zouden naar buiten gaan via het badkamerraam, gelukkig Durfden we eenmaal midden in de nacht nooit echt te gaan ik denk dat ik de rest van mijn leven huisarrest zou hebben!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:01 



 
Profiel   

Op de fiets in de verlichte zit over verkeersdrempels gaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:19 



 
Profiel   

Ocharme mijn hond in de tijd. Die moest vooral vrijspringen over zelfgemaakte hindernissen. En lesgeven aan mijn penny vriendin en omgekeerd op onze denkbeeldige pony de dagen dat we niet naar manege konden. Hoe kwamen we er toch op???? :D =:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:24 



 
Profiel   

-Inderdaad in verlichte zit over de drempels, hakken naar beneden, hup door fietsen ( tikje met zweep als ik die mee had )
- Uren op de hooi zolder zitten en daar ouwehoeren.
- in de stal op de paarden gaan zitten ( wisten wij veel en dat was gewoon stoer en leuk)
- zonder cap rijden
- achterste voren op paard zitten
- op een koe gaan zitten ( en vervolgens knetter hard eraf gegooid worden)
- stiekum van paard wisselen als instructice naar toilet ging

En vast nog veel meer dingen


Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 18-02-19 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:26 



 
Profiel   

Mn fiets met de zweep geven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:28 



 
Profiel   

[ img ]

Hmmmm tja, arme pony :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:28 



 
Profiel   

_/-\o_ :')

NoLimit_93 schreef
[ [url=m/Yn5gHM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmmmm tja, arme pony :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:29 



 

InekeN schreef
Op de fiets in de verlichte zit over verkeersdrempels gaan :')



Dit doe ik nog steeds. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:31 



 

Dat van die hond herken ik. En ik kwam er pas later achter dat het ook gewoon echt een sport is, dog agility. Op een gegeven moment moesten onze geiten er ook aan geloven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:40 



 
Profiel   

Ik had in de Tina gelezen dat haren blonder werden als je er wat citroensap in doet en dan lekker in de zon gaat lopen....mijn zware shet diende als proefkonijn en die heeft dus jaren met highlights gelopen, ze is over leden voordat uitgegroeid was :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:40 



 
Profiel   

In de wei zonder cap, zadel hoofdstel etc op mn pony gaan zitten en er dan knetterhard afvallen recht met je snufferd in een stront :')


Ik rij nu nog steeds tuigloos maar wel met cap nu, ben ietje meer bewust dat ik maar 1 leven heb O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:46 



 
Profiel   

Zelf als paardje over hindernissen springen gemaakt van stoeptegels en een bezemsteel.
Of met een vriendinnetje met cap op, laarzen aan en zweepje naar een weitje in de buurt waar een ponietje stond. Wij wilden hem gaan 'temmen' maar durfden nooit de wei in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:53 



 
Profiel   

Ik heb zelf een keer voor de grap als hindernis gediend... snap niet dat ik daarop gekomen ben :? Had wel raar kunnen gaan maar gelukkig is het goed gegaan. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:02 



 
Profiel   

Paardrijden op de fiets.. met touw aan het stuur als teugels.

Springen ook met de fiets over bulten drempels, droge sloten waar je in kon rijden met de fiets en er ook weer uit ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:02 



 
Profiel   

De hond van mij beste vriendinnetje destijds was ook altijd de Sjaak idd.

Ik had echt touwtjes aan mijn stuur als teugels en die hield ik vast als ik aan het fietsen was...

Onze verzorgshet heeft ook echt afgezien. Van uuuuren tutten en de meest gekke creaties in zijn manen (incl bloemen want hij stond bij een bloemenkwekerij) tot aan parcours springen over zelf gemaakte hindernissen met zadel maar zónder singel :=


Die highlights van hierboven vind ik echt geniaal _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:07 



 
Profiel   

Ik ging met de motor nog steeds in verlichte zit over drempels heen... O:) (met mijn huidige motor kan dat niet meer ivm andere manier van zitten, anders had ik dat nog steeds gedaan. Veel comfortabeler... :+ )

Ik ging vooral heel hard racen met onze shet zonder zadel. En er 100 keer vanaf glijden in de bocht.
Verder sprongen we met stokpaardjes en skippyballen over zelfgemaakte hindernissen.
Aanbellen om te zoeken naar een verzorgpaard, ook gedaan. :o maar over het algemeen was ik een hele brave penny met veel fantasie, maar daar had ik speelgoedpaardjes voor! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:12 



 
Profiel   

Volgens mij ben ik eens van mijn pony afgetrokken door mijn vader omdat ik het een goed idee vond om zonder cap, zadel, hoofdstel en teugels te gaan galoperen _O- Heb het toen wel echt gedaan voordat mijn vader kwam.
Verder viel ik wel mee. Zal even kijken of ik pennyfoto's heb ergens :=

Verlichte zit of zweepje heb ik nooit gedaan. Althans, verlicht zit doe ik onbewust standaard bij drempels, maar niet met een idee er achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:18 



 
Profiel   

Geweldig topic, ik herken gelijk een aantal dingen:

- Verlichte zit over verkeersdrempels en je fiets een tik met de zweep geven
- Huisdieren willen 'trainen' om over hindernissen te springen
- Denken dat paarden op de manege mishandeld werden. Zelfs eigen (privé)paarden van mensen probeerden we vanaf de buitenkant van de (open)stal nog de manen te borstelen, want "de eigenaresse kwam alleen heel soms even langs en deed verder nooit iets met het paard, echt super zielig"
- Ook katten en honden die op de manege rondliepen waren slachtoffer van onze aai- en borsteldrang.
- Dunne paarden extra brokjes geven omdat ze uitgehongerd waren.
- Tassenhengsels of touwen vasthouden alsof je teugels vasthebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:34 



 
Profiel   

In verlichte zit over drempels gaan, is een beetje een gewoonte geworden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:38 



 
Profiel   

Een hele leuke uit mijn pennytijd waar ik nog vaak aan terug denk. Slapen op een stapel hooibalen met een vriendin op stal, omdat er een veulentje aan zat te komen. Hele nacht gewacht en opeens een keiharde gil van de merrie. Wij rennen er op af en ja hoor een veulentje! :D
Was zo bijzonder om mee te maken voor mij. En de eigenaren zo dankbaar dat ik dat mee heb mogen maken. <3 (Eigenaren waren erbij natuuurlijk) Dit is echt een van de leukste herinneringen die ik heb van mijn pennytijd. Meer penny dan slapen tussen de paarden kan het ook niet worden trouwens. :')

Oh en andere dingen:
- Fietsen met een hondenriem aan je stuur als teugels. En in de verlichte zit over een drempel. Mijn fiets heeft nu nog steeds de naam 'stalen edele ros'
- Cap op, paard halster om met een halstertouw als teugels en gaan met die banaan! Dat durf ik nu echt niet meer haha
- Dromen over mijn haflinger hengst die Beauty zal gaan heten. Want Beauty is zo'n originele naam
- Met een heel hoog stemmetje tegen paarden praten alsof het een klein kind is. Toonhoogte is veranderd maar het praten niet. :') 'Kom op, werk eens even mee joh. Het is niet dat ik niets te doen heb... Voor jou duurt het zo ook alleen maar langer!'

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:57 



 
Profiel   

Vriendin en ik speelden vaak paardje en toen wilden we ook gaan mennen. Dus wij de houten slee uit de schuur gehaald en de één ging op de slee zitten en de ander was het paard dus die ging de slee trekken. In augustus. Op het strakke grasveldje van m'n vriendin haar vader. Dikke sporen erin. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 23:04 



 
Profiel   

Art_ofLiving schreef
....want "de eigenaresse kwam alleen heel soms even langs en deed verder nooit iets met het paard, echt super zielig"


Dát :')

- Met vriendinnetjes een eigen manege vanuit de achtertuin runnen. Met zelfbedachte paarden, een wisselende instructrice (ieder om de beurt) en iemand die de "planning" deed, ieder mocht op een passend paard.
- En natuurlijk vervolgens en échte manegeles in de straat rijden met een bak uitgetekend met stoepkrijt

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 23:19 



 
Profiel   

Art_ofLiving schreef
- Tassenhengsels of touwen vasthouden alsof je teugels vasthebt.

Dit doe ik nog steeds! _O- Tassenhengsels idd, hondenriemen, het houdt gewoon echt onnatuurlijk vast als ik m'n pink erbij heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 23:36 



 
Profiel   

Mijn oude pony toen had de pech dat ik en mijn vriendinnetjes altijd gingen “mennen”, oftewel, halstertouw om de buik, longeerlijnen aan het halster, door het touwtje om de buik en wij er achter aan lopen alsof we echt aan het mennen waren _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 23:42 



 
Profiel   

Ik vind het nog meevallen met de verhalen! Als ik terug denk aan alle onverantwoordelijke dingen die ik heb gedaan :=

- zonder zadel, hoofdstel, cap in de bak op mijn shetlander. Iemand in de bak met longeer zweep en rennen maar.
- zonder zadel met halster en touwen als teugels geknoopt in het dorp gaan rijden, knoop raakt los en pony rent met mij er op naar huis
- springen over struiken in het dorp, rijden op veldjes die daar niet voor bedoeld zijn
- slapen op stal in het hooi en nachtelijke dorpwandelingen maken (met staleigenaar er bij wel en zonder paard natuurlijk)

Als ik terug denk is het een wonder dat het allemaal goed is gegaan. Ik kreeg mijn shetlander met 8 jaar en vanaf mijn 9e mocht ik er zelf heen. Gelukkig ben ik vanaf mijn 12e wel verstandiger geworden en zijn alle gekke dingen langzaam verdwenen. Shetland heeft het allemaal overleeft en heb ik 13 jaar later nog steeds :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 23:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen