Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 07:22

Oh ik heb er nog 1... In de bak doen alsof ik een paard was. In stap, draf en galop netjes figuren lopen.
En vroeger op school hadden we 'paardentuigjes'. Dat was helemaal geweldig. :')
Ook droomde ik dat ik een spreekbeurt ging houden over paarden, en dan op een paard het schoolplein op zou komen. Hoe stoer zou dat zijn! :+

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 07:41

Een vriendin ging met haar pony aan de ene kant van het land ( zonder cap, halster met een touw er aan). Ik aan de andere kant van de weide.
De wei was echt super groot met meerdere sloten.
En omdat de pony's echt maatjes waren wilden ze altijd graag naar elkaar toe.

We gingen dan dus in volle rengalop zonder zadel, zonder hoofdstel en erger nog zonder cap naar elkaar toe.

En wat we ook een keer gedaan hebben was stiekem op buitenrit zonder zadel en zonder hoofdstel (met halster en touw) en zonder cap. Langs een drukke weg.
Was erg leuk totdat iemand ons zag (de Pensionbaas) . Oeh toen waren onze ouders boos op ons.
Was natuurlijk ook zwaar onverantwoord.

Horizonnig

Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:17

Haha wat een geweldig topic!
Ik herken veel van jullie ervaringen uit de pennytijd. Ik zal wat opnoemen uit mijn pennytijd :')

-dat iedereen zijn paard mishandelde, inderdaad actieplannen om paarden te rennen. Staat er een pony te wachten op de poetsplaats, vond ik dat zo zielig dat ik hem begon te poetsen met mijn eigen poetsspulletjes. Vond de eigenaar niet zo leuk.

-altijd op maneges en pensionstallen
rondhangen in de hoop dat iemand zou vragen of ik op zijn/haar pony wilde rijden. Dat is nog een aantal keer gebeurd ook haha.

-mijn fiets... Ik reed dan samen met mijn vriendin een hele middag op onze stalen rossen inclusief zweep en een cap. En ja, wij poetsten ze ook :')

-in verlichte zit over de hobbels in de weg, lichtrijden deed ik standaard in de hoop dat iemand mij zou zien en zou denken: dat is een echt paardenmeisje. Wil je voor m'n paard zorgen? :')

-ik mocht toen ik naar de middelbare school ging een fiets uitzoeken (tweedehands, maar wel veel keus). Ik koos voor een oude, krakkemikkige, groene fiets die ik Greeny noemde. (Ik heb een paard gered van de slacht!!!!!!!) Ik praatte ook altijd tegen fietsen :')

-ook wel eens zonder zadel, hoofdstel of cap door een weiland gecrosst. Oops.

-achterstevoren(springen), staan, dameszit en andere gekke capriolen uithalen.

-voltige doen met vriendinnen... Ja toen ben ik wel eens gevallen aangezien we geen passend longeersingel hadden dus die gleed langzaam naar de zijkant... Hing je daar.

-quizen doen over paarden met vriendinnen, wie won mocht op de leukste pony rijden!

-ook inderdaad voor de box gaan staan van een boos paard en dan wie er het langst voor durfde te staan (erin durfde we sowieso niet).

Leuk om al jullie verhalen terug te lezen, van de pony achter de skelter viel m'n mond wel open XD

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:48

Ik lees al een tijdje mee, kwam gister toevallig deze foto tegen.

Ik fantaseerde altijd als ik op de basisschool zat dat ik ooit met mijn paard daar ging komen om over het grasveld te galloperen. Of op mn paard naar school gaan en hem in het fietsenrek parkeren.

10 jaar later is het gebeurd :D

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:18

Zonder zadel achterstevoren op een ongezadelde pony springen( en dan nog blijven zitten ook!)
over banken in het park springen....
auto's inhalen in rengalop
sloten en omgevallen bomen springen evenals in de zomer door droge sloten rijden. Recht tegen op de hoogste zeedijk gaan en er aan de andere kant weer af!

de pony mijn broer zijn jas en laarzen aantrekken :+


Ik hoop echt dat mijn kinderen dat niet doen als ik dat zie ,dat kan mijn moeder hart niet aan!!!!

(En sommige dingen zijn zo herkenbaar!, zelfs nu al met 2 en 5 :+ )

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:03

Toen ik 15 was, kocht ik met mijn zelfverdiende geld een uitgekoerst renpaard. Een compleet gekke vierjarige die alleen maar rechtdoor kon en ook alleen maar HARD. Bij ons in de buurt was een stuk land waar illegale ponykoersen werden gehouden. Met startboxen erop en al. Daar daagde ik iedereen uit om tegen mij te rennen. Maar omdat ik altijd won (duh, met een renpaard!) werden er handicaps voor mij verzonnen : zonder zadel. Met een halster. Paard onbetuigd. De anderen een halve ronde voorsprong geven. Uiteraard droeg ik geen cap, en een short met sneakers. Bij één van die ‘spelletjes’ is er toen een meisje hard gevallen en had ze een schedelbreuk. Daarna hebben we het niet meer gedaan. :=
Een cap was in die tijd gewoon zo’n harde zwarte fluwelen pet met een elastiekje eraan. Mams kocht die uiteraard op de groei, want was toch alleen voor de wedstrijden, dus moest lang meegaan. En omdat het warme en zweterige onding toch constant over je ogen zakte, droegen we het ook echt alleen op wedstrijd.
Afbeelding
Links ben ik op mijn renpaard. Rechts mijn beste vriendin. Setjes waren ok al van die tijd!
Laatst bijgewerkt door sevke op 21-02-19 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:13

Ik nam altijd mijn cap mee de wei in, achterin in de wei sprong ik dan op mijn pony en galoppeerde heel hard naar voren :))
Alle hobbels in de weg op de fiets waren hindernissen en als ik in de auto zat moest ik over alle schaduwen van bomen heen springen.
We hebben een keer allemaal onze laarzen uit gedaan en zijn daar overheen gaan springen.
Zonder handen, ogen dicht over een rij van 8 in-uitjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:59

SplashIsLief schreef:
Ik nam altijd mijn cap mee de wei in, achterin in de wei sprong ik dan op mijn pony en galoppeerde heel hard naar voren :))
Alle hobbels in de weg op de fiets waren hindernissen en als ik in de auto zat moest ik over alle schaduwen van bomen heen springen.
We hebben een keer allemaal onze laarzen uit gedaan en zijn daar overheen gaan springen.
Zonder handen, ogen dicht over een rij van 8 in-uitjes


Jij deed iig een cap op:)

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:00

Vumana89 schreef:
Mn fiets met de zweep geven :j

Dit deed ik ook! Tot de zweep bleef hangen in de spaken en recht het kanaal in vloog :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:13

Kabayo schreef:
Vumana89 schreef:
Mn fiets met de zweep geven :j

Dit deed ik ook! Tot de zweep bleef hangen in de spaken en recht het kanaal in vloog :+

Hahaha

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:30

Loreke2 schreef:
Ocharme mijn hond in de tijd. Die moest vooral vrijspringen over zelfgemaakte hindernissen. En lesgeven aan mijn penny vriendin en omgekeerd op onze denkbeeldige pony de dagen dat we niet naar manege konden. Hoe kwamen we er toch op???? :D =:)

Precies die deed ik allebei ook altijd! Met tuinstoelen en bezems hindernissen maken voor de hond. Zonder paard door de tuin rondrennen en elkaar lesgeven (“verkeerde galop! nog een rondje!” :+ ). En als we een renbaan wilden nadoen, zetten we de trampoline bij de schommels zodat we van de trampoline op de schommels sprongen en dus super hoog schommelden :j :')

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:28

Wat zijn kinderen toch onwijs creatief en fantasierijk. Love it :')

"You don't stop playing because you grow old. You grow old because you stop playing."

Ik schreef schriften vol met de mooiste penny verhalen over zwarte mishandelde hengsten en hoe ik zonder zadel en hoofdstel door de weides galoppeerde := wat een tijden. Verder naast de fiets als paard niet echt gekke dingen gedaan :')

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:32

ik maakte van onze schommel altijd mooi paard _/-\o_ touw er om dat waren de beugels _/-\o_ _/-\o_

of op de trampoline paardje spelen _/-\o_ ( ook met stokpaard _/-\o_ _/-\o_ )

En op de fiets in verlichte zit zitten bij drempels

of in schriften een eigen manege maken dus
Paard
Naam
Ras
Leeftijd
Geslacht

paardje spelen op schoolplein deed ik ook graag met vriendjes en vriendinnetjes

of ik wilde heel graag met mijn rijkleding naar de winkel want dan kon iedereen zien dat ik een paardenmeisje was en dat vond ik heel stoer ofzo :j _O-

en natuurlijk wilde ik graag paarden poetsen en knuffelen of versieren XD

ook vond ik het geweldig om stallen uit te mesten met vriendinnen zodat we stro gevecht konden houden.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:39

Bij de boer het land in, ongevraagd, en dan zijn pony's "borstelen" met een meegebrachte kam van huis.

Eén pony zag niet zoveel (in mijn ogen) i.v.m. een lange voorpluk dus......netjes recht kammen en knippen maar. Keurig recht en net boven zijn oogjes. Zo kon die weer de weide wereld in kijken :j

Het beeld staat nog op mijn netvlies gebrand, achteraf gezien zag het er niet uit _/-\o_

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:47

Met me zusje stiekem.op schetlanders zitten in een weiland,en kijken hoelang we er op konden zitten,meestal kwamen we niet verder dan 10 seconden en een boze boer achter ons aan.hebben we twee keer gedaan,toen was de lol eraf,toen mochten we op paarden van de manege zonder zadel en hoofdstel,dat was ook grappig,ze gingen alle kanten op natuurlijk

Anoniem

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:19

Ik herinner me ook nog een keer toen we op vakantie gingen en ik een pony mocht huren bij de manege. Ik moest zo verschrikkelijk huilen toen we weer naar huis gingen en ik die pony daar moest achterlaten ;)
We huurden dan een pony en dan kreeg je er zo’n soort hondenriempje bij waar je ouders de pony dan aan vast mochten houden. Onervaren paardenouders staken natuurlijk gelijk hun hand door het handvat, snap nog steeds niet waarom ze dat doen. maar in ieder geval, je kreegt als ruitertje zelf teugels in je hand maar je ouders moesten dus dat riempje vasthouden met het dringende advies om de pony met het kind erop niet los te laten. Dat deden we dan ook niet, want die pony was verreden en hartstikke stug dus mocht hij zin krijgen om naar huis te gaan en niemand had hem vast dan had ik vrij weinig over het beestje te zeggen. Maar ik zat op paardrijles en Wilde natuurlijk wel graag even in galop, maar zo hard konden mijn ouders niet mee rennen, dus dan nam ik mijn eigen longeerlijn mee en zodra we uit het zicht waren van de manege haalden we die hondenriem er af, longeerlijn eraan, en mijn vader die pony longeren op het strand zodat ik kon galopperen en we hem niet los hoefden te laten :)